כריסמס בנצרת – אטצרקיות בנצרת למשפחות עם ילדים בחג המולד ב-2021

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

משנה לשנה, נראה שחגיגות חג המולד בישראל מתרחבים – וזה, אכן, נכון. משפחות שלא רוצות לטוס לחו״ל בחורף בוחרים לחוות קצת כריסמס בארץ – ונצרת היא אחת הערים האולטימטיביות לחגיגות אלו בישראל, הרי שם גדל ישו! השנה, חגיגות חד המולד ימשיכו אחרי החג עצמו ועד ל-15.1.22, כך שגם אם פספסתם את כריסמס, יש לכם עדיין הזדמנות לבקר בעיר. לפני שנכנס לפרטים, יש כמה דברים שחשוב לי קודם לספר לכם.

התמצאות בנצרת

נצרת היא לא עיר גדולה במיוחד, אך היא פקוקה וצריך לקחת בחשבון שגם אם אתם רק מספר קילומטרים מאטרקציה מסוימת, יש שעות רבות של היום שצריך לתכנן מראש את הנסיעה כדי שלא תאחרו אם יש לכם כרטיסים למקום מסוים. אם הילדים שלכם מספיק גדולים וכבר לא צריכים לחזור למלון לשנ״צ, אני ממליצה למפות את האטרקציות השונות בעיר וכל פעם להתמקד באזור אחר, כך שלא תבזבזו זמן יקר בחיפוש אחר חנייה. אנחנו עשינו את הטעות הזאת ולא תכננו כך לכן מניסיון – קחו לכם רבע שעה להחליט לאן אתם רוצים להגיע וסדרו את הימים כך שהכל יהיה באותה הסביבה כל פעם. או, לחילופין, תנו לעצמכן די זמן לעבור ממקום למקום. בנוסף, חשוב לציין שסוף השבוע משמעותית יותר פקוק מאמצע השבוע, כך שאם יש לכם אפשרות להגיע באמצע השבוע – עדיף.

מלונות בנצרת למשפחות

חדרי השינה עם המיטה הנפתחת, חדר הילדים

יש כמה סוגי לינה בנצרת, ממלונות ברמה גבוהה מאוד ועד לאכסניות ולינה מיוחדת. אנחנו היינו במלון רמדה אוליבייה נצרת, והדבר היחיד השלילי שיש לי להגיד הוא שהיינו רק יום אחד ולא יומיים כי היה לנו כיף לא נורמלי. אנחנו לקחנו שני חדרים נפרדים שהיו צמודים אחד לשני כי סגרנו את המקום ממש כמה ימים לפני שהגענו בדצמבר, אבל יש להם גם חדרי משפחה לחמישה אנשים למי שמזמין יותר מראש (או באמצע שבוע). היינו על בסיס חצי פנסיון, והאוכל היה פשוט נפלא! היו עשרות מנות שהוגשו בצורת בופה ומכל המסעדות שהייתם בהן בכל העולם – פה היה את המבחר הגדול ביותר שראיתי והאוכל היה נפלא. חשוב לציין שהמלון לא כשר ויש ערבוב של בשר וחלב, אבל יש מענה לרגישויות וצריך פשוט ליצור איתם קשר מראש.

ילדים בבריכה במלון בנצרת
הבריכה המחוממת

המלון גם הוא יהיה מקושט עד אמצע ינואר, ויש בו גם בריכה מקורה ומחוממת, כך יצא שבחוץ היה 15 מעלות והילדים שחו להנעתם (והפתעתם) בבריכה. בנוסף, המלון מארגן בסופי השבוע אירועים מיוחדים כמו סיורים חינמיים בעיר העתיקה וסדנת כנאפה שעשינו – וממש נהננו. פה תוכלו לקרוא עוד מידע על הביקור שלנו במלון רמדה אוליבייה נצרת (ממליצה בחום).

שווקי כריסמס בנצרת

שוק כריסמס במלון גולדן קראון – צילום: נילי מרגי רפופורט

יש בעיר מספר שווקי כריסמס שונים, ביניהם השוק המרכזי של עמותת אל מואכב עד ה-11.12.21 והשוק במלון גולדן קראון שמתקיים בסופי השבוע עד ה-24.12.21. בסוף נובמבר היה שוק במלון סנט גבריאל, ויש עוד שווקים נוספים ברחבי העיר. לרובן צריך לרכוש כרטיסים, חלקן מראש.

העיר עצמה מקושטת מאוד, מלאה באורות ועצי אשוח, ונהיגה רגילה בעיר היא חוייה מרגשת כי הכל זוהר ונוצץ.

דרייב אין Lightup Nazareth

אחת האטרקציות המרכזיות והמיוחדות בנצרת בחג המולד. מגיעים עם רכב להר הקפיצה ועוברים ק״מ ברכב מלא באורות, מוזיקה וקישוטים של כריסמס. המקום מואר במיליון אורות וצבעים ומה שראינו היה ממש יפה ואפילו מרגש. היו הרבה מכוניות אז אנחנו חיכינו שיזוזו המכוניות לפנינו כדי שנוכל להנות מהחוויה בלי האורות האחוריים של הרכבים שהיו לפנינו.
דרייב אין Light Up Nazareth
מה שכן, היה די פקוק להגיע, אז צריך לעזוב ממש מוקדם. העלות היא לרכב, בלי קשר למספר האנשים שיש בו, וזה עולה 160 ש״ח בהזמנה מראש באתר. חשוב גם לדעת שכל הנסיעה אורכת כ-10 דקות בלבד בנסיעה איטית (חייבים איטית כדי להנות ממה שיש). ההמלצה שלי היא להזמין כרטיסים כמה שיותר מוקדם ולהגיע קצת מוקדם כדי להמנע מהפקקים. שעות: 17-23, עד ה-10.1.22. 

כפר נצרת – שחזור של נצרת לפני 2,000 שנים

כפר נצרת

אני מודה – כששמעתי על כפר נצרת, שמשחזר את החיים לפני 2,000 שנים, לא ממש התלהבתי ולא רציתי ללכת. אבל אחרי ששמעתי שדווקא מעניין, ושכנועים לא מעטים, הסכמתי שנלך. ואיזה מזל. לכפר נצרת אפשר להגיע רק בסיור מודרך. למדריך שלנו קראו נתנאל ובחיי שחצי מהחוויה היתה האישיות שלו. הילדים שלי בני 9.5 ו-7 וכולם התעניינו בהסברים שלו. הוא דיבר גם על הקישור התנכ״י (הסביר על עצי זית, למשל, ונתן פסוקים מהתנ״ך בתור דוגמא) וגם בכללי סיפר סיפורים מעניינים. היה גם קצת מידע על ישו, כי בכל זאת, הוא מנצרת (או שלא? את זה תגלו בסיור).

הוא מוביל ב״כפר״ בין המבנים השונים וכל מבנה משוחזר ויש שחקנים שלבושים בצורה שהיו לבושים לפני 2,000 שנים ומראים את המקצועות שלהם. נתנאל שאל המון שאלות, כשהרבה מהן היו שאלות שעליהן גם ילדים קטנים יותר כמו שלי יכלו לענות. בחלק מהמקומות, השחקנים הזמינו את הילדים להתנסות קצת – אני לא בטוחה אם זה היה מתוכנן או שפשוט הילדים שלי קצת ישראלים ופשוט ביקשו. גם היו כמה מקומות שלא היו שחזורים אלא חפירות אמיתיות (בקטנה).

כריסמס בנצרת – אטרקציות בחג המולד בנצרת – כפר נצרת

חשוב לדעת שהמקום לא נגיש בכלל לעגלות: אמנם רוב הדרך יש דרך עפר רגילה, אבל כמעט בכל בית יש מדרגות ויש גם עליות וירידות כדי להגיע לכמה בתים. מי שיגיע עם עגלה יצטרך לסחוב אותה במדרגות אז עדיף להגיע עם מנשא אם מביאים תינוק. היו שם כמה מבוגרים עם מקלות הליכה והם הסתדרו בסדר גמור, אבל זה לא מותאם לגלגלים אז חשוב להגיע מוכנים.

כפר נצרת נמצא בתוך המתחם של הימק״א. השילוט מאוד מובן למתחם ואחרי שחונים, נכנסים לבניין של הימק״א ועולים למעלה, שם אפשר לרכוש כרטיסים, למרות שבעיקרון צריך להזמין מראש באתר. העלות היא 50 ש״ח למבוגר, 40 ש״ח לילד.ה בגיל 5-16. מתחת לגיל 5 הכניסה חינם. הסיור אורך שעה ורבע בערך וניתן במקור באנגלית, אבל הסיור שלנו היה בעברית וצריך פשוט לברר מראש מתי יש סיורים בעברית. היו כמה משפחות בסיור שלנו וגם מבוגרים בלי ילדים (זאת לא אטרקציה שבנוייה ספציפית למשפחות).

כריסמס בנצרת – אטרקציות בחג המולד בנצרת – כפר נצרת

עוד משהו שגיליתי באתר הוא שיש אפשרות לארוחה תנכ״ית במקום לקבוצות של 15 ומעלה וזה נראה ממש מגניב (אנחנו היינו רק בסיור). הסיורים יתקיימו עד ה-5.1.22 בתאום מראש בשעות 11:30 ו-14:30. לעוד מידע על כפר נצרת והזמנת כרטיסים: https://bit.ly/3oOSlHq

טיול עצמאי בעיר העתיקה

כנסיית הבשורהץ צילום: נילי מרגי-רפופורט

ישו אמנם נולד בבית לחם, אבל הוא גדל בנצרת. העיר העתיקה מקושטת להפליא, עם אינספור דוכנים שמוכרים שוקולדים בצורת סנטה קלאוס וכובעים אדומים וכיפיים. יש מספר אתרים מרכזיים בעיר העתיקה בהם נהוג לבקר:

  • כנסיית הבשורה – לפי הברית החדשה, הכנסייה נבנתה במקום בו היה ביתה של מרים הקדושה כאשר המלאך גבריאל בישר לה שבקרוב תכנס להריון עם ישו. יש שתי כניסות, נכנסים ברחוב יוחנן פאולוס
  • כיכר המעיין ובאר מרים – כיכר על שם מריה הקדושה המנציחה את מרכז העיר. האזור מלא במסעדות, תיירים וקישוטים – ועץ אשוח ענק שנדלק בערב
  • ממתקי סעיד אלמוכתאר – אמנם זה כנראה לא היה שם בזמנו של ישו, אבל הממתקים של אלמוכתאר מפורסמים מאוד ונמצאים קרוב לעץ האשוח

סיורי חג המולד פאוזי אעזר

סיור בעיר העתיקה שמתחיל בפאוזי עאזר, בית בן למעלה מ-200 שנה שהפך ב-2005 להוסטל הראשון בעיר מבית אברהם הוסטלס. הסיור עובר בעיר העתיקה, כנסיית הבשורה עם עץ חג המולד הגדול של העיר, שכונת “אל-רום” היוונית אורטודוכסית שמלאה בקישוטים של חג המולד, השוק ולמסגד הלבן, בזיליקת הבשורה הקתולית ועוד. הסיור אורך כשלוש שעות ומתאים לילדים בוגרים יותר. הסיור מתחיל ב-16 עד ה-7.1.22. חשוב לבדוק תאריכים כי הסיור לא מתקיים כל יום. לעוד מידע והזמנה.

אירועי סילבסטר

מסיבות סילבסטר שפחות מתאימות לילדים, אבל בחצות יש זיקוקים בטראסה של מלון סנט גבריאל שמשקיפה על העיר. בנוסף, יש את מופעי אורות וקולות המולד בכנסיית דון בוסקו הסלזיאנית כל שעה עגולה החל מ-21 ועד חצות – כולל זיקוקים.

גילוי נאות: הוזמנו על ידי המלון וחלק מהאטרקציות כדי שנוכל לדווח לכם עליהם, אבל כל מה שכתבתי פה היא דעתי הכנה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים