אורלנדו ומיאמי עם ילדים ומתבגרים (דיסני ויוניברסל) – מסלול ומידע מאת ניר הופר

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על אורלנדו ומיאמי עם ילדים ומתבגרים (כולל טיפים על דיסניוורלד ויוניברסל) עלה במקור בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורו של ניר.
חזרנו שלשום מתשעה ימים בפלורידה (אורלנדו ומיאמי) עם הילדים (14 ,11 ו-4). במקור התכנון היה לנסוע למדריד ודרום ספרד, אבל ביטול הטיסה די ברגע האחרון (חודשיים לפני) על ידי איבריה, גרם לנו לחשב מסלול מחדש ולשנות כיוון למיאמי בטיסות ישירות של אלעל. כיוון שכל ההזמנה נעשתה די מאוחר, זה השפיע על זמינות ומחירים של טיסות ומלונות.
אם כבר מגיעים לסביבה, אפשר לקפוץ גם לאיזה קרוז בקריביים או כמה ימים בניו יורק, אבל הפעם היינו מוגבלים בזמן והעדפנו להיות יותר ממוקדים.
בסך הכל שהינו שישה לילות באורלנדו (שניים ליד יוניברסל וארבעה במלון של דיסני) ושלושה במיאמי ביץ’. התניידות מנמל התעופה MIA לאורלנדו ובחזרה באמצעות רכב שכור שהזמנו דרך Rentalcars.com. קיבלנו פורד אדג’ מרווח עבור ההרכב שלנו במחיר של פחות מחצי ממה ששוכרים באירופה.

פארקים בפלורידה – טיפים על יוניברסל סטודיוס Universal Studios

מבחינת הפארקים – בילינו בארבעה: Universal Studios ו-Universal Islands of Adventure בכרטיס שמאפשר מעבר בין הפארקים עם הרכבת של הוגוורטס, ושני פארקים של דיסני – Magic Kingdom ו-Hollywood Studios.
בפארקים של יוניברסל היו לנו Unlimited ExpressPasses שהוכיחו את עצמם, כשהתור הכי ארוך שעמדנו בו בעזרתם היה 30 דקות (60 דקות לאופנועים של האגריד שבו כרטיס קיצור התורים לא תופס). מומלץ ביותר לקחת את אחד ממלונות ה-Premier של יוניברסל שקרובים לפארק ומקנים את הכרטיס הזה. בגדול הספקנו לעשות את כל מה שרצינו. שימו לב שאת האקספרס פאס יש לרכוש בנוסף לכרטיס הכניסה הרגיל.

פארקים בפלורידה – טיפים על דיסניוורלד Magic Kingdom

דיסניוורלד DisneyWorld Magic Kingdom
בפארקים של דיסני הייתה לנו כניסה מוקדמת של חצי שעה. לא עשינו את ה-Genie+ בתוספת של כ-$30 לבנאדם ליום. לא הרגיש נחוץ מדי. על המתקנים עם התורים הארוכים במיוחד די וויתרנו מראש (שבעת הגמדים, סלינקי-דוג), וחוץ מהמתקן של המילניום פאלקון, במתקנים האחרים לא עמדנו יותר מדי. באופן כללי, בהוליווד סטודיוס היו תורים ארוכים יותר – פחות אטרקציות שוות, וזה היה כבר סופשבוע, אבל די נגמר לנו אחרי שלושה ימים מאוד אינטנסיביים לפני כן.

טיפים לגבי שני הפארקים

כמה טיפים לטיול עם ילד קטן (שלנו בן כמעט ארבע) – גם אם הילד גדול פיזית ויכול לעלות על רוב המתקנים, חשוב להתאים אותם אליו מבחינה מנטאלית. כמעט בכל מתקן יש אלמנט מפחיד או מהיר/מטלטל שהיה לו קשה להכיל – ואחרי ששכנענו אותו לעלות על מתקנים שלהבנתנו היו מותאמים אליו (טיסת ההיפוגריף, ספיידרמן, הסימפסונים), גילינו יחד איתו שזה ממש לא בשבילו. נוצרה בעייה של חוסר אמון, ואז בהמשך הוא לא הסכים לעלות גם על מתקנים שבאמת באמת היו עבורו. הדרקון יורק האש על בנק גרינגוטס באיזור הארי פוטר בכלל היה טראומטי.

ההמלצה שלי – לחכות לגיל קצת יותר מאוחר, או מראש לכוון עם ילד קטן רק להצטלם עם הדמויות השונות ולהנות מהאווירה. דווקא על זה הוא עף. הבנים הגדולים נהנו מכל הרפרנסים שהם זיהו שם, ובגדול ממש מכל רגע.
  • עגלה – גם אם הילד כבר גדול. אפשר לשכור בכניסה לפארק במחיר של $26 ליומיים, וזה עוזר לילד פחות להתעייף. הולכים כל היום והרגליים שלהם יותר קצרות משלנו. קחו בחשבון שגם חם ולח מאוד (אפילו באפריל), וזה מוסיף לעייפות של כולם.
  • מסעדות בפארקים – יקר, ולא יצירות קולינאריות מרשימות. כמעט בכל מקום אפשר לאכול המבורגר או עוף מטוגן או צלעות עם צ’יפס ומאק אנד צ’יז. הילדים לא התלוננו.
  • מזכרות – יקר רצח אבל אי אפשר להמנע מזה. דווקא בדיסני הצלחנו לצמצם, אבל ביוניברסל סיימנו עם שרביט קסמים של דמבלדור, ינשופה, רובוטריק ועוד כמה דברים קטנים – במצטבר 200 דולר פלוס.
  • הופעות – יש הופעות נהדרות שמתאימות ממש לילדים. מופע חיות מהסרטים, היפה והחיה, פרוזן… פחות מופעי פעלולים למיניהם שיש בהם צעקות, יריות ופיצוצים.
  • מתקנים מומלצים לגדולים יותר, לא לפספס את שני האזורים של הארי פוטר והרכבת שביניהם (לשני הכיוונים), קצה הגלקסיה של מלחמת הכוכבים, אזור הסימפסונים, הג’וראסיק פארק ואי גיבורי העל.
  • מתקנים מומלצים לקטנים יותר – פנטזי לנד, Seuss Landing ו-Toy Story Land. הם מסתובבים שם בחלום.
  • מופע הזיקוקים במג׳יק קינגדום – בשום אופן לא לפספס את מופע הזיקוקים במג׳יק קינגדום, כל יום בשעה 20:45. מתמקמים בין שעה לחצי שעה לפני כן באזור הכיכר הגדולה שבין Main Street USA וטירת סינדרלה, ומחכים למופע זיקוקים ואורות פשוט נדיר!
  • טיפ אחרון לגבי מתקנים – Tron LightCycle. לא לפספס. זה המתקן החדש ביותר ב-Magic Kingdom וכל התור אליו הוא וירטואלי. חייבים להירשם לתור הוירטואלי (אפשר בשעה 7 בבוקר עוד לפני שמגיעים לפארק) ואחר כך בשעה 13:00 אחרי שמגיעים לפארק, וזה מקנה את הזכות לעמוד בתור פיזי של כשעה למתקן. שווה כל דקה.

האפליקציות של Disney World ושל Universal Studios

אני ממליץ להוריד את האפליקציות לנייד של דיסני ויוניברסל – בשתיהן יש מידע שימושי על זמני תורים, הופעות, אפשרות להזמין אוכל במסעדות מזון מהיר, תור וירטואלי במתקנים (למשל, טרון במג׳יק קינגדום), הזמנת מקום לתור המהיר (Lightning Lane) אם קונים את שירות ג׳יני+ בדיסני, וגם גישה לכל הצילומים שמצלמים אתכם פארקי דיסני (PhotoPass).

מלונות באורלנדו ומיאמי

מבחינת מלונות – היינו ב-Loews Universal Royal Pacific ו-WDW Dolphin. שניהם קרובים יחסית לפארקים, גדולים ובלי איזשהו אופי מיוחד. יש בריכות נחמדות שמאפשרות גם לקחת פסק זמן קצר מהריצה בפארק.

עוד דברים שעשינו באורלנדו ומיאמי

בין הפארקים של יוניברסל ודיסני לקחנו יום הפסקה לבריכה וקניות. יש אאוטלט עצום בשם Orlando International Premium Outlets שיש בו הכל מהכל במחירים יחסית נוחים.
במיאמי בילינו יומייים וחצי בטיילת של מיאמי ביץ’, חוף הים, בריכת הרופטופ במלון שלנו, ג’אנגל איילנד, מוזיאון הילדים של מיאמי ו-Bayside Marketplace. יש בעיר מזג אוויר נוח, ואווירה נעימה מאוד של חופש. חצי יום תפסה אותנו סופת רעמים.

לינה במיאמי

היינו ב-Residence Inn South Beach. מלון דירות נחמד ומרווח, עם מטבח מצויין בחדר (לא השתמשנו) ובריכת רופטופ יפה. מיקום נוח למיאמי ביץ׳ והמקומות המעניינים במיאמי עצמה.

עלויות הטיול

עלה לנו סדר גודל של 70,000 ש״ח. הטיסות היו יקרות רצח וגם המלונות והכניסה לפארקים. אני מניח שעם הזמנה יותר זמן מראש (ופחות גמישה), ומחירי טיסות נורמליים – אפשר להוריד לסביבות ה-55,000-60,000. הזמן בפארקים הספיק לנו לגמרי. אפשר אולי להוסיף יום בפארק מים, אבל הבנים שלי פחות בקטע.
זמן בפארקים: שאלו על כמה זמן אני ממליץ. זה נורא תלוי מה הם אוהבים, ואם כבר היו בפארקים של דיסני בעבר. המינימום המוחלט בעיניי הוא שלושה ימים: 2 ביוניברסל + מג׳יק קינגדום. אם יש לכם יותר זמן, אז יומיים בשני הפארקים של יוניברסל + יומיים או שלושה בפארקים של דיסני (מג׳יק קינגדום + הוליווד סטודיוס, בשביל האיזור של סטאר וורז) + אנימל קינגדום (בשביל האיזור של אוואטר) ואולי פארק מים אחד (יש אחד של יוניברסל – וולקנו ביי, ושניים של דיסני – בליזארד ביץ׳ וטייפון לאגון). זה של יוניברסל נחשב מצויין אבל לא היינו.
בסך הכל, זה היה חשוב לגיבוש המשפחתי שלנו, לייצר חוויות טובות בתקופה רעה, ולרגע אחד, רק רגע אחד, לנסות להרגיש נורמלים שוב. מייחלים לנורמליות על בסיס יותר קבוע, ולחזרת כל החטופים והמפונים לבתיהם במהרה!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים