פאס הרכבת של יפן JR Pass – המדריך המלא לכרטיס הרכבות ביפן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

זה לא סוד שאנחנו מאוהבים ביפן. לו היינו זוכים בלוטו, הדבר הראשון שהיינו עושים היה לרכוש דירה איפשהו ביפן. יפן היא גם יעד מצויין למשפחות – ב-2019 טיילנו במשך חודש עם בת 7.5 ובני 5 והיה מהמם בכל כך הרבה מובנים – אפילו הילדים ביקשו להשאר. חזרנו שוב כשהיו בני 11 ו-8.5. התיירים ישראלים, מצידם, מגלים עכשיו את יפן גם הם, ובעיקר מגלים שהיא לא יקרה כמו שחשבו. אחת ההוצאות הגדולות ביותר ביפן, מעבר לטיסה עצמה, היא התחבורה הציבורית. הרכבות המקומיות יקרות, והבין-עירוניות עוד יותר. לדוגמא, נכון לכתיבת שורות אלו, רכבת מטוקיו לאוסקה תעלה 13,620 ין (449 ש״ח) ללא מושב שמור או 14,140 ין (466 ש״ח) עם מושב שמור. מסיבה זו, חברת הרכבות Japan Rail מוכרת את פאס הרכבת JR Pass לתיירים. מהו הפאס והאם משתלם לכם לרכוש אותו? על כך נדבר בפוסט הזה. אם אתם מתכננים טיול ליפן עם המשפחה, הצטרפו לקבוצה שלנו מטיילים ביפן עם ילדים כדי להתייעץ ולקרוא את הסיכומים שעלו בקבוצה וקראו את המדריך ליפן עם ילדים עם המון מידע שיעזור לכם לתכנן.

תוכן עניינים

מהו פאס הרכבת של יפן?

השינקנסן (bullet train)

פאס הרכבת של יפן נמכר על ידי חברת Japan Railways לתיירים הגרים מחוץ ליפן. הפאס מאפשר נסיעות ללא הגבלה בכל יפן ברשת הרכבות של Japan Railways, שמסומנת JR, למעט כמה רכבות מהירות (Nozomi, Mizuho). הוא גם טוב לאוטובוסים של Japan Railways. הפאס הינו אישי (בודקים דרכונים לפני שמפעילים אותו, הסבר בהמשך), ומזמינים אותו עד 3 חודשים לפני ההפעלה של הכרטיס.

מהו המחיר של ה-JR Pass?

תלוי באורך הפאס ולמי רכשתם. ילדים משלמים מגיל 6 בתחבורה הציבורית ביפן, אז יש פאס לילדים מגיל 6 עד גיל 11 (חצי מחיר). מגיל 12 צריך לשלם מחיר מלא.

ניתן לבחור פאס לשבוע, שבועיים ו-3 שבועות רצופים, ואת הפאס עצמו מפעילים ביום שתרצו להתחיל להשתמש בו. לדוגמה: אם הפעלתם את הפאס של שבוע ביום ראשון (לא משנה באיזו שעה), הוא יהיה טוב עד לשבת בחצות, בלי קשר לכמה השתמשתם בו בין לבין.

יש שתי רמות של כרטיסים: פאס רגיל ופס ״ירוק״ שהוא כמו מחלקה ראשונה. מניסיון, הפס הרגיל מספיק לגמרי למשפחה שמטיילת ביפן. הרכבות ביפן ברמה מאוד גבוהה והנוחות של מחלקה רגילה טובה מאוד.

כאן מפורט המחירים לפי מחלקה, גיל, ואורך הפאס. המחירים נכונים לפברואר 2023. שימו לב שלפעמים יש אתרים מהן ניתן לרכוש בהנחה. מהניסיון שלנו (של שלוש רכיבות), בארץ גובים מחיר גבוה יותר מאשר אם מזמינים מחו״ל, ולאור העלות הגבוהה, אנחנו ממליצים להשוות מחירים לפני שהרכישה. אנחנו ממליצים על האתר JRailPass שממנו רכשנו פעמיים בעבר כי הם לרוב הכי זולים, אבל נכון למרץ 2023, האתר קלוק זול יותר. מה שכן – האתר קלוק אומר שלוקח 10 ימים לקבל את הפאס אז צריך לתכנן מראש. לפעמים האתר JRPass הכי זול, שווה להשוות מחיר סופי אחרי משלוח. 

מחירי הפאס – למעלה הילדים, למטה המבוגרים

הנה טבלאות המחירים של הפאס באתר ששמתי למעלה. המספרים בדולרים משתנים בגלל העלייה והירידה של הין, וכמובן שגם לפעמים משתנים המחירים בכללי, אבל לא בצורה קיצונית.

האם אני צריך לקנות את פאס הרכבת לטיול שלי?

JR Pass החדש

הפאס מאפשר להוזיל עלויות נסיעה עם מתכננים נכון, אבל בהחלט יכול להיות שאתם לא צריכים אותו. פאס הרכבת יכול לחסוך הרבה כסף אם אתם מבצעים נסיעות ארוכות ורבות ביפן, אבל אם אתם מתכננים שתי ערים בשבועיים ובלי טיולי יום מחוץ לערים, אז הפאס כנראה לא יהיה רלוונטי, אלא אן כן תעשו הלוך חזור תוך שבוע בין טוקיו וקיוטו/אוסקה. כדי לבדוק אם שווה לכם להשתמש בפאס הרכבות, אתם יכולים לבדוק עלויות של נסיעות בגוגל. שימו לב שהאתר Hyperdia שכל כך אהבנו חזר לפעילות – זאת הדרך הכי קלה למצוא את הרכבות שאתם רוצים.

כשמשווים בין עלויות, חשוב לדעת שיש בעצם שני מחירים: fare רגיל ו-seat fee. ה-fare הוא המחיר הבסיסי של הנסיעה. על זה צריך להוסיף seat fee, שזה תוספת תשלום על רכבות מסוימות, אם זה בשביל הושבה מסומנת או לא. ברכבות המקומיות אין צורך כי אלו לרוב רכבות כמו מטרו, אבל ברחוקים יותר במיוחד עם ילדים, כדאי להזמין מקומות ישיבה, מה שבמילא כלול בפס. כמובן שהמחיר הוא לאדם מבוגר, וחצי מחיר לילד. שימו לב שילדים ללא פאס, כלומר מתחת לגיל 6, לא יקבלי מושב מסומן ברכבת, אבל רוב הרכבות שלקחנו היו רכבות רגילות כמו במטרו ולא היתה בעיה, וברכבות היחידות שהיינו בהן שהיו ממש עם הושבה, היו גם קרונות בלי מקומות ישיבה ויכולנו לשבת שם עם הקטנים. אם אתם טסים בעונה חזקה, זה עדיין לקחת סיכון אם לא מזמינים מקומות מסומנים, אבל בכל מקרה בפאס זה כבר כלול. בטיול שלנו ב-2023, נאלצנו לקחת רכבת מאוחרת משתכננו כי כבר לא היו מקומות ביחד (גם לא 2+3) עם הילדים, כך שממש עדיף להזמין את המקומות האלו מראש. ניתן להזמין אותן בכל תחנת JR בחינם במכונות מחוץ לתחנה. כבר אין צורך לעמוד בתור במשרדי החברה על מנת לשמור מקומות.

מקומות שמורים ברכבת

כך תוכלו לחשב את עלות הנסיעות ולראות אם פס הרכבת שווה לכם ולכמה זמן: אם אתם שוהים ביפן שבועיים אבל רוב הנסיעות שלכם מתרכזות ב-7 ימים מסויימים, אז אולי שווה לכם לקנות פס רכבת לשבוע. מצד שני, אם הכוונה היא להשאר באותו האזור, יתכן ואין באמת צורך בפאס כי העלות של נסיעה אחת יכולה להיות זולה יותר. לצורך העניין, רכבת מטוקיו לקיוטו עולה 14,520 ין, כלומר 29,040 ין הלוך-חזור. העלות של הפאס לשבוע היא 29,650 ין. במקרה כזה, אם הכוונה היא באמת רק לנסוע מטוקיו לקיוטו ובחזרה, אז לא משתלם לרכוש את הפאס על פניו, אבל ברגע שמוסיפים נסיעות בין קיוטו לאוסקה זה כבר משתלם. ובכל מקרה, זה מאוד נוח. שימו לב שגם ניתן לנחות בעיר אחת ולהמריא מאחרת ובכך לחסוך את עלות רכבת החזור, למרות שלרוב הטיסות מאוסקה יקרות מטוקיו. שווה להשוות מחירים לפני שמזמינים טיסה.

בנוסף, ה- JR Pass גם טוב לכמה קווים פנים עירוניים בטוקיו, קיוטו ואוסקה. לדעתנו, לא שווה להפעיל את הפאס בתוך הערים כי אין הרבה קווי JR והנסיעות בתוך העיר לא כאלו יקרות, אבל אם כבר הפעלתם בשביל הנסיעה הארוכה, שווה להשתמש בו כמה שניתן כדי לחסוך כמה שיותר. אם אתם טסים רק דרך טוקיו, אפשר לפצל את טוקיו לכמה ימים בהתחלה וכמה ימים בסוף כדי למקסם את השימוש בפאס.

עוד שיקול הוא העלות של טיסה מול העלות של הרכבת. כפי שציינו, אם הכוונה היא להשתמש בפאס לכמה טיולים בין עירוניים בטווח קצר, אז הפס לרוב מאוד משתלם. אבל אם לא, שווה לבדוק עלויות של טיסות פנימיות. אנחנו טסנו בטיסות פנימיות מאוסקה לטוקיו בעלות של $50 לכרטיס, בעוד שהרכבות עלו מעל $115, כלומר טיסות לחמישה עלו לנו כמו שתי רכבות למבוגרים, בלי לחשב את העלויות של הילדים. הטיסות גם עדיפות לפעמים על פני רכבות כשמדובר במרחקים ארוכים. רכבות לספורו מטוקיו אורכות חצי יום, כך שנפצל כזה טיול על פני כמה ימים. לעומת זאת, במחיר מאוד דומה, רכשנו טיסות ($66 לאדם) לספורו ותוך פחות מ-3 שעות הגענו. כמו בכל חברה, חשוב לבדוק מה כולל מחיר הטיסה (ה-$66 במקרה הזה התחיל ב-$45 אבל לא כלל הושבה וכבודה, כך שזה היה המחיר כששדרגנו את הכרטיס). צריך לקחת בחשבון שכשטסים, יש נסיעה לא קצרה לשדה התעופה (בין חצי שעה לשעה, תלוי בשדה) ושצריך להגיע שעתים לפני הטיסה, כך שהחסכון הוא כספי בלבד ולא מבחינת זמנים (לפחות לטיסות בין טוקיו וקיוטו – אין מה להשוות עם ספורו כי זה חצי יום נסיעה ברכבת).

האם אפשר לרכוש את הפס כשאגיע ליפן במקום להזמין מראש?

בעיקרון, רוב החברות עכשיו מאפשרות לשלוח את הפאס למלון שלכם, אבל אישית העדפנו שיגיע אלינו הביתה בארץ כדי לוודא שקיבלנו ולא לסמוך על אף אחד חיצוני. עד ה-31.3.23, ניתן לרכוש את הפאס ביפן עצמה, אבל בעלות יקרה משמעותית. התאריך הזה כבר זז מספר פעמים ויתכן ותהיה עוד הארכה, אבל לוקח 3 ימים לקבל את הפאס לבית מהאתר הזה שממנו אנחנו הזמנו אז עדיף, בעיניי. כפי שציינתי מקודם, גם באתר הזה ניתן להזמין את הפאס, אני לא יודעת בדיוק כמה זמן לוקח לקבל כי בפעמיים האחרונות הזמנו מהאתר הקודם, אבל באתר שלהם כתוב 3 ימי עבודה. נכון למרץ 2023, דווקא קלוק יוצאים מחיר מצוין בהשוואה לאחרים, אבל המינוס הוא שלוקח 10 ימים לקבל את השוברים (לפי האתר עצמו).

עלות הפאס ביפן עצמה

בהשוואה למחירים שפרסמנו למעלה מהאתר שממנו אנחנו קונים, נכון ל-ינואר 2023 העלות ל-7 ימים היא $30 יותר למבוגר ו-$15 לילד, כלומר למשפחה עם 3 ילדים מתחת לגיל 12, ההפרש הוא $105. בפאס של שבועיים, ההפרש כבר גדול יותר, הפרש של $43 למבוגר ו-$22, כלומר $155. הפלוס של רכישה ביפן, כמובן, היא שתוכלו להחליט על המקום אם תרצו אותו. שימו לב שניתן לרכוש אותו רק בסניפים מסוימים. אישית, אנחנו מזמינים גם עכשיו אונליין למרות שיש אפשרות לרכוש שם (מה שלא היה בביקור האחרון שלנו לפני הקורונה). בכל מקרה, חשוב לבדוק בכל האתרים הללו מכיוון שהפרשי המחירים יכולים לעלות על $100 למשפחה לפאס של שבוע.

האם אפשר לקחת מזוודות ברכבות?

התשובה הקצרה היא: תלוי. ברוב הרכבות אין בכלל בעיה. ב-2020 החוקים לגבי רכבות השינקנסן ספציפית השתנו ועכשיו יש הגבלת גודל לכבודה שאפשר לקחת ברכבות. את החוקים המעודכנים ניתן לראות פה, אבל הנה הם בקצרה. שימו לה שהמידות הרשומות מתייחסות למידות הכוללות של כל מזוודה, כלומר אורך, רוחב ועומק.

  • אפשר להביא שני תיקים/מזוודות בחינם
  • כל תיק לא יעלה סך האורך, הרוחב והגובה על 250 סנטימטרים, כאשר האורך לא יעלה על שני מטרים והמשקל לא יעלה על 30 קילוגרם
  • ניתן להעלות חפצים של פחות מ-160 ס”מ (סכום של גובה x אורך x רוחב) ללא הזמנה מראש. אלו אפשר לשים מעל המושב כמו במטוס
  • למזוודות בין 160 ס”מ ל-250 ס”מ נדרשת הזמנה מראש (בחינם). במקרה שלא בוצעה הזמנה, יגבה קנס של 1,000 ין לכל מזוודה ויכול להיות שיעבירו את המזוודות שלכם למקום אחר ברכבת
  • אסור להעלות מטען מעל 250 ס”מ לרכבת. במקרה כזה, יש חברות שמעבירות את המזוודות עבור תשלום בין ערים. לרוב לוקח בין 24-48 לעבור, כלומר שומרים בתיק גב ציוד ליומיים ושולחים את השאר ליעד הבא

ניתן לבצע הזמנות בחינם דרך אפליקציית Eki-Net, במכונת כרטיסים או באופן אישי אצל הכרטיסן בתחנת הרכבת (לא הרכבת עצמה). למי שיש את ה-JR Pass, מומלץ לבצע הזמנת מושבים ומטען בו-זמנית. יש שתי חברות מומלצות לשירות הזה, יאמאטו ו-Sagawa. אם יש לכם הרבה כבודה, יכול להיות שישתלם לכם יותר לטוס, אבל חשוב לבדוק את הדברים האלו מראש ולפני שרוכשים את פס הרכבות.

איפה הכי זול לרכוש את ה-JR Pass?

אפשר להזמין און ליין בכמה אתרים. אנחנו בחרנו באתר הזה כי הוא היה הכי זול לנו והאתר עצמו אמין ומוכר והשתמשנו בו מספר פעמים, כולל בשני הטיולים האחרונים. כשמזמינים את הפאס, בעצם מזמינים וואצ׳ר זמני שתקף לשלושה חודשים. מסיבה זו, אי אפשר להזמין יותר מ-3 חודשים מראש, אבל באמת שגם אין סיבה. לפעמים יש הטבות באתר Klook ושם אפשר גם לרכוש את הכרטיס בזול יותר (נכון למרץ 2023 – הם אכן הכי זולים אבל זמן המשלוח הוא 10 ימים). בנוסף, ניתן לרכוש גם באתר JRPass. שווה להשוות מחירים בין האתרים מכיוון שזאת הוצאה לא קטנה.

המשלוח מהאתר JRailPass לארץ הוא עם FedEx והוואצ׳רים מגיעים תוך שני ימי עבודה לרוב וצריך לתאם זמן הגעה אליכם. דרך קלוק זמן המשלוח ארוך יותר, ובאתר JRPass כתוב שלוקח 3 ימי עבודה.

כך נראה הווצרים שמקבלים:

פס הרכבת של יפן

את הוואצ׳רים שומרים היטב ולוקחים איתכם ליפן. כשמגיע הזמן להשתמש בפאס, צריך להמיר את הוואצ׳ר לפאס רכבת אמיתי באחת מתחנות ה-JR הרלונטיות.

את הוואצ׳ר ניתן להמיר באחת התחנות הרשומות למטה עם דרכון של כל בעלי הפאס. צריך למלא מספר טפסים ומקבלים את הפס. כל פאס הוא אישי ומציגים אותו בכל פעם שנכנסים לתחנת הרכבת שרוצים להשתמש בו וגם ביציאה. גם כשרוצים להזמין מקומות ברכבת מראש, צריך להציג את כל הפסים כדי לקבל כרטיסים. חשוב לציין שהמקומות השמורים הן ללא עלות נוספת ברוב הרכבות עם הפאס, אבל כן צריך להכנס לתחנת ה-JR כדי שיתנו לכם כרטיסים עם מושבים שמורים.

מהרגע שמקבלים את הפאס, השימוש הראשון שלו צריך להיות תוך חודש. רוב הסיכויים הם שברגע שתקבלו אותו, תרצו להשתמש בו באותו יום, ולא אחרי חודש, אבל גם טוב להכיר את המגבלות.

אפשר להישתמש בפאס כבר בשדה התעופה בטוקיו כשנוחתים כדי לנסוע לעיר עם הרכבת של JR או לחכות לזמן המתאים מבחינת נסיעות כדי להפעילו. תלוי בתכנון שלכם ושווה לתכנן מראש. רוב המטיילים מבלים מספר ימים בטוקיו ואז מפעילים את הפאס ומבלים גם את הימים האחרונים בטוקיו.

JR Pass החדש

הסבר על השימוש ב-JR Pass

בשינקנסן

היה המון מידע פה בפוסט, אז נעשה לכם קצת סדר מהיר בנקודות.

  • מחליטים אם בכלל צריכים את הפאס על בסיס הנסיעות המתוכננות
  • אם כן, מחליטים לכמה זמן
  • רוכשים מראש את הפאס, עדיף שבוע-שבועיים לפני הטיסה, ולא יותר מ-3 חודשים מהמועד שתתחילו להשתמש
  • מקבלים הביתה את השוברים, אותם לוקחים ליפן
  • ממירים את השוברים באחד ממשרדי ה-JR הרשומים למטה ולא שוכחים להביא את הדרכונים
  • במעמד ההמרה, נסו להזמין מושבים שמורים לרכבות שאתם לצריכים. אם אתם עוד לא יודעים – זה בסדר, אפשר להזמין אחר כך
  • נכנסים לתחנת הרכבת כמו כל רכבת עם הכרטיס עם קוד ה-QR
  • את הכרטיס עם המקומות השמורים לא מעבירים במכונות, אבל עליהן כתובים מספר הקרון, השורה והמושבים. שמרו אותם כי יתכן ויבדקו אותם ברכבת
  • אל תאבדו את הכרטיסים עם הקוד כי אי אפשר לקבל חדשים! על הכרטיס יש תאריך תחילה וסיום
  • שימו לב שניתן להמיר את הכרטיסים מספר ימים מראש ולבקש שיפעלו בתאריך עתידי
  • אם אתם לוקחים מזוודות איתכם ברכבות המהירות (שינקנסן), הזמינו מראש מקומות למזוודות. זה חינם למזוודות בגודל רגיל אבל חובה.

איפה אפשר להמיר את פאס הרכבת ביפן?

הנה כל התחנות שבהן אפשר להמיר את הוואצ׳רים. רשמנו אותן באנגלית לקריאה יותר קלה והתמצאות יותר קלה ביפן:

  • Kushiro Station
  • Obihiro Station
  • Asahikawa Station
  • Sapporo Station
  • New Chitose Airport Station
  • Hakodate Station
  • Hachinohe Station
  • Sendai Station
  • Yamagata Station
  • Fukushima Station
  • Niigata Station
  • Kanazawa Station
  • Narita Airport Terminal 1 Station
  • Narita Airport Terminal 2·3 Station
  • Haneda Airport International Terminal Station*
  • Tokyo Station
  • Ueno Station
  • Shinjuku Station
  • Shibuya Station
  • Ikebukuro Station
  • Shinagawa Station
  • Yokohama Station
  • Shin-Yokohama Station
  • Odawara Station
  • Mishima Station
  • Shizuoka Station
  • Hamamatsu Station
  • Nagoya Station
  • Kyoto Station
  • Shin-Ōsaka Station
  • Ōsaka Station
  • Kansai Airport Station
  • Sannomiya Station
  • Okayama Station
  • Hiroshima Station
  • Shimonoseki Station
  • Takamatsu Station
  • Matsuyama Station
  • Kokura Station
  • Hakata Station
  • Nagasaki Station
  • Kumamoto Station
  • Ōita Station
  • Miyazaki Station
  • Kagoshima-Chūō Station
  • Nara Station
  • Higashi-Maizuru Station
  • Nishi-Maizuru Station
  • Tottori Station
  • Sakaiminato Station
  • Shin-Yamaguchi Station
  • Shin-Hakodate-Hokuto Station
  • Higashi-Maizuru Station
  • Nishi-Maizuru Station

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

10 תגובות

  1. שלום
    איפה קונים כרטיסים לנסיעה בודדת בין הירושימה לטוקיו וחזרה לאוסקה

    1. היי, אפשר לקנות בתחנת הרכבת (לא בטוחה שאפשר לרכוש אונליין מראש). אבל תבדוק את העלויות כי מהבדיקה שלי – עדיין יותר משתלם לך לעשות פאס של שבוע, אלא אם כן תהיה יותר משבוע בין הנסיעות האלו. ממה שנראה, טוקיו לאוסקה זה 13,500 ין והירושימה לטוקיו זה 18,380 ין, כלומר ביחד 31,880 ין. הפאס לשבוע למבוגר עולה 29,650 ין בלינק ששמתי בכתבה (המחיר הרשמי הוא 33,610 ין): http://bit.ly/JRPassKids

  2. היי.
    נראה לי שיש טעות במידות.
    מדובר על מזוודות בגודל של 250 / 160 ס”מ (שהם 2.5/1.6 מטרים).
    מה הגודל המזוודות שמותר להעלות לרכבות?

    1. תודה רבה! זה באמת אמור להיות במ״מ. אתקן. יש בפוסט לינק לאתר הרשמי של JR כדי לקבל את המיעד הכי עדכני בכל מקרה.

      1. האמת היא שלא טעיתי, המידות הן כוללות, כלומר לקחת את ארבעת צדדי המזוודה ולחבר יחד. לצורך העניין, מזוודה גדולה בגודל של 28 אינצ זה 71 ס״מ לצד, כפול 2 זה 142 ס״מ ויש עוד שני צדדים.

  3. אם אני נוחתת בטוקיו ורוצה לעשות טיולים חד יומיים לקיוטו, האקונה ואולי הירושימה. עדיין שווה לי להשקיע ולקנות את ה- JRPASS?

    1. היי אורפז, לוקח בערך שעתיים וחצי לכיוון בין טוקיו לקיוטו, וקרוב ל-4 שעות לכיוון בין טוקיו להירושימה, כך שאלו לא טיולי יום בכלל. עקרונית, את יכולה לעשות טיול יום לקיוטו, אבל הירושימה לא ממש. העלות כרגע של הפאס לשבוע הוא כמו הלוך חזור לקיוטו ועוד טיפה כך שבהחלט משתלם במקרה כזה.

  4. הי, אני נוסעת עם הבן שלי בדצמבר לטוקיו וקיוטו, שבוע ושבוע. אנחנו חוזרים מקיוטו לטוקיו ביום האחרון. האם שווה לרכוש את ה jr pass לשבועיים או לרכוש כרטיסים בודדים? והאם לרכוש עכשיו, כשלושה חודשים לפני?

    1. אהלן – לא. הפאס רק טוב לשלושה חודשים, עדיף לחכות. המחירים צפויים להשתנות בשבועות הקרובים וכנראה שלא תוכלו בכל מקרה להשתמש בפאס ישן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים