אוסטריה למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות בטירול מאת הילה בראון-מוסקוביץ׳

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט פורסם לראשונה בקבוצה של מטיילים בחו”ל עם ילדים  על ידי הילה ומופיע פה באישורה.
האוסטרים פשוט אלופים, כל כך כיף וקל לטייל שם עם ילדים. בכל מסעדה שהיינו בה היה חדר משחקים או גינה בחוץ עם מתקנים לילדים, כל החשיבה היא לגמרי ברמה אחרת. אני התאהבתי לגמרי במקום.
נסענו ל 14 ימים בהרכב של הורים + 2 (בני 8, 2.8 ש’).

טיסות:

Transavia למינכן. הכרטיסים נקנו בתחילת אוקטובר. חברה מצוינת, הייתה הפתעה גמורה מבחינתי. מושבים מרווחים מאוד ביחס ללואו קוסט אחרים, הכל תקתק, המחירים למי שמעוניין לקנות אוכל ושתיה על המטוס ממש סבירים. המראנו ונחתנו בזמן.

השכרת רכב:

AVIS סגרתי מולם ישירות אחרי סקר שוק. הם היו הכי זולים (כשהגענו לדלפק במינכן, הפקיד היה בהלם ואמר שזה המחיר הכי זול שנתקל בו). קיבלנו רכב אוטומט עם דיזל ו GPS מובנה ולא שילמנו שקל תוספת על כך.

לינה:

הוזמנה מראש גם כן. במזרח טירול ישנו 2 לילות במלון Denggenhof  – ממליצה מאוד, ארוחות הבוקר היו מעולות.
ישנו 9 לילות נוספים בדירה מקסימה בפלכאו, שגם עליה אני ממליצה בחום. דירה מאוד נקיה ובעלת בית מקסימה:
לאחר מכן המשכנו ללגו לנד ליומיים. בחרנו בבקתה, המלון חמוד מאוד אבל לא לצפות ל 5 כוכבים אבל חמוד ומכניס לגמרי לאוירה של הלגו. הפארק של המלון פשוט מהמם. חוויה מומלצת מאוד. מתאים לדעתי בעיקר לילדים עד גיל 12-13 אם כי בלגו לנד עצמו יש מתקנים אקסטרימים גם לגדולים יותר.
חשוב לי לציין שהילדים שלי חולי מים ופארקי מים ובריכות ולכן שילבנו כמה שיכולנו במסלול.

לפני המסלול, כמה תובנות והמלצות:

1. בטיול עם ילדים חובה לזרום. כשלא כיף להם אז לא כיף לנו (חפירות, קיטורים וכד’).
2. בטיול לאירופה בקיץ חובה לארוז גם ארוך וגם קצר. יום לפני בודקים את התחזית לפי שעות ומתכננים בתאם. בבוקר, מסתכלים על השמיים ומחליטים מה עושים היום.
3. לא לתת לגשם להפריע או לבאס. יש מספיק מה לעשות גם בגשם וגשם יכול להפסיק אחרי 15 דקות. יום שמתחיל עם גשם יכול להיגמר כיום שמש חם.
4. קחו בחשבון את הפקקים. תוסיפו לזמנים של Google Maps לפחות עוד 20-30 דקות נסיעה. יש פקקים ותנועה כמעט בכל מקום ונדיר מאוד שהגענו למהירויות של 100 או 130 גם באוטוסטראדות.
5. אם יש לכם ילדים שקמים מוקדם אז תנצלו את זה ותתחילו מוקדם את היום. זה תמיד משתלם. בימים שיצאנו מאוחר מהרגיל תמיד השתבשו לנו דברים. לא חווינו שום עומס בשום מקום וזה ממש השתלם היציאה המוקדמת. נכון שזו חופשה ולא מירוץ אבל לבזבז שעה בלחפש חניה הרבה הרבה פחות כיף לי.
6. SalzburgerLand Card – זהו כרטיס ההנחות הרשמי אותו מפיצה לשכת תיירות חבל זלצבורג. עבורינו, הוא מאד מאד השתלם. כמעט כל האתרים שעשינו נכללו בו ואני מעריכה שזה חסך לנו כמה מאות שקלים. ממליצה למי שמתלבט להכין מסלול ולבדוק מחירים ולוודא שמשתלם. אפשר לבחור לקנות כרטי עבור 6 או 12 יום. התלבטנו איזה לקנות,  ואני שמחה על ההחלטה של לרכוש את ה 12 יום. ההפרש ממש קטן ואז אין הגבלה מבחינת מזג האוויר של לאן לנסוע.

היום הראשון

נחיתה במינכן ונסיעה למלון.

היום השני – מפלי קרימל, עולם המים של קרימל, אגם אכנזה (Achen Lake)

מפלי קרימל ו”עולם המים של קרימל”. ממליצה מאוד. המפלים ממש מרשימים. לקחנו מונית לקומה ה 2 של המפלים והתחלנו לרדת. אמנם זה “רק” ירידה אבל זו ירידה מאוד תלולה ברובה.
אגם אכנזה  – Achen Lake –  בילינו שם כשעתיים אחה”צ, אכלנו ארוחת ערב והילדים שיחקו במתקנים.
Achen Lake - תמונה מתוך הפוסט של הילה
Achen Lake – תמונה מתוך הפוסט של הילה

 

יום 3- Hexenwasser  –  זהו פארק שסובב סביב נושא מים ומכשפות. ממליצה בחום, אבל פחות מתאים לגדולים מעל גיל 11-12 לדעתי. לדעתי כדאי להוסיף עוד כמה גרושים ולעלות ברכבל עד למעלה שם תזכו לראות נוף מרהיב. ניתן לבחור ברכבל שפתוח חלקית וזו הייתה חוויה לכולנו.
Hexenwasser - תמונות מתוך הפוסט של הילה
Hexenwasser – תמונות מתוך הפוסט של הילה

 

לאחר מכן המשכנו לאגם הינטרסיינר, עשינו סיבוב בהליכה וחזרנו לרכב לנסיעה לפלכאו.
יום 4 – תצפית 5 האצבעות – Hoher Dachstein  – זוהי נקודת תצפית הנחשבת הגבוהה ביותר בעולם. צורתה כ-5 אצבעות, וממה ניתן לראות נוף מדהים. אני ממליצה להגיע למקום אך ורק ביום עם ריאות טובה, ממש ממש חבל על הכסף לעלות ביום מעונן. בנוסף ממליצה בחום להיות שם מוקדם. כשיש הרבה אנשים כבר קשה להצטלם וזה מבאס.
תצפית 5 האצבעות - תמונות מתוך האתר הרשמי והפוסט של הילה.
תצפית 5 האצבעות – תמונות מתוך האתר הרשמי והפוסט של הילה.

 

לאחר מכן המשכנו לכפר האלשטאט – כפר שכלוא בין חופי אגם האלשטאט  לבין רכס דאכשטיין התלול. עשינו במקום סיבוב בעיר וכן שייט באגם.
אחה”צ- פארק המים בואגריין.
יום 5- הר הרוחות Alpendorf, מרחצאות Alpentherme בעיניי הכי מוצלחות מכל אלו שהיינו. הכי פחות המוניות, נוף מעלף ומים חמים. חלום.
יום 6- זלצבורג- מבחינתי אחת האכזבות של הטיול. פתחנו את הבוקר בגנים של ארמון הלבורן (היה מקסים ורטוב), מוזיאון הטבע והמדע (הילדים שלי חובבי מוזאוני מדע, בילינו שם כשעתיים וחצי והם מיצו לגמרי. לעומת מוזיאון נמו באמסטרדם שהיינו צריכים ממש לשלוף אותם בכח אחרי 3 שעות). חלק מהתערוכות ממש מיושנות וחלקן מגניבות לגמרי. בילוי חביב בעיקר אם יש יום גשום. קחו בחשבון שאין מיזוג במוזיאון לימים חמים. לאחר מכן עשינו שייט (לא ממליצה ביום חם. אין אוורור והיה ממש קשה ודי מיותר ומשעמם בעיניי). אחר כל הלכנו לבית מוצארט היה חביב ועלינו למצודה (תצפית מהממת על העיר).
לגבי חניה- ממליצה להחנות ב Aldstatgarage ולנקב את הכרטיס בקופה של מוזיאון המדע (המחיר יורד ל 6 יורו לכל היום. שווה ביותר). שימו לב שהחניון שצמוד למוזיאון המדע ליד האגם הוא יקר יותר ולא בהסדר עם המוזיאון.
יום 7 – גן חיות אלפיני , דרך גרוסגקלוקנר, בריכה ליד אגם Zell am see
ממליצה להתחיל את היום מוקדם. התחנות נסגרות ב 17. ביום שהיינו היה ממש עמוס ולמרות שהדרך מהממת ממש, זה היה יום מאוד קשה. אם יש רק שבוע ונוסעים עם ילדים אז לגמרי הייתי מוותרת. ממליצה להתחיל עם הדרך ולחזור בסוף לחיות.
יום 8- גרפנברג-ואגריני (מומלץ. קחו בחשבון שאין שם טיפת צל אם הולכים ביום חם, להיערך בהתאם). בצהריים עשינו קצת קניות במרכז המסחרי בסנקט יוהן ואחהצ הלכנו לפסטיבל פלכאו. היה ממש נחמד, הילדים מאוד נהנו למרות שירד גשם…
יום 9- מגלשות אבטנאו (מומלץ מאוד ולהגיע מוקדם).
אגם גוסאו (פשוט מהמם), היקפנו אותו בהליכה רגלית, לאחר מכן עלינו ברכבל לתצפית וחזרנו (כלול בזלצבורג כארד ואני לא אומרת “לא” לנוף מושלם).
לאחר מכן המשכנו ל Jaggersee המושלם. האכלנו קצת ברווזים והילדים שיחקו במתקנים. היה יום מעולה וסיימנו אותו במרחצאות תרמה אמדה.
יום 10- נקיק זיגמונד טון ואגם קלמזה. מושלם. מומלץ בחום. היקפנו את האגם והיה פשוט מהמם. אפשר להביא לילדים הקטנים כפות ודלי. הילדים שלי שעתיים עמדו וזרקו אבנים למים..בזמן שאנחנו נחנו כמובן (אין יותר מושלם מזה). אחכ המשכנו לפארק החושים Leogang בילינו שם ממש בכיף כמה שעות (שימו לב שהרכבל האחרון יוצא סביב 16:30 נדמה לי). לא לשכוח לקנות כדור עץ ב 2 יורו (נמכר במכונה בכניסה לפארק) יש המון משחקים שדורשים את הכדור וזה העסיק את הילדים מלא זמן. בדרך חזרה עצרנו במרכז קניות קטן בדרך וחזרנו לדירה.
יום 11- טירת הואורפן (מופע בזים + סיור). המופע חביב, לא נפלתי מהרגליים אבל הילדים נהנו. הסיור בעיניי היה קצת משעמם בשלב מסויים אבל בן ה 8 שלי ממש ממש נהנה שם (מחלקים אודיו בעברית ויש נפרד לילדים ולהורים), לאחר מכן המשכנו ללמארקלאם, יש שם אופציה לשני מסלולים לדעתי אנחנו עשינו את הקשה יותר ואחרי חצי שעה של הליכה חזרנו חזרה, היה נורא חם והמסלול היה קצת קשה). תכננו את מפלי גולינג אבל ויתרנו עליהם כי היה יום חם וכולנו רצינו כבר לבריכה… אז המשכנו לאקווה זלצה גולינג (שימו לב שאין כניסה עם עגלות. זה היה ממש מעצבן כי הקטן שלי נרדם אז הייתי צריכה להחזיק אותו על הידיים)
יום 12- התעוררנו ליום גשום ובכל מקרה זה היה יום העזיבה שלנו את הדירה ונסיעה לכיוון גרמניה. נסענו למכרה הלח ברכטסטגאדן (שימו לב שאם יורד גשם מומלץ להזמין מקום באתר האינטרנט שלהם). הגענו ב 10 וקיבלנו כרטיס לסיור של 11:40. אלו שהגיעו 10 דקות אחרינו כבר קיבלו לסיור של 15…היה ממש מלא. ממליצה מאוד על המכרה. מאוד חווייתי, גם הקטן נהנה והיה מאוד מעניין. לאחר מכן התחלנו את הנסיעה הארוכה לאוגסבורג בגרמניה.
יום 13- נסיעה ללגו לנד (כ 45 דק מהמלון). ישנו בלגו לנד. חוויה מומלצת בחום.
יום 14- לגו לנד. בערב יצאנו לכיוון שדה התעופה במינכן. ישנו בהולידיי אין אקספרס, 7 דקות מנמל התעופה. היה מצוין, מגישים ארוחת בוקר מהשעה 4 בבוקר.
לסיכום: אוסטריה מהממת לכל גיל, פשוט מדינה יפה ואין לי ספק בכלל שעוד נחזור לשם לחופשות נוספות…

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים