צפון יוון בקראוון עם ילדים – אטרקציות ומסלול מאת מאי מלצר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

המסלול הזה על צפון יוון בקראוון עם ילדים פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים  על ידי מאי מלצר ומופיע פה באישורה.
הטיול בצפון יוון היה חלק מטיול קראוון לאלבניה, מקדוניה וצפון יוון, וערך 24 יום במהלך ספטמבר 2019. פה אפרט על המסלול בצפון יוון, ופה תוכלו לקרוא את הפירוט על מקדוניה בקרוואן ואלבניה בקרוואן. (פה תוכלו גם לקרוא על יפן בקרוואן)
נסענו לטיול בהרכב של זוג הורים ו-3 ילדים גילאים 7,4, ושנה, ועשינו מסלול מעגלי. מיוון עלינו למקדוניה, המשכנו לאלבניה ומשם לצפון יוון. אותה בחרנו להיות אחרונה כי היא ביורו ולכן יקרה יותר וגם כי רצינו לחוות את מדינות הבלקן.
למי מתאים טיול כזה? לכולם. זה בעיקר תלוי במה עושים ולאן נוסעים ביעדים האלו. בגדול בעיני מתאים יותר למי שאוהב טבע ומחפש נופים, מי שלא מפחד מנסיעות ארוכות, ומי שרוצה לצאת מהקופסא ולהנות מחופשה זולה (אפילו מאוד) ביעדים מיוחדים ויפיפיים.
נחתנו בסלוניקי וחזרנו משם. טסנו בטיסה של Aegean. כרטיסי הטיסה נקנו כמעט שנה מראש עם ביטוח ביטול מכל סיבה.

צפון יוון בקרוואן עם ילדים – למה ואיך בוחרים?

צפון יוון בקרוואן עם ילדים
צפון יוון בקרוואן עם ילדים
החיפוש אחר קראוון להשכרה היה לא פשוט, אבל בסופו של יום מצאתי חברה עם אנשים מקסימים שנתנו לנו שירות מצוין. אבל קודם כל ולפני הכל – למה קראוון? טיול בקראוון מאפשר המון גמישות, מציאת פנינות נסתרות ובעיקר משהו קבוע לילדים. אחד הקשיים שלי בתור מבוגר אחראי על 3 ילדים הוא מצד אחד חוסר וודאות ומצד שני קבעון. כלומר, גם לא לסגור מלונות ולהתגלגל אבל כל יום-יומיים לחפש מקום לינה זה מעייף ומבזבז זמן ועושה לי חוויה לחוצה. מצד שני לסגור הכל מראש זה מגביל ואי אפשר לזרום עם החוויה. בקראוון יש מצעים, כריות, בובות שהילדים מכירים, וזה הבית שלנו בחו”ל. עייפים? עוצרים. רעבים? מכינים. אין התעסקות בלחכות במסעדה, בלהתאכזב מהאוכל ובקשיים אחרים. יש המון זמן משפחתי והמון כיף. וכמובן יוצא זול יותר מלהשכיר רכב ולישון במלונות ולאכול בחוץ. אפשר לישון בים, בחניה בעיר, בהר, על האגם ובכל מקום. כל עוד מוצאים שיפוע נורמלי לשינה בגדול.
לטעמינו, צפון יוון לא מתאימה לטיול עם קראוון. חסכתי לכם את התהיה ? אם אתם כמוני בעלי פחד גבהים ומחשבות רעות כשנוסעים בסיבובים צרים ותהום בצידכם, קחו בחשבון שכל צפון יוון כזו, הררית מאוד עם המון כפרים וסיבובים להגיע אליהם. מה שכן, היא יפה בטירוף ומיוחדת. עוד לא ראיתי אזור כזה. הרגשתי שאני נוסעת לשמיים. כל כך גבוה וכל פעם מחדש אתה תוהה לעצמך: מה, יש פה כפר? מה הם חשבו לעצמם?!
יוון היתה יקרה עבורנו פי 2.5 מאלבניה, אבל התאוששנו מהשוק ונהננו בכל מקרה. עשינו סוויץ. יש המון חומר בקבוצות השונות על צפון יוון, אז לא ארחיב על הטיולים הספציפים. מה שכן, אתן את הטעימה משלנו.
את המסלול נחלק לחמישה חלקים:
  1. היום הראשון לפני המעבר למקדוניה
  2. כפרי זגוריה
  3. כפרי צומקרה
  4. מטאורה
  5. חלקידיקי

מספר טיפים חשובים ומידע:

צפון יוון בקרוואן עם ילדים

  1. מי שמגיע בחגים או בחופשות בית ספר בישראל צריך לקחת בחשבון שצפון יוון היא מדינת ישראל השניה בערך. הכל בעברית. כל התיירים הם רק ישראלים. כל השלטים במסעדות בעברית. אפילו מפות הטיול בעברית. לי אישית זה הפריע, בעיקר אחרי שבועיים וחצי בשקט האלבני, אבל אני משערת שלרוב זה לא מפריע. בכל מקרה מציינת.
  2. אל תקחו רכב גדול. הסמטאות בכפרים צרות וגם הכבישים צרים.
  3. תיאום ציפיות – אין מקדונלדס. אין איקאה. אין דברים שרגילים אליהם כביכול. למי שמצפה, זה לא סטייל אירופה. יותר מדינות בלקן והרבה כפרים, נופים, מסעדות מקומיות, ערמונים ותירס חם בדוכני רחוב.
  4. אנחנו לא מחפשים לעשות V על דברים. לא מעניין אותנו מוזאונים, ערים גדולות או אטרקציות מתויירות. לכן בוודאות לא כל המקומות “השווים” בעיני רבים פה במסלול. יש הרבה טבע, הרבה זרימה, הרבה כיף וזמן משפחתי.

אז בואו נתחיל בטיול המדהים.

חלק 1 – מפלי אדסה ו-Lake Vegoritida

התחלנו מסלוניקי לעבר מפלי אדסה ביוון. מתויר מאוד שם. המשכנו לעבר אגם בקרבת הגבול עם מקדוניה וישנו שם לילה ראשון ב-Lake Vegoritida. לפני כן, הלכנו סופר והתאבזרנו בציוד ואוכל.

חלק 2 –  כפרי זגוריה

ממליצה בחום לא לישון בכפרים הגבוהים, לא בפפיגו ולא ויקוס. תסתכלו במפות לפני שסוגרים מקום. תשנו בכפר למטה וכל פעם תעלו לטייל בכפר אחר למעלה. אם תשנו בכפרים למעלה תצטרכו לנסוע כל יום הלוך ושוב בסיבובים ובתהומות וזה מתיש, בעיני לפחות. למשל שנו באריסטי.
שימו לב לפי העונה שאתם מגיעים מה פתוח ומה זורם. יש מפלים שלא פעילים בכל השנה.
יש טיולים פשוטים ויש יותר מאתגרים. שיטוט קצר בגוגל מביא איתכם לכל המסלולים בעברית לכן אני לא כותבת פה בספציפיות שוב.
יואנינה נמצאת בין הכפרים, עיר חמודה. יש מכבסה,  בתי קפה כיפיים, ג׳מבו וסופרים. וממש נהננו מיום התארגנות והצטיידות שם.

חלק 3 – כפרי צומקרה

Theodoriana והמפלים
Theodoriana והמפלים
אני אישית יותר נהנתי בהם מאשר בזגוריה, אבל זו רק חוויה אישית ויכול להיות שנובעת מימי ההסתגלות של מעבר בין מדינה למדינה (עברנו מאלבניה לזגוריה). כבישים מפותלים ונוף עוצר נשימה.
גם פה יש מבחר רחב של מסלולים וטיולים. באזור זה אני ממליצה לישון באגנדה או פרמטה ולא לישון ביואנינה כי זה רחוק נורא! זה סיוט לנסוע כל יום הלוך חזור את כל הסיבובים בדרך הזו. שעה וחצי בכביש כזה זאת התשה. זה שונה מזגוריה כי הם לא מופרדים בקניונים ויש בין הכפרים דרך וגם ככה הכל מפותל שם.
אני להמליץ על מסעדה יוצאת דופן שנמצאת באמצע שום מקום, Zefki Restaurant and Winery . הבעלים הם זוג שמגדל הכל לבד כולל תבלינים וכבשים. הם עושים יין ובירה לבד ואפילו מגדלים תולעים שאיתם דגים את הדגים בנהר. כל המסעדה היא על טהרת האוכל שגדל אצלם. האוכל מאוד טעים וממש וכיף שם! יש מלא מקום לילדים לרוץ ולשחק. אפשר לקנות בקבוק יין או בירה מבוקבקת. אכלנו גם קינוח נהדר עם דובדבנים מיוחדים שגדלים שם ויוגורט שהם מכינים. בקיצור חוויה.
מפה המשכנו לאזור מעט פחות מתוייר אבל יפיפיה. הרגשתי שהגענו לאיזה כוכב אחר. הגענו לפיק ללא עתים ובסיבוב יורדים מעט לתוך כפר מיוחד. משם יוצאים למסלולי הליכה למפלים ולמעיינות מיוחדים. הכפר נקרא Theodoriana.

חלק 4 –  מטאורה

מטאורה
מטאורה

המנזרים התלויים, מקום מיוחד ומפתיע. ממש נהננו פה כי המנזרים יפים ומיוחדים וכיף לבקר בהם. ראינו זריחה ושקיעה באזור והיה מוצלח מאוד. שוב גוגל ימלא את יומכם באיזה מנזר ולמה. אנחנו בחרנו שניים באקראי ונהננו מהם.

חלק 5 –  חלקידיקי

חלקידיקי
חלקידיקי

חשבתי שיהיה פה מדהים עם ים. וקיבלתי off season והרבה עיירות ריקות מאדם, אז מי שרוצה ריזורטים או כפרים חיים, טברנות על מים ויוון בעיצומה – אל תגיעו לחלקידיקי אחרי ה-30 בספטמבר כי הכל סגור. אבל ניצלנו את ארבעת הימים האחרונים בטיול שלנו להחנות על הים לבד לחלוטין. התפנקנו בארוחות טובות שבישלנו והילדים היו מבסוטים במים.

גם כאן טיפ קטן – לא כל חוף הוא חולי ולא כל חוף חולי הוא נקי, חלק מלא באצות. וגם לא כל חוף חולי נקי הוא באמת נקי, היו לנו כמה עם תולעים נחמדות. חוץ מנושא התולעים, את הכל אפשר לראות בגוגל מאפס – בוחרים בתצוגת לווין ומסתכלים כל החוף עצמו, או לחילופין על תמונות ששמו אנשים שהיו שם. זה מאוד עזר לנו כל פעם לבחור נקודה לשהות בה.
בגדול, חלקידיקי יפה כי החופים יפים וכי בעונה יש פה הרבה אווירה וכיף. הרבה קפה קר ופינוקים, אבל זה לא איזה מקום מרהיב מבחינת הכפרים.
שימו לב שלחלקידיקי יש 3 אצבעות. במזרחית ביותר אסור לבקר ברובה. אפשר לשוט על המים ולראות את המנזרים שבה אבל אם את אישה תצטרכי לשוט כ-500 מטר מהחוף (כך מספרים לפחות). האצבע האמצעית יותר פראית ופחות מתויירת. הרבה כפרים קטנים ופחות מלונות ענקיים. אם אתם משפחה שרוצה ים ושקט וקצת להתבודד ולהינות קחו דירה פה. אם אתם רוצים בזמן העונה להגיע למלון ולהינות מאווירת טברנות יווניות לכו על האצבע המערבית ביותר שהיא גם זו הקרובה ביותר לסלוניקי.
צפון יוון בקרוואן עם ילדים
חשוב לי לציין שיש עוד המון לספר ולהאריך על כל מסלול ומקום אבל חשבתי לגוון ולתת טיפים שלא ראיתי שכתובים בשום מקום. בעיקר על החשש בנסיעות בהרים. שגיליתי על עצמי שממש הקשה עלי להנות.
וגם אני רואה הרבה פוסטים פה ובקבוצות על יוון שרושמים “רוצים 3 ימים בפילון ו-3 ימים בחלקידיקי” או דומים לזה. הנסיעות ארוכות. הכבישים לא אוטוסטרדות מדהימות. ואם יש כבר אוטוסטרדה היא לא זולה בכלל (באזור ה-20-50 יורו לנסיעה של שעתיים). הים הוא אותו הים בגדול ? נסו לא לעשות V ולבחור מקום או שניים או שלוש לפי הזמן שיש לכם ולהנות ממנו. אל תרוצו בנסיעות ארוכות לעבר עוד מקום ועוד ים. בכלליות, זה טיפ שאני מיישמת. טוב לנו פה? נשאר עוד יום. אז לא נראה את X, תמיד טוב להשאיר דברים גם לפעם הבאה ? תהנו!! ואם מישהו מעוניין בשאלות ספיציפיות או עזרה בתכנון אשמח לעזור.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים