סרי לנקה עם ילדים מאת: אושר מקובר

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד. פה תוכלו גם להמיר מט״ח במחירים מעולים. 

אושר היא אחת מהמנהלות של קהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים והפוסט הזה על סרי לנקה למשפחות עם ילדים מופיע פה באישורה. אושר נמצאת ברילוקיישן בהודו, לכן אין התייחסות פה לטיסות. יש לנו עוד מסלול בסרי לנקה למשפחות פה.

אני מודה, היה לי לו”ז עמוס ומשוגע ולא הספקתי להסתכל בעצמי על כלום. אז יצרתי קשר עם סוכן סופר מומלץ, כתבתי לו מי אנחנו, כמה אנחנו, איזה גילאים, מה אוהבים לעשות ואיזה סוג טיול מחפשים (שילוב של טיול ובטן גב) ונתתי לו יד די חופשית. יצא לנו טיול מעולה ממש ממש, כלל הכל מהכל והיה בול מה שאנחנו רצינו. הרגשנו שהגענו למקומות שבכלל לא היינו מצליחים להגיע אליהם בלעדיו וזה היה מוצלח מאוד.

השירות של הסוכן היה מעולה והתחיל עוד לפני הטיול בשאלות ממש לעניין (למשל כסאות בטיחות, חדר עם בריכה פרטית והאם לשנות לחדר ללא בריכה כי מסוכן לילדים וכ”ו) והמשיך במעקב איתנו, עם הנהג ואפילו תפסנו אותו מדבר ישירות עם מנהל ריזורט לוודא שהכל בסדר. לסוכן קוראים Prateeque מחברת Jetwing Travel ואתם יכולים לשלוח לו וואטסאפ לטלפון: +91-95356-63491. תגידו שהגעתם דרך אושר (אנחנו לא מקבלים עמלה).

סגרנו מראש חצי פנסיון – כלומר תפריטים סגורים בכל מלון שבו שהינו לארוחת ערב ובוקר.

מה שצריך לקחת בחשבון בטיול עם ילדים בסרי לנקה:

  • כדי לראות מספיק צריך לעבור ממקום למקום. להישאר במקום אחד פחות מתאים ליעד. מכיוון שהיינו עם ילדים קטנים ממש פיצלנו את כל הנסיעות לשעתיים עד שלוש גג.
  • בסרי לנקה יש שני אזורי מזג אויר (ומונסון – כלומר העונה הגשומה) שונים. בהתחלה בחרנו בסרי לנקה כדי שנוכל לטייל באזור ללא גשמים. בפועל הסוכן אמר לנו שהמרחקים לשם גדולים יותר מקולומבו והוא לא ממליץ לנו עם הגילאים של הילדים ועם משך הטיול ושאין המון גשם ביולי אלא קצת בבוקר וקצת בצהריים. בדיעבד – הוא צדק בול. היה לנו בין מטח לשניים במהלך היום של גג חצי שעה וחוץ מזה היה מזג אויר נוח לטיול. גם הגשם לא באמת הפריע וטיילנו בגשם והיינו בבריכה בגשם.

נסענו בהרכב של 3 מבוגרים ו-4 ילדים. זה הרכב שדרש 2 חדרים בכל מקום שבו היינו. בתכנון המקורי היינו אמורים להיות 2 מבוגרים ו 4 ילדים (9, 7, 3, ו-3) ואת זה אפשרו לנו ברוב המקומות בחדר אחד בלבד.

היום הראשון – נחיתה בקולומבו, נסיעה ללגונה ב-Negombo, שייט לקראת שקיעה

שייט

נחתנו בקולומבו אחר הצהריים ונאספנו על ידי הנהג עם הרכב בשדה התעופה במיניבוס של 11 מקומות שהגיע מאובזר עם 2 כיסאות תינוק לתאומים. היה מספיק מקום לכולנו ולמזוודות ולנסוע בכל המעברים בנוחות. מהשדה נסענו ישר ללגונה ב-Negombo שזו העיר הצמודה לשדה. עשינו שייט לקראת שקיעה וראינו מגוון גדול של בעלי חיים ושקיעה מהממת בשייט שארך כשעה וחצי. נתנו לילדים גם לנהוג במנוע והם נהנו מהחוויה מאוד.

מטפסים על המנגרובים במהלך השיט

מהלגונה המשכנו למלון הראשון שלנו  – Villa Hundira. היא ממוקמת במיקום משגע עם נחל באמצע המתחם ועל הלגונה. האוכל בארוחת הערב והבוקר היה מצויין, שירות מקסים והחדר נקי וענק. קיבלנו שני חדרים ענקיים עם דלת מחברת וזה היה מעולה. תפריט ארוחת ערב כוללת מנה ראשונה, מרק, מנה עיקרית וקינוח לכל מבוגר, ומנה ראשונה ועיקרית עם גלידה לכל ילד.

היום השני – טיול ביער גשם ב-Ratnapura, מפעל תה ונסיעה למקום הבא Sennya Resort

קמנו בוילה בבוקר ואכלנו ארוחת בוקר בחוף הלגונה. זה הכל ארוחות בהזמנה אז להערך לזה שלוקח זמן מרגע ההזמנה למתי שמקבלים את האוכל, בניגוד לבופה.

ארוחה ליד הנחל

משם יצאנו לנסיעה הארוכה ביותר שלנו להרים – כ-5 שעות סך הכל. מאחר וזו נסיעה ארוכה מידי לילדים שלנו, הסוכן מראש שבר אותה עם עצירה בערך באמצע הדרך ב-Ratnapura. שם פגשו אותנו בעלים של מפעל תה מקומי, לקחו אותנו לטיול רגלי קל (תאומים בני 3, זוכרים?) ביער הגשם המקומי עד לנחל מהמם והגישו לנו ארוחת צהריים ליד הנחל. הם הקפידו להביא אוכל סרי לנקי אבל לא חריף כדי שכולנו נוכל לאכול.

הכנות לטעימת תה

אחרי ארוחת הצהריים לקחו אותנו לבקר במפעל התה שלהם, מפעל קטן יחסית שעושה הכל ביד ומשווק ל-21 מדינות שונות תה סרי לנקי איכותי (וטעים!). הביקור כלל הסבר על הקטיפה, על התהליכים לייצור תה ולאחר מכן טעימות של כל (אבל ממש כל) סוגי התה שהם מייצרים, 13 סך הכל אם אני זוכרת נכון. הם מכינים תה לבן וירוק עם טמפרטורת מים של 70 מעלות ועם טיימר אחד ואת כל סוגי התה השחור ב-90 מעלות ועם טיימר ארוך יותר. הטעימות כללו הסברים על ההבדלים, הצמחים ועוד.

הביקור שלנו היה נחשב מבחינתם ביקור קצר יחסית. יש כאלה שבאים ללילה ואז הולכים איתם לשדות וליער לקטוף עלים וממשיכים לעשות איתם את כל התה. הם סיפרו גם שהם מתחילים עכשיו בבניה של 4 בונגלו’ס לאירוח כך שבעתיד בכלל יהיה קל יותר לבקר אצלם. אנחנו מאוד מאוד נהנינו וגם הילדים שטעמו ממש מהכל.

הבריכה ב-Sennya resort

משם המשכנו בנסיעה ליעד הסופי שלנו לאותו ערב: Sennya Resort. הוא ממוקם ממש בלב ההרים במיקום מהמם. יש שם 6 בקתות כשבכל אחת 2 חדרים (קומות נפרדות), כלומר סך הכל 12 חדרי אירוח. לאחת מהוילות בריכה פרטית משלה, ולשאר בריכה משותפת. יש גם מקום לכינוס נעים, מסעדה שממוקמת מעל שאר היער ואגם קטן בשטח. אכלנו ארוחת ערב מצויינת. פה לא היה תפריט ספציפי לילדים אז הם הזמינו מה שרצו מהתפריט הסגור למבוגרים.

היום השלישי – טיול בסביבת המלון בנחלים ומפלים, סכר, תצפית על נהר ושיעור דיג על גשר

אכלנו ארוחת בוקר מעולה במלון ומשם יצאנו לטיול אליו לקח אותנו מנהל הריזורט. טיול רגלי מהריזורט עצמו ישר לנחלים ומפלים קרובים. הוא הנחה אותנו איך ללכת וירד קצת לפנינו במקטעים ברכב, כדי שהילדים יוכלו לחזור איתו ברכב חזרה אם יירצו. הוא לקח אותנו לראות מפלים יפים בנחל הגדול ואז החזיר אותנו לנחל מעט קטן יותר ונקי יותר לשכשוך עם הרגליים.

נקודת תצפית על האגם ב-Belihuloya

אכלנו ארוחת צהריים במלון (שלא היתה כלולה במחיר הסגור מראש) ויצאנו איתו לעוד טיול אחרי הצהריים – הפעם עם רכב. נסענו לסכר קרוב ונקודת תצפית על Belihuloya, האגם הענק שנוצר, ולאחר מכן לגשר ממנו הילדים קיבלו שיעור דיג עם פתיון מלאכותי (שהוא שונה בטכניקה מסתבר). חזרנו למלון, אבל לפני שהוא שחרר אותנו לארוחת הערב הוא ארגן לילדים מדורה ועוגיות כדי שהיום לא יגמר.

המלון עצמו פנטסטי בעיני והבעיה היחידה שיש לי איתו זה שהתריסים בקומה השניה לא מספיק אטומים אז תתלבשו בשירוקלחת. כמו כן, זה המלון היחיד שהיה עם חדרים קטנים יותר ופה לא יאפשרו יותר משני ילדים בחדר אחד.

היום הרביעי – מעבר ל-Kalu’s Hideaway, בית מעבר לפילים יתומים וספארי בשמורה

קמנו בבוקר וארזנו את עצמו מסניה רזורט למעבר הבא. נסיעה של כשעתייים ל Kalu’s Hideaway. זו לא היתה הבחירה הראשונה של הסוכן שלנו ללילה הזה אבל עד שקיבלנו החלטות המקום השני כבר היה מלא. בכל מקרה המקום מקסים וחמוד, עם המון שטח, נחל קטן, אזור משחק לילדים, מיני חדר כושר בחוץ שהיה נראה לי מהמם, בריכה מעולה, בריכת ילדים וחדרים בגודל טוב. יש ערסלים מפוזרים בכל השטח והרבה גידול עצמי של ירקות. תפריט הילדים גדול ועשיר והיתה גמישות ונכונות להכין מנות אחרות בשבילם לפי בקשה. ההערה היחידה שלנו היא הדק בבריכה שפשוט במצב נוראי שלא לומר מסוכן.

ETH – Elephant Transit Home

אחרי ארוחת צהריים במלון יצאנו ל-ETH – Elephant Transit Home שזה בית מעבר לפילים יתומים שנאפסו ברחבי סרי לנקה, המיועד לגדל אותם בצורה שמאפשרת אחר כך להחזיר אותם לטבע. הפילים הקטנים מתוקים וחמודים, ויש מרכז מידע עם אינפוגרפיקה מאוד יפה שהילדים הגדולים שלי בילו בו די הרבה זמן. שם למשל, לומדים שלפחות פיל אחד נהרג ביום בסרי לנקה בהתקלות עם בני אדם, באזורים בהם יש קונפליקט בין הפילים לאנשים על שטח. יש שעות ספצפיות להאכלה שלהם וצריך להגיע בהתאם.

ספארי

משם נכנסנו ישירות לשמורה הצמודה בג’יפ פתוח לסיור בספארי. זו הפעילות הראשונה (והיחידה) שלא התאימה לתאומים ובעצם התפצלנו כאשר הם חזרו למלון והילדים הגדולים נכנסו לספארי. גם פה הסוכן שלנו שיחק אותה – ולמרות שמאוד מתוייר שם ויש המון ג’יפים ומלא חברות מתחרות, הנהג שלנו נכנס לשבילים שכמעט אף נהג אחר לא נכנס אליהם (היו קצת קשים יותר לנהיגה בגלל הבוץ). יצא לנו לראות מאוד מקרוב פילים כמובן (כולל אם עם גור יונק) אבל גם קרוקודילים, אייל נקוד, טווסים אין סוף, ארנבים ועוד. הילדים מאוד נהנו וגם אהבו שהג’יפ הפתוח לקח אותנו בחזרה עד למלון.

היום החמישי – שייט לגונות, Cinnamon Island והגעה ל-Galle

עשינו בוקר רגוע במלון. נחנו בבריכה והתחלנו את היום בשמש מהממת שהפכה לגשם תוך שניה אבל היה כיף גם ככה. אכלנו צהריים במלון ומיד עברנו לרכב למעבר האחרון שלנו לטיול הזה.

בשייט

בדרך למלון עשינו שוב עצירה לשיט בלגונות. הפעם השיט הרגיש לי הרבה יותר מידי תיירותי. המקום מאוד יפה, אבל אם בוחרים אחד, הראשון היה פי כמה מוצלח מזה. בהמשך השיט הוא לקח אותנו לכמה נקודות יפות לצילום, ויש כל מיני “אטרקציות” על האגם כמו להצטלם עם תינוק של קרוקודיל (אנחנו לא מרשים וגם הסברנו לילדים למה לא. אנחנו בעד לראות בעלי חיים בביתם הטבעי או לתמוך בשילוב בטבע, ולא לתמוך במי שתופס קרוקודילים בנהר).

סרי לנקה עם ילדים – אי הקינמון

במהלך השיט לקחו אותנו ל-Cinnamon Island שמכינים בו קינמון בצורה המסורתית. היא הסבירה איך מכינים אבל בפועל זה היה די רדוד וכל המטרה שם היא למכור ממוצרי הקינמון שלה. בעיני השיט הזה היה קצת מיותר אבל הנוף יפה והתאומים בשלב בו הם מכורים לסירות אז הם היו מרוצים.

נוף מהחדר עם הבריכה הפרטית במלון Cocobay

משם הגענו לבית המלון על החוף קרוב לעיר Galle. המלון עצמו נקרא Cocobay ולצערי הוא הראשון שבו האוכל לא היה להיט. היו ארוחות מוצלחות יותר ופחות (ארוחת הבוקר מצויינת. ארוחות הערב היו לא אחידות ברמה). המלון הזה הוא בעצם החלק הרגוע של הטיול שלנו – ים, בריכה ועוד ים עם קצת טיולים לעיר הקרובה. לקחנו חדר אחד עם יציאה לבריכה פרטית בקומת קרקע וחדר אחד ללא בריכה כי ילדים קטנים וזה. החדרים מאוד מאוד מרווחים.

היום השישי והשביעי – ים, מבצר ומגדלור ב-Galle

התחלנו את הבוקר בים. זו לא לגמרי העונה אז הים היה קצת בוצי בעקבות המונסון אבל בטוח לכניסה וטמפרטורה מצויינת ונעימה.

לארוחת צהריים נסענו לעיר הקרובה, Galle בה יש מבצר שבנו ההולנדים והבניה שם נשמרה ברובה. נעים מאוד להסתובב ויש בה המון מסעדות ובתי קפה (וחנויות לאבני חן אבל תזהרו כי לא כולן אותנטיות). אכלנו ארוחת צהריים במסעדת מעולה של Poke bowl שהיו לה גם מנות לילדים. גם שם זרמו ממש עם הבקשות של הילדים שלי. המשכנו להסתובב, לטייל למגדלור ועל המבצר. בשלב מסויים הילדים התעייפו וחזרו למלון ואנחנו נשארנו להסתובב שנינו.

יש למלון אוסף DVD גדול (אם כי לא הכי מעודכן) אז בערב נהנינו לעשות ערב סרט. למחרת עשינו שוב יום ים ברובו. ארוחת צהרים שנינו פלוס הבת שלנו שהיא ילדה אוכלת וטועמת כל הלכנו למסעדת שף בעיר שהיתה מאוד מאוד טעימה אבל יקרה להחריד. השאר נשארו ואכלו פיצה במלון. בערב ארזנו והתארגנו לקראת עזיבה למחרת.

היום השמיני – חזרה הביתה

קמנו מבואסים שהסתיימה החופשה ויצאנו לנסיעה ישר לשדה. התלבטנו אם להיכנס לקומולמבו  והחלטנו לוותר. בערך באמצע הדרך לשדה היה על הכביש המהיר פוד קורט גדול עם המון אופציות, אבל רובן מקומיות יחסית ופחות מתאימות לטעם של הילדים, שווה לקחת את זה בחשבון.

עלויות טיול לסרי לנקה

אני לא מתייחסת לעלות הטיסה כי אנחנו לא טסנו מהארץ (אבל תכלס, בהתחשב במחירים הלא נורמליים מהארץ כרגע, טיסות לסרי לנקה בקיץ הם לא נורא יקרות בהשוואה). שילמנו לסוכן מראש על כל מה שהוא סגר:

  • רכב ונהג צמוד
  • לינה פלוס ארוחות בוקר וערב (חצי פנסיון) כל יום
  • אטרקציות: פעמיים שייט בסירה, כמה טיולים וביקור במפעל התה עם ארוחת צהריים, מרכז ההצלה לפילים והספארי

כל זה עלה לנו ל-7 לילות 5,200 דולר (על 7 אנשים שלקחו 2 חדרים בכל מלון). כשהיינו אמורים להיות בחדר אחד (בנאדם אחד פחות) הפער היה של כ-1000 דולר.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים