אוסטריה התחתונה עם ילדים – מסלול והמלצות מאת מיה קורץ [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה לגבי אוסטריה התחתונה עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של מיה קורץ.

אוסטריה התחתונה עם ילדים

אוסטריה התחתונה עם ילדים

טיול באזור כפרי, יפהפה, וכמעט לא מתויר – אזור אגם Lunz באוסטריה התחתונה (או אוסטריה התחתית. שלמרות שמה היא די גבוהה דווקא ומכילה חלק מרכס האלפים). בכל פינה מסתתר נחל, יער, מפל, נוף…

בעוד שעל חבלי ארץ כמו זלצבורג וטירול יש המון המלצות – אנחנו התקשנו למצוא מידע (ועוד באנגלית), המידע שמצאנו לא תמיד היה נכון, ואפילו ב information לא תמיד היו מעודכנים. מכיוון שהטיול היה מהמם ומיוחד אני חולקת פה את המידע.

האזור מתאים לטיול לגדולים ולקטנים, לכל מי שמחפש אזור קצת אחר, פחות מתויר, פחות יקר, וקרוב יותר לוינה. בחורף האזור מלא באתרי סקי, ולכן העונה המתאימה לטיול היא מאי עד ספטמבר (אנחנו טיילנו בתחילת אוקטובר והיה מצוין למעט כמה ימים גשומים – שגם מהם נהננו).
בתקופה הזו האזור מלא בצבעי שלכת מהממים בכל פינה, מאוד נהננו מהנוף הזה. המקומיים נשבעו שבאביב עוד יותר יפה.

הרכב הטיול שלנו

13 אנשים, כולל 5 ילדות מגיל חודשיים וחצי ועד 6 וחצי, כך שקצב ומסלולי הטיול נבחרו בהתאם. בסוף אני אפרט על כמה דברים שויתרנו עליהם וכדאי לדעת.

לינה באוסטריה התחתונה – Ferienhaus Hiessberger

ישנו בבית גדול שנקרא Ferienhaus Hiessberger. הבית גדול מאוד עם חצר ענקית, שיש בה נדנדות, בית עץ, בור אש, מתקן גריל, ואפילו סוסים בקיץ. וכמובן המון מקום להתרוצץ. הבית פשוט ולא מפואר אבל מכיל כל מה שצריך, החל מעצי הסקה ועד חדר משחקים לילדים. והכי חשוב- המחיר. שילמנו ל-13 אנשים ל-8 לילות כ-1350 יורו – פחות מ-170 יורו ללילה, או בסביבות $200.

החסרונות של המקום: התקשנו למצוא את המקום בלילה כשהגענו, הכניסה דרך פניה קטנה ללא שילוט טיפה אחרי הרחוב שהווייז מוביל אליו. שני חדרי שירותים בלבד בכל הבית, וגם אין שירותי נקיון בזמן השהיה (גם לא בתשלום נוסף). בסך הכל היינו מאוד מרוצים וזה היה בדיוק מה שחיפשנו.

אוסטריה התחתונה עם ילדים – היום הראשון – Mariazell, רכבל Burgeralpe ואגם Erlauf

נחתנו בערב בוינה, לקחנו את הרכב (יורופקאר – היו בסדר גמור) והגענו לוילה – כשעתיים נסיעה.

אוסטריה התחתונה עם ילדים - אגם Erlauf
אגם Erlauf

ביום הראשון נסענו כחצי שעה לעיירה Mariazell. הדרך יפהפיה – מתפתלת בין נחלים והרים ועצי שלכת (ואין איפה לעצור לצלם?). העיירה עצמה חמודה עם כיכר מרכזית ובתי קפה, שתינו קפה אבל לא לשם כך באנו. ממרכז העיירה יש רכבל סגור (מתאים גם לעגלות) שנקרא Burgeralpe שעולה במשך 7 דקות לפסגת ההר. הנוף מההר משגע, ועל הפסגה יש פארק הרפתקאות מיוחד לילדים. לדוגמא, קונים ב-2 יורו כדור ויש מסלולים שמכניסים את הכדור ועוקבים אחריו עד סופו (הבנות עשו שוב ושוב את כל המסלולים). כמו כן, יש מקום שבו משיטים רפסודה, מקום שבו מתאמנים בשאיבת מים, ועוד. בנוסף, יש שם שני אגמים שמסביבם נוסעת רכבת. בקיץ יש גם אתגרים שקשורים למים ומתאימים לילדים גדולים יותר. גם המבוגרים וגם הילדים נהננו שם כמה שעות.

אוסטריה התחתונה עם ילדים - אגם Erlauf
אגם Erlauf

לאחר מכן נסענו כמה דקות לאגם Erlauf. האגם יפהפה (בעיקר בשעות הצהריים והערב), ניתן להקיף אותו, לשחות בו, או לשתות ולאכול (יש בית קפה/מסעדה). יש גם מגלשה ישר לתוך המים – ויתרנו כי לא היו לנו אמיצים בקבוצה.

היום השני – אגם לונץ Lunz ו-Lunz Am See

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Lunz Am See
Lunz Am See

היה קר וקצת גשום, אז נסענו רק כמה דקות לאגם Lunz. חונים בעיירה Lunz Am See קצת לפני שמגיעים לאגם. באזור שקרוב לעיירה יש טיילת קטנה, בקיץ אפשר לשכור שם סירות ולשוט. משם ממשיכים למעלה בשביל שעובר ביער ומשקיף על האגם. מהשביל אפשר לפנות שמאלה ולהקיף את האגם (כ-3 ק”מ נדמה לי – נגיש לעגלות), או לחלופין לפנות ימינה ולעשות את “מסלול 3 האגמים”, שהמקומיים אומרים שזה המסלול בהא הידיעה. המסלול לא נגיש ברכב ולהבנתנו גם לא לעגלות. הוא אורך 9 ק״מ לכל כיוון כלומר סך הכל 18 ק״מ (כולל ההליכה ליד אגם לונץ), אז ויתרנו בגלל ההרכב המשפחתי אבל נשמע שווה.

אוסטריה התחתונה עם ילדים - עלי שלכת ב-Lunzer See
עלי שלכת ב-Lunzer See

לאחר הליכה ביער ליד האגם, חזרנו לטיילת ושתינו קפה במסעדת Seetterrace שיושבת ממש על האגם. לקפה זה נחמד בגלל הנוף, אבל האוכל יחסית יקר ופחות טעים ממקומות אחרים שאנחנו אכלנו בהם.

היום השלישי – עמק הווכאו (Wachau Valley), נהר הדנובה, Mariataferlֿ, המנזר ב-Melk  ושיט בדנובה מ-Spitz ל-Durenstein

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Wachau Valley
Wachau Valley

הרחקנו קצת (כשעה ורבע נסיעה) לעמק הווכאו שמשתרע על גדות נהר הדנובה. זה החלק הכי מוכר יחסית בטיול שלנו. העמק מלא בעיירות קטנות וגדולות על גדות הנהר ובכרמים. יש כאלו שמטיילים שם באופניים – לנו זה לא התאים בגלל ההרכב שלנו. התחלנו מהעיירה Mariataferl שתיארו אותה כאילו מזכירה את דיסנילנד. האמת היא שהתאכזבנו מהעיירה ולא הבנו על מה מדובר.

משם המשכנו לעיר Melk. מרכז העיר חמוד אבל האטרקציה המרכזית היא מנזר שנמצא על צוק הצופה על העמק והנהר. אפילו החניון של המנזר יפה. שוטטנו בין חצרות המנזר והנופים, לא טרחנו להיכנס לחדרים בגלל ההרכב שלנו, אבל קראנו ששווה כניסה למי שאוהב. למנזר יש גנים גדולים ויפים שצופים גם הם על העמק, והכניסה אליהם עולה כסף. תכננו להיכנס גם לשם ולתת לילדות להתרוצץ, אבל הגשם הרס לנו את התוכניות והמשכנו הלאה.

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Durnstein
Durnstein

התוכנית מכאן הייתה לקחת שיט על הדנובה מהעיירה Emmersdorf שמעבר לנהר, עד לעיירה Spitz, להסתובב שם ולחזור ברכבת. הכול ביררנו באינטרנט ובלשכת התיירות של Lunz. אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד – המעגן ב-Emmersdorf היה בשיפוצים בלי שום הודעה בשום מקום, אז המשכנו בנסיעה (היפה בפני עצמה) לחפש את המעגן הבא, עד שפתאום הגענו ל-Spitz. שאלנו שם והחלטנו לקחת משם שיט עד Durenstein, להסתובב שם, ולחזור בשיט. עלינו על האוניה (רובה סגורה כך שהיה נעים, ואפשר לצאת לחלקים הפתוחים כשרוצים).

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Durnstein
Durnstein

השיט היה מקסים ועבר בין נופים וכרמים. על האוניה אמרו לנו שאין אוניה חזרה ולכן אנחנו צריכים לקחת רכבת. הסתובבו בעיירה Durenstein שהיא באמת יפהפיה וקטנה (מהמעגן אפשר לעלות במדרגות או ללכת עם העגלות מסביב), והלכנו לאורך המדרחוב עד לקצה העיירה שמשקיף על הנהר. יש שם גם בית מלון יוקרתי שאפשר לשתות בו קפה עם הנופים. משם הלכנו לתחנת הרכבת וגילינו ש… אין רכבת. הלכנו ל-information שהיה סגור למרות שאלו היו שעות הפתיחה שלו. בקיצור סיפור. בסוף תפסנו אוטובוס, ובדיעבד הייתה נסיעה יפה.

בסך הכל, נהננו מעמק הווכאו (והוא גם קרוב יחסית לוינה – כשעה נסיעה) אבל בעיננו הנופים ליד המלון שלנו היו יפים יותר. היינו אמורים לנסוע לאזור ליום נוסף בהמשך הטיול (לכפרים סנט מיכאל ו-Weibenkirchen, לעיירה Krems ולגנים בוטניים שבתוכם פארק לילדים שנשמע לנו מעניין –  (Kittenberger Erlebnisgarten) אבל החלטנו לוותר ולהתמקד באזור שלנו.

אוסטריה התחתונה עם ילדים – היום הרביעי – Raxalpen רכבל Rax-Seilbahn ואומגה

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Raxalpen
Raxalpen

נסענו כשעתיים ל-Raxalpen – יש שם רכבל שקוראים לו Rax-Seilbahn שעולה לפסגת הר ויש שם את אחד הנופים היפים ביותר שנתקלנו בהם באזור. למעלה יש בית קפה/מסעדה, אזור תצפית, אומגה לילדים, ומספר מסלולי טיול, כולל אחד קצר יחסית שמקיף את הפסגה. לנו כבר היה שם קצת שלג והילדות נהנו מאוד – צריך להתלבש בהתאם ? להבנתי פתוח רק בימי שבת וראשון.

היום החמישי – מרחצאות חמים ב-Ybbstaler Solebad GmbH

אוסטריה התחתונה עם ילדים - מרחצאות Ybbstaler Solebad
אוסטריה התחתונה עם ילדים – מרחצאות Ybbstaler Solebad

היה עדיין קר והחלטנו לעשות הפסקה ולנסוע למרחצאות חמים ומלוחים כעשרים דקות נסיעה מאיתנו – Ybbstaler Solebad GmbH. המרחצאות חמודים עם כמה בריכות, מגלשה ובריכה קטנה לילדים, סאונה למבוגרים, ובריכה שחלק ממנה נמצא בחוץ וצופה להרים (שזה מגניב בפני עצמו). יש בה זרם שמזיז את כולם במעגלים וממש ממש נהננו וצחקנו מלא. המים טיפה מלוחים אבל פחות מהים התיכון, והמים החמימים גרמו גם לתינוקות להנות. זה קצת הזכיר לנו קאנטרי מתורבת. זאת הייתה הפוגה נחמדה באמצע הטיול ופתרון טוב ליום גשום או קר.

היום השישי – נחל Mendlingtal

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Mendlingtal
Mendlingtal

הלכנו למסלול טיול לאורך נחל בתוך היער. המקום נקרא Mendlingtal. לדעתי זה היה היום הכי יפה, כייפי ומיוחד בטיול! המסלול עצמו אורך כ-3.5 ק”מ, חלק על מסלול עץ וחלק בטבע, ועובר דרך יער קסום שהזכיר לנו את היערות של סיפורי האחים גרים. תמונות ומילים לא יצליחו לתאר את היופי הזה. נחל, מפלים, פטריות, גזעי עצים עם טחב, פירות יער, ומה לא.

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Mendlingtal
Mendlingtal

המסלול לא מתאים לעגלות אלא מנשאים אבל ההליכה עצמה די קלה ומישורית. לפני תחילת המסלול יש קצת מתקנים לילדים שמלמדים על החיים בחווה (למשל מתקן שבו מנסרים גזע עץ ומתקן שבו חולבים פרה).

אוסטריה התחתונה עם ילדים - Mendlingtal
Mendlingtal

וויז מוביל אתכם לחניה שממנה הולכים כ-500 מטר עד לתחילת המסלול, אבל לפני שמתחילים כדאי להעביר רכב לסוף המסלול (אחרת צריך לחזור הכול) שנמצא ב-Herrenhaus Mendlingtal. כדי להגיע לשם חוזרים כמה מטרים אחורה מהחניה ופונים לכביש צדדי. מומלץ בחום!

אוסטריה התחתונה עם ילדים – היום השביעי – Hochkar

נסענו להר Hochkar שהוא ממש אתר סקי בחורף. בקיץ יש אטרקציה שנקראת Hochkar Ski Tour 360 שהיא שביל קצרצר שמקיף את הפסגה ויוצא מחוץ להר כך שאתם למעשה הולכים על גשר מעל תהום. איתגרנו את בעלי פחד הגבהים. בעקרון יש כביש (2 ק״מ צרים ומפותלים) שמגיע ממש עד לפסגה ויש שם חניה. אצלנו מכיוון שכבר ירד קצת שלג, החניה הייתה סגורה (אבל הכביש פתוח) ועלינו ברגל. ההליכה הייתה כייפית והפסגה עוד יותר. אטרקציה שווה ונוף יפהפה. מרגישים שזה חלק מהאלפים. גם המשחק בשלג היה חוויה.

היום השמיני והאחרון – Puchberg

נפרדנו מהוילה שלנו, ובמקום לנסוע ישירות לוינה נסענו כשעתיים לעיירה מקסימה בשם Puchberg. הדרך יפהפיה והעיירה באמת חמודה ונעימה. במרכז העיירה יש רכבת מיוחדת שמטפסת במשך כ-40 דקות נסיעה על ההר הסמוך, ממנו יש נוף יש למדינות השכנות. לצערנו הגענו מאוחר ולא הספקנו לעלות מכיוון שהיינו צריכים לצאת כעבור שעה וחצי לשדה התעופה. ב-information הפנו אותנו לפארק בשם Wunderwiese שבו יש פעילויות לילדים בסגנון מדמה סקי. לצערנו זה היה סגור (פתוח רק בסופי שבוע). התייאשו והלכנו להעביר את הזמן מסביב לאגם הקטן של העיירה, יש שם גינה נחמדה עם מסלול חבלים וכאלה, ובתי קפה. בסך הכל, עיירה ממש חביבה, כשעה נסיעה מוינה, מתאימה גם לטיול יום.

מסעדות באוסטריה שאהבנו בסביבות המלון

  • Schlosstaverne – נמצאת על גדות אגם Lunz, יוקרתית יותר וטעימה (הלכנו לחגוג שם ערב אחד). זה ה”יקר” של האזור ועלה לנו 270 יורו ל 11 סועדים כולל מנות ראשונות, קינוחים, שתיה וטיפ. מומלץ.
  • Zellerhof – בית מלון עם מסעדה חביבה ולא נורא יקרה (10-12 יורו למנה).
  • Grubbergwirt – הייתה כמה מאות מטרים מהוילה שלנו, ביתית ונעימה.

אטרקציות באוסטריה באזור אגם לונץ שלא עשינו:

  • מערת נטיפים כחצי שעה מאיפה שישנו
  • עד סוף ספטמבר – רכבת קיטור עתיקה שנוסעת מ-Gaming לאגם Lunz
  • Wasserloch Klamm Palfau – מסלול הליכה בין מפלים על מדרגות עץ (הליכה קצת קשה יותר המסלול שאנחנו עשינו ב-Mendlingtal)
  • פארק לאומי Gessause שנמצא כשעה/שעה וחצי נסיעה מאיפה שישנו – מלא מסלולים וזה עולם שלם בפני עצמו
  • מלא רכבלים פתוחים שלא יכולנו לעלות עליהם

אני בטוחה שיש עוד מלא שלא גילינו. בכל פינה מסתתר שביל הליכה ביער או מפל או נוף. אוסטריה התחתונה עם ילדים זאת חוויה שלא נשכח הרבה זמן. אנחנו ממליצים בחום!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

  1. לפני הרבה שנים חיפשנו חומר על טיול עם ילדים באוסטריה התחתונה ולא מצאנו כלום. בסוף דיי התברברנו ביומיים שהיינו שם, אז לנו כבר לא יעזור, אבל הפוסט ממש מצוין ויכול להתאים גם למי שמחפש מה לעשות בדרך הארוכה מוינה לזלצבורגלנד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים