מנרה לודג׳ – לינה בקיבוץ מנרה ואתר החרמון מאת ערבה נוימן [מעודכן ל-2023]

שם הרי גולן, הושט היד וגע בם… סופשבוע צפוני וקריר ברמת הגולן. הרכב: 2 הורים וארבעה ילדים בגילאים: 14, 11 ותאומים בני 9.5. המסלול: ביקור בחרמון והאטרקציות השונות, לינה בקיבוץ מנרה ובילוי שבת בקיר הטיפוס ומתחם הנינג’ה החדש בקיבוץ.

אתר החרמון – מזחלות אקסטרים, Sky Rider והרכבל

יום שישי, קימה מוקדמת. כמה מוקדמת? אפילו הציפורים עוד נוחרות על העצים. ארוחת בוקר זריזה ויציאה לכיוון החרמון באזור השעה 6 בבוקר. בקושי שמנו לב והנה עברו שעתיים וקצת נסיעה והגענו לחרמון בשעה 8:20 (האתר נפתח בשעה 8). חנינו בחניית המבקרים שהיתה יחסית ריקה בשעה הזאת של היום ועלינו בשאטל לכיוון הכניסה.

השאטל יוצא כל כמה דקות והנהג מוודא שכולם עוטים מסיכות. נסיעה קצרה באוטובוס הנקי והגענו לכניסה. דבר ראשון, הילדים התלהבו מהשלג/ קרח בכניסה. לא היה הרבה אבל מה שהיה סיפק את הילדים. לאחר התלהבות ראשונית וביקור לקפה ומאפה והתחממות חמה, הלכנו למגלשות ההרים.

הילדים שלי, בעלי ניסיון מחו”ל במגלשות הרים ענקיות, מאוד נהנו ממזחלות האקסטרים. מהירות הנסיעה ניתנת לשליטה על ידי מי שיושב בחלק האחורי של הרכב – המושב הוא זוגי לכן מתאים להורה וילד קטן יותר. הירידה מהנה ממש ויש נוף מדהים. המגלשה היא מגיל 3 וילדים מתחת לגובה 1.40 חייבים ליווי של מבוגר. המזחלות, אגב, פתוחות כל השנה ולא רק בחורף.

משם המשכנו לאטרקציה הסמוכה, Sky Rider, מעין רכבת הרים קטנה בה יושבים על מושבים כאשר הרגליים באוויר. המושבים נוסעים במסלול מפותל עם עליות וירידות. מתקן מאוד מהנה לילדים עד גיל 11 לדעתי. הגדול שלי, בן 14, אומנם נהנה אך המתקן לא היווה אתגר עבורו. המושבים נוסעים יחסית לאט ולכן המתקן מתאים בעיקר לילדים קטנים יותר. עלייה על הסקיי ריידר היא מגיל 6 וגובה 1.20, וילדים עד גיל 8 חייבים בליווי מבוגר.

לאחר מכן, עלינו ברכבל למפלס העליון של החרמון. שדרוג הרכבל מכיסאות זוגיים לקרונות פשוט מעולה. ראשית, כל משפחה נמצאת בקרון נפרד שמתאים לעד 8 אנשים. שנית, הרכבל הרבה יותר מהיר מהקודם. העלייה מהנה ממש וזה ממש כייף שאפשר לדבר בדרך למעלה עם כל המשפחה. בחלק העליון יש יותר שלג והילדים יכלו ממש להבין למה החרמון נקרא “העיניים של המדינה”. כל ישראל היתה פרושה לרגלינו.

במפלס העליון יש אפשרות להשכיר מזחלות שלג ולגלוש במדרון, פעילות שמותרת עד גיל 12. הפעם הילדים שלי החליטו שעדיף לבדוק כמה שלג אפשר לזרוק עליי לפני שאני מתחילה להחזיר להם וכן לנסות לעשות מלאכי שלג.

כל הביקור היה באזור השלוש שעות. לשמחתי מזג האוויר היה ממש לטובתנו והיה נעים וקריר. ירדנו חזרה למפלס התחתון, שאטל וחזרנו לרכב.

מכיוון שעוד כל היום היה לפנינו, עשינו עצירה קצרה בירידה למלא את הבטן בפיתה דרוזית שנמכרת בכל פינה במג’דל שאמס.

מעיינות הבניאס

הבניאס

התחלנו לנסוע לכיוון מנרה, מקום הלינה שלנו, ואז ראינו את הכניסה למעיינות הבניאס. בהחלטה ספונטנית, החלטנו להיכנס (איזה מזל שיש לנו מנוי  מטמון). אין לי מושג איך לא היינו שם עד עכשיו. מקום מדהים!! ראשית, מסלולי הטיול הקצרים מתאימים מאוד למשפחות וכבילוי של שעתיים-שלוש. שנית, השלכת באתר מהממת. טיילנו קצת בין העתיקות ובמסלולי הטבע באתר. נהנינו במיוחד ממקדש העיזים המרקדות. הילדים לא הפסיקו לצחוק על זה יומיים.

מקום הלינה שלנו: מנרה לודג׳ בקיבוץ מנרה

החדר המשפחתי עם מטבחון

משם המשכנו לקיבוץ מנרה וללודג’ מנרה. החדרים שם מותאמים למשפחות שיש בהן עד שלושה ילדים. החדרים נקיים ומסודרים יפה. נכנסנו לחדר שהמזגן כבר דלק בו, מה שעשה ישר אווירה נעימה. החדרים מחולקים לרמות שונות. בחדר בו היינו היה גם מטבחון קטן עם מיקרו, קומקום ודברים לקפה וכן מקרר קטן. בנוסף, יש גם טלוויזיה מחוברת ל-YES.

הנוף מהמרפסת שלנו – וואו ענק!

גולת הכותרת של החדר היתה מבחינתי היציאה למרפסת והחרמון הנשקף ממנה במלוא הדרו. לא יכולתי להפסיק להסתכל על ההר ולראות איך צבעיו משתנים בשקיעה. החדרים, השבילים והמקום בכללו מאוד נקיים ונעימים. האווירה מאוד שקטה ורוגעת.

מסעדת כביש 90

נחנו לאחר היום הארוך וצברנו כוחות לקראת הערב. בחרנו לאכול ארוחת ערב במרחק של 20 דקות נסיעה בצומת מחניים במסעדת “כביש 90”. רק בשישי ניתן להזמין שם מקום מראש. האוכל מעולה!! מנות הילדים מעולות ומנת הדגל שלהם כבישתיש ממש הפילה אותי מהרגליים. הקינוחים ובמיוחד “דובי גל” מעולים. חזרנו ללודג’ והלכנו לנוח לקראת החוויה של מחר.

ארוחת הבוקר

החדר שלנו כולל ארוחת הבוקר שמוגשת משעה 8 עד 10. למרות שהגענו באזור 9:40, חדר האוכל היה מצוחצח, עמדות האוכל היו מלאות ונקיות והיה מבחר מאוד יפה של סלטים, גבינות, מעדנים, דגני בוקר ומאכלים חמים (ג’חנון, בורקסים, שקשוקה ועוד). העובדים מילאו אוכל כל הזמן ודאגו שלא יהיה חסר כלום. השולחנות יחסית רחוקים אחד מהשני ומרגיש נעים לשבת שם. האוכל מצוין וטעים ויצאנו שבעים מאוד ומרוצים מאוד.

מתחם הנינג׳ה וקיר הטיפוס – Iclimb מנרה

מתחם הנינג׳ה

כחלק מחבילות לינה של הלודג׳, מקבלים כניסה חינם למתחם הנינג׳ה החדש בקיבוץ. אחרי ארוחת בוקר, הלכנו למתחם הנינג’ה וקיר הטיפוס. הכל במרחק הליכה, ואין צורך להזיז את הרכב. מאוד נוח! המתחם ענקי, נקי ונעים. במרכז המתחם יש מתחם נינג’ה מגניב מאוד עם תחנות שונות שכולנו מכירים מהטלוויזיה. כולם יכלו להתנסות ולראות כמה זה קשה לעבור את המכשולים במציאות. המתחם מתאים גם לילדים קטנים וגם למבוגרים. שום דבר אינו גבוה מאוד ונגיש לילדים.

מסביב למתחם, יש מספר קירות טיפוס בדרגות קושי שונות. יש קירות בהם הילדים נרתמים לרצועת ביטחון ומטפסים ואז יורדים בקפיצה ויש מתחמים בהם מטפסים ללא רתמה (יש מתחת מזרונים מאוד עבים). עברנו תדרוך על ידי המדריך במקום והילדים התקשו לבחור במה להתחיל. בן ה-9.5 שלי אהב במיוחד את מתחם הנינג’ה ועבר בו את כל המתקנים מספר פעמים. שאר הילדים התלהבו מאוד מקירות הטיפוס. בהתחלה הם קצת חששו אבל עם הזמן צברו ביטחון וטיפסו ממש עד קצה הקיר. בן ה-14 שלי שקשה להלהיב אותו ממש נהנה ולא דילג על אף קיר. הילדים אפילו מדדו זמנים מהרצפה לקצה הקיר וחזרה למטה. שני הבנים הגדולים שלי אף התנסו בטיפוס ללא רתמה ונהנו מאוד. יצאנו ממקום לאחר 3 שעות כשהילדים היו שפוכים.

טיול קצר במנרה ותצפית מהממת על החרמון ועמק החולה

המצפה מהטיול באתר מנרה הישן

בדרכנו חזרה לרכב, נתקלנו בכניסה לאתר מנרה הישן. יש שם מסלול טיול קצר (בערך 200 מטר או פחות) ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של החרמון ועמק החולה. עמדנו מול הנוף ולא יכולנו ללכת. פשוט מקום מדהים!!

חזרנו לרכב ועוד בטרם יצאנו מתחומי הקיבוץ, חצי מהילדים נרדמו ברכב והתעוררו רק כאשר היינו קרובים לבית.

לסיכום, היה לנו סופשבוע מעולה ומלא חוויות. כל האתרים היו מהנים מאוד וצברנו זיכרונות נהדרים. ממליצה בחום על כל האתרים שהיינו בהם.

בשבועות האחרונים היו לא מעט מבצעים מאוד שווים למשפחות במנרה לודג׳, לדוגמא 650 ש״ח ללילה לזוג ו-120 ש״ח תופסת לילד, כשזה כולל ארוחת בוקר וכניסה למתחם של הנינג׳ה, Iclimb מנרה. תבדקו באתר שלהם כדי לראות את המבצעים הכי מעודכנים. בקיץ גם יש במתחם בריכה.

כאן תוכלו גם לקרוא על עוד אטרקציות ברמת הגולן למשפחות.

גילוי נאות: משרד היח״צ אזולאי הזמינו את המשפחה שלי כדי שאוכל לספר לכם על האטרקציות בחרמון, מנרה לודג’ ומתחם הנינג’ה, אבל כל מה שכתבתי היא דעתי הכנה.