ויאטנם למשפחות עם ילדים – מסלול ומידע מאת אירה סימנוביץ [מעודכן ל-2023]

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי אירה סימנוביץ ומופיע כאן באישורה.
 אמ:לק לכם: סיכום טיול שלנו לויאטנם. משך הטיול – קצת יותר מחודש, בעונת הסתיו. ההרכב: זוג + ילדה בת 5.10. עלות כוללת: כ-22,000 ש”ח.

ויזות לויאטנם

הויזה נעשית בשני שלבים: מגישים דרך האינטרנט בארץ ובמקום משלימים את התהליך (כדאי להצטייד בתמונה, אבל אם שכחתם – במקום גם אפשר להצטלם).

רפואה לפני הנסיעה לויאטנם

חיסונים לפני טיול לויאנטם

הולכים למרפאת מטיילים וכל אחד מקבל מה שנדרש. מאוד חשוב להקפיד על העונה ומקומות בהם מטיילים, כך נאלצנו לחזור שוב למרפאה כי הרופאה שהגענו אליה בפעם הראשונה פספסה את כל המקומות שאנחנו מתכננים לטייל בהם.

תרופות

חמתי במקרה אחות בבית חולים ולכן הצטיידנו בכל דבר אפשרי. בפועל לא השתמשנו בכלום. פעם אחת לקחתי כדור נגד בחילות (באחד האוטובוסים) וכמה נורופנים. ליתר בטחון היו לנו תרופות נגד שלשולים והקאות, מורידי חום למיניהם ומשחות נגד כוויות וכאבים.

טיסות לויאטנם

טסנו הלוך עם אירופלוט להאנוי וחזור עם טורקיש מסייגון. טסנו בטיסות פנימיות עם ג’טסטאר ובמבו.

תחבורה בויאטנם

מראש הזמנו טיסות פנימיות, וגם את רוב האוטובוסים ואת הרכבות (בפועל אפשרי גם במקום, אבל לא יודענו עד כמה יהיה מקום בתאריכים שלנו). מוניות (הזמנה דרך Grab) וכל השאר השכרנו בכל מקום אפשרי. נסענו גם באופנוע, מה שהוזיל את העלויות והיה סוג של חוויה עבורינו.

תקשורת בויאטנם

לקחנו סים מקומי של ויאטטל בעלות של כ-9 דולר לחודש. חוץ מזה, בכל מקום יש וויפי וזאת ממש לא בעיה.

כביסות בויאטנם

מראש החלטנו לארוז כמה שפחות בגדים ולכבס מדיי פעם. האפשרות הזו קיימת ברוב מקומות הלינה. אני אישית הבאתי קצת אבקת כביסה מהארץ וכיבסתי לבד, כי יש לי המון בגדים שדורשים כביסה עדינה והפרדת צבעים (אבל כמובן לא חייבים להיות כמוני 🙂 ).

אוכל בויאטנם

אוכל בויאנאם
מגוון וטעים, אין מצב שתשארו רעבים. זה כן שונה מהאוכל הרגיל שילדים אוכלים, אבל אחרי כמה ימים כבר מצאנו את המנות המנצחות והפסקנו לחפש אוכל מערבי (שיש אותה בשפע בערים הגדולות).
את התכנון של הטיול התחלנו מלהבין את העונה ולבחור באיזה צד של המדינה להישאר יותר. ספטמבר-דצמבר זו עונת הגשמים במרכז ויאטנם, לכן רצינו יותר זמן בצפון. בפעול הוספנו גם את המרכז ואת הדרום ובסך הכל “זכינו” רק ליומיים של גשם בכל תקופת הטיול. פה יש עוד מידע שיעזור לתכנן טיול בויטנאם עם ילדים.

האנוי עם ילדים

הנוי Hanoi
המסלול שלנו התחיל בהאנוי, שאותה לא ממש אהבנו וסתם הסתובבנו בה יומיים. משם לקחנו רכבת ראשונה לנין בין לטיול יומי. לדעתי אפשר להישאר שם ללילה, אבל הבנו את זה מאוחר מדיי ולכן יצא לנו רק יום אחד.
Ninh Binh
האזור יפיפה ויש שם מגוון רחב של פעילויות. כדי לא לרוץ עם הלשון בחוץ, התמקדנו ברק שתיים מהם:
  • טיול נהר בטראנג אן, כשלוש שעות על נהר עם עצירות במקדשים שונים. מומלץ להתחיל עם הטיול, כדי לא להיתקע אחרי זה עם עשרות תיירים שמגיעים מהאנוי בטיול מאורגן.
  • מערות מואה
חזרנו ברכבת האחרונה להאנוי.

לופ הא ג’יאנג – גבול סין – סאפה

אוטובוס לילי
מהאנוי לקחנו אוטובוסי לילי להא ג’יאנג (Ha Giang) כדי לעשות את הלופ. בדיעבד הייתי נשארת עוד מה ימים בטיול כדי להגיע למפלים על גבול עם סין ומוותרת עם סאפה המפורסמת והמתויירת ברמות.
ויטנאם למשפחות עם ילדים – Ha Giang הא גיאנג
את הטיול עשינו לבד עם האופנוע, את הציוד שלנו השארנו בהומסטיי שהשכרנו ממנו את האופנוע. הטיול אפשרי גם עם נהג פרטי ובעלות של כ-$260 לבן אדם לשלושה ימים (לא יודעת האם יש מחירים אחרים, זו הצעה שקיבלנו באחד המקומות שבדקנו).
Ha Giang
הלופ עצמו היה מדהים ובאמת שווה יותר משלושה ימים.
Sa Pa
אחרי שחזרנו מהלופ עברנו באוטובוס (כ-6 שעות) לסאפה ושם קיבלנו שוק מכל התיירות המוגזמת. למזלינו (קרה במקרה) לא ישנו בסאפה אלה בכניסה לקאט-קאט, כפר קטן ליד סאפה.
סא פה Sa Pa
דיי בטוחה שיש אנשים שאוהבים את האזור, אבל אנחנו ממש לא אהבנו את כל ה”טיולים האותנטיים” שמציעים באזור, את כל ההמוניות והתשלומים הגבוהיים על כל דבר אפשרי. גם פה שכרנו אופנוע ופשוט טיילנו כמה שיותר רחוק מהעיר ומהכפרים הסמוכים.
הא לונג ביי Ha Long Bay
הנקודה הבאה והמפורסמת שוויתרנו עליה היא הא לונג ביי, כבר בשלב התכנון הבנו שזה לא בשבילנו ובמקום לצאת לשייט הלא זול, בחרנו להגיע באוטובוס מסאפה לקט-בה, נשארנו שלושה ימים במקום מרוחק מהעיר. הזמנו טיול יומי להא לונג ביי בעלות של $40 לשלושתינו ונהננו מכל רגע.
להאלונג ביי הגענו במטרה אחת – לטפס אל פואם מאונטיין, שממנה יש את הנוף הכי יפה אל האלונג. הכניסה החוקית סגורה ולכן האפשרות היחידה להגיע לשם היא מעבר דרך בית של איזו סבתא שגובה כסף על זה (תלוי במצבי רוח שלה, אנחנו שילמנו $8 עבור כולנו).
The Duck Stop
מהאלונג חזרנו להאנוי ולקחנו טיסה לפונג-נה, אזור המערות הכי גדולות בעולם.

פונג-נה והוי אן

פונג נה. מהפינה הימנית לכיוון השעון: הגן הבוטני, מערת Trung Trang, מערת פונג נה, ומפל Love
בפונג-נה עשינו טיול בכמה מערות, יצאנו אל המפלים בגן הבוטני ועשינו סיבוב כפרים ושדות באופנוע.
פארק השעשועים הנטוש
משם באוטובוס הגענו ליום בהוי (שממש אהבנו אותה ונראה שהיא שווה יותר מיום אחד), ביקרנו בפארק המים הנטוש, באחד המקדשים וסתם הסתובבנו בעיר.
Hoi An הוי אן
העצירה הבאה שלנו – הוי אן, עיר יפה ופוטוגנית, מלאה בתיירים ולכן קצת פחות התחברנו אליה. מה שכן – המסעדות ובתי הקפה היו ממש שווים ולכן ים ואוכל היו האטרקציות העיקריות שלנו שם :). גם פה התניידנו עם אופנוע, עשינו טיולי כפרים, חופים וכ״ו. האוכל פה יקר משמעותית בהשוואה לשאר אזורי ויאטנם, אך ממש טעים (לעומת סאפה שהייתה גם יקרה וגם לא טעימה).
מראש ויתרנו עם בנה הילס, אחרי שקראתי מלא תגובות שליליות על המקום הזה ולכן ויתרנו על דננג בכלל. מדננג טסנו לשלושה ימים בסינגפור (שעל זה יש פוסט אחר בקבוצה:) ומשם חזרנו לסייגון.

סייגון (הו צ׳י מין סיטי) עם ילדים

Mekong Delta
המטרה הראשונה בסייגון – היא לצאת לטיול של דלתא מקונג, שבדרך כלל מזמינים מאורגן מסייגון כדי להגיע לכל אותם המקומות המתויירים ולשמוע את אותם הסיפורים בפעם המיליון.
Cai Rang Floating Market השוק הצף
את הטיול שלנו תכננו לבד ויצאנו ליומיים של טיול משלב אוטובוסים, אוניות וטיולים קטנים. בדיעבד, יכולה להגיד שחלק מהטיול היה כיפי ובאמת אותנטי, אבל התיירות של הדלתא צוברת תאוצה ולכן קשה למצוא משהו באמת שונה.
Quoc Phuong Riverside Homestay
ישנו בהומסטיי הזה והבעלים ארגן לנו גם טיול ממש נחמד בנהר.
מקונג דלתא Makong Delta
דלטה מקונג הוא מקום ממש גדול, הייתי ממליצה פשוט לבחור מלון כיפי ולהנות מהטיולים באזור ולא לנסות להגיע לכל מקום.
פוקוק
אחרי הדלתא חזרנו לסייגון ומשם טסנו ל-4 ימים בפוקוק (בעלות של $50 הלוך ושוב). את המדוודות לתקופה של דלטה ופוקוק השארנו בשמירת חפצים וזה ממש עזר בהתניידות באוטו ובטיסת לאו קוסט.
פקוק Phu Quac
פוקוק כולו בבניה, דיי מזובל ורוב החופים היפים והנקיים נמצאים בבעלותם של המלונות, אז אם רוצים באמת להנות מהמים היפים והחול הצהוב, צריך להשקיע במלון. אנחנו הבנו את זה רק כשהגענו לשם ולכן קצת התבאסנו. מבחינת המיקום, גם כאן בחרנו להישאר רחוק מהעיר ולהתנייד עם האופנוע. הסתובבנו הרבה בחיפוש לאחר החוף המושלם ואחרי שלא זכינו באחד כזה, לקחנו טיול מאורגן לאיים מסביב לפוקוק. עלה לנו $100 לשלושתינו והיינו בקבוצה קטנה של 9 אנשים.
חזרנו לסייגון ובילינו שם יומיים וחצי, התחברנו אליה יותר מאשר להאנוי. אולי כי לא חיפשנו בה כלום וסתם הסתובבנו בעיר ואולי כי מצאנו שם קניון ענק ועשינו קניות 🙂
ולסיכום….בעקרון אין לי מושג איך לסכם את הטיול הזה, עבורינו זו הייתה חוויה אדירה, גם כי הבנו מי אנחנו ולמדנו לשחרר מה כל ה”מאסט דו” האלה, גם כי הבנו שאפשר להינות גם בלי להיות במרכז העניינים וגם עם מספיק רצון אפשר לארגן טיול מיוחד.