פארק אסטריקס Park Asterix בצרפת – המדריך המלא מאת הדס שוויקי-תימן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה הופיע לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של הדס.
כמו שעשיתי סקירה לפני כמה חודשים על לגולנד גרמניה, אני מרגישה צורך לכתוב גם על הפארק הזה מכיוון שגם עליו היה קשה למצוא מידע – לשם שינוי לא פוסט על דיסנילנד (וסליחה מראש על האורך). 😊

מהו פארק אסטריקס ואיפה הוא נמצא?

פארק אסטריקס הוא פארק שעשועים עצום בגודלו, שלא נופל באיכות שלו מדיסנילנד או לגולנד, ולדעתי אפילו מתעלה עליהם. הוא ממוקם כחצי שעה מפריז ככה שטיול יום כשנמצאים באיזור יכול מאוד להתאים (וכמובן אם יש זמן ניתן למשוך ליומיים כי יש מספיק לעשות שם).
כל הפארק הוא בנושא הסיפור של אסטריקס, קומיקס צרפתי שלא כל כך מוכר בארץ, אבל מאוד צבעוני, מצחיק ונחמד לילדים. אצלנו בבית הוא מאוד אהוב על ידי בעלי והבת שלי, לכן היה די חובה שניסע לשם בביקור שלנו בצרפת. גם מי שלא מכיר את הקומיקס (כמוני) יכול בכיף להינות בפארק כך שאין צורך בהיכרות מוקדמת. לי הספיקו 5 דקות בדרך באוטו של הסבר על ה״רקע״ למאורעות התקופה והדמויות העיקריות, אבל גם בלי זה הייתי נהנית באותה המידה כך שממש לא חובה.

סוגים שונים של כרטיסים

הפארק לא פתוח כל השנה באופן סדיר, אלא בעיקר בחודשי הקיץ, כך שכדאי לוודא לפני שמתכננים להגיע אם הוא פתוח. את הכרטיסים הזמנו יום לפני, ויש מחיר שונה למבוגר ולילד עד גיל 12, וילד מתחת לגיל 3 לא משלם. אם היינו מזמינים שבוע מראש היינו זוכים להנחה של כ 8 יורו לכרטיס, אבל לא רצינו לשריין מראש יום ללכת בגלל מזג האוויר המתעתע באירופה באוגוסט (בטיול של 10 ימים בצרפת חווינו גם גשם וקור של 12 מעלות וגם חום קיצוני של מעל ל-33 מעלות כך שממש לא צפוי). ואכן, בחרנו יום מושלם מבחינת מזג אוויר. לדעתי חשוב מאוד לתכנן סביב מזג אוויר במיוחד עם ילדים קטנים, כי לא כיף לעמוד בתורים בחום אימתני של אוגוסט, ומצד שני גשם וקור גם יכולים להרוס את החוויה.
בנוסף, הוספנו שני כרטיסי פילומטיקס גולד שנותנים קידום מהיר בתורים, כלומר אפשר באפליקציה של המקום להזמין איתם כניסה לאחד המתקנים ולהיכנס ללא תור כמעט. הבעיה שזה מוגבל ב-15 דקות ברגע שמזמינים, וגם שאפשר להשתמש בזה פעם אחת עבור כל מתקן לכל כרטיס. השיקול לקנות רק שניים, כמו שתיארתי בפוסט על לגולנד, הוא כי אנחנו נסענו עם ילדים בגילאים 3 ו-9, כך שבכל מקרה תיכננו להתפצל הרבה כשכל אחד מאיתנו לוקח ילד למתקן שונה, פלוס אני לא אוהבת את הרכבות הגדולות אז לא היה אכפת לי לוותר עליהן.
בדיעבד אני לא בטוחה שהיה שווה לקנות רק שניים מכיוון שבניגוד ללגולנד, פה הבן שלי יכל להיכנס לרוב המתקנים (לא כי כולם לקטנים אלא כי הוא היה מעל מטר, שזה רף הכניסה אליהם עם מבוגר), ככה שעניין הפיצול פחות עבד לנו פה ולפעמים העיק. מצד שני, בעלי שמאוד אוהב רכבות הרים הלך לבד לכל הרכבות הרציניות ונהנה לעשות אותן בלי תור ואפילו פעמיים. אז מאוד תלוי ההרכב המשפחתי ואופי הבילוי שלכם.
בגלל שהכרטיס הזה יקר מאוד (כ-40 יורו תוספת, כך שיוצא כמעט פי שניים לכרטיס), זה שיקול רציני אם לקנות כזה או לא. כמובן שזה מאוד מקל על החוויה ועוזר לחוות יותר ולא לעמוד בתורים כל היום (היינו באוגוסט והפארק היה די מפוצץ, תורים הגיעו לשעה ויותר). מצד שני, כמובן שזה מייקר את החוויה למשפחה. יש גם אופציות אחרות של פילומטיקס ברונזה וסילבר שמקנים אפשרות לקיצור תור חד פעמי או לקיצור התור בחצי. הן יותר זולות וסבירות במחיר, אבל לא היו מאופשרות אצלנו בהזמנה משום מה. כמו כן, יש פילומטיקס אנלימיטד שהוא בלתי מוגבל בעלות (מופרזת לכל הדעות) של 95 יורו. אבל זאת גם אופציה אם מעניין אתכם.

מידע והתנהלות בפארק אסטריקס

הפארק עצמו מרהיב ביופיו מבחינת העיצוב של הסמטאות והמתקנים, המון פוטו אופס בכל פינה, וגם אם לא מכירים את הסיפור של אסטריקס הדמויות כל כך צבעוניות ונחמדות כך שנהנים רק מלהסתכל ולהסתובב בפארק עצמו שמושקע ממש בכל פרט. הפארק נפתח ב- 10, יחסית מאוחר, אבל כדאי להגיע קצת לפני כדי לחנות ולעמוד בתורים של הכניסה שמתחילים להיערם כבר לפני 10, וזה כדי לנצל כל דקה בפארק. מסיבה זו, מומלץ להרכוש כרטיסים מראש.
מבחינת הפארק וההתנהלות בו – גם פה יש אפליקציה נוחה לאיתור המתקנים, המסעדות, השירותים והחנויות בקרבת מקום. זמני ההמתנה מצוינים באפליקציה על כל מתקן ומתעדכנים כל הזמן, מה שמאוד עוזר לתכנן את הביקור. סוגי המתקנים מגוון מאוד מאוד, ממתקנים לקטנטנים ואיזורי משחק והירגעות, רכבות הרים בינוניות ומתקנים של מים שנרטבים בהם (והרבה – אם אתם בעניין, מעילי גשם ו/או בגדים להחלפה חובה). יש גם רכבות הרים מטורפות וגבוהות עם לופים ברמה של סיקס פלאגס בארה״ב.
כמו כן, יש כמה וכמה מופעים במהלך היום במספר מוקדים. הרמה שלהם מאוד גבוהה ובהחלט שווה ביקור לפחות באחד. אנחנו היינו בסרט 4D, במופע קסמים ובמופע אקרובטיקה של אופנועים, מאוד נחמד ונותן 20 דקות של הירגעות בין כל המתקנים. מה שכן, הפארק עצמו מאוד מוכוון לדוברי צרפתית, ככה שהמופעים בצרפתית ורוב השלטים והשפה של המפעילים והעובדים. לנו לא כל כך הפריע כי לרוב הם מבינים גם אנגלית וגם האפליקציה של הפארק באנגלית אז לא נורא כל כך.
בכל מתקן מצוין הגובה שממנו אפשר להיכנס למתקן, גם לילדים שהולכים לבד וגם בליווי הורים, שזה אומר שקטנים יותר יכולים לעלות. על המתקנים באפליקציה מצוין אם הם לקטנטנים או לכל המשפחה, כאשר לכל המשפחה הכוונה שעם מבוגר ילד יחסית קטן יכול להיכנס (לרוב מעל מטר, לפעמים פחות), כך שבאמת יצא שאת רוב המתקנים יכולנו לעשות ביחד למרות הפרשי הגילאים אצלנו וזה היה נחמד.
בתחילת המתקן יש מד גובה שאפשר למדוד את הילד, לפעמים בדקו את בן ה-3 שלי ולפעמים לא כי הוא גבולי, היה בדיוק מטר וכמה ס״מ. מה שכן, הבן שלי די הרפתקן (מסתבר) ובכלל לא הפחיד אותו לעשות רכבות הרים מהירות או עם נפילה גדולה, כך שמאוד מומלץ לבדוק לפני שנכנסים מה בדיוק יש במתקן ולהסתכל עליו בעיניים במקום, לא תמיד זה מתאים לכל גיל גם אם הילד יכול להיכנס מבחינת גובה.

אוכל ושתייה בפארק

האופציות של אוכל ושתיה מגוונות, מדוכנים שלוקחים לדרך סנדוויץ או פאניני, צ’יפס או נקניקיה (בעיקר פאסט פוד פופולרי), ועד למסעדות ממש שאפשר לשבת לאכול. מה שכן, בשעות הצהריים התורים ארוכים מנשוא וכנראה גם צריך להזמין מקום במסעדות אם רוצים לשבת. בנוסף, אנחנו גילינו שהכל מאוד מאוד יקר ולכן כמעט ולא קנינו אוכל, אלא פשוט הבאנו איתנו מהבית, ורק השלמנו עם קניית קפה וגלידות אחר הצהריים.
בקיץ הפארק נסגר ב-22:00 (!) בלילה אז אם מתכננים להישאר כל כך מאוחר, כדאי להתארגן גם על ארוחת ערב. קצת מבאס להיסחב עם הכל, אנחנו היינו עם עגלה אז היה נוח להעמיס עליה, אבל ראיתי גם אנשים עם עגלת קמפינג וצידניות ממש, ואפשר להשאיר ציוד בחוץ בכל מקום לפני שנכנסים לאטרקציה או מתקן ללא חשש (חוץ מדברים חשובים כמו טלפון וארנק, כמובן, שתמיד היו עלינו).

עוד כמה דברים נחמדים בפארק

עמדות להטענת טלפון בחינם
עוד כמה דברים נוחים מאוד שאפשר למצוא בפארק:
  • עמדות הטענה לסלולרי בחינם – מכניסים את הטלפון לתא ונועלים במנעול, חוזרים לקחת כשהוא טעון – גאוני
  • תאים לייבוש הבגדים והגוף באוויר – כי יש לפחות 4 מתקנים שאפשר להירטב בהם (אם רוצים להיכנס לכאלה, לא חובה)
  • שירותים בכל מקום עם איזורי החתלה
  • אזורי פיקניק ומילוי מים ואפילו שימוש חינם במיקרו במקום
  • אזורים מיועדים להשארת העגלה וציוד ליד כל מתקן כדי לא להיכנס איתם לתור
סהכ הביקור היה מאוד מוצלח וכמובן מתיש. נשארנו עד 21:30 (בזכות אור היום שיש עד לשעות האלה בצרפת בקיץ), אבל הילדים (ואנחנו) היינו גמורים מיום שלם כזה. אם אפשר, כדאי לפצל ליומיים יותר קצרים כי אפילו שהיינו כל היום ורצנו ממקום למקום כדי לחוות כמה שיותר, לא הספקנו הכל.
כרגיל בדיעבד לא צילמתי מספיק כי פשוט לא מספיקים 😃

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים