כמה עולה טיול משפחתי ביפן? [מעודכן ל-2024]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

כמה עולה טיול משפחתי ביפן? שאלת השאלות! זה כמו לשאול: כמה עולה בית? יש כל כך הרבה פרמטרים שנכנסים לעלויות הטיול שלכם, כששני הפרמטרים העיקריים הם הטיסות והלינה, והשלישי הוא המעברים בין הערים. מכיוון שהטיסות יקרות, כל ילד נוסף מוסיף פה עלות גבוהה, גם בגלל הטיסה עצמה (במקרה הטוב – $750), וגם כשבמשפחה יש יותר מ-4 אנשים וקשה למצוא מלונות לכזאת כמות של אנשים. אתם כמובן מוזמנים לקבוצת מטיילים ביפן עם ילדים כדי להתייעץ על כל מה שצריך – כולל עלויות. בנוסף, יש לנו מדריך סופר מושקע על יפן למשפחות עם ילדים כולל פוסטים על מלונות מומלצים במלא מקומות, אטרקציות, מסלולים ועוד. מעבר לכך, אני מציעה שיחות ייעוץ בתשלום למשפחות וגם בונה מסלולים מותאמים אישית. לעוד פרטים על השירותים האלו, דברו איתי פה.

 על חוף האגם בהוקיידו  

בנוסף, תלוי באיזה סוג לינה תבחרו, מלונות מפנקים, מלונות ברמה נמוכה יותר, הוסטלים או דירות. אנחנו רואים עכשיו, מהתכנון הנוכחי שלנו, שלמשפחה של חמישה – הוסטל כבר לא ממש יותר משתלם מדירה, ובפעם הראשונה לא נהיה בהוסטל (זה הביקור הרביעי שלנו). אבל זה בעיקר כי אנחנו חמישה – לו היינו ארבעה, זה כבר היה משהו אחר ולהוסטלים יש המון יתרונות. בפוסט שלנו על טוקיו עם ילדים יש את הפירוט של הטיול שלנו מ-2019 וקצת עדכון של 2023, ופה נביא לכם פירוט של הטיול האחרון שהיה בפברואר 2023 ומידע קצת יותר מפורט לגבי הסיבה שהעלויות שלנו הן כאלה.

תוכן עניינים

עלויות של הטיול ליפן בפברואר 2023

הנה הפירוט הראשוני שלנו לשלושה שבועות ביפן בפברואר 2023 למשפחה של חמישה. אני מבקשת שתמשיכו לקרוא כדי להבין כל סעיף כי כל אחד מהסעיפים האלו יכול להשתנות לפי הדרישות שלכם לטיול:

  • טיסות – $3,555 (ממוצע $711 לאדם). חשוב: הסיכוי למצוא טיסה במחיר כזה עכשיו, ב-2024, הוא נמוך מאוד. תכננו מינימום של $1000 לאדם אם הטיסה לא ישירה, למרות שהזמנה מוקדמת תעזור.
  • לינה – $3493
  • רכב – $475 לשבוע, כולל ביטוח וביטול השתתפות עצמית, לא כולל מושבים לילדים (לא צריכים, נביא בוסטרים מתנפחים) ולא כולל דלק וכבישי אגרה
  • טיסות פנימיות – $1,013
  • סך הכל לטיסות, לינה ורכב – $8,536, שהם בסביבות 30,700 ש״ח נכון לכתיבת שורות אלה בתחילת אוקטובר 2022.
  • הערכת אוכל – $2,000 (ראו סעיף אוכל בהמשך)
  • הערכת דלק – $600 (ראו סעיף רכב בהמשך)
  • ביטוח נסיעות – $484 כולל סעיף קורונה (ראו סעיף ביטוח בהמשך) – יש לנו 12% הנחה בפוליסות וזה מאוד משמעותי בטיולים ארוכים. מ-2023 ואילך כבר אין צורך להוסיף סעיף זה והעלויות הן כמחצית, בערך
  • סל הכל הערכה לא כולל אטרקציות (הפעם לא נהיה בפארקים גדולים אז צופים כמה מאות דולרים בלבד) – $11,620, שהם בסביבות 41,800 ש״ח.

כמובן שזה לא חישוב סופי, אבל זה חישוב ראשוני שיכול לעזור. בהמשך הפוסט יש גם פירוט על הסעיפים האלו וכאמור – בפוסט שלנו על טוקיו עם ילדים יש פירוט של הסעיפים האלו נכון לטיול שלנו מ-2019.

פס הרכבת של יפן - הפס הרישמי
פס הרכבת של יפן – הפס הרשמי JR Pass

עדכון 2024: ה-JR Pass כבר לא באמת רלוונטית יותר מאז העלייה באוקטובר 2023. העלויות עכשיו גבוהות מאוד, עלייה של 70% מהעלות הקודמת, וזה רק משתלם במידה ואתם מחליפים יעד כל יומיים, מה שלא ממש קורה עם ילדים. בהמשך יש עוד מידע לגבי טיסות פנימיות. 

טיסות ליפן

טיסות – $3,555 לחמשתנו (זוג + 3, בת 10 ובני 8) כולל ביטול מלא. מכיוון שטסנו בפברואר, הטיסות עוד לא היו ממש יקרות כי זאת לא עונת תיירות, אבל אלו המחירים ששילמנו גם ב-2019 כשהזמנו 11 חודשים מראש לקיץ. הטיסות לפסח פסיכיות אם מזמינים פחות מחצי שנה מראש, ממש ממש מומלץ לרכוש כמה שיותר מראש כי המחירים ליפן לא יורדים. אנחנו הזמנו בספטמבר 2018 את הכרטיסים לאוגוסט 2019. בדצמבר הן כבר עלו $600 יותר לכולנו יחד, ובפברואר ההפרש כבר היה מעל $800. ההפרשים האלו הם העלות של דירה לשבוע ואפילו יותר כל שלא הייתי מזלזלת בתכנון מראש.

אנחנו טסנו כל פעם בקונקשן מכיוון שאלעל התחילו לטוס ישיר אחרי הטיול האחרון שלנו ליפן. אם אתם הולכים על נוחות, אז אין ספק שעדיף לטוס באלעל בטיסה ישירה כי זה משמעותית פחות שעות טיסה וחוסך את הקונקשן. הכרטיסים הכי זולים מתחילים ב-$1,000 ולרוב הם הרבה יותר. כפי שתראו בסעיף שלנו על טיסות פנימיות, מגוון שיקולים נכנסים לתכנון שלנו וזה לא רק המחיר אלא גם הנוחות – וגם החוויה, אגב (ע״ע לינה בריוקן). למי שמעדיף לחסוך, או שבכל מקרה אוהב קונקשנים, זה חסכון שיכול להיות בקלות $500 לאדם, כלומר $2,500 למשפחה של חמישה, שזה לינה של שבוע וחצי, אם לא יותר. 

טיסות פנימיות

טיסות פנימיות – $1,013. רכשנו שלוש טיסות פנימיות במקום לקחת רכבות. גם בפעם הקודמת עשינו את זה לחלק מהמעברים. עשינו חישובים של עלויות ומרחקים כדי להחליט מה עדיף לנו. בשניים מתוך שלושה מהמקרים – העלויות היו לנו זולות יותר בטיסה מאשר ברכבת. במקרה השלישי, העלות היתה זהה (כמה דולרים פחות ברכבת לכל אחד), אבל היה לוקח לנו חמש שעות ברכבת מול 1:45 שעות בטיסה אז בחרנו את הטיסה.

הטיסה הראשונה היתה מטוקיו לספורו – הטיסה אורכת שעה וחצי ועלתה בממוצע $66 לאדם (כולל מזוודות והושבה). הטיסה שנייה היתה מספורו לאאומורישעלתה בממוצע $48 לאדם, כולל 3 מזוודות והושבה, כך שגם אם מחברים את שתי הטיסות יחד תחת פאס של שבוע – עדיין יוצא לנו זול יותר לטוסחשוב לי לציין שאנחנו תמיד שוכרים רכב באאומורי כי לרוב המקומות אליהם רצינו להגיע – אי אפשר להגיע בתחבורה ציבורית כמו שצריך ומה שכן בכל מקרה לא ב-JR אז לא היה עוזר לנו הפאס.

טיסה פנימית

אגב, הטיסות מטוקיו לאוסקה עולות בסביבות $30-50 לאדם, הרבה יותר זול מרכבת ($115 לאדם, חצי מחיר לילד מתחת לגיל 11) ואם אתם מגיעים לזמן קצר יחסית ולא צריכים פאס רכבותזה פתרון טוב. בטיול ב-2019 טסנו מאוסקה לטוקיו כי לא רצינו פס לעוד שבוע וזה יצא לנו הכי זול והיה מאוד נוח. ניתן גם לשכור רכב בשביל הנסיעה בין הערים, כמובן, אבל יש עלות נוספת לכך שמחזירים במקום אחר ותצטרכו לשלם חנייה אם לא, וכמובן שיש פה דלק ונהיגה בצד השני של הכביש. ובכל מקרה, זמן הנסיעה ארוך מאוד (סביבות 6 שעות), ובלי קשר אין מה להתנייד בקיוטו או אוסקה עם רכב.

לינה ביפן

לינה יפנית באוסקה

לינה – $3,493. לקחנו דירות בכמעט כל מקום כשהעלות היא לרוב בין $120-150 ללילה, כמובן שדירות יכולות בקלות לעלות $200 ללילה ויותר, ואלו יהיו דירות יותר גדולות. העלות שלנו כוללת ריוקן ממש יקר בצפון שעולה מעל $350 ללילה. אם לא היינו לוקחים את הריוקן, אז העלות של הלינה היתה בסביבות $2,500. בגדול, הגענו בתקופה של פסטיבלים שהמקומיים כבר הזמינו להם מקומות חצי שנה קודם אז נתקענו בחלק מהמקומות עם מקומות יקרים מהרגיל (את הטיול הזה לא יכולנו להזמין יותר מחצי שנה מראש מכיוון שלפני כן יפן עוד היתה סגורה בגלל הקורונה). טוקיו יצאה לנו הכי זולה. לא תכננו בטיול הזה להגיע לאוסקה או קיוטו כי רצינו את הצפון וספורו אבל גם שם הלינה לא יקרה כי יש מבחר גדול.

עוד נקודה חשובה: בערים הגדולות כמו טוקיו אנחנו לא לוקחים מקום ממש באמצע העיר אלא קצת מחוץ למרכז (אבל כן בעיר) וליד תחבורה ציבורית והרבה מקומות של אוכל. זה חוסך לנו לא מעט. בטוקיו אנחנו אוהבים לישון באסקסה. כל פעם אנחנו מחפשים גם מקומות במרכז וכל פעם חוזרים לשם כי שקט ונעים. הכי חשוב התחבורה הציבורית ואנחנו גם תמיד מוודאים שיש חנות נוחות קרובה, למרות שקשה למצוא מקום שלא.

ההוסטל הקבוע שלנו בקיוטו

כמובן שהעלויות למעלה הן לדירות והוסטלים יעלו משהו דומה. בהוסטלים יש חדרים פרטיים ובחלקן גם יש שירותים ואמבטיה פרטיים. אנחנו מאוד אוהבים את ההוסטלים כי כיף לפגוש אנשים אחרים ויש תמיד אנשים שעובדים שם שמדברים אנגלית מצויינת ושמחים לעזור עם תכנונים ומענה על שאלות. כתבנו מזמן פוסט ארוך על למה אנחנו מעדיפים הוסטלים ביפן על פני מלונות שתוכלו לקרוא.

אם אתם רוצים לקחת מלון, העלויות יהיו גבוהות מהדירות בלא מעט אם אתם יותר מארבעה אנשים. משפחה של ארבעה תוכל למצוא חדרים לכולם יחד, אבל מעל ארבעה בלתי אפשרי למצוא מלון ממש בחדר אחד אלא רק דלתות מתחברות וגם זה קשה למצוא ולרוב אלו יהיו שני חדרים נפרדים לגמרי. מחירי המלונות משתנים מאזור לאזור בעיר – יש לנו פוסטים על מלונות מומלצים בכל הערים המרכזיות שמשפחות מטיילות בהן במדריך שלנו ליפן עם ילדים, תעשו בדיקה נקודתית של כמה מקומות שנראים לך טוב כדי לחשב כמה יעלו לכם מלונות במקום דירות. בגדול, אתם יכולים לבנות על $250-550 ללילה במלון ל-4-5 כוכבים למשפחה של חמישה, תלוי באיזור שתבחרו וברמה.

רכב

קרוואנים ביפן

רכב – $475 לשבוע אחד. ברוב המקומות אפשר רק 3 חודשים לפני, ואת העלות לרכב 5 מקומות עם בגאז מספיק גדול. התלבטנו אם לקחת 7 מקומות בשביל הנוחות של הילדים מאחורה, מה שעולה עוד כמה מאות דולרים אבל ממש שווה עם טרום מתבגרים ומתבגרים. דלק לא נורא יקר אבל כמובן שזה יעלה עוד כמה מאות דולרים ויש כבישי אגרה בדרך. ב-2019, אגב, שילמנו חצי מהמחיר הזה, אז גם אצלם המחירים עלו.  ב-2019, הדלק עלה לנו בסביבות $400 לשבוע בקרוואן ועוד כמה ימים עם רכב והעלויות קצת עלו. בטיול הקודם לקחנו קרוואן וזה היה ממש ממש כיף – העלות די מתקזזת מבחינת הלינה+פס הרכבות.

אוכל

טוקיו עם ילדים - מסתדרים עם האוכל
מסתדרים עם האוכל

זה אחד הסעיפים שיכול מאוד להשתנות ממשפחה למשפחה על בסיס איפה ואיך אתם בוחרים לאכול. טווח העלויות במסעדות ביפן רחב מאוד, הרבה יותר מאשר בארץ. יש מקומות עם ארוחות מעולות ב-$6-7 לאדם, לא קשה למצוא ארוחות בעלות של סביבות $10 לאדם, וכמובן שיש הרבה יותר. אנחנו תמיד בוחרים לאכול במקומות הזולים יותר, למרות שיוצא לנו לפעמים לאכול במסעדות יקרות יותר. זאת החלטה אישית שלנו – חוץ מארוחות מיוחדות, אנחנו לא רואים סיבה להוציא יותר מ-$10 לאדם, כל עוד יש לנו אפשרויות (יכול להווצר מצב שאתם באזור יקר יותר או עם פחות מבחר או שהילדים מורעבים ואין לכם זמן לחפש מקום זול – גם לנו זה קורה, כמובן). ארוחות צהריים לרוב עלו לנו קצת יותר בחוץ כי היינו יותר מוגבלים לאיפה שהיינו, ואפשר ממש בקלות למצוא ב-$15-18 לאדם. 

טוקיו עם ילדים - אוכל בחנויות הנוחות קונביני conbini
אוכל בחנויות הנוחות קונביני conbini

רוב הזמן, אנחנו רק אוכלים ארוחת צהריים בחוץ במסעדות. בשביל ארוחת בוקר, אנחנו לרוב קונים מצרכים באחת מחנויות הנוחות הקרובות (הרשתות הגדולות הן Family Mart, 7-Eleven, ו-Lawson) ומכינים ארוחת בוקר בבית. זה אפילו לא בקטע של חסכון כספי כמו נוחות. ככה כל אחד אוכל בזמן שמתאים לו ואנחנו לא תלויים במסעדות או במסעדת המלון. לפעמים אנחנו כן יוצאים לארוחת בוקר – יצא לנו פעם אחת בטוקיו להיות קרובים למקדולנדס והלכנו פעמיים לאכול פנקייקים 🙂 ארוחת ערב תלויה בפעילות שלנו אחר הצהריים. לפעמים נאכל משהו מהיר בחוץ ולפעמים נקנה אוכל בחנויות הנוחות. בכולן יש אוכל טרי מאותו היום עם מגוון רחב של אוכל יפני, אוכל מערבי (ספגטי והמבורגרי) וסלטים. אפרופו סלטים, הירקות והפירות ביפן מאוד יקרים ולפי החישובים שלנו – יוצא יותר זול לרכוש סלט מוכן בחנות נוחות מאשר לקנות את כל המצרכים בבית. הרבה פעמים פשוט קנינו את הארוחות האלו בחנויות הנוחות בדרך הביתה ואכלנו בדירה. זה חסך לנו לא מעט כסף אבל זה היה בעיקר נוח – ככה לא צריך לבשל אבל גם לא יושבים שעה במסעדה.

ב-2019, הערכנו את עלויות האוכל שלנו ב-$80 ליום למשפחה. הילדים גדלו מאז ואוכלים יותר אז אנחנו מעריכים סביבות $100 למשפחה ליום מבחינת אוכל, כלומר הסעיף הזה הוא בסביבות $2,000.

אטרקציות

ביפן יש המון סוגים שונים של אטרקציות כשהרוב, כמו מוזיאונים, לא יקרים במיוחד. יש לא מעט שכן יקרים – כמובן שהפארקים למיניהם, כמו דיסנילנד ויוניברסל, יהיו יקרים מאוד, אבל השאר די סבירים. גם פה, אני הייתי בודקת מה הכי מעניין אתכם ורושמת עלויות כדי שתדעו פחות או יותר למה לצפות. למשל, כרטיס יומי לדיסנילנד לפארק אחד מתחלי ב-$55 למבוגר ו-$42 לילד בעונה החלשה ולא בסופ״ש ויוניברסל באוסקה יעלו כמה דולרים בודדים יותר לאדם. אבל אם אתם רוצים את האקספרס פס ביוניברסל, שהוא בגדר חובה אם רוצים להגיע לעולם של מריו, זאת כבר עלות נוספת. פה יש לנו מדריך על יוניברסל סטודיוס יפן כולל עלויות. אנחנו עשינו שילוב של מקומות תרבותיים, כמו יער הבמבוק ומקדש הסנסו-ג׳י, עם פארקים שרצינו וכל האטרקציות שעניינו אותנו באותו הזמן (ליוניברסל לא הגענו רק כי היה טייפון כשהיינו באוסקה אז לא יכולנו, אבל הגענו לשני הפארקים של דיסני). אנחנו אישית מעדיפים לחסוך בלינה ולהוציא את הכסף על האטרקציות. עוד עלויות גבוהות יחסית הן המוזיאונים הדיגיטלים המהממים. בפוסט שלנו על המוזיאונים הדיגיטלים בטוקיו ואוסקה תוכלו למצוא מידע מעודכן.

ביטוח נסיעות לחו״ל

בטיול ארוך יותר כמו יפן, זה סעיף משמעותי בעלויות. העלות הרגילה בפניקס עבורנו כולל סעיף קורונה היא $550, ו-$330 ללא הסעיף הזה, אבל זה יפן אז לא לקחנו סיכונים מיותרים. כאמור, עכשיו זה כבר לא רלוונטי והעלויות יחסית דומות למה שהיו לפני הקורונה. יש לנו 12% הנחה על ביטוח נסיעות לחו״ל לכל הקוראים שלנו, מה שיכול לחסוך לכם המון במקרה הזה. שימו לב שזאת העלות שלנו לפני ההנחה של ה-12%, מה שמוריד את העלות שלנו ל-$484 – די משמעותי. מכיוון שאנחנו גם שוכרים רכב, יש את הסעיף של ביטול השתתפות עצמית שניוצא עוד $8 ליום.

תקשורת (אינטרנט)

האפשרות הכי זולה היא כמובן eSIM אבל לא לכולם יש את הטכנולוגיה. לי יש ולבעלי לא, אז הוא רכש סים מקומי שעלה בסביבות $45, ואני רכשתי חבילת דאטה של איירלו שעבד ממש מעולה כל הטיול. עכשיו יש לאיירלו גם חבילות עם מספר טלפון מקומי וסמסים, אז יש אפשרויות רבות. יש לנו פוסט שלם על האיירלו, כולל $3 הנחה למי שמזמין בפעם הראשונה או 15% למי שמזמין פעם שנייה (שלפעמים יותר משתלם גם להזמנה ראשונה). 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים