המדריך המלא להשכרת רכב בחו״ל עם ילדים [מעודכן ל-2024]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

שלושת ההוצאות הגדולות של טיול בחו״ל הן טיסות, לינה והשכרת רכב במידה ויש צורך. אבל מעבר למחיר, יש הרבה פרמטרים אותם צריך לקחת בחשבון לפני שמזמינים רכב, מה שמשמעותי יותר כשאנחנו מטיילים עם ילדים. בכתבה הבאה נתן לכם טיפים חשובים כדי שתדעו איך לשכור רכב בחו״ל עם ילדים, ונענה על השאלות שעולות הרבה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים כגון: האם כדאי לקחת כסאות בטיחות מהארץ? האם צריך רישיון מיוחד? מה זה ביטול השתתפות עצמית והאם אנחנו צריכים את זה? נתחיל עם הבסיס ונכנס יותר לעומק בהמשך.

תוכן עניינים

איך לבחור רכב משפחתי לטיול בחו״ל

יש מספר דברים שצריך להחליט עליהם מראש על מנת להתחיל את החיפוש אחר הרכב האידאלי למשפחה שלכם. הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון:

  • סוג הרכב (או הקבוצה) – יש כמה סוגי רכבים, החל מקומפקט ומיני ועד לואן ורכבים גדולים. את ההחלטה על סוג הרכב תקבלו על סמך מספר פרמטרים, הכוללים את כל הנקודות הבאות. קחו בחשבון שהרכב שאתם רואים באתר הוא לא בהכרח הרכב שתקבלו אלא דוגמא מקבוצת הרכבים.
  • מקומות ישיבה – הכי בסיסי, אם אתם 5 אנשים, אתם חייבים רכב שמספיק גדול ל-5 אנשים. אם יש לכם מתבגרים, שקלו לקחת רכב של 7 מקומות כדי שיהיה מרווח יותר, במיוחד אם בארץ יש לכם רכב מרווח יותר
  • מקום בבגאז׳ – כמה מזוודות ריאלית אתם מתכוונים להביא איתכם? בתוך החישוב, כללו את הטרולים שאתם מתכוונים לקחת ולא רק המזוודות. ברוב האתרים כתוב לכמה מזוודות יש מקום בבגאז׳. אישית, אנחנו אוהבים להזמין מהאתר Economy Car Rentals מכיוון שכל המידע הזה מופיע בבירור כבר בחיפוש (וזה בנוסף לעובדה שהם תמיד יוצאים לנו הכי זולים). קחו בחשבון שאם אתם מגיעים לדירות או צימרים, תוכלו לקחת מקום לינה עם מכונת כביסה, מה שיוריד את הצורך בהמון ביגוד ויכול להוריד את כמות הציוד שתצטרכו להביא.
  • אוטומטי או ידני – באירופה במיוחד, רכבים ידנים זולים יותר מאוטומטים, אבל אם אין לכם הגבלת של אוטומטי בלבד, אל תסננו רכבים על סמך הפרמטר הזה.
  • קילומטראז׳ מוגבל או ללא הגבלה – ישנן מדינות שכל הרכבים המוצעים בה הן עם קילומטראז׳ ללא הגבלה, כלומר אתם יכולים לנהוג אלפי קילומטרים במשך הטיול ותחויבו אותו הדבר. במדינות אחרות, כגון גרמניה, ישנם רכבים עם הגבלת קילומטראז׳. נסו לעשות חישוב גס כדי לבדוק אם אתם מסוגלים לעמוד בהגבלה אם היא קיימת. אנחנו, אישית, העדפנו לקחת בגרמניה רכב ללא הגבלה שאומנם עלה קצת יותר, אבל לא נצטרך לדאוג ולעשות חישובים בטיול לגבי המרחקים.

דברים שחשוב לשים לב אליהם

  • כסאות בטיחות – אם יש לכם כמה ילדים בכסאות בטיחות, אתם כבר יודעים שרכבים לא נבנו כולן אותו הדבר וצריך רכב רחב מספיק לשלוש כסאות.
  • רישיון בינלאומי – בדקו אם מדינת היעד דורשת רישיון בינלאומי (עוד מידע בהמשך)
  • תוספות – יש מגוון תוספות, מעבר לכסאות בטיחות (ראו מידע בהמשך הכתבה), שלפעמים נרצה או נצטרך. אלו לרוב יגיעו בתוספת תשלום לכל מוצר עם עלות יומית, ביניהם:
    • GPS
    • כסאות בטיחות
    • גלגלי שלג (snow tires)
    • נהג צעיר או מבוגר
    • נהג נוסף
  • שעות איסוף והחזרה – יום בהשכרת רכב נמדד ב-24 שעות, כלומר ראשון-שלישי הם לא בהכרח 3 ימים אלא תלוי בשעות. לדוגמא, רכב שנאסף ביום ראשון ב-19 בערב ומחוזר בשלישי ב-15 בצהריים יחושב בתור יומיים. מצד שני, שימו לב שאם החזרת הרכב היא גם רק מספר שעות מאוחר מליקחת הרכב, אתם תחויבו ביום נוסף. לדוגמא, אם אספתם את הרכב ביום ראשון ב-12 בצהריים והחזרתם ביום שני ב-14, תשלמו על יומיים השכרה. כמו כן, אנחנו ממליצים לכתוב שעת איסוף מאוחרת בשעתיים מהנחיתה לפחות כדי לקחת בחשבון את הזמן שצריך לעבור באיסוף מזוודות וביקורת דרכונים ולקחת בחשבון גם איחור בטיסה. שימו לב שיש חברות שלא יתחשבו באיחורים בטיסה אם הם לא יודעים מראש אז אם אתם יודעים שיש עיכוב משמשותי – צרו קשר עם חברת ההשכרה כדי לשנות את שעת האיסוף
  • שעות פתיחה וסגירה – שימו לב שיש חברות שלא פתוחות בלילה ואחרות שנסגרות מוקדם. לרוב זה כבר יהיה רשום בחיפוש הרכבים, לכן חשוב לסמן את שעות האיסוף וההחזרה הנכונים.
  • סניפים – לרוב הכי נוח לאסוף רכב משדה התעופה, אבל לפעמים הפרש המחיר בין רכב שנאסף בעיר לבין שדה התעופה יכול להיות משמעותי מאוד. מצד שני, אם אתם עם שלושה ילדים, 4 מזוודות, 2 טרולי, ועגלה, זה לא הכי פרקטי ואולי עדיף לכם לשלם תוספת על האיסוף בשדה בשביל הנוחות. פחות מומלץ להתפצל – אמנם תוכלו לחסוך כסף אם אחד מכם נוסע לאסוף רכב במיקום זול יותר, בפועל זה מוסיף כמה שעות לשהות שלכם בשדה, שכן לוקח זמן להגיע לסניף ולחזור, וכמובן הזמן בחברת ההשכרה. לרוב לוקח לנו קרוב לשעה לעבור את כל התהליך של השכרת רכב בשדה, כולל התור של אנשים שהגיעו לפנינו.
  • החזרת רכב לסניף אחר – אם אתם רוצים לקחת בסניף אחד ולהחזיר לסניף אחר, תהיה תוספת עלות. כמו כן, מהרבה מאמרים שקראתי בנושא, נוטים לתת את הרכבים הכי פחות שווים כשזה לכיוון אחד כי לוקח הרבה זמן עד שהרכב חוזר לסניף המקורי – אם בכלל.
  • ביטוחים – מידע מפורט יותר יהיה בהמשך, אבל בכללי, בדקו איזה ביטוחים כלולים בהשכרת הרכב. חלק מהזמן זה יכלול ביטוחים בסיסיים, רוב הזמן נותנים אפשרות להוסיף ביטול השתתפות עצמית (עוד מידע בהמשך).
  • מעבר בין מדינות – אם אתם לוקחים רכב במדינה אחת (למשל גרמניה) ועוברים למדינה אחרת (למשל אוסטריה), שימו לב שחלק מחברות ההשכרה מבקשות שתרכשו תוספת בשם Cross Border Card. התוספת הזאת בעצם מכסה את עלויות הביטוח במידה ומשהו קורה מחוץ לגבולות המדינה בה שכרתם את הרכב. זאת תוספת די חדשה אבל היא מאוד חשובה – אתם לא רוצים שחלילה יקרה משהו בחו״ל ובסוף חברת הביטוח לא תכסה את זה כי לא רכשתם את התוספת הזאת.
  • מלא למלא – אל תשכחו למלא דלק לפני שאתם מחזירים את הרכב. ברוב המקרים, ההשכרה היא full to full, כלומר מקבלים טנק מלא והציפייה היא שתחזירו טנק מלא. אם לא תמלאו מראש, יגבו מכם על המילוי וזה יעלה יותר משהיה עולה לכם למלא לבד.

מידע לגבי ביטוח רכב וביטול השתתפות עצמית בחו״ל

רוב הרכבים שתשכירו יגיעו עם ביטוח בסיסי ראשוני, חלק יכסה גם חלונות וחלק לא, לכן חשוב לבדוק את התנאים של הביטוח. אחד המרכיבים שלא כלול ברכבים הוא ביטול השתתפות עצמית. השתתפות עצמית היא העלות שאתם משלמים מהכיס במקרה וקורה משהו, בדיוק כמו בארץ. ביטול ההשתפות העצמית אומרת שחברת הביטוח משלמת כבר מהשקל הראשון. אישית, אנחנו מוסיפים על ביטול השתתפות עצמית כי אנחנו לא רוצים להתעסק עם התשלומים האלו במידה וחלילה יקרה משהו בחו״ל, גם כשזה העלה בהרבה את עלות השכרת הקרוואן שלנו. באופן אישי – זה שווה לנו בשביל שקט הנפשי (שכן, ההשתתפות העצמית תמיד תהיה גבוהה).

מה שכן, בהשכרת הרכב האחרונה שלנו, שמנו לב שעלות של ביטול ההשתפות העצמית די גבוהה בחברה להשכרת הרכב אז עשיתי השוואת מחירים. אני לא יכולה לדבר בשם כל הביטוחים הישראלים, אבל אנחנו הזמנו ביטוח של הפניקס דרך ההנחה שיש לנו בקבוצה (במספר ביטוחים – עוד מידע פה) וראיתי שהעלות ליום הוא $8 לרכב פרטי. בחברת ההשכרה רצו כמעט כפול זה. אז אנחנו הוספנו את ביטול ההשתפות העצמית דרך החברה הישראלית, זה פשוט יותר השתלם לנו וגם עדיף לנו להתנהל מול חברת ביטוח ישראלית מאשר גרמנית במידה ויקרה משהו. (נקווה שלא.). למיטב זכרוני, גם עשינו את הביטוח דרכם כשלקחנו קרוואן (העלות גבוהה יותר).

דרישה לכסאות בטיחות משתנה ממדינה למדינה

החוקים בכל מדינה שונות – חשוב מאוד לבדוק את גיל הילדים, ואולי גובה ומשקל, ולבדוק את הדרישות במדינת היעד. אצלנו, למשל, בת ה-10.5 כבר לא צריכה בוסטר בארץ אבל היא כן צריכה בגרמניה. האחריות עלינו לעמוד בכללי מדינת היעד.

האם כדאי לקחת את כסאות הבטיחות מהבית או לקחת דרך חברת ההשכרה?

זאת אחת השאלות שעולה הכי הרבה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים, וגם אחד הנושאים שהכי שנויים במחלוקת. כדי להקל, נציג לכם בנקודות את הטענות בעד ונגד. למען הסר ספק, אנחנו ממליצים לקחת מהבית ולא להסתמך על חברת ההשכרה, למרות שבעצמנו הסתמכנו על חברות ההשכרה ולמזלנו היה בסדר.

בעד לקחת מהבית

  • אלו הכסאות שלכם, אתם יודעים להתקין אותם, ולילדים כבר נוח בהם
  • אתם יודעים בוודאות שיהיו לכם את הכסאות הנכונים כשתגיעו למדינת היעד

נגד להביא מהבית

  • מסורבל – צריך להסחב עם הכסאות בשדה התעופה ולאסוף אותם ולהסחב איתם עד שמגיעים לחברת השכרת הרכב
  • יש סיכוי שלא יגיעו – כרגע נכון יותר אחרי הקורונה כשהרבה ציוד לא עולה על טיסות מהארץ או בחזרה אליה

בעד לקחת דרך חברת ההשכרה

  • אין סרבול – לא צריך להסחב עם הכסאות בנוסף לכל הציוד הרגיל

נגד לקחת דרך חברת ההשכרה

  • עלות גבוהה, אפילו מאוד (אם לוקחים לשבוע ויותר, יכול להיות זול יותר לרכוש כסא בחו״ל – מצד שני, צריך להגיע לחנות כדי לעשות זאת)
  • אי אפשר לדעת מה מצב הכסאות – הם יכולים להיות ישנים שכבר לא בתוקף או שחלילה עבור תאונה, או סתם מלוכלים מאוד
  • אין התחייבות שיהיו במלאי – שימו לב שאף חברה לא מתחייבת שיהיו כסאות, גם אם הזמנתם מראש
  • אתם תצטרכו להתקין את הכסאות בעצמכם – החברה לא תיקח אחריות על התקנה תקינה

כששכרנו רכב בפריז עם כרסאות , שלחו אותנו למחסן לבחור כסאות לילדים. במזל מצאנו כסאות מתאימים אבל הרוב נראו שהם עברו גהנום, כולם היו מלוכלכים, וחלקם נראו שבורים. אם מישהו הגיע אחרינו – כנראה שלא היו להם כסאות לבחירה.

בנוסף, ממש עכשיו בזמן כתיבת שורות אלו (בסוף אוקטובר, לא תגידו בעונה חזקה כמו קיץ), קיבלתי הודעה מחברה שהגיעה לחו״ל אחרי שהזמינה 2 כסאות בטיחות מראש והם לא קיבלו. עוד לא התעדכנתי, אבל אני מניחה שאחד מההורים נסע לעיר לקנות כסאות בזמן שההורה השני נשאר עם הילדים בחברת ההשכרה, מה שמוסיף שעות רבות בשדה כי לפעמים שדה התעופה נמצא גם במרחק של שעה מהעיר.

הזמינו רכב כמה שיותר מראש

בקורונה, חברות השכרת הרכבים מכרו חלקים גדולים מהצי שלהם במחשבה שיוכלו לרכוש מחדש כשהתיירות תתחדש. בפועל, בזמן הזה נוצרו בעיות של צ׳יפים לרכבים וכתוצאה מכך יש פחות ייצור רכבים וקושי לעדכן מלאי. בהתאם לזאת, ראינו בקיץ 2022 שמחירי הרכבים עלו בצורה דרסטית בהשוואה לשנים לפני הקורונה, שלא לדבר על מחסור אמיתי ברכבים – היו חברי קהילה שביטלו טיסות כי הם לא מצאו רכבים. לכן, אנחנו ממליצים להזמין כמה שיותר מראש את הרכב, מקסימום תבטלו ותעשו שינויים אחר כך.

הזמינו רכבים רק עם ביטול חינם עד הרגע האחרון

כל חברת ביטוח עובדת בצורה שונה – חלקן אוטומטית נותנות להזמין עם אפשרות ביטול ואחרות דורשות תוספת תשלום על הזכות הזאת. לנו יצא, יותר מפעם אחת, לבטל את הרכב ששכרנו ולקחת אחרת ממגוון סיבות: שינוי מסלול, שינוי כבודה, שינוי תאריכים, רצון לקחת רכב אחר ועוד. כך תוכלו לשריין את הרכב שנראה שהכי מתאים לכם, אבל זה נותן לכם גם זמן לחפש אחד אחר אם תצטרכו.

הנהיגה בחו״ל וכבישי אגרה

קודם כל, יש מדינות בהן נוהגים בצד השני של הכביש, כגון בריטניה, קפריסין, יפן ואוסטרליה. מעבר לכך, ישנן מדינות שקשוחות יותר עם מעבר על מהירות וישלחו לכם דו״ח גם אם עברתם בקמ״ש אחד בלבד את המהירות המותרת. חשוב מאוד לשים לב למהירות בה אתם נוסעים. בדקו מראש את מגבלות המהירות, אשרות מעבר בין המדינות (אם יש), כבישי אגרה ואיך לשלם עליהם וכ״ו. הכי טוב לבדוק מול חברת ההשכרה לגבי כבישי אגרה – בהרבה מדינות, ניתן לרכוש או לקבל כרטיס דרך חברת הההשכרה שישלם אוטומטית על האגרות. במדינות אחרות תוכלו לשלם באשראי בעוד שחלק דורשים עדיין מזומן. שימו לב שבאיטליה, למשל, יש אזורים שאסור להכנס אליהם עם רכב ואחרים שפתוחים רק חלק מהזמן.

מידע לגבי רישיון בינלאומי

ברוב המדינות בחו״ל צריך להוציא רישיון בינלאומי. העלות נמוכה מאוד (8 ש״ח) ויש פריסה די רחבה של מקומות בהם ניתן לעשות את הרישיון. הוא מחזיק ל-3 שנים, כך שחבל לקחת סיכון ולטוס ללא רישיון בינלאומי.

שימו לב: הרישיון הבינלאומי הוא בנוסף לרישיון הפלסטיק הישראלי ולא במקום. אנשים שטסו רק עם הנייר לא יכלו לקחת רכב.

בקבוצות השונות בפייסבוק תוכלו לקרוא עדויות של אנשים מהם לא ביקשו את הרישיון, אבל גם הרבה שכן וחבל לקחת סיכון מיותר.

אל תשכחו לעבור על הרכב בקבלתו ומסירתו

תדרשו שכל שריטה על הרכב רשומה במסמך עליהם אתם חותמים כשאתם מקבלים את הרכב, ותדרשו לקבל טופס בו רשום שאין בעיות לרכב כשאתם מחזירים אותו על מנת להמנע מבעיות מיותרות. שימו לב שאם אתם מחזירים את הרכב אחרי שעות הסגירה (או לפני שעות פתיחה), כלומר משאירים מפתח בקופסא של חברת ההשכרה, אין לכם יכולת להשיג מסמך כזה. אישית, שינינו את החזרת הרכב באחת הפעמים על מנת לוודא שנקבל את הגושפנקה שהחזרנו רכב ללא שריטות או בעיות חדשות. כמו כן, תוודאי שאתם מקבלים העתק של החוזה מול חברת ההשכרה. בנוסף, מומלץ מאוד לצלם את ברכב כשאתם מקבלים אותו וכשאתם מחזירים אותו. חשוב במיוחד לצלם כשאתם מחזירים אם אתם מגיעים בשעות שחברת ההשכרה סגורה ואין מי שישחרר אתכם עם מסמך רשמי.

תעשו ניקיון בסיסי של הרכב לפני שתחזירו

אין צורך למצוא מקום שיעשה ניקיון עם שואב אבק, אבל החזירו רכב בלי זבל כדי לוודא שלא ידרשו מכם תשלום נוסף על ניקיון.

בדקו אם הרכב מאושר

בחלק מהמקרים, הזמנת רכב דורשת אישור סופי והמייל הראשון רק יאשר שהזמנתם. בהמשך, תקבלו אישור הזמנה, לרוב תוך 24 שעות.

בדקו שיש לכם איפה לחנות

וודאו שיש במקום הלינה שלכם מקום חנייה פרטי או שאין בעיית חנייה. יש מקומות לינה שגובים תוספת על חנייה והמחיר הזה יכול להכביד לא מעט. בנוסף, יש הרבה מקומות בהם תצטרכו לשלם על חנייה באטרקציות השונות. כמובן שזה לא ישנה את ההחלטה לשכור רכב, אבל עדיף לדעת מראש.

מאיפה כדאי להזמין רכב?

תכלס אין לזה באמת תשובה כי זה משתנה ממדינה למדינה ומידת הנוחות שלכם בשפה זרה. יש שיעדיפו להזמין רק דרך חברה עם נציגות ישראלית על מנת לוודא שיש שירות לקוחות זמין בעברית. יש, לדוגמא, את חברת אופרן הישראלית שגם מקנה לחברי הקבוצה הנחה על חלק מהיעדים. אנחנו בודקים את האתרים הישראלים וגם אתרים בחו״ל. כפי שציינתי מקודם, אנחנו מאוד אוהבים את האתר Economy Car Rentals שמשווה בין חברות ונותן לסנן לפי סוג רכב, חברות השכרה, מספר מקומות ישיבה ועוד. מהניסיון האישי שלנו – הם תמיד יוצאים הכי זולים כשכוללים את כל הכיסויים, ולאחרונה גם ביטלנו רכב (שינינו תוכניות) והכסף חזר אלינו מיד אוטומטית. עוד אתרים אהובים על חברי הקהילה הם Paapm Paapm, עם מידע מצוין בעברית ושירות לקוחות מקומי, RentalCars, DiscoverCars, סיקסט, הרץ, Thrifty, אלאמו (בארה״ב ואסיה, בעיקר) ו-AutoEurope.  גילוי נאות: אם אתם משתמשים בלינק ששמתי, אנחנו נרוויח עמלה קטנה.

תוצאות חיפוש

פה תוכלו לראות את המידע הבסיסי לגבי הרכב שבחרתם. פה ספציפית יש המון מידע חשוב:

  • קטגורית הרכב
  • סוג הרכב או דומה לו בקטגוריה
  • קילומטראז׳ ללא הגבלה
  • 5 מקומות ישיבה
  • מקום לשתי מזוודות גדולות ואחת קטנה
  • 5 דלתות
  • מיזוג אוויר
  • חברת ההשכרה והדירוג שלה באתר עם ביקורות
  • מחיר לכל תקופת השכירות
  • מקבלים טנק מלא ומחזירים טנק מלא
  • כל הביטוחים – לא כולל ביטול השתתפות עצמית כי היא לא חובה וחשוב לבדוק אם כולל שמשות וכ״ו

במסך הבא, תוכלו להוסיף ביטול השתתפות עצמית ואפשרות ביטול והחזר מלא, כסאות בטיחות, גלגלי חורף, נהג נוסף, ותוספות אחרות.

מהניסיון שלי, המחירים באתר הזה הכי זולים, אבל אני תמיד גם משווה לאתר עצמו. כלומר, אם כתוב שזה רכב של הרץ, אני בודקת באתר המקומי של הרץ ומשווה מחירים. חשוב מאוד להשוות תפוחים לתפוחים, כלומר:

  • אותה קבוצת רכב
  • אותם התאריכים
  • אותה כמות נהגים
  • אותם התוספות (לדוגמא כסאות בטיחות או GPS). באופן אישי, אם הפרש המחיר זניח ברמת כמה דולרים, אזמין ישירות מחברת ההשכרה, אבל אם ההבדל גדול (ולרכב ששכרנו לדצמבר ההפרש קרוב ל-$100), אז נשכיר כבר מהאתר הזה. 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים