צפון איטליה עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת נעמה צפריר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של נעמה.

צפון איטליה עם ילדים באוקטובר. 11 ימים, טיול רב דורי (הוריי, אנחנו ו-3 ילדים בני 13, 9 ו-4.5).

כל תכנון הטיול בתקופה כזו התחיל בגלל פוסט טיול הסתיו באגם קומו שפירסמה מיכל מהבלוג רואה עולם. קראתי אותו וכל החושים שלי התעוררו. ראיתי צבעי שלכת, שמעתי גריסה של עלי שלכת יבשים, הרחתי ריח עץ באח וערמונים קלויים ובעיקר נהיה לי נעים בגוף מהמחשבה על סתיו באיטליה.

אני שונאת לנסוע לחו״ל באוגוסט ותקופת החגים הזו והמועד שלה הביאה איתה הזדמנות נהדרת. במרץ הוזמנו כרטיסי טיסה למילאנו עם איזי ג׳ט. המון שעות מחקר לגבי מקומות לינה ומסלולים שיתאימו לכל משתתפי הטיול. 2 רכבים, 2 מקומות לינה לשני טיולי כוכב והמון רגעים נפלאים.
היות והיו ילדים מצד אחד ומבוגרים מצד שני הטיול כלל תכנון מדויק. נעזרתי המון בספר משפחה מטיילת ובהמלצות גולשים. לקחתי בחשבון שהילדים שלי שורדים נהדר נסיעות, שהם ידידותיים למשתמש וגם את העובדה שזה טיול גם שלנו, ולא רשימת אטרקציות שצריך לסמן עליהן .
באגם גארדה בחרנו לישון בעמק המינצ׳יו, רבע שעה נסיעה דרומה מהאגם. הבחירה התגלתה כמצוינת משום שהאיזור מקסים, עמוס יקבים ועיירות עתיקות שכיף להסתובב בהן וגם מקום הלינה התגלה כבחירה מעולה.

לאור ההרכב המשפחתי הטיול תוכנן כנינוח. ישבנו המון בבתי קפה, טיילנו באיזי, נהננו מהביחד, סטינו מהדרך כשנתגלה לנו משהו מעניין. המון נופים, המון עיירות, המון האכלת ציפורים והמון גלידה.

מזג אויר סתוי, לרוב שמשי, שרוול דק ארוך. רק יומיים היו גשומים אבל לא הפריעו לתוכניות. זה כבר ממש סוף עונת התיירות סביב האגמים ומקומות לינה רבים סגורים, מסעדות ואטרקציות נסגרים, רכבלים סגורים וצריך לקחת את זה בחשבון. מאמצע אוקטובר עד אפריל האיזור מתכנס לשנת חורף.

צפון איטליה עם ילדים – היום הראשון – ברשיה וקסטלרו לאגוסולו

בדרך ממילנו עצרנו בברשיה שיש לה עיר עתיקה מקסימה. בערב, שלחו אותנו בעלי הצימר לעיירה מימי הביניים – קסטלרו לאגוסולו לארוחת ערב בטרטוריה אותנתית מקומית. אילולא הילדים, היינו יושבים שם עוד שעות.

היום השני – קסטלרו לאגוסולו, שוק בדסנזנו, סירמיונה ו- aquardens

צפון איטליה עם ילדים - שוק
צפון איטליה עם ילדים – שוק

אפרורי ומטפטף. למרות זאת טיילנו בקסטלרו לאגוסולו וחיפשנו את האגם בצורת לב, המשכנו לשיטוט בשוק בדסנזנו ולסירמיונה. את היום סיימנו בבורגטו ובארוחת ערב בפסקיירה דל גארדה. חלקנו נסע לבדוק את ה-Aquardens.

היום השלישי – הדולמיטים המזרחיים, ואל די נון, ואל די סולה, רכבל פרידל, מפלי לארס ונארדיס

צפון איטליה עם ילדים
צפון איטליה עם ילדים

לאור הבדלי מזג אויר החלטנו לנסוע צפונה לדולומיטים המזרחיים. נסענו לואל די נון וואל די סולה. ממולבאנו עלינו ברכבל פרידל לתצפית (פארק החבלים היה סגור לצערם של הילדים) אבל טיילנו בשלכת ונהננו מהצבעים. נסענו דרך האגם, השלכת והעיירות הציוריות עד פינזולו, ומשם למפלי לארס ונארדיס, ודרך ואל די סולה ירדנו לסיור וארוחת ערב בטרנטו.

היום הרביעי – מפעל היצור של מכוניות הפגני ו-ורונה

היום התחלק לשני חלקים. את הבוקר התחלנו במודנה במפעל הייצור של מכונית הפגני (גם מוזיאון ומפעלי פרארי ולמבורגיני שם). חלקו השני הוקדש לעיר ורונה ותודות לבעל הצימר שלנו יליד העיר, הטיול כלל פינות חמד ותצפית מצוינת על העיר, אליה עלינו בפוניקולר חדש שנמצא ליד התאטרון הרומי. בשל אופרה שהתקיימה בארנה אותו ערב הוא הואר וקושט אבל לא ניתן היה לבקר בו. את הערב סיימנו במסעדה בפאתי סירמיונה, מתוך כוונה לטייל בה אבל היה ממש קר.

היום החמישי – בולזאנו, סיור במפעל השוקולד לואקר Loacker, שוק בעיר העתיקה, רכבל ומראן 2000.

צפון איטליה עם ילדים - מפל
צפון איטליה עם ילדים – מפל

התכנון היה ונציה אבל ירד גשם, היה ערפילי וקר. הצצה באתר מזג האויר והופ, היינו על הכביש המהיר צפונה לבולזאנו. סיור וחנות מפעל בלואקר שבפאתי העיר, רכבת תיירים, סיבוב בדואמו ושיעור באמונה ושמירה על ערכים, שוק בסמטאות העיר העתיקה ושטרודל תפוחים בפיאצה.

צפון איטליה עם ילדים
צפון איטליה עם ילדים

הצעירים ברוחם טיפסו ברכבל ונסעו ברכבת מעל העיר לתצפית על ההרים והצעירים נסעו למראן 2000 למגלשות ההרים דרך כביש שנראה כאילו יצא מפרסומת. לקראת הערב נפגשנו כולנו במראנו האלגנטית שריח ערמונים קלויים אופף אותה, לשיטוט וקניות בעיר.

צפון איטליה עם ילדים - שוק
צפון איטליה עם ילדים – שוק

קוויתי שנספיק לעלות ברכבל הכסאות ולרדת דרך הכרמים והבירגארדנס אבל היה קר ומאוחר.

עוד מלונות בבולזאנו

 

 

צפון איטליה עם ילדים – היום השישי – ונציה

צפון איטליה עם ילדים - ונציה
צפון איטליה עם ילדים – ונציה

הרבה נכתב ונאמר עליה. היא דקדנטית ומיושנת, עייפה ונמרצת, מתרוקנת מיושבי קבע אבל מלאה בתיירים. סוג של דיסנילנד. רק אוסיף שהילדים התאהבו בה והיום ששוטטנו בה ושטנו בה, דיברנו וסיפרנו, הצצנו לסמטאות, ובעיקר ספגנו אותה נחשב מבחינתם לשיא הטיול. הא, ובל נשכח – שטנו בגונדולה. הגונגולייר אומנם לא שר או סולו מיו אבל סיפר לנו דברים מעניינים. הילדים הבטיחו לחזור אליה עם ילדיהם. מלאכתנו הושלמה…

היום השביעי – מלצ׳סינה, רכבל למונטה באלדו, ריבה דל גארדה, מפלי וארונה, אגם טנו, אגם לדרו ומוזיאון האדם הקדמון

צפון איטליה עם ילדים - על שפת האגם
צפון איטליה עם ילדים – על שפת האגם

נסענו מסביב לאגם למלצ׳סינה לסיור ועלייה ברכבל למונטה באלדו. משם גלשנו לריבה דל גארדה ולטיילת ההומה רוכבי אופניים בסופ״ש, טיילנו במפלי וארונה והצצנו על אגם טנו וגם הספקנו לעצור ליד אגם לדרו ומוזיאון האדם הקדמון. את הערב סיימנו בפסקיירה דל גארדה.

היום השמיני – בלג׳יו, לוגאנו, מונטה ברה וסטרזה

צפון איטליה עם ילדים
צפון איטליה עם ילדים

יום מעבר. עזבנו את איזור גארדה. נסענו לטייל בבלג׳יו, משם שטנו במעבורת לצד השני של האגם וטיפסנו ללוגאנו. עלינו למונטה ברה בפוניקולר לתצפית נפלאה וירדנו לשוטט בטיילת ובסמטאות העיר ומשם לסטרזה. בסטרזה ישנו בדירות שנמצאות במיקום נפלא ואצל מארחת מקסימה ודוברת אנגלית.

היום התשיעי -קהילת דמנהור ומקדש תת-קרקעי, אלפילנד, הארמון באיזולה בלה וקניון Il Centro

צפון איטליה עם ילדים - רכבת ההרים
צפון איטליה עם ילדים – רכבת ההרים

יום פיצול. הצעירים ברוחם נסעו לסיור בקהילת דמנהור, כולל סיור במקדש התת קרקעי בעוד אנחנו עלינו ברכבל שמתחת לוילה למוטארונה ללא תור, אחרי 2 רכבלים ועוד רכבל כסאות הגענו לאלפילנד, מגלשת ההרים. היינו כמעט לבד מה ששימח מאוד את הילדים ואחרי כמה סיבובים מלאי אדרנלין ירדנו מההר ושטנו לאיזולה בלה, סיירנו בארמון ובגנים וספגנו המון יופי. אחר הצהריים הוקדש לקניון ה-Il centro החדש והמפואר ליד וארזה. היינו בהמון מרכזי קניות. זה הוכתר כיפה ביותר.

היום העשירי – דומודוסולה, רכבת עמק הצ׳ינטאוולי, סן מריה מאג׳ורה, מוזיאון מנקי הארובות ולוקארנו

צפון איטליה עם ילדים - ג׳לטו
צפון איטליה עם ילדים – ג׳לטו

נסענו למעלה בהרים לדומודוסולה, משם יוצאת רכבת עמק הצ׳ינטאוולי שנוסעת בתוך ציור – כפרים, מנהרות, גשים, מים ויער שנראה כמו באגדות. ניתן לבחור תחנה אחת לרדת ולחזור לרכבת שתחנתה האחרונה בלוקארנו שוויץ. אפשר לנסוע הלוך חזור, אפשר לשוט בחזרה. עצרנו בסן מריה מאג׳ורה שם נמצא מוזיאון מנקי הארובות. בלוקארנו חיכה לנו בעלי עם הרכב וחזרנו לסטרזה תוך נסיעה סביב אגם מאג׳ורה עם עצירות בדרך לאורך האגם. את היום סיימנו בסטרזה.

היום האחד עשר

בעיקר הינו בוילה, הילדים שיחקו בחצר. שיטוט קצרצר בארונה וכבר היינו בדרך לשדה התעופה. נגמר מהר מדי.

מלונות מומלצים ושהוזמנו ע״י חברי הקבוצה:

Der Eggentaler – מלון עם נוף פסטורלי מחוץ לעיר. עם ברכה וג׳קוזי, חדרים מרווחים ויש במתחם הרבה חנייה. חיות מחמד מוזמנים ללון פה גם.

Il Battente 1862 – מקום ארוח B&B. ממש מרכזי, חדרים מרווחים. חיות מחמד אפשרי בתאום מראש. ציון 9.8/10!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים