סים וירטואלי (eSim) ב-$5 לג׳יגה או $10 ל-3 ג׳יגה + הנחה [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

אחד הדברים הכי חשובים לנו בחו״ל הוא שנוכל להשאר מחוברים לאינטרנט בשביל מפות ומידע, אבל גם כדי לשמור על קשר עם הארץ. לפני כמה שבועות, טסנו לפריז וחברה סיפרה לנו על החברה Airalo, חברה שמספקת סים וירטאולי (eSim), כלומר שלא צריך להכניס ולהחליף בחו״ל, אבל זה עובד רק על דאטה. כלומר, מקבלים חבילת גלישה בחו״ל, אבל שיחות הטלפון, אם צריך, עדיין יהיו דרך חברת הסלולר שלכם. בזמן שהחבילות שחברת הסלולר שלנו הציעו עלו 180 ש״ח ומעלה, כשהסיכוי שנצטרך להתקשר בדרך שהיא לא וואטסאפ נמוכה מאוד, פה יש פתרון זול במיוחד – שגם עובד. חשוב שתקראו את כל הפוסט, אבל למי שאין סבלנות, אתם יכולים להרשם פה ולהשתמש בקוד KINNER826 כדי לקבל $3 הנחה בסים הראשון ואם אתם משתמשים חוזרים לי לנו קוד בלעדי לנו ל-15% הנחה על כל החבילות בלינק הזה ספציפית (זה לא יעבוד מלינק אחר). גילוי נאות: גם כנרת, אחת ממנהלות הקהילה, תקבל $3 קרדיט להזמנה הבאה שלה אם תשתמשו בקוד.

איך עובד Airalo?

איך זה עובד

זהו סים וירטאולי (eSim), כלומר מתחברים אליו ישירות דרך המכשיר ובלי להוציא את הסים הקיים. מכיוון שהוא נותן רק חבילת דאטה (אינטרנט), מספר הטלפון שלכם לא משתנה ואתם עדיין מקבלים סמסים ושיחות כרגיל (אם אתם רוצים, כמובן). לפני שרוכשים את הסים, צריך לבדוק קודם שהסים מתאים למכשיר שלכם – במקרה שלנו, הוא התאים למכשיר שלי (סמסונג S20), אבל לא למכשיר של רוני, לכן רק אני יכולתי להשתמש בסים. פה תוכלו לבדוק אם המכשיר שלכם תומך בסים וירטואלי ופה יש רשימת מכשירים מלאה. טיפ ממני: כשאתם במלון, תתחברו לוויי פיי של המלון וככה לא תשתמשו סתם בחבילה שרכשתם.

איפה עובד הסים הוירטואלתי של Airalo?

מדינות לדוגמא

הסים עובד ברוב העולם. באופן אישי, השתמשנו בו בפריז, וחברה שלנו השתמשה בברלין ובדובאי. מעבר לכך, אפשר להשתמש בו במגוון עצום של מעל 190 מדינות, כולל גרמניה, צרפת, איטליה, הונגריה, אוסטריה, טורקיה, פולין, הולנד, יוון, בריטניה, צ׳כיה, ספרד, וקפריסין. בנוסף, אפשר לרכוש סימים משולבים למקרה שאתם עוברים בין מדינות. שימו לב שבדובאי יש בעיה לעשות שיחות בוואטסאפ וזה כנראה חסום, כך שאם המטרה שלכם היא לעשות שיחות וואטסאפ – יש שתי אפשרויות: להתקין אפליקציית VPN, ואז השיחות בווטסאפ כן עובדות, או להשתמש באפליקציות אחרות כמו זום שכן עובדת. יש אפליקציה נוספת מאוד דומה לווטסאפ, חינמית, שנקראת BOTIM. חברת קבוצה הורידה את זה וגם המשפחה בבית וכך הם דיברו בחופשיות.

איזה סוגי סימים וירטואלים יש ב-Airalo?

בכללי, הסימים מחולקים לכמה סוגים:

  • סים לפי מדינה
  • סים אזורי (אפריקה, אירופה, אסיה, הקאריביים)
  • סים גלובלי (87 מדינות)

כמה עולה הסים?

חבילת דאטה לדוגמא ביוון

העלות משתנה לפי סוג הסים שאתם רוכשים והמדינה בה תבקרו (המחירים משתנים גם בתוך אירופה). הנה כמה חבילות ומחירים לדוגמא:

  • מדינה אחת (למשל גרמניה, יוון, וצרפת), 1 ג׳יגה לשבוע – $5
  • מדינה אחת (למשל גרמניה, יוון, וצרפת), 3 ג׳יגה ל-30 ימים – $10
  • ארה״ב, 3 ג׳יגה ל-30 ימים – $11
  • סים אירופאי (38 מדינות), 1 ג׳יגה לשבוע – $5
  • סים אירופאי (38 מדינות), 3 ג׳יגה ל-30 ימים – $13
  • סים אסייתי (13 מדינות), דאטה ללא הגבלה ל-12 ימים – $18
  • סים עולמי (87 מדינות), 5 ג׳יגה ל-30 ימים – $35

כפי שציינתי, אלו רק דוגמאות ולרוב הסימים יש עוד אפשרויות מעבר למה שכתבתי פה.

האם אוכל עדיין לקבל שיחות וסמסים במספר הישראלי?

התשובה הקצרה היא כן. הארוכה היא שאתם צריכים לוודא שמוגדר לכם עדיין בטלפון שהסים הישראלי ממשיך לפעול. שימו לב שאיירלו רק עובד על הדאטא ולא נותן לכם חבילת שיחות או סמסים, כך שאם אתם עונים לשיחות – תחוייבו בהמון כסף. אנחנו לא עונים לשיחות ואז שולחים וואטסאפ למי שצריך ועושים שיחות בוואטסאפ במידת הצורך.

האם ניתן להוציא שיחות מקומיות עם הסים?

סים בינלאומי עם חבילת גלישה ושיחות מקומיות

לשמחתנו הרבה מאוד, בסוף 2023 איירלו השיקו סים נוסף שכולל גם חבילת דקות שיחה מקומיות! מספר הדקות והסמסים משתנה מסים לסים ובהתאם לסים שתבחרו, ויש גם סימים עם תוקף של שנה, כך שאם רק תשתמשו בחלק מהחבילה, תוכלו להמשיך להשתמש בה בטיול הבא, במידה ולא עברו 365 ימים. הסימים האלו בינלאומיים וחשוב לבדוק שמדינות היעד כוללות את כל היעדים אליהם אתם מתכוונים להגיע. לסימים האלו תגיעו תחת Global eSims ושם תהיה בחירה כמו בתמונה בין דאטה בלבד לדאטה, שיחות מקומיות וסמסים. כמו כן, יש לינק ל-130 המדינות בהן הסים עובד.

חבילות לתאילנד שכוללות שיחות וסמסים

שימו לב שיש מספר מדינות בהן הסים הרגיל של הדאטה כולל שיחות מקומיות, כמו תאילנד. אנחנו השתמשנו בסים הזה במשך חודש בתאילנד ובאמת השתמשנו בשיחות וגם קיבלנו סמסים (בעיקר כשהזמנו אוכל) והיה ממש נפלא ועבד מצוין. אגב, שימו לה בתמונה למעלה שאמנם המחיר זהה אם רוכשים פעמיים לשבוע אחד או ישר לשבועיים, אבל בסים של שבועיים אין הגבלה של שיחות או סמסים (לא שאנחנו הגענו לגבול שלנו בכל מקרה ושלנו היה קטן יותר, שיפרו את החבילות על פני מה שהיה לנו).

האם הסים מתחיל לפעול מרגע ההתקנה או הנחיתה?

הסים עובד מהרגע שהוא מתחבר לרשת במדינת היעד. כלומר, אפשר לרכוש את החבילה ולהתקין את הסים כמה ימים לפני שטסים. בפועל, ספירת הימים תחל רק כשתתחברו לרשת.

מה קורה אם אנחנו עוברים בין כמה מדינות?

יש גם סימים אזוריים. לדוגמה, טסנו לגרמניה וצרפת, וחצינו את הגבול כל יום כמעט אז רכשנו סים אירופאי ולא סים לאחת המדינות והוא עבד בשתיהן. חשוב לדעת שבעת המעבר בין המדינות, מתנקים מהרשת של מדינה אחת ומתחברים לרשת של המדינה השנייה, מה שיכול לקחת דקה או שתיים. רוב הזמן לא ידענו שעברנו מדינות בכלל חוץ מהעובדה שהוויז היה בלי קליטה במשך דקה.

האם אפשר לעשות הוטספוט (Hotspot) עם הסים של Airalo?

כן! הסים תומך בזה ואכן בפריז הפעלתי הוטספוט מספר פעמים ובעלי השתמש בלי בעיה. בניגוד לפרסומים שגויים בקבוצה, אין חיוב כפול על דאטה בהוטספוט. כלומר, אם הטלפון השני משתמש ב-10 מ״ב של דאטה, רק יורד 10 מהחבילה ולא 20 (10 מהמקור ו-10 של מי שמשתמש בהוטספוט). אנחנו לקחנו חבילה של 3 גיגה לשישה ימים בפריז, אני הייתי מחוברת כל הזמן ובעלי התחבר בערך חצי מהזמן והשתמשנו ב-2 גיגה בלבד. חשוב לי לציין שבמלון אנחנו כן על וויי פיי. חשוב גם לוודא שאתם לא מגבים תמונות וסרטונים על דאטא אלא רק על וויי פיי.

האם יש תוקף לסים?

יש שתי תשובות לשאלה הזאת. לסים עצמו יש תוקף כפי שרשום על החבילה שתרכשו. יש כאלו אם תוקף של שבוע ויש גם של יותר עד אפילו שנה שלמה. לגבי תוקף הרכישה, אתם יכולים לרכוש את הסים מתי שתרצו ולהשתמש בו בהמשך. למשל, בסוף 2023 היתה הטבה של עד 50% הנחה על המון מדינות, וניתן היה לרכוש אותן בהנחה ולהשתמש בהן בפסח או בקיץ. הסים עצמו רק מתחיל לפעול כשאתם במדינת היעד.אין שום משמעות לתאריך הרכישה.

איך מתקינים סים של Airalo?

באתר יש מדריכים באמת קלים להבנה כדי להתקין את הסים. אני אישית השתמשתי בקוד ה-QR וזה עבד לי מצוין, אבל אפשר גם להתקין ידנית. חשוב שהכפתור של data roaming יהיה פעיל כדי שהכרטיס יעבוד. לי היתה בעיה עם הכרטיס ביום הראשון כי אמנם התקנתי את זה עוד בארץ, אבל לא בדקתי מראש את השלב של ההפעלה, אז אני ממליצה לבדוק הכל מראש לפני שטסים. פה יש מדריכים להתקנה לאייפון (iOS) ולאנדרואיד.

מה עוד צריך לדעת?

הנה כמה נקודות שחשוב לי להעביר:

  • לפעמים צריך לכבות ולהדליק מחדש את מכשיר, בעיקר במעבר בין מדינות. שימו לב שאם אתם עוברים מדינות שאתם צריכים לרכוש סים אזורי ולא מקומי.
  • יש מקומות שלוקח כמה דקות לסים להתחבר אחרי שעוזבים וויי פיי. זה חירפן אותי בהתחלה כי חשבתי שלא עובד, אז תוודאו שיש לכם את הדברים המיידיים שאתם צריכים כשאתם יוצאים מהמלון/דירה עד שיתחבר, אצלי לקח לפעמים 3 דקות ואז עבד חלק, אפילו במטרו בפריז. בתאילנד, לעומת זאת, התחבר לי מיד ולא הרגשתי שום הבדל או ניתוק
  • לפעמים יש התנתקויות ואז זה חוזר. יצא לי ממש מעט לכבות ולהדליק מחדש וזה היה רק באירופה. בתאילנד זה לא קרה לי אפילו פעם אחת בחודש שלם.

סבבה, אבל מה עם שירות לקוחות?

אז זהו, שיש להם שירות לקוחות מטריף! כשניסינו לברר לגבי המכשיר של בעלי, הם ענו למייל שלנו ממש תוך חצי שעה, וכשהיתה לי בעיה להפעיל את החבילה שלי  כשכבר הייתי בחו״ל (שוב, באשמתי כי לא ביררתי הכל מראש) – הם ענו ממש מהר והיו מאוד אדיבים. כשחברה שלי סיפרה לי על זה, אמרתי בשביל $5 לא אכפת לי לנסות גם אם לא יעבוד, אבל בסופו של דבר גם יש שירות מצוין, שזה בונוס אדיר. מעדכנת שבירדן הסים לא עבד לנו, והיינו עם שירות הלקוחות שלהם בצ׳אט באפקליציה. בסופו של דבר, למרות השירות האדיב, לא הצלחנו לגרום לסים לעבוד והם החזירו לי את הכסף.

אז איך נרשמים?

כנסו לאתר של Airalo בלינק הזה. גילוי נאות: אני אקבל עמלה קטנה אם תשתמשו בלינק שלי, אבל חשוב לי לציין שוב שאני ממליצה מניסיון אישי שלי בעקבות המלצה מחברה. עם הקוד KINNER826 תוכלו לקבל $3 הנחה בעצמכם ברכישה ראשונה ולחיצה פה גם תתן לכם הנחה של 15% ללקוחות חוזרים על כל החבילות (חובה להכנס ללינק, זה לא יעבוד בעזרת קוד בלבד).

איך יודעים בכמה מהחבילה כבר השתמשתי ומה אם סיימתי אותה?

באתר (ואני מניחה באפליקציה, אבל אני השתמשתי רק באתר), אפשר להכנס לתוך הסים ולראות כמה ימים נותרו וכמה מהחבילה כבר השתמשתם. ברוב במקרים, ניתן לעשות טופ אם לחבילה, כלומר להוסיף עוד קצת כסף כדי לקבל עוד גלישה. אני לא השתמשתי בחצי מהחבילה שהיתה לי בשלושת הימים שהיינו בחו״ל, אבל לטיול של שבוע כנראה הייתי כבר לוקחת חבילה של 3 ג׳יגה כדי שלא אהיה לחוצה בטיול.

איפה הסים עובד?

על פי דיווחים מהקבוצה, אלו מקומות שכבר עבדו לאנשים. זה לא אומר שלא יעבוד במקומות אחרים, פשוט אלו המקומות שכבר ראינו שעובד:

  • גרמניה
  • צרפת
  • יפן
  • ארה״ב (בינתיים נוסה בניו יורק, שיקגו וקליפורניה)
  • אוסטריה
  • דובאי
  • הודו
  • מדריד
  • בודפשט
  • פורטוגל
  • לונדון
  • אתונה
  • אנטליה
  • תאילנד – כולל בנגקוק, קו סמוי, קו פנגן, קראבי, פוקט, וקאו לאק
  • איטליה
  • שוויץ
  • פולין

איפה הסים לא עובד?

קיבלנו. מספר דיווחים בינתיים שהסים לא עובד במספר מדינות, ביניהן ירדן (ניסיון אישי שלי) וצ׳כיה. בפלורידה עבד אבל התנתק לא מעט. נמשיך לעדכן פה אם יהיו מקומות נוספים בו הסים לא עבד, ואשמח שתעדכנו אותנו בקבוצה או פה.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

14 תגובות

  1. ופה קבור הכלב, את מבינה שעבור שרות שמקביל ל-global sum של חברת פלאפון את משלמת כמעט אותו מחיר לפחות נפח והגבלת זמן לניצול (עד 30 יום, לעומת שנתיים)

    1. סליחה, לא הבנתי. הגלובל סים של פלאפון הכי זול עולה 69 ש״ח לג׳יגה אחד. זה טוב אומנם לשלוש שנים, אבל מה שפה עולה 16.25 ש״ח, כלומר פי יותר מארבע מהעלות. מן הסתם, כל אחד יעשה את החישוב שהכי שווה לו, אבל ג׳יגה נגמר יחסית מהר, אז בכל מקרה זה יספיק לשבועיים טיול בטווח של 3 שנים. מי שמטייל הרבה ומשתמש מעט, יכו להיות באמת שהגלובל סים מתאים. בכל מקרה, אני השתמשתי בזה אישית, שילמתי על זה מהכסף שלי, אף אחד לא משלם לי לעשות פה פרסומת. נהנתי מהמוצר ועוד יותר מהשירות ורציתי לשתף עם חברי הקהילה.

  2. בדובאי עבד לך שיחות קוליות בוואטסאפ והכל כרגיל? כי עם סין מקומי יש הרבה דברים שלא עובדים..

    1. להבנתי, באמת יש בעיה בדובאי עם שיחות בוואטסאפ. אוסיף את זה לפוסט, תודה. זה נכון, אגב, לכל סים ולא לסים הזה ספציפיתץ

  3. למה הכוונה לא בדקתי מראש את שלב הנחיתה?

    . לי היתה בעיה עם הכרטיס ביום הראשון כי אמנם התקנתי את זה עוד בארץ, אבל לא בדקתי מראש את השלב של הנחיתה, אז אני ממליצה לבדוק הכל מראש לפני שטסים

    1. צרי קשר עם שירות הלקוחות שלהם, הם עונים מהר. יש להם גם צ׳אט. אני יודעת שזה בכללי כן עובד באיטליה.

    1. אני לא יודעת, עוד לא היו דיווחים על גיאורגיה שאני ראיתי. מוזמנת לכתוב פוסט בקהילה ולשאול: facebook.com/groups/hulwithkids

  4. היי, תודה על המידע,
    רציתי לשאול לגבי הקו הרגיל של הארץ, פתוח לשיחות ול-SMS (אם רוצים, כמו שכתבת), האם בקבלת שיחות/SMS מהארץ, זה ייעלה הון תועפות ?

    1. אהלן! הכל אמור להשאר פתוח כל עוד ההגדרה נשארת כך. אני לא עשיתי שיחות ולא היתה לי שיחה שנכנסה או סמסים, חוץ מאשר מה שקיבלתתי כשנחתתי בפריז כמו שתמיד מקבלים. אצלנו, כדי לא לקחת סיכון, פשוט אצלי היה הסים ואצל בעלי הכל היה כרגיל. לגבי עלויות של שיחות וסמסים מהארץ, אם לא עונים לשיחה אז לא משלמים, אם עונים אז כן, הון תועפות. לגבי סמס, קבלת סמס ככל הידוע לי לא, אבל בקבוצה קראתי שהיו אנשים שכן התחרבש להם הסמסים אז הייתי בודקת מול איירלו בצאט לוודא שהכל בסדר לפני שמזמינים.

  5. השתמשתי כ 3 פעמים בחבילת גלישה של AIRALO .האפליקציה עבדה טוב.
    שבוע שעבר נסעתי ליוון ועשיתי חבילה ב airalo . אחרי יומיים האפליקציה הפסיקה לעבוד. פתחתי מספר קריאות – בכל דרך אפשרית ולא חזרו אלי. מחוסר בררה רכשתי חבילה נוספת שלהם. עבד יום והפסיק לעבוד !!! .
    לבסוף אחרי 3 ימים !!! חזרו אלי אבל זה כבר לא היה רלוונטי.
    לסיכום שרות לקוחות מזעזע, זלזול בלקוחות . פשוט לא אכפת להם שלקוח שעשה חבילה, תקוע ימים ללא אינטרנט, לא נתקלתי בשרות לקוחות כל כך מזלזל ולא איכפתי. ראו הוזהרתם !!!

    תשובה

    1. אני ממש ממש מצטערת! בשנה שעברה היה לי אחלה שירות לקוחות, אבל לא השתמשתי השנה אז באמת לא ידעתי שהתדרדר. אני ממש מצטערת. אני רק יכולה להגיד שכשלא עבד לי בירדן – הם כן החזירו לי את הכסף. מקווה שהחזירו לך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים