אטרקציות בהאקונה למשפחות עם ילדים

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד. פה תוכלו גם להמיר מט״ח במחירים מעולים. 

האקונה היא עיר שנמצאת במרחק שעתיים נסיעה מטוקיו, פחות או יותר, והיא אחד היעדים האהובים יותר על ידי המטיילים הישראליים. ניתן להגיע אליה לטיול יום מטוקיו אם הילדים שלכם מספיק גדולים בשביל שעתיים+ ברכבת לכל כיוון, אבל עדיף להישאר לילה או שניים כדי לבקר בה בנחת. כמו המון אטרקציות ביפן, גם בהאקונה רוב האטרקציות נסגרות בסביבות 17:00, כך שצריך לתכנן מראש את הביקור. פה תוכלו למצוא מלונות מומלצים בהאקונה למשפחות עם ילדים, כולל ריוקנים (לינה מסורתית). לפני שנתחיל לדבר על אטרקציות בהאקונה למשפחות עם ילדים, בואו נתחיל עם קצת שאלות ותשובות.

אם עוד לא הצטרפתם לקבוצה שלנו מטיילים ביפן עם ילדים, נשמח לראותכם שם. יש לנו גם מלא מידע נוסף במדריך שלנו יפן למשפחות עם ילדים. בנוסף, אנחנו גם נותנים שירותי ייעוץ ובניית מסלולים ביפן והזמנת מלונות במחירים מוזלים, ואפשר ליצור איתנו קשר פה.

האם צריך לשכור רכב בהאקונה?

בגדול – לא, אבל זה די תלוי במה שאתם רוצים לעשות. ניתן להגיע ברכבת מטוקיו להאקונה (או מאוסקה או קיוטו, לצורך העניים) וגם בתוך האקונה יש תחבורה ציבורית ענפה. המסלול המעגלי, עליו נדבר בהמשך, מרושת בתחבורה ציבורית טובה. כמו תמיד, יכול להיות לכם יותר נוח להתנייד עם רכב. לרוב לוקחים רכב רק לקראת סיום הטיול כשיוצאים לכיוון אגמי פוג׳י או טאקיאמה. פה תוכלו לקרוא את המדריך להשכרת רכב ביפן – מאוד מאוד חשוב לפני שתשכרו רכב.

מהו ה-Hakone Free Pass?

הפאס מאפשר נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית של האקונה, כולל רכבות, רכבלים, אוטובוסים ושייט באגם Ashi. הכרטיס זמין לתקופות של יומיים או שלושה, כך שהוא מתאים גם למי שרוצה להיות בהאקונה מספר ימים.

ישנן שתי גרסאות של הכרטיס:

1. Hakone Free Pass הכולל נסיעה מטוקיו – הכרטיס כולל נסיעה הלוך ושוב משינג’וקו להאקונה ושימוש בלתי מוגבל בכל אמצעי התחבורה הציבורית באזור (רכבות, אוטובוסים, שייט, רכבלים ועוד). עלות: 6,100 ין למבוגר, 1,100 ין לילד בן 6-11. ניתן לשדרג לרכבת המהירה Romancecar בתוספת של כ-1,100 ין ובכך לקצר את זמן הנסיעה במעט. זאת רכזת של חברת Odayku.
2. Hakone Free Pass ללא נסיעה מטוקיו – מתאים למי שכבר נמצא באזור האקונה או Odawara. הכרטיס מאפשר נסיעה חופשית בתחבורה הפנימית של האקונה. העלות היא 5,000 ין למבוגר (כלומר 1,100 ין פחות מאשר הכרטיס שכולל את הנסיעה מטוקיו) ו-1,000 ין לילד בן 6-11.

למרות שמי שלא עושה טיול יום להאקונה לרוב ישתמש בכיוון אחד של הרכבת מטוקיו, שווה לבדוק את העלויות של כל מה שאתם מתכננים על פני יומיים מכיוון שההפרש בין הכרטיס עם ובלי הנסיעות יחסית קטן. בנוסף, הוא מקנה הנחות ב-70 מקומות בהאקונה, כך שאם תרכשו אותו, תשאלו בכל מקום אם הם מקבלים אותו.

הנה מחירי חלק מהנסיעות הכלולות בפאס לשם השוואה (נכון לספטמבר 2024):

  • רכבת משינג׳וקו ל-Hakone-Yumoto – למבוגר 1270 ין לרכבת הרגילה לכיוון
  • Hakone Cable Car לגורה -למבוגר 1500 ין לכיוון, 2,500 ין הלוך-חזור (יש עצירות בדרך)
  • רכבת Hakone Tozan – למבוגר 460 ין
  • שייט באגם Ashi – למבוגר 1,200 לכיוון אחד, 2400 הלוך-חזור
  • אוטובוס Hakone Tozan – למבוגר 1,000 ין

אם אתם לא שוכרים רכב בכלל, ומתכוונים להתנייד גם באגמי פוג׳י בתחבורה ציבורית, ניתן לרכוש פאס של האקונה ופוג׳י יחד. שני הכרטיסים גם מקנים הנחות קלות באטרקציות שונות באותם האזורים.

האם יש מקום לאחסן את המזוודות בתחנה?

אם אתם מגיעים ברכבת להאקונה בבוקר, ניתן להפקיד בתחנה את המזוודות עבור 900 ין (או קצת יותר, תלוי בגודל) והם יעבירו את המזוודות עד אחר הצהריים למלון שלכם. אם רכשתם את ה-Hakone Free Pass אז גם תוכלו לקבל הנחה קלה של 100 ין.

אטרקציות בהאקונה למשפחות עם ילדים

מקדש האקונה

במסלולים שאני בונה למשפחות (ניתן ליצור איתי קשר לגבי זה פה), ביום ההגעה אני ממליצה להתחיל בקטנה יותר במוזיאון האוויר הפתוח ואז את המעגלי לעשות בחלקו בהמשך או למחרת, אבל זה גם תלוי באם רכשתם את ההאקונה פרי פס.

המסלול המעגלי הקלאסי

מפה של המסלול המעגלי בהאקונה

המסלול המעגלי כשמו כן הוא – מעגלי. לכן ניתן להתחיל אותו בכל נקודה ולסיים אותה איפה שרוצים. לרוב מתחילים אותו מתחנת Hakone-Yamuto כשהתחנה הראשונה היא הרכבת של Miyanoshita ל-Gora. הנה המסלול המעגלי, כולל מידע על נגישות לעגלות:

1. נסיעה ברכבת מ-Shinjuku ל-Hakone-Yumoto

  • תחבורה: רכבת Odakyu או רכבת Romancecar בתוספת תשלום של 1,100 ין
  • משך נסיעה: כ-85 דקות ב-Romancecar או שעתיים ברכבת רגילה.

2. Hakone Tozan Railway (Hakone-Yumoto ל-Gora)

  • תחבורה: רכבת היסטורית המובילה לגובה רב עם נופים יפהפיים.
  • משך נסיעה: כ-40 דקות.
  • אטרקציות: יש פה בדרך את מוזיאון האוויר הפתוח כך שאם תגיעו מספיק מוקדם ויהיה לכם זמן לעוד אטרקציות, תוכלו להמשיך לתחנה הבאה. יש גם את פארק Gora בסגנון מערבי (לא גנים יפנים) ובפארק יש גם כמה פעילויות של אמנות, כשהכניסה לפארק חינם עם ההאקונה פרי פס.
  • הערות על עגלה: מתאים לעגלות, אך ישנם חלקים באטרקציות הקרובות כמו המוזיאון הפתוח בהם ישנם מדרונות תלולים, וייתכן שיהיה צורך במנשא.

3. Hakone Tozan Cable Car (Gora ל-Sounzan)

הרכבת
  • תחבורה: רכבת שמקשרת בין Gora ל-Sounzan.
  • משך נסיעה: כ-10 דקות.
  • הערות על עגלה: נגיש לעגלות, אך באזור Sounzan כדאי להשתמש במנשא לתינוקות.

4. Hakone Ropeway (Sounzan ל-Togendai דרך Owakudani)

הרכבל
  • תחבורה: רכבל שמטפס מעל עמק Owakudani הוולקני.
  • משך נסיעה: כ-30 דקות, כולל עצירה ב-Owakudani.
  • אטרקציות ב-Owakudani: מעיינות גופרית, נופים מהממים של הר פוג’י, וביצים שחורות מפורסמות (Kurotamago) שבושלו בבוץ השחור של הר הגעש. המסלול הרגלי Owakudani Natural Trail לוקח בערך חצי שעה אבל צריך להזמין לו מקום מראש והוא מתאים רק מגיל 6 ומעלה. פה יש מפה לתכנון. ה-curry ב- Owakudani-eki Shokudo מומלץ למי שלא שומר כשרות (אחת המנות הכי אהובות על הילדים שלי ביפן) והם נותנים 20% הנחה על שתייה עם ההאקונה פרי פס.
  • הערות על עגלה: הרכבל עצמו נגיש לעגלות, אבל בעמק Owakudani השטח תלול ולא נוח לעגלות. צריך להשאיר את העגלה באזור המיועד ולהשתמש במנשא.

5. שייט באגם אשי (Togendai ל-Hakonemachi/Motohakone)

שיט בספינת פיראטים באגם אשי
  • תחבורה: שייט על ספינת פיראטים לאורך אגם Ashi. ניתן לרכוש פה כרטיס מראש אם אתם לא רוכשים את הפאס.
  • משך נסיעה: כ-30-40 דקות.
  • אטרקציות ליד Hakonemachi: מקדש האקונה (Hakone Shrine), דרך טוקאידו העתיקה.
  • הערות על עגלה: השייט מתאים לעגלות, אך במקדש האקונה ובדרך העתיקה ישנן מדרגות רבות ומסלולים תלולים, ומומלץ להשתמש במנשא. ניתן להשאיר את העגלה מחוץ למקדש. מהשייט אפשר לראות את ה-Peace Torii בתוך המים.

6. Hakone Tozan Bus (Motohakone ל-Hakone-Yumoto)

  • תחבורה: אוטובוס מהיר שמחזיר מ-Motohakone ל-Hakone-Yumoto.
  • משך נסיעה: כ-35-40 דקות.

מוזיאון האוויר הפתוח – Open Air Museum

אטרקציות בהאקונה למשפחות עם ילדים – מוזיאון האוויר הפתוח Open Air Museum

אחד מאתרי האמנות הגדולים ביפן. זה מקום מעולה למשפחות, עם תצוגות פסלים בחוץ ומבנה ייחודי של פיקאסו. זה ממש לא רק לחובבי אומנות והמקום משלב אומנות וטבע בצורה מעניינת. במוזיאון יש פעילויות מיוחדות לילדים, כולל מגרשי משחקים יצירתיים שבהם ניתן להשתתף באופן פעיל ולטפס. המוזיאון מציע עגלות בחינם למשך השהות במוזיאון. בחלק מהאזורים לילדים, הם ידרשו לחלוץ נעליים, לכן עדיף שיהיו לכם גרביים בתיק אם הם עם סנדלים או כפכפים, והכניסה לחלק מהמתקנים לילדים מוגבלת עד גיל 12. אטרקציות מומלצות לילדים: Soap Bubble Castle ו-Net Forest ה-Hakone Free Pass מקנה הנחה של 200 ין לכרטיס.

פארק מעיינות החמים Hakone Kowaki-en Yunessun

Hakone Kowaki-en Yunessun – מתוך האתר הרשמי

האקונה ידועה באונסנים שלה – המעיינות החמים, אבל משפחות רבות מעדיפות לדלג מכיוון שהן דורשות כניסה בעירום מלא (וחלוקה של נשים וגברים). אבל יש בהאקונה אפשרות נוספת שמאפשרת להכנס למים גם בבגד ים, בלי לוותר על החוויה. יש גם מספר מגלשות וסוגים שונים של בריכות, וגם אונסנים קלאסים בעירום מלא. מה שסופר מגניב הוא שיש להם בריכות מיוחדות של יין, תה ירוק וקפה (כל אחד בנפרד). אם אתם רוצים להכנס לאונסן הרגיל, רכשו כרטיס שכולל כניסה ל-Mori no Yu. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש. חובה ללבוש בגדי ים (אי אפשר להכנס עם בגדים) לכן זה דורש תכנון מראש (יפן היא לרוב לא מדינה שמתכננים בה בריכה, למרות שזה לגמרי אפשרי.) יש הנחה יפה עם ההאקונה פרי פרס של 500 ין למבוגר ו-200 ין לילד.

מוזיאון הזכוכית Hakone Venetian Glass Museum – לא לילדים קטנים

Hakone Venetian Glass Museum

כבר ברור מהשם, אבל המוזיאון המיוחד הזה מתעסק בפסלים מזכוכית, לכן הוא לא מתאים לילדים קטנים, למרות שניתן להכנס מגיל יסודי (6). אישית, לא הייתי מגיעה עם ילדים קטנים מאוד. פה ניתן לקרוא עוד ולרכוש כרטיסים.

פארק החבלים Forest Adventure Hakone

Hakone Adventure Forest – מתוך האתר הרשמי

פארק חבלים מקסים שמנסה לשמור כמה שניתן על הטבע. יש מספר מסלולים שונים כשהנמוכים הם עבור ילדים מגובה 1.10 ומעלה, אחד מהם מגיל 7, והאחרון מגובה 1.40 מטר וגיל 10. במתחם יש גם קיר טיפוס, טרמפולינה, ומיניגולף. יש להם שאטלים חינם מתחנת Hakone-Yumoto Station כשהעדיפות ניתנת למי שרכשו כרטיסים מראש. ההליכה עצמה לא ארוכה מהתחנה בכל מקרה, כרבע שעה הליכה, או 3 דקות בשאטל. פה ניתן לקרוא עוד מידע ולרכוש כרטיסים.

הגשר התלוי Mishima Skywalk

Mishima Skywalk – מתוך האתר הרשמי

מהגשר הענק ניתן לראות את הר פוג׳י (ביום טוב, כמובן). באורך של 400 מטר, זהו הגשר התלוי הכי ארוך ביפן. מומלץ להגיע על הבוקר כי בסביבות 9 בבוקר הנראות לכאורה הכי טובה. הגשר נמצא קרוב לפארק חבלים אחר.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים