ברלין עם ילדים בחורף: אטרקציות ומסלול מאת דליה ממורגן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על ברלין עם ילדים בחורף פורסם במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים. פה תוכלו לראות מלונות בברלין למשפחות שמומלצים בקבוצה.

ברלין עם ילדים – הכנות לטיול חורף בברלין

ברלין עם ילדים בחורף
ברלין עם ילדים בחורף

ברלין עם ילדים! בינואר! חששנו, תהינו ובעיקר התלהבנו ומאוד רצינו! אז עשינו  ברלין יפה, מעניינת, ומאווווווד קרה בחורף… הצטיידנו בכל מה שאפשר, ביגוד טרמי, כובעים, כפפות, מעילים, צעיפים, חרמוניות, קרם נגד כוויות קור…ומה לא??? ויצאנו לדרך. זוג הורים עם שני ילדים בגילאי 1.9 + 4, דגש על בנים. בנים קופצניים, נלהבים ושובבים. טסנו עם EasyJet במחיר הגון, טיסות בזמן, שירות טוב, רגישות למשפחות עם ילדים – נתנו לנו לעבור למסלול עלייה למטוס מהיר ללא תשלום נוסף. נחיתה וחזרה משדה התעופה שונפלד. טיסה לא ארוכה יחסית, 3 שעות ו-40 דקות, הצטיידנו במשחקי כיס לילדים, חטיפים ועבר חלק עם שינה בחלק מהזמן.

בשדה התעופה – ביציאה לאחר אסיפת המזוודות מצד ימין יש דלפק מודיעין, אפשר לבקש מידע, מפות, לרכוש כרטיסים כמו ה-Welcome to Berlin וכל מיני.

ברלין עם ילדים – תחבורה ציבורית בברלין

בחוץ יש מוניות שגובות בין 40-60 יורו לנסיעה עד העיר! יקר לטעמי. אנחנו נסענו בתחבורה ציבורית, שעלתה לנו כ-7 יורו על כולנו, החלפנו תחנה פעם אחת. הפרש משמעותי. התחבורה הציבורית בברלין מאוד נוחה, כמעט בכל חור אפשר למצוא תחנה מסוג מסויים (U-bahn, S-bahn, אוטובוס, או טראם). מספיק שתלונו במלון שלידו יש תחנה, אתם כבר מסודרים.

מלון בברלין למשפחות

ברלין עם ילדים בחורף - מתוקים
ברלין עם ילדים בחורף – מתוקים

התלבטנו לגבי אזור הלינה ובסוף החלטנו על – רובע מיטה Mitte – אזור שקט יחסית, נעים אך קרוב לרוב האטרקציות רגלית. בגדול – התאים לנו. אך מי שבונה על לינה באזור פעיל, קניות, פאבים, מסעדות – עדיף ללון באזור קודאם או אלכסנדרפלאץ ולא ברחבי מיטה (עריכה: אלכסנדרפלאץ הוא במיטה). מלון – Scandic Potsdamer Platz, מלון 4* , מחיר סביר, לא זול אך גם לא יקר – חדרים מרווחים, ארוחת בוקר טעימה, צוות חביב, נקי, וחדר משחקים קטן לילדים. מעט מאכזב, לעומת הפרסום שלהם “מועדון ילדים” – ממש לא מועדון, חדר קטן עם מעט מאוד משחקים. אבל מכיוון שהגילאים של ילדינו קטנים, ענה לצורך אך לא לאורך זמן – מהר מאוד השתעממו.

מעוניינים במלונות אחרים בברלין? ראו כאן!

אז ברלין…נחזור לברלין הקפואה…רררר…כן…קר מאוד…איך שנחתנו והיינו בדרך למלון…הייתה לנו תחושה נוראית! מה עשינו? לאן הגענו? עם שני קטנטנים עטופים בכל בגד אפשרי…התחלנו להלביש ולהוסיף שכבות…ואני! שכחתי את הכפפות עמוק במזוודה! מי יפתח אותה עכשיו בדרך למלון? ניסיתי לשרוד והופפפ כפות הידיים קפאו! זה קור שחודר לעצמות ולא מרפה…הידיים כאבו…עד שבכיתי! בכיתי ואמרתי לבעלי: לאן הגענו? אם אני לא מסוגלת אז מה עם הילדים?

ברלין עם ילדים בחורף - רחובות ברלין
ברלין עם ילדים בחורף – רחובות ברלין

נכנסנו לבית קפה הראשון שמצאנו להתחמם, להירגע, ולהתאפס. והחשוב מכל – להוציא את הכפפות. זה היה הקפה הכי טעים ששתיתי אי פעם, הכי מחמם והכי מרגיע! נשימה עמוקה והרצון לחופשה משפחתית שוב מילא אותי. ומשם החופשה שלנו רק הלכה ונהייתה יותר ויותר מדהימה… מסתבר שהכל עניין של ציפיות!! אמרו שקר. אז אמרו. למען האמת, לא ציפיתי לקור כזה. הייתי מוכנה למשהו כזה לייט לא לקור כלבים.

אבל היי, הגענו, ומצויידים… מתאימים ציפיות למזג אוויר, מוציאים את כל הציוד שהבאנו ומפגינים מוכנות! תזכרו – ציפיות ומוכנות – זה כל העניין. שוב…ברלין מדהימה, מלאת חן, מלאת עניין, אנשים נחמדים, עוזרים לך בלי צורך לבקש, אוהבי הקטנטנים, בתי קפה עם משחקיות, אטרקציות לכל גיל… מה צריך יותר מזה?

שמנו את שניהם בעגלה ושוטטנו ברחובות, כשרצינו להתחמם נכנסנו לבית קפה, מסעדה, חנויות, מוזיאונים…וכשרצינו לשאוף אוויר קר מרענן ונקי יצאנו עטופים בכל טוב… בקיצור – משתפת באהבה את המסלול שלנו למי שבעניין!

מסלול בברלין עם ילדים בחורף

היום הראשון – הגעה למלון מאוחר בערב, מהשדה למלון בתחבורה ציבורית. מנוחה והתארגנות ליום שאחרי.

היום השני – ארוחת בוקר במלון. יצאנו רגלית לכיוון כיכר פוטסדאמר, ומשם המשכנו ללגו-לנד Legoland, מתחם מגניב לגילאים הקטנים.

ברלין עם ילדים בחורף - לגולנד
ברלין עם ילדים בחורף – לגולנד

בילינו שם 3 שעות בשקט, בעיקר תחנות לגו, הרכבת דוגמאות, קרוסלה בליווי הורה, רכבת הדרקון, ומספר מתחמי גימבורי.

ברלין עם ילדים בחורף - לגולנד
ברלין עם ילדים בחורף – לגולנד

יש דמויות לגו ענקיות, מיני ברלין בלגו, ואפשרות לתמונה משפחתית מגניבה בתשלום. הילדים נהנו.

ברלין עם ילדים בחורף - אורות
ברלין עם ילדים בחורף – אורות

היציאה משם מובילה אותכם למתחם סוני, המעוצב ומסביבו מספר מסעדות. בערב מדליקים תאורה מחליפה צבעים. אנחנו היינו ביום אך יכולנו לראות אותו מחדר המלון.

ברלין עם ילדים בחורף - קרוב לאלכסנדרפלאץ
ברלין עם ילדים בחורף – קרוב לאלכסנדרפלאץ

בנסיעה קצרה ב-U-Bahn הגענו לכיכר אלכסנדרפלאץ; כיכר סואנת אנשים, חנויות מסעדות, חלפנו על פני מגדל הטלוויזיה, בחרנו לא לעלות – אבל למי שבעניין אומרים שהמראה מלמעלה יפה ויש גם מסעדה לדעתי.

ברלין עם ילדים בחורף - אקווריום Sealife
ברלין עם ילדים בחורף – אקווריום Sealife

אחרי מנוחת אוכל באזור המשכנו רגלית אל אקווריום Sealife. זה מקום קסום, הילדים התלהבו, ובסוף המסלול עולים במעלית אל תוך אקווריום מאורך – חמוד.

היום השלישי – הלכנו רגלית לכיכר פוטסדאמר, באמצע הכיכר יש חלק מקיר ברלין ומין אנדרטה מקוריאה שבנו שם כאות רצון לשלום בארצם (טוב לדעת).

ברלין עם ילדים בחורף -אנדרטת השואה
ברלין עם ילדים בחורף -אנדרטת השואה

המשכנו ברחוב לכיוון אנדרטת השואה, בדרך יש בניינים מרשימים. מטרים ספורים לאחר האנדרטה מגיעים לכיכר פריז.

ברלין עם ילדים בחורף - שער ברנדנברג
ברלין עם ילדים בחורף – שער ברנדנברג

בהמשך יש את שער ברנדנברג, ומעט קדימה בניין הרייכסטאג המרשים. הכל מרשים ומיוחד, הלכנו הצטלמנו, שוטטנו. לא נכנסנו לרייכסטאג, למי שמעוניין צריך להירשם לפחות חודש לפני הנסיעה באתר שלהם להבטחת מקומכם (עריכה: בחודשים עמוסים כמו הקיץ וכריסמס, יש להרשם מספר חודשים מראש, עדיף סמוך להזמנת הטיסות).

סמוך לשער ברנדברג התפנקנו בדונאטס טעימים עם קפה חם, ולאחר מנוחה קצרה המשכנו למוזיאון מדאם טוסו. חמוד ביותר, לנו ולילדים, בן ה- 4 התלהב בעיקר ממתחם ה-Star Wars. הקטן היה פחות בעניין ונרדם בעגלה ואנחנו הגדולים די נסחפנו עם התמונות והפוזות. עד כה הכל ברגל, כן?

יצאנו בהליכה לכיוון תערוכת וולקסווגן, איפשהו קראתי שיש מקום כזה, עם תצוגת מכוניות מגניבות. אך מסתבר שטעיתי, Google Maps הוביל אותנו לאיזשהי תערוכה טכנולוגית וחנות. מתחם וולקסווגן עם כ-4 מכוניות מרשימות…אבל למי אכפת?! נכנסנו להתחמם…בכל זאת הלכנו די הרבה עד למקום הזה. אחרי החימום המשכנו לשוטט בשדרה פרידריכשטראסה, מסעדות, חנויות, בניינים מרשימים. חצינו את הנהר, עברנו את גשר המנעולים, ואכלנו ארוחת ערב במסעדת המבורגרים מגניבה.

היום הרביעי – נסיעה ב-U-Bahn לתחנת Stadmitte שמובילה אותכם ישר מול הקטדרלה הגרמנית.

ברלין עם ילדים בחורף הכנסייה

לידה הקטדרלה הצרפתית, והאקשה מארקט באזור.

המשכנו למפעל השוקולד Ritter Sport – זה יותר חנות מאשר מפעל אבל ממש לא רע – מעוצב יפה, צבעוני, ובכניסה אפשר לקנות שוקולד בהכנה אישית. בהמשך יש מבחר ענק של שוקולדים ובמחירים זולים לעומת מקומות אחרים – חבילה שעלתה לנו בחנות 10 אירו עלתה בדיוטי פרי 15 אירו. בקומה למעלה יש מיני מוזיאון ואזור שאפשר להצטלם תמונות מעוצבות ולשגר ישירות למייל בלי תשלום נוסף, וליד העמדה יש בית קפה חמוד.

ברלין עם ילדים בחורף - המגלשה בקניון ברלין
ברלין עם ילדים בחורף – המגלשה בקניון ברלין

יצאנו רעבים לכיוון מסעדת Vapiano, מסעדה איטלקית בקונספט מעניין, מאוד אהבנו. משם הלכנו לקניון ברלין Mall of Berlin שסמוך למלון שלנו – מחירים לא זולים, דומה לארץ פלוס, הרבה חנויות מותגים אבל כיף לשוטט בתוכו. הקניון מעוצב יפה ויש מגלשה באמצע הקניון מקומה 3 עד למטה למי שבעניין.

היום החמישי – נסיעה באוטובוס M29 שמובילה לרחוב המפורסם קודאם – היעד שלנו היה גן חיות, ותכננו ביציאה לחזור להסתובב שם. אז רגלית משם לגן חיות הסמוך, חלפנו על פני הכניסייה על שם וילהלם ונכנסנו פנימה, היה מעניין.

ברלין עם ילדים בחורף - גן החיות בברלין - הפנדה
ברלין עם ילדים בחורף – גן החיות בברלין – הפנדה

משם הלכנו לגן החיות המרשים, נקי מסודר, רמה אחרת. פשוט כיף! גולת הכותרת היא דוב הפנדה החמווווווד ומתחם ההיפופוטם… דב לבן… באמת מקום כייפי לילדים ולהורים כאחד.

ברלין עם ילדים בחורף - גן החיות בברלין
ברלין עם ילדים בחורף – גן החיות בברלין

מזג האוויר קצת החריף ביום הזה והיה גשום אז נכנסנו לתוך בית הציפורים באמצע גן החיות, יש שם קפיטריה קטנה.

אחרי גן החיות חזרנו לקודאם, סיבוב בחנויות וביקור בקניון ה- קה דה ווי (KDW) שאין מה לעשות בו. אילולא הסקרנות לא היינו נכנסים, חנויות מותגים, מחירים בשחקים. מה שכן, בקומה העליונה יש מתחם אוכל, קינוחים, ושוקולדים שכיף לראות ולטעום. ליד תחנת האוטובוס יש קניון קטן – אירופה סנטר – עם מעט חנויות, ובית קפה חמוד עם בריכת מים – התחממנו קצת וחזרנו לתחנה ובחזרה למלון.

היום השישי – מנוחה במלון ובחדר משחקים במלון. מזג האוויר גם היה לא משהו, סיבה למסיבה. לקראת הערב יצאנו לאכול במסעדת ואפיאנו האהובה, ומשם הליכה קצרה לצ’קפוינט צ’ארלי, וסמוך לשם יש גלריית החומה שהייתה סגורה כי היה יום ראשון.

היום השביעי – נסיעה ב-U-Bahn לאי המוזיאונים. מוזיאון פרגמון – הילדים השתעממו, זה היה בעיקר בשבילנו, אבל מחוץ למוזיאון הם רצו בשטח הענקי, האכילו ציפורים, היו גם ממטרי שלג אז התלהבו… בהליכה קצרה הגענו למסעדה יפנית Isin, בחירה נוראית לטעמנו. משם לקניון הגלריה ולמלון.

היום השמיני והאחרון – יום קניות – אלכסנדרפלאץ, קניון הגלריה, אלקסה, פרימרק, ניויורקר. העמסת שקיות ולמלון.

אטרקציות בברלין למשפחות שפספסנו

  • טרופיקאל איילנדס – תכננו ללכת ובמיוחד במזג אוויר הזה, אבל כשבדקנו דרכי הגעה וזמן נסיעה העדפנו להישאר בעיר – היה נשמע לנו מסורבל עם הקטנים, יכול להיות שאם היו בגילאים קצת יותר גדולים היינו הולכים על זה.
  • פוטסדאם – כנ”ל, וגם קראתי בהמלצות שפחות מועדפת בחורף.
  • ארמון שרלוטנברג – כנ”ל.

לפני הנסיעה יש כאלה שאמרו שלקחנו המון ימים לברלין, ימים מיותרים – אין ספק שבפחות ימים היה אפשר למצות את העיר אבל לנו היה פשוט נוח לטייל ב-easy, לא להעמיס, לזרום, לא להיתקע בתוכנית בנויה מראש, להנות מהרגע ומהביחד.

לגבי האוכל – אכלנו בכל מיני, לא משהו מיוחד, פשוט זרמנו עם מה שיש. לרוב הלכנו ברגל.

כמה טיפים שימושיים:

  • לתחבורה הציבורית קנינו כרטיסים יומיים או כרטיס חד פעמי בהתאם לשימוש.
  • למוזיאון מדאם טוסו + לגו לנד + סי לייף – קנינו כרטיס משולב.
  • חשוב לציין שבגן חיות יש אקווריום – בתשלום נוסף אפשרי במקום הסי לייף.
  • בקניון הגלריה בקומה העליונה יש עמדה להחזרת מע”מ. גשו לשם עם הפספורט, הקבלות והטופס מהחנות. תקבלו את ההחזר במזומן.

מחפשים איפה לישון בברלין עם ילדים?

חברי הקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים המליצו על מלא מלונות בברלין עם ילדים, ביניהם:

  • Adina Hackescher Markt – מלון דירות מקסים ששהיתי בו בעצמי עם חברה כמה דקות הליכה מהאקווריום.
  • Indigo – מלון ברמה גבוהה – אבל מחיר נוח – באלכסנדרפלאץ
  • Hotel Amano – מלון הממוקם בין כיכר רוזטלר לבין אלכסנדרפלאץ
  • Apartments Mitte -Inn Berlin – מלון דירות הממוקם ממש ליד רחוב השופינג Friedrichstraße ו-10 דקות משער ברנדנבר.עם מטבח מעובזר. עם חימום אך ללא מזגן.
  • Rosenthal Residence Apartments – מלון דירות. המלון נמצע ממש על Rosenthaler Platz ויש שם U-Bahn ששתי תחנות מאלכסנדרפלאץ. ״הדירה נמצאת במקום מ-ו-ש-ל-ם, מיליון מסעדות, גלידה מ-ד-ה-י-מ-ה ממש מעבר לכביש״
  • Apartments am Brandenburger Tor – מלון דירות מרכזי, עם פארק שעשועים ליד. מטבח מעובזר. עם חימום אך ללא מזגן.
  • Central Hackescher Markt – דירה במרכז, עם מרפסת, מדיח, מכונת כביסה, מעלית וחימום.
  • Familienhotel Citylight – מלון ידידותי למשפחות. עם חדר משחקים לקטנים ולגדולים
  • H+ Hotel 4Youth – מלון חביב עם חדרים למשפחות
  • Schoenhouse Apartments – מלון דירות באיזור חי של העיר. יש דירות לעד 8 אנשים. מתוך פוסט בקבוצה: ״מתחם דירות מומלץ ומצויין״, ״קרוב למטרו ולתחתית והמון מסעדות מסביב
  • Schoenhouse Studios – מלון דירות לא רחוק מאלקסנדרפלאץ. חיות מחמד מורשים בתאום. מרפסת בחלק מהדירות.
  • Novotel Berlin Mitte – מלון 4 כוכבים, 10 דקות מקטדרלה ברלין.חדרי משפחות. מזגן, סאונה, חדר כושר. משחקיה ומתנה לילדים כשמגיעים! מתוך פוסט בקבוצה: ״מלון מעולה , ממוזג ! עם ארוחת בוקר מגוונת ושירות טוב – המלון זול מאוד – ילדים כמעט בחינם״.
  • Novotel Berlin Am Tiergarten – גם מלון 4 כוכבים מאותה רשת. מול תחנת Tiergarten S-Bahn. מזגן, חדר כושר, מרפסת פאנורמית, חדר משחקים לילדים ותפריט ילדים. אמבטיה בחדרים.
  • Hollywood Media Hotel am Kurfürstendamm – לחובבי הסרטים: מלון 4 כוכבים לא רחוק מגן החיות, כל חדר מעוצב עם כוכב הוליוודי אחר. חדרי משפחות עם מזגן. אפשרות לבייביסיטר.
  • MEININGER Hotel Berlin Hauptbahnhof – בין תחנה מרכזית לרייכטאג, מלון צבעוני וידידותי לילדים: מיטות קומותיים, פינת משחק במסעדה. בקיץ יש באר על הגג. מכונת כביסה לאורחי המלון.
  • Radisson Blu Hotel – מלון 5 כוכבים עם אפשרות לחדרים מחוברים. עד 6 אנשים. קרוב לאלכסנדרפלאץ. ברכה ואקווריום ענק בלובי בגובה 25 מטרים!
  • H10 Berlin Ku’damm – מלון ידידותי לילדים: ״הצוות מהמם והמלון נקי עם חדרים מושקעים ממש, ארוחת הבוקר טעימה מאוד ויש מגוון גם שמתאים לילדים בררנים״. ״הקודאם היא שדרת הקניות המרכזית בברלין, המיקום המושלם אם רוצים לשלב שופינג עם ילדים״.
  • H4 Hotel Berlin Alexanderplatz – מלון 4 כוכבים ליד אלכסנדרפלאץ. ״ממליץ מאוד על המלון!״

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים