שליחת מזוודות ביפן: המדריך המקיף למשפחות – מאת יעל גרינפלד

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

חופשה ביפן עם המשפחה? נהדר! אבל רגע, איך מתמודדים עם כל המזוודות? הרי אף אחד לא באמת נהנה לגרור מזוודות ענקיות ברכבת התחתית או במעלה ובמורד מדרגות. זה בדיוק המקום בו נכנס לתמונה שירות שליחת המזוודות היפני המדהים שמאפשר לכם לשלוח את המזוודות ממקום למקום. הפוסט הזה על שליחת מזוודות ביפן מבוסס על הפוסט המהמם של יעל ומופיע פה באישורה. הוספתי לפוסט עוד מידע, כמובן. אל תשכחו שיש עוד מידע רב במדריך שלנו על יפן למשפחות עם ילדים שם תוכלו למצוא המון טיפים אחרים. כמו כן, אני מציעה שירותי ייעוץ טיול ליפן וגם בניית מסלול פרטני. תוכלו ליצור איתי קשר לגבי זה פה.

חברות המציעות את השירות

חברות השליחויות הגדולות ביפן, כמו Yamato שהיא החברה המובילה בתחום, מציעות את השירות. ל-Yamato סניפים מפוזרים כמעט בכל עיר, כך שתוכלו לשלוח מזוודות מסניף לסניף. בנוסף, ישנה אפשרות (לא נוסה בפועל על ידינו) לשלוח מסניף לדירה בשעות שבהן אתם יודעים שתהיו זמינים. במקרה כזה, מומלץ מאוד שיהיה לכם טלפון שיכול לקבל שיחות מקומיות או שתתאמו מראש עם בעל הדירה לגבי פרטי המסירה.

חברות נוספות המציעות את השירות הן Sagawa Express ו-Japan Post.

איך זה עובד?

מפת ערים שיש בהן שילוח

חפשו “Yamato” בגוגל מפות. סביר להניח שתקבלו תוצאות קרובות מאוד למקום הלינה שלכם. בנוסף, תוכלו למצוא סניפים באתר שלהם. מניסיוני, עובדי החברה בסניפים ישמחו לעזור לכם למצוא את הסניף הקרוב ביותר ליעד שלכם ולמלא את הטפסים הדרושים. מומלץ להצטייד בטלפון עם גוגל טרנסלייט כדי להימנע מאי הבנות.

ישנן שתי דרכים עיקריות להשתמש בשירות:

  • משלוח בין סניפי החברה: רוב חברות השליחויות הגדולות ביפן, כמו יאמטו (Yamato), מפעילות רשת סניפים רחבה בכל רחבי המדינה. משמעות הדבר היא שאתם יכולים להשאיר את המזוודות שלכם בסניף החברה ליד המלון בו אתם מתארחים, והן יישלחו לסניף החברה ליד המלון הבא שלכם ביעד הבא.

  • משלוח ממלון למלון: במקרה הזה, את הזמנת השירות תעשו במלון, שם יקחו לכם את המזוודות, והמזוודות יגיעו למלון החדש

  • משלוח מסניף למלון או ההפך: למקרה שאחד המלונות/דירות שלכם לא מאפשרים את השירות, תוכלו להשתמש באחד הסניפים כדי לשלוח או לאסוף את המזוודות.

שימו לב: כשמדובר בסניף, יכול להיות סניף פרופר של החברה או סניף של חנות נוחות (קונביני) שמאפשרת את השירות. לא כל חנות נוחות מאפשרת שילוח. 7/11 עובדים עם Yamato ו-Lawson שולחים דרך הדואר.

בכל המקרים, תצטרכו למלא טופס עם פרטי המשלוח, כולל הכתובת של המלון הנוכחי שלכם, הכתובת של המלון הבא ופרטי הזיהוי שלכם. החברה תדביק תגיות על המזוודות שלכם ותטפל בכל ההובלה. על אחריותכם לוודא שהמלון יכול לקבל את המזוודות שלכם. רצוי לא לנסות למלא את הטפסים לבד, כי מאוד קל לטעות. פקידי הקבלה במלונות או הפקידים בסוכנויות מיומנים בזה וכל עוד דאגנו לגוגל טרנסלייט שיאפשר תקשורת מולם, זאת הדרך הכי בטוחה לוודא שהמטען יגיע ובזמן.

חשוב לדעת: זה לא עובד בכל מקום. בניגוד למה שאולי קראתם בפייסבוק, השירות לא זמין בכל מקום. ברוב המלונות עם קבלה מאויישת, במיוחד כאלה שרגילים לתיירים, תוכלו לשלוח ולקבל מזוודות ללא בעיה. לעומת זאת, בדירות או במלונות עם קונספט של self check-in לרוב לא תהיה אופציה כזו כי פשוט אין מי שיקבל את המזוודות שלכם. בנוסף, יתכן והמלון יצטרך מקום לאחסן את המזוודות שלכם, מה שלרוב לא יהיה זמין בדירה בודדה (בניגוד למלון דירות).

בעת השילוח אפשר לבחור מועד עתידי לקבלת המזוודות בטווח של שבוע ללא עלות נוספת, מה שנוח במיוחד למצבים שבהם שולחים מטען לא ליעד הבא אלא כמה יעדים קדימה. אנחנו, למשל, שלחנו מטוקיו לקיוטו אבל בדרך טיילנו כמה ימים עם תיקי גב. אם רוצים לשלוח למועד מאוחר יותר משבוע,  זה אפשרי אבל לא מכל סניף ובתוספת תשלום עבור האחסון.

כמה זה עולה?

יותר זול משהייתם חושבים. 🙂 עלות השירות משתנה בהתאם לחברת השליחויות, למרחק ולמשקל המזוודות. לרוב, טווח המחירים נע בין 1,500 ל-4,000 ין למזוודה (תלוי בגודל המזוודה והמרחק). המשלוח לרוב הוא יותר זול ככל שאתם שולחים למרחק קצר יותר.

כמה זמן מראש צריך לשלוח?

מומלץ לא לחכות עד הרגע האחרון. בדרך כלל, משלוח המזוודות לוקח יום עסקים אחד, אבל זה יכול לקחת יותר זמן בהתאם למרחק. כדי להיות בצד הבטוח, כדאי לשלוח את המזוודות יום או יומיים לפני שאתם תעברו למקום הלינה הבא. בקבוצה דיווחו על יום מאוסקה לקיוטו, אבל יומיים מטוקיו לאוסקה. מסיבה זו, חשוב לארוז לכם יומיים של בגדים בטרולי או תיקי גב.

שילוח באותו יום אפשרי כמעט תמיד כל עוד מגיעים בבוקר, נדמה לי עד 11, אז חשוב לבדוק מראש. השירות בתוספת תשלום ולא ניתן בכל מקום, יש באתר של ימאטו רשימה של סניפים שמהם מתאפשר same day delivery.

טיפים חשובים נוספים

אנחנו מטיילים עם מוצ׳ילות
  • תכנון מראש: בדקו מראש אם המלון או הדירה שלכם מציעים את שירות שליחת המזוודות.
  • זמינות: אם אתם שולחים מזוודות מסניף לדירה, ודאו שתהיו זמינים לקבל אותן.
  • שפה: הצטיידו בגוגל טרנסלייט או בפתרון תרגום אחר.
  • כתובת יפנית: רצוי להדפיס את כתובת היעד ביפנית.
  • קבלה: שמרו על קבלה של השילוח.
  • משקל וגודל: שימו לב למגבלות המשקל והגודל של המזוודות.
  • שמרו עליכם: דברים יקרי ערך, תרופות ופריטים שאתם צריכים במהלך הנסיעה (לא כדאי לסמוך על כך שהם יגיעו בזמן).

משלוח באותו היום מנמל התעופה Narita למלון בטוקיו

ניתן גם לשלוח את המזוודות משדה התעופה נריטה (או אליה). שימו לב: משלוח באותו היום מנמל התעופה נריטה למלון בטוקיו יהיה זמין בתנאי שתשאירו את המזוודות בדלפק ה-TA-Q-BIN בשדה התעופה עד השעה 10:30 בבוקר. (במקרה של טרמינל 3: 9:50 בבוקר). אי אפשר לבקש זמן אספקה מועדף ואי אפשר לעשות משלוח באותו היום לכל אי מרוחק בטוקיו. בשל מזג אוויר גרוע או עומסי תנועה, ייתכן שלא יקבלו מזוודות או שיתרחשו עיכובים במסירה. לכן, ייתכן ולא יאפשרו לכם לשלוח אם אתם שוהים רק לילה אחד בלבד במלון. ניתן גם לשלוח את המזוודות לנריטה בסיום הטיול ולאסוף אותם בשדה. שימו לב שאין את השירות הזה משדה התעופה Haneda.

עוד כמה נקודות חשובות

  • ניתן לשלוח עגלות ילדים, ציוד ספורט ועוד
  • ניתן לשלוח מספר מזוודות באותה הזמנה
  • ניתן לבקש ביטוח עבור המזוודות
  • ישנן חברות המציעות הנחות למשפחות

לוקרים ביפן

אם אתם רוצים לשלוח את המזוודות רק כי אתם רוצים לעשות עוד כמה דברים בדרך, דעו שיש בתחנות הרכבת, קניונים ובאטרקציות ומוזיאונים, לוקרים בהם אתם יכולים להשאיר את הדברים שלכם. העלות היא 600 ין לתא גדול למזוודה ועלות של כ-400 ין לתא בינוני. באתרי האטרקציות לרוב זה בחינם אך צריך מטבע של מאה ין לתפעול. ותודה לאריק קיט שהציע להוסיף את הנקודה הזאת לפוסט.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים