בתי קפה מומלצים ביפן – המלצות מאת עינת בן דוד

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה נכתב על ידי עינת בן דוד ומופיע פה באישורה.

לאחר טיול של חודש שכלל הרבה חיפושים אחרי קפה טעים ויפה, החלטתי לרכז את המלצותי על מקומות לשתיית קפה טוב. אני שותה בעיקר קפוצ’ינו או לאטה, שאין ביניהם הרבה הבדל ביפן. זו לא סקירה מקיפה ומעמיקה אלא יותר התרשמות והעדפות אישיות שלי בבתי קפה שנתקלתי בהם במהלך מסלול הטיול שלי.

איך למצוא בית קפה טוב ביפן

אפתח בטיפ לכל חובבי הקפה – לא ללכת למקום שלא ראיתם קודם תמונה של הקפה בגוגל מאפס. בכל פעם שעשינו את זה זו היתה נפילה. כשיש תמונה של קפה שנראה טוב, יהיה במקום הזה קפה טוב. וכשלא – אז לא.

דבר נוסף שהבנתי מהטיול ביפן – קשה למצוא מקום שטוב בהכל. רוצים לשתות קפה טוב? תלכו לבית קפה ותשתו אבל אל תצפו לאוכל טוב באותו מקום (ולפעמים אין אוכל בכלל אלא רק קינוחים או אפילו רק עוגות). רוצים עוגה טובה? יש מקומות נהדרים של קינוחים מטורפים, רק אל תצפו לפגוש שם קפה טוב. רוצים ארוחת בוקר? סבבה, יש מקומות שונים עם מגוון של אפשרויות לארוחת בוקר אך ברובן לא יהיה קפה טוב, במרבית המקומות יש רק קפה פילטר אם בכלל. רוצים לאכול פלאפי פנקייק? (כדאי לכם!) תהנו, אבל לא יהיה שם גם קפוצ’ינו טוב לצד התענוג הזה… אין מה לעשות.

טיפ נוסף – שימו לב בגוגל מאפס לשעות הפתיחה. לא תמיד זה מעודכן אבל חשוב לבדוק כי ראשית, רוב המקומות ביפן נפתחים בשעה מאוחרת (עשר-אחת עשרה בבוקר). מקומות רבים גם נסגרים מוקדם (ארבע-חמש). כמו כן, בגלל שאין יום שבתון קבוע, מקומות רבים סגורים באחד מימי השבוע וכדאי לבדוק שזה לא יוצא בדיוק היום שבו אתם בסביבה ורוצים לשתות שם קפה. אז למרות שהיה מאד קשה, לא פתחנו את הבוקר עם קפה כמו שאנחנו רגילים והסתפקנו בקפה טוב אחד ביום בדרך כלל.

ועכשיו למקומות עצמם:

בתי קפה מומלצים בטוקיו

קפה נאול Café Neul

Café Neul

כתובת: 1 Chome-3-25 Hyakunincho, Shinjuku City, Tokyo 169-0073, Japan

איזור: שינג’וקו

הזמנו קפוצ’ינו – קיבלנו קפה יפיפיה וטעים בכוסות ענקיות עם אבקת קינמון (חבל, אבל לא נורא). המקום נפתח רק בעשר אז לקח זמן עד שהצלחנו להגיע לשם כשפתוח. בתפריט יש רק עוגות, הזמנו עוגת גבינה עם תותים שהיתה נחמדה, לא יותר. הצוות לא ממש ידע אנגלית. המקום מעוצב יפה ונעים, מודרני.

Fuglen Asakusa

Fuglen

כתובת: 2 Chome-6-15 Asakusa, Taito City, Tokyo 111-0032, Japan

איזור: אסקסה

מקום שיקי עם עיצוב רטרו שמציע וופל בלגי (הם קוראים לזה נורבגי) עם כל מיני תוספות, כולל עם ביצה עלומה, עלים, רוטב עגבניות ואבוקדו! הזמנו את הקפוצ’ינו והלאטה, היה נחמד עם טעם קצת פירותי. מצאתי שם מגזינים מהממים בנושאים שונים שקשורים לקפה עם איורים ועיצוב מהמם, אז עוד פלוס קטן למי שבעניין. שעות הפתיחה נוחות, משמונה בבוקר ועד עשר בלילה (וזה יפה כששאר המקומות מסביב נסגרים סביב חמש וחצי…)

Vereve

Vereve

כתובת: 5 Chome-16-8 Roppongi, Minato City, Tokyo 106-0032, Japan

איזור: מינאטו (יש עוד סניפים!)

בית קפה מודרני ושיקי שממוקם מול בניין אדריכלי מעניין מאד בצורת גלי הים. המקום מציע מגוון של תערובות קפה לדריפ. בקומה התחתונה יש רק שולחנות גבוהים וכסאות בר, למעלה יש מקומות ישיבה נוחים יותר כולל שולחן שמקיף עץ, הרבה אנשים עובדים עם לפטופים או מקיימים פגישות עבודה. שתינו קפה לאטה מהמם, אחד הטובים, בכוסות גדולות ויפות ואכלנו שני טוסטים ממש טעימים, אחד עם גבינה ומחית מנגו (!) ואחד עם תערובת של פטריות פורצ’יני ובצל מקורמל. מומלץ ביותר!

Lucent Coffee

Lucent Coffee

כתובת: Japan, 〒111-0042 Tokyo, Taito City, Kotobuki, 1 Chome−17−12 レモンビル 1F

איזור: אסקסה

מקום קטן וחמוד עם קפה טעים מאד. שימו לב, המקום בפנים מאד קטן ואין שולחנות! יושבים על ספסל אחד ארוך ואם רוצים להניח את הכוס, אז לידכם, על הספסל. המקום מציע גם עוגות, טוסטים וופל בלגי, אבל אי אפשר לקחת אותם “לדרך” ולכן כשהגענו לשם ולא היה מקום בפנים, לא יכולנו להזמין משהו לאכול והסתפקנו בקפה.

The Open Bakery Sandwich & Coffee

Bakery

כתובת: 1 Chome-3-5 Daiba, 港区 Minato City, Tokyo 135-0091, Japan

איזור: אודייבה (בדרך למוזיאון המדע)

מאפייה עם בית קפה באותו החלל. קנינו מאפים שונים וגם הזמנו טוסט וצ’יפס (לילדים) לצד הקפה. הלאטה היה נהדר, הקפוצ’ינו קצת יותר מדי קצף עם אבקת קקאו (למההה???) בכוסות ענקיות ומפנקות. הגענו בצהריים וכבר היה כמעט ריק (מבחינת המאפים).

Davide Coffee Stop

Davide Coffee Shop

כתובת: 2 Chome-3-1 Iriya, Taito City, Tokyo 110-0013, Japan

איזור: אסקסה

מקום עם וייב ממש מוזר… עיצוב מודרני עם תקרת בטון חשופה, שלט ניאון, מלא חולצות תלויות על הקירות, קצת כמו חנות טישרטס… סנופי בכל פינה (כציור, בובות ומה לא) ויש מעקה לשבת עליו (עם שלט שאומר – שבו על המעקה ואל תזיזו לכאן כסאות) אבל הקפה היה טוב. תזמינו לאטה ולא קפוצ’ינו כי גם כאן שמים עליו קקאו… הגענו מאוחר ממש לפני הסגירה וכבר לא נשאר שום דבר לאכול כמו כן רמזו לנו שתכף סוגרים… שימו לב, המקום סגור בימי שני.

Up To You Coffee

Up To You Coffee

כתובת: 2 Chome-31-11 Matsugaya, Taito City, Tokyo 111-0036, Japan

איזור: אסקסה

גילינו את המקום, שנמצא ממש קרוב למלון שלנו, רק בימים האחרונים של הטיול שלנו והצטערנו. מקום קטן וחמוד שמקפיד מאד על הקפה. נתנו לנו לבחור בין שני סוגי קפה וניסינו את שניהם. הזמנו גם עוגיה וטוסט (שהסכימו להוציא ממנו את הבשר 😊 ) אבל זה לא היה משהו. העיקר היה הקפה.

Ristretto Café et Bonbon

Ristretto café et Bonbon

כתובת: 1 Chome-1-1 Kitaueno, Taito City, Tokyo 110-0014, Japan

איזור: אסקסה

אמנם זה המקום האחרון ששתינו בו קפה ביפן אבל שתינו בו כמה פעמים מרוב שהיה טוב כיפי ונחמד! המקום קטן מאד ובהתחלה חשבנו שזה רק דוכן אבל יש בפנים איזה שני מקומות ישיבה. בעלת המקום מתוקה מאד ונענתה לבקשתנו לעשות לנו ציור של דובי בקפה 😊. הקפה היה מצוין והלאטה ארט מושקע וזה מה שגרם לנו לחזור לשם שוב. באמצע השבוע המקום נפתח מוקדם (8:00), אולי כי הוא קרוב לתחנת הרכבת, וזה יתרון גדול. בסופ”ש נפתח בעשר.

בתי קפה מומלצים באזור אגמי פוג׳י

FabCafe

FabCafe

כתובת: 3 Chome-5-16 Shimoyoshida, Fujiyoshida, Yamanashi 403-0004, Japan

איזור: פוג’יאושידה Fujiyoshida

הזמנו לאטה (לא היה קפוצ’ינו בתפריט) – הגיע קפה קטן וחמוד (ממש קטן והמחיר לא היה צנוע במיוחד…) הזמנו גם עוגת גבינה שהגיעה עם ג’לי למעלה שבו היו מוטבעים פרחים. נחמד, אבל אני לא מתה על ג’לי… בתפריט היתה עוד עוגה, עוגיה, ובגזרת האוכל לזניה. המקום גדול ומרווח ויש בו גלריה קטנה ומדפים עמוסי ספרי אמנות יפים. במרכז החלל יש גם תצוגה קטנה של כלים וחפצי אמנות שונים. המקום מעוצב בצורה מודרנית עם תקרה גבוהה, קירות בטון ושולחנות עץ. אווירה שיקית ונעימה.

בתי קפה מומלצים בקיוטו

Ogawa Coffee

Ogawa Coffee

כתובת: 579-16 Higashishiokojicho Shimogyo-ku Kyoto

איזור: קיוטו (מול תחנת הרכבת)

סוף סוף מקום שיש בו ארוחת בוקר! הארוחה היחידה שלא כללה בשר מאיזשהו סוג הייתה ארוחה פשוטה של טוסט עם חמאה, סלט עלים וביצה קשה וכללה במחיר את השתיה. זה המקום היחיד ביפן שנתקלתי בו בקונספט הזה של ארוחת בוקר שכוללת משקה חם. קפה ומאפה למשל לא מצאנו בשום מקום.

הזמנו קפוצ’ינו ולאטה וקיבלנו משקאות כמעט זהים – ההבדל היחיד היה בכוס. כוס הלאטה היתה גבוהה יותר אבל נראה ששניהם הכילו אותה כמות של קפה. הקפה היה נהדר וחזרנו לשם המון פעמים, כמעט כל בוקר (המיקום מול תחנת הרכבת מצוין וגם היה פתוח מוקדם יחסית).

במקום יש גם כמה עוגות, את חלקן ניסינו. היה נחמד אבל לא מדהים. אפשר גם לקחת את ארוחת הבוקר לדרך (אורזים מאד יפה ומושקע). הקפה ממוקם בכניסה של מלון, חלק ממקומות הישיבה בפנים נמצאים בחלל יפה ומעוצב עם תמונות יפניות יפות וכורסאות עם ריפוד לבן וחלק באמצע הדרך למדרגות הנעות ושם פחות חמים ונעים.

קפה ריקשה Rickshaw Cafe

Rickshaw Cafe

כתובת:Japan, 〒616-8373 Kyoto, Ukyo Ward, Sagatenryuji Kurumamichicho, 26

איזור: ארישיאמה

מקום חמוד, קצת רחוק מההמולה של הרחוב הראשי בארשאיאמה, יש במקום גם גלידה אמריקאית. למרבה הצער, מגישים קפה אך ורק בכוסות חד פעמיות. הקפה היה קצת חזק מדי לטעמנו. הגימיק – מחזיק לכוס קפה שהוא למעשה ריקשה מיניאטורית.

%ARABICA

Arabica%

כתובת: 87-5 Hoshino-cho Higashiyama-ku, Kyoto

איזור: קיוטו (יש מספר סניפים בקיוטו ואזור ארישיאמה)

המקום עושה קפה מעולה, אחד הטובים ששתיתי. זה מקום בעיצוב נקי ומודרני שמגיש אך ורק קפה. אפילו עוגיה קטנה לא תמצאו שם. יש להם בקיוטו מספר סניפים. היה תור בכניסה אבל זה היה שווה כל רגע.

קפה Ciao

Ciao

כתובת: 29 Higashimuki Nakamachi, Nara, 630-8214, Japan

אזור: נארה (בתוך תחנת הרכבת)

בית קפה שהוא סניף של רשת, אך נסיון עם אותה רשת במקום אחר, היה פחות מוצלח. בנארה היה ממש נחמד, טעים ולאטה ארט מקסים. הגענו ממש מאוחר אז לא נשאר כמעט שום דבר מבחינת עוגות/עוגיות. בחרנו עוגיית פיננסייר קטנה והיא הייתה ממש טעימה.

בתי קפה מומלצים בטאקיאמה

Ants Café

כתובת: 4 Chome-1 Hanasatomachi, Takayama, Gifu 506-0026, Japan

מקום מאד חמוד שלכבוד פסטיבל האביב בטאקאיאמה פתח מוקדם באותו בוקר (בדרך כלל נפתח בעשר) וגם נסגר מאוחר. השירות אדיב אבל מאד איטי… אז אם אתם ממהרים, זה לא המקום. תפריט ארוחת הבוקר כלל טוסט עם ביצה מקושקשת וסלט עלים והיה מאד נחמד. הקפה היה טעים (וגם השוקו החם).

בתי קפה באזור נגאנו

Tsukuyomi Coffee

Tsukuyomi Coffee

כתובת: 7717 Shimauchi, Matsumoto, Nagano 390-0851, Japan

איזור: מצומוטו

המקום הכי יקר ששתינו בו, אבל היה שווה את זה כי אין בסביבה עוד הרבה מקומות והקפה היה ממש ממש טעים. המקום היה מעוצב יפה, אווירה נעימה ושקטה, בקיצור מומלץ! הזמנו טוסט בלי כלום כי לא הינו רעבים, היה יקר, ולא היו הרבה אופציות בתפריט…

Pinto

איזור: אומאצ’י (ליד מצומוטו)

חיפשנו מקום לעצור, כבר היה מאוחר, ואז הגענו לפינטו. מקום קטן וחמוד שמגיש קפה רק בכוסות חד פעמיות ואפילו אין מקום אחד לשבת… אפשר לעמוד או ללכת ולשתות בחוץ, באוטו וכ״ו. היו שם מספר עוגות נחמדות, אנחנו לקחנו מארז פיצפון של שתי עוגיות פיננסייר שהיו ממש טעימות.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים