אוסקה למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

לאוסקה הגענו בטיסה כי היינו בטיול קרוואנים באי הצפוני, הוקיידו (Hokaido), וטסנו ישירות מספורו (Sapporo). הטיסות הפנימיות אלו לנו $50 לכרטיס וחסכו לנו שבוע של ה-JR Pass, אבל גם חסכו לנו לא מעט זמן. האמת היא שהטיסות ביפן הן חוייה בפני עצמן, והילדים קיבלו מתנות בשתי החברות (ANA ו-JAL) ונקרעו מצחוק מסרטוני הבטיחות עם הסמוראים. ארשום לכם את המסלול שלנו באוסקה ובהמשך עוד אטרקציות מומלצות אליהן לא הגענו. פה תוכלו לקרוא על מלונות מומלצים באוסקה למשפחות עם ילדים ופה יש את כל המידע שלנו על יפן עם ילדים, כולל מסלולים בטוקיו וקיוטו, מלונות מומלצים, יפן עם תינוקות ועוד.

הגענו לאוסקה, שם היינו אמורים להיות רק יומיים, אבל רצה הגורל ויום אחרי שהגענו היה טייפון. אצלנו מזג האוויר היה בעיקר גשום והיו רוחות, היינו בקצה של הטייפון, אבל נאלצנו לבטל את היומיים הבאים שלנו בטוקושימה (שבמילא ביטלו את הפסטיבל אליו רצינו להגיע) ולהשאר עוד יומיים באוסקה. הבאסה הכי גדולה שלי אישית מהביטול של טוקושימה לא היה הפסטיבל עצמו אלא שפספסנו את ההזדמנות לקחת את הרכבת של הלו קיטי, שאליה הזמנו כרטיסים כבר ביום הראשון שלנו ביפן. למזלנו, לא סיפרנו לילדים שנהיה ברכבת אז מבחינתם – זה לא קרה. מסקנה: אל תספרו לילדים יותר מדי מראש. 🙂

התניידות באוסקה

במטרו

כאמור, הפעם הגענו לאוסקה בטיסה, אבל בפעמים הקודמות הגענו ברכבות. אם אתם מגיעים ליפן לזמן קצר, אפשר ללון באוסקה או בקיוטו בלבד, כי המרחק הוא בערך 15-20 ברכבת כך שממש לא חובה להיות בשתי הערים. בטיול הראשון שלנו, היינו רק בקיוטו ונסענו לאוסקה לטיולי יום. בטיול השני היינו בשניהם, בעיקר כי בסיבוב הראשון בילינו מעט מאוד זמן באוסקה. ובפעם השלישית גם היינו בשניהם, אבל הטיול ארך כחודש כך שהיה לנו זמן. פה תוכלו לקרוא על המסלול שלנו בקיוטו למקרה שתחליטו ללון רק באוסקה כי יש שם המון אטרקציות שוות במיוחד.

בכללי, אני ממליצה מאוד לקרוא את הפוסט שלנו על ה-JR Pass, פאס הרכבות של יפן. אנחנו הפעלנו את שלנו רק כשהגענו לאוסקה בסיבוב הזה כי החלטנו לקחת טיסה מספורו. הפאס מקנה נסיעות חינם ברכבות של JR בלבד, כלומר יכול להיות שחלק מהקווים יהיו בתשלום. את הפאס צריך להזמין מראש עוד מהארץ (או מדינה אחרת שאתם נמצאים בה), אבל לא חובה המון זמן מראש, לכן אני סופר ממליצה לבנות את התוכנית שלכם ולפי זה להחליט לכמה שבועות לקחת את הפאס.

מלון למשפחות באוסקה – Hotel CoCoDe Plus

מלון CoCoDe
המלון בסגנון יפני במיום מעולה, והיינו בחדר של חמישה. כלומר, ישנו על מזרני טטמי על הרצפה, מה שאני מאוד ממליצה לעשות לפחות פעם אחת בטיול הראשון שלכם ביפן (אנחנו אמנם היינו כבר פעם שלישית, אבל עבור הילדים זאת היתה הפעם הראשונה). יש במלון גם חדרים עם מיטות רגילות לעד 4 אנשים. המלון ממוקם במרחק 3 דקות הליכה מתחנת הרכבת, יש קניונים 5 דקות מהמלון וחנות נוחות Lawson ממש בפינת הרחוב של המלון. בחדר היה מקרר קטן, שהספיק לנו לכמה בקבוקי מים, והמזגן עבד מצוין, מה שמאוד חשוב באוגוסט. אפשר לשכור אופניים מהמלון, ולמטה גם היו מכונות כביסה ומייבשים (בתשלום) שהשתמשנו בהם ובאו לנו בדיוק בזמן. אנחנו ממש ממליצים.
הוא לא נמצא ממש במרכז העניינים והמחיר בהתאם. רוב החדרים בבתי מלון קטנים יותר, וכמשפחה של 5, קשה לנו יותר למצוא מלונות למשפחה של יותר מ-4 (בכל העולם). לכן תארו לכם את הלחץ שלנו כשראינו שאנחנו צריכים לבטל את שני הלילות שלנו בטוקושימה – וההתרגשות כשגילינו שהחדר היחיד שפנוי ליומיים האלו במלון – הוא החדר שכבר היינו בו, כך שהארכנו את השהות בשני לילות ואפילו לא היינו צריכים לעבור מלון. איזה כיף לנו!

אוקסה בסאקורה (פריחת הדובדבן)

אוסקה בסאקורה
אמנם הפעם הגענו לאוסקה בקיץ, אבל בביקור הקודם היינו בפריחת הדובדבן והעיר היתה מדהימה ביופיה. כל האזור של ארמון אוסקה מהמם, ויש בעיר כמה מסלולי הליכה מקסימים בין העצים והפריחה. מזג האוויר נעים מאוד – כפי שניתן לראות מהתמונות, לא השתמשנו במעילים בכלל (רוני עם סווטשירט מכיוון שמתחת היתה לו חולצה קצרה).

היום הראשון – סרט בקולנוע, סיבוב ברחוב Dōtonbori והשוק

בקולנוע
בבוקר הראשון שלנו באוסקה, הרוחות היו מטורפות בגלל הטייפון שהיה בדרך, אז ניצלנו את העבודה שהיו כרטיסים מוזלים לסרט באותו היום והלכנו לראות את מלך האריות. הילדים שלנו דוברי אנגלית (אני אמריקאית) אז לא היתה להם בעיה. נקרענו מצחוק מהפרסומות שלא הבנו בכלל (שהיו כמובן ביפנית) אבל הילדים עפו על הלוגואים שהם הכירו, כמו קוקה קולה, שהופיעו פתאום ביפנית. הכרטיסים עלו לנו בערך 30 ש״ח לכרטיס (ב-1 לכל חודש הכרטיסים מוזלים בכל הרשתות וברשת הזאת גם ב-14), ודיל של פופקורן ושתייה עלה בערך 14 ש״ח (😲).
האיש הרץ בדוטונבורי
אחרי הסרט, מזג האוויר קצת נרגע אז יצאנו לרחוב Dōtonbori המפורסם, שם יש את האיש הרץ והסרטן הגדול.

דוטונבורי
נהננו בטירוף בשוק, לטייל בחנויות ובכלל היה פשוט מקסים לראות את הכל מסביב.
ממש, אבל ממש רטובים
בדרך חזרה למלון, התחיל הגשם הממש חזק והגענו ספוגים למלון, למרות שהיו לנו מטריות ופונצ׳ו.

היום השני – האקווריום הכי גדול בעולם והקניון הצמוד

האקווריום באוסקה
למחרת, יצאנו בבוקר לאקווריום כי שוב היה ממש גשום ואת התוכניות המקוריות לא יכולנו לעשות. לאקווריום באוסקה הגענו כבר בטיול הקודם שלנו וזה מצחיק, אבל גם אז זה רק היה כי ירד גשם. אבל האקווריום באוסקה מפורסם מאוד כי הוא האקווריום הגדול ביותר בעולם! והוא באמת ענק – היינו שם 5 שעות!! באמצע הדרך יש מקום לאכול, אין המון אפשרויות אבל היה לנו מספיק, ובטח היינו נשארים עוד שעה לו הרגליים שלנו לא היו נופלות.
האוכל במסעדה – גלידה מצוינת ונקניקיות ענקיות!
המקום בנוי מקסים ויש מלא חותמות, אז הילדים נהנו לאסוף אותם. אם אתם מגיעים בקיץ, תראו שבהרבה מקומות מחלקים מניפות חינם, וזה נכון גם לאקווריום, רק שבאקווריום יש מניפות מהממות בצורה של החיות שם, אני ממש ממליצה לבדוק אם מחלקים כי לקחנו אותם הביתה לארץ כמזכרת.
מבלים בקניון
ליד האקווריום יש קניון חמוד והאמת היא שלא התכוונו להשאר, אבל הגשם היה כל כך חזק שבמילא לא היה לנו הרבה לעשות כי ההליכה לרכבת היתה קצת ארוכה. בסוף, בגלל מזג האוויר והחשש שיסגרו את הרכבות, את החנויות כבר סגרו ב-17, שזה מוקדם מהרגיל, אז הלכנו לתחנת הרכבת, אליה הגענו ספוגים. אבל היה יום ממש מהמם.

היום השלישי – ארמון אוסקה, גן השעושעים הצמוד

ארמון אוסקה
ביום האחרון שלנו באוסקה יצאה השמש אחרי הטייפון והלכנו לארמון אוסקה. אמנם ראינו את הארמון בביקורינו הקודמים, אבל לא נכנסנו אליו ומכיוון שהארמון היה 20 דקות הליכה מהמלון שלנו, רצינו להראות אותו לילדים. הילדים ביקשו להכנס והאמת היא שהיה הרבה יותר מעניין משציפינו.
מוזיאון ארמון אוסקה
הם בנו את המוזיאון בצורה סופר מעניינת. העלות היא 600 ין למבוגר, חינם לילדים. יש פעילויות ברוב הקומות לילדים וגם יש כמה חותמות ממש ממש יפות (בקומה השנייה).
התצפית מארמון אוסקה
אפשר גם לעלות עד למעלה למצפה (כלול בעלות הכניסה). היינו שם כמה שעות טובות, ממש לא ציפינו לבלות שם כל כך הרבה זמן.
הקניון ומחוץ לארמון
ליד הארמון יש קניון קטן עם כמה מסעדות, גלידה וחנויות של מזכרות והאמת היא שמצאנו כמה דברים ממש נחמדים שם. מחוץ לארמון יש Lawson מוזר ליד השירותים והמזכרות שם היו הכי זולות מכל מה שראינו ביפן. אכלנו באחת המסעדות בקניון הקטן וכשיצאנו בדיוק היה מופע אקרובטיקה מאוד חמוד. היו כמה מופעים אחד אחרי השני אז כנראה תמיד יש שם דברים.
גן השעשועים ליד ארמון אוסקה
אזור הארמון מאוד גדול ויש בו גן שעשועים ממש ממש ממש כיפי לגדולים יותר (נגיד 4-5 ומעלה) ויש גם אחד לקטנטנים שנראה שהוא בתשלום. יש במרחק שתי דקות הליכה מגן השעשועים סטארבקס אז כולנו נהננו 😉 חזרנו בכוחותינו האחרונים למלון לארוז ולמחרת נסענו לקיוטו.

אטרקציות באוסקה למשפחות עם ילדים

אלו אטרקציות אליהן לא הספקנו להגיע או שעשינו באחד הטיולים הקודמים שלנו:

אולפני יוניברסל אוסקה
  • אולפני יוניברסל אוסקה – אולפנים כיפים שמתאימים לקטנים וגדולים (אבל יותר לגדולים) על בסיס הסרטים והתוכניות של יוניברסל. לאחרונה נפתח בפארק אזור שלם של נינטנדו ומריו שאמור להיות מדהים, וזה בנוסף לעולמו של הארי פוטר. אם הילדים שלכם קטנים, אני מאוד ממליצה לבדוק באתר אם האטרקיות מתאימות לכם ולילדים ועל סמך זה לקבל החלטה. אנחנו עשינו טעות והגענו ביום שהיה חופשת בית ספר והיה די עמוס. כמו תמיד, עדיף להגיע לפארקים גדולים באמצע השבוע ולא בחופשות. יש גם כרטיסים לעקוף תור ל-4 אטרקציות, מה שיוצא סביבות 40 ש״ח לאדם לאטרקציה, ויש גם ל-7 קיצורים.
  • לגולנד אוסקה
  • Kids Plaza – מוזיאון מקסים לילדים
  • גלגל הענק – מחוץ לאקווריום
  • Nifrel – אטרקציה חדשה שהיא מעין שילוב של אקווריום, גן חיות ומוזיאון מדע, ולא מעט אינטראקטיביות
  • המוזיאון הלאומי לאתנולוגיה – The National Museum of Ethnology
  • מוזיאון דיגיטלי חדש TeamLab Botanical Gardens – גנים בוטנים. פתוח רק בלילה אז חשוב להתעדכן בשעות הפתיחה שמשתנות לפי העונה והשקיעה.
  • פארק Hirakata – פארק שעשועים בן יותר מ-100 שנים, אחד מהותיקים ביותר ביפן. יש רכבות הרים מעץ ובחלק מהמתקנים עולים עם עיניים מכוסות! בקיץ יש גם בריכת שחייה בפארק. ניתן לרכוש כרטיסייה לאטרקציות (שמעולה למי שלא רוצה לעלות עם הילדים על המתקנים) או לרכוש כרטיס חופשי לכל המתקנים ללא הגבלה
  • אונסן Solaniwa – אם אתם רוצים לחוות אונסן, חשוב לדעת שלא כולם מקבלים ילדים, אבל אונסן Solaniwa, שבן קרוב ל-500 שנים, מקבל משפחות וילדים בשמחה
  • קורס חרבות – מגיל 10
  • המוזיאון הפתוח של הבתים הישנים – The Open-Air Museum of Old Japanese Farmhouses – אוסף של בתים יפניים ישנים מלאים בציוד ישן. כמו גרסה קטנה של Shirakawa-go למי שלא מספיק להגיע לטאקיאמה והאזור
  • תחרות סומו – אמנם התחרויות הגדולות בטוקיו, אבל באמצע-סוף מרץ יש גם תחרויות באוסקה אז שווה לבדוק אם אתם מגיעים במרץ
  • קורס בישול סושי – מתאים גם למשפחות
  • קורס בישול אטריות אודון – מתאים גם למשפחות, כולל ילדים קטנים
  • הר טנפו – ההר הכי נמוך ביפן – בגובה 4.53 מטר מעל פני הים 🙂
  • גלגל הענק ב-Dotonbori – הוא לא עגול כמו כל האחרים אלא סגלגל בצורת ביצה והוא שייך לרשת Don Quijote שהוא מעין רשת חנויות סטוק בהן אפשר לקנות כל מיני דברים, כולל מתנות במחירים טובים. אגב, היפנים קוראים לרשת דונקי (דון קישוט) והיא נמצאת במספר ערים – אנחנו ערכנו בה קניות בטוקיו באזור אסקסה.
  • מרכז הספורט של האופניים – Kansai Cycle Sports – כל מיני סוגים שונים של אופניים, זה הרבה יותר מעניין לילדים ממה שאני מצליחה להסביר 🙂
  • Cup Noodles Museum Ikeda – מוזיאון האטריות בכוס המפורסם, דומה לסניף ביוקוהאמה (בו ביקרנו בטיול השני שלנו ביפן). בין השאר, אפשר גם להכין כוס מיוחדת לקחת הביתה ועוד כל מיני הפתעות.
  • מוזיאון Konamon בודוטונבורי – אם אתם והילדים אוהבים אוכל, זה המוזיאון בשבילכם. במוזיאון לומדים על כל מיני סוגי אוכל יפני ואפשר אפילו להכין דוגמיות אוכל יפני כמו שרואים בחלונות הראווה של כל המסעדות ביפן (בתוספת תשלום)
  • בית קפה זוחלים Rockstar – אם יש לכם אומץ, קפצו לבית הקפה רוקסטאר בן הילדים יוכלו לשחק עם איגוונות, טרנטולה וכל מיני חיות אחרות שאין סיכוי שתחזיקו בשום צורה אחרת
  • סיור חינם במבשלת הבירה של Asahi – גם עם ילדים
  • Round1 Stadium Namba – עשר קומות מטורפות של הכל: באולינג, אולם סקטים, בייסבול, סגוויי, ארקייד ועוד המון דברים כיפיים

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים