המדינות הזולות ביותר באירופה למשפחות – וכל המסלולים [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פורסמה ב-Ynet רשימת מדינות אירופאיות מהיקרה ביותר לזולה יותר. אני מעדיפה להפיץ את הבשורה ההפוכה ולבשר לכם איפה הכי זול לטייל באירופה. בגלל מספר מדינות גבוה מאוד, צימצמנו למדינות המוכרות יותר אצלנו בקבוצה וגם כאלו שפחות מוכרות – וחבל. מסיבה זו תראו קפיצות במספור – לא נשרנו מגן טט״ח, אנחנו מבטיחים. אז הנה לפניכם, המדינות הזולות ביותר באירופה למשפחות והמסלולים הרלונטיים.

1. הכי זולה באירופה: טורקיה

זאת כנראה לא הפתעה גדולה, אבל הנה, יש גושפנקה למה שכולם כבר ידעו: טורקיה היא מדינה לא יקרה בכלל בה מקבלים תמורה גדולה עבור הכסף שלנו. אם אתם מחפשים מלונות מומלצים באנטליה למשפחות או מלונות מומלצים באיסטנבול למשפחות, אספנו עבורכם את המלונות הכי מומלצים בקבוצה. חשוב לנו לציין שיש לעיטים אזהרת מסע בדרגה גבוהה לטורקיה, אז קחו זאת בחשבון כשאתם מחליטים על החופשה הבאה שלכם.

2. מקדוניה הצפונית

מקדוניה, אשר שינתה השנה את שמה למקדוניה הצפונית בעקבות מחלוקת עם יוון, לא מופיעה הרבה בקבוצה, ומהתמונות שראיתי ברשת – חבל. לצערי, אין לנו מסלול עדיין באתר או בקבוצה, אבל אם טיילתם במדינה היפה, העלו בבקשה פוסט לקבוצה ושתפו אותנו בתובנות שלכם – אנחנו אוהבים לגלות יעדים חדשים.

3. בולגריה

בולגריה מזמן הפכה לאחת המדינות המתויירות יותר על ידי משפחות ישראליות. ספציפית, המלונות בבורגס ברובם מפנקים והטיסות עצמן לא יקרות, כל שמשפחה יכולה בקלות לבלות בבורגס שבוע בעלות של סופ״ש בארץ במלון ברמה דומה. פה תוכלו לקרוא על אטרקציות בבורגס למשפחות וכאן תוכלו גם לראות איזה מלונות בבורגס מומלצים למשפחות על ידי חברי הקבוצה. כמו כן, יש לנו רשימת מלונות מומלצים בסופיה למשפחות ומסלול בבולגריה עם ילדים.

4. בוסניה הרצגובינה

אמנם מדינה פחות מוכרת לתיירים הישראלים, אבל אחת מחברות הקהילה הגיעה לבוסניה עם המשפחה שלה, התאהבה לגמרי, והעלתה פוסט מהמם על בוסניה עם ילדים.

5. רומניה

בשנים האחרונות, רומניה תפסה מקום מכובד בקבוצה ובכלל והיא אחד היעדים המתויירים ביותר בקבוצה – וגם עליה נשאלות הכי הרבה שאלות. יש מגוון רחב של ערים אליהן ניתן לטוס, כולן לאו קוסט, מה שנותן לנו המון אפשרויות לטיולים במדינה היפה. פה תוכלו לקרוא את אחד המסלולים שיש לנו על רומניה עם ילדים, מסלול נוסף,  מלונות מומלצים בבוקרשט למשפחות, עוד מסלול ברומניה למשפחות, ופוסט על כריסמס בבוקרשט עם ילדים

6. אלבניה

מהמדינות הפחות מוכרות בקבוצה ובארץ – וחבל. חברת הקבוצה מאי ביקרה באלבניה בקרוואן ושיתפה אותנו במסלול באלבניה בקרוואן עם ילדים. הנופים משגעים, העלויות נמוכות, והאזור פחות מתוייר.

7. סרביה

גם סרביה היא מדינה שהיתה פחות מוכרת לישראלם, עד שהיתה אחת מרק שלוש מדינות מהן היה ניתן לחזור ללא בידוד. פה תוכלו לקרוא על סרביה עם ילדים, ובקבוצה יש עוד מידע מחברת הקבוצה דודי שעשתה רילוקיישן לבלגרד והיא משתפת אותנו באטרקציות בבלגרד למשפחות, משחקיות שוות בבלגרד, ומלון עם פארק מים מקורה בבלגרד.

8. מונטנגרו

מדינה עם נופים מקסימים שקיבלה תשומת לב לפני מספר שנים ובקורונה די נעלמה ממפת הקבוצה. מה שכן, בחודשים האחרונים יש עניין מחודש במונטנגרו, והפוסט פה באתר על מונטנגרו עם ילדים מקבל הרבה תנועה מגוגל. יש לנו עוד פוסט חדש ומעודכן עם מסלול במונטגרו למשפחות.

9. פולין

כמו רומניה, את פולין לא צריך להציג לכם והמדינה, גם היא, מהמתויירות ביותר על ידי חברי הקבוצה. פה תוכלו לקרוא את הפוסט שלנו על ורשה עם ילדים וגם לקרוא פוסט על פולין עם ילדים, ואם מעניינת אתכם קפיצה קטנה לחגיגות חג המולד, הנה פוסט מקסים על ורוצלב בכריסמס עם ילדים. כ בנוסף, פה תוכלו לראות את כל המלונות המומלצים בורשה למשפחות, מסלול בפולין וצ׳כיה עם ילד צליאקי, וטיול כשר בורשה עם מתבגרים.

10. הונגריה

עד לאחרונה, כשרובנו חשבנו על הונגריה, היא היתה אקלוסיבית על בודפשט. לפני מספר שנים, הכרנו את דברצן עם המלון המהמם עם פארק המים המקורה וגם חלק מחברי הקבוצה התחילו לטייל באגם בלטון (בדרך כלל בשילוב עם בודפשט). פה תוכלו לקרוא על אטרקציות בבודפשט למשפחות וכאן יש מלונות מומלצים למשפחות בבודפשט. בנוסף, יש לנו באתר פוסט על בודפשט בפסח, מסלול בבודפשט למשפחות עם ילד צליאקי, מסלול בבודפשט עם תינוקת לשומרי כשרות, בודפשט עם מתבגרים, מלון נוסף עם פארק מים מקורה, פוסט שלם על המלון עם פארק המים במקורה בבודפשט אקווה וורלד Aqua World, ומידע על בודפשט בחורף עם ילדים,

11. ליטא

ביקרנו בליטא בחורף, ממש בשבוע שבו נפתחו שווקי הכריסמס. היה מושלג וקפוא וקסום בקובנה ובוילנה. הטיסות זולות, המחייה (כמובן) זולה, האנשים מקסימים – אנחנו רק מתחרטות שלא הספקנו לראות יותר מוילנה, אבל אנחנו עוד נחזור. פה תוכלו לקרוא את המסלול שלנו על ליטא עם ילדים.

12. קרואטיה

גם קרואטיה נכנסה חזק בקבוצה לאחרונה, לרוב בשילוב עם סלובניה. מה שכן, יש לנו רק מסלול אחד בקבוצה (!!!) על קרואטיה. אז אם הייתם בטיול בקרואטיה עם ילדים – האלו פוסט סיכום לקבוצה! פה תוכלו לקרוא על קרואטיה עם ילדים בטיול משולב עם סלובניה.

13. סלובקיה

סלובקיה היא, כמובן, עוד מדינה במזרח אירופה שממש תופסת תאוצה, במיוחד באזור הרי הטטרה. המחסור בטיסות ישירות גורמות לכך שלרוב אנשים יגיעו לסלובקיה דרך דרום פולין או מהונגריה. פה תוכלו לקרוא על סלובקיה עם ילדים  וסלובקיה עם תינוקות ופעוטות ובקבוצה תוכלו למצוא עוד מסלולים בסלובקיה.

14. צ׳כיה

צ׳כיה סוגרת את יעדי מזרח אירופה שהשתלטו לנו על הקבוצה 🙂 אם בעבר החלק היחיד בצ׳כיה שהיה מוכר היה פראג, עכשיו כולנו יודעים שפראג היא רק נקודת ההתחלה ומשם אפשר לטייל במדינה עם המון אטרקציות ונופים ורק צריך לבחור אם נוסעים צפונה או דרומה. פה תוכלו לקרוא על צפון צ׳כיה עם ילדים, כאן דרום צ׳כיה עם ילדים, מלונות המומלצום בפראג למשפחות, אטרקציות בפראג לילדים, אטרקציות בפראג למתבגרים, פראג בפסח עם ילדים, פולין וצ׳כיה למשפחות עם צליאק, פוסט שלם על המלון עם פארק המים המקורה אקווה פאלאס Aqua Palace, ומסלול בפראג ווינה, .

15. לטביה

התאהבנו בלטביה עוד בדרך למלון משדה התעופה, ואנחנו ממליצים עליה פשוט לכולם. פה תוכלו לקרוא את סיכום הטיול שלי על לטביה – זה היה אחד הטיולים הכי טובים שהיינו בו עד אותו הזמן. לאחרונה גם התראיינתי בתוכנית הטלויזיה טרמינל בה המלצתי על לטביה בתור יעד מעולה למשפחות – את הסרטון המלא תוכלו לראות פה.

16. אסטוניה

לאסטוניה אין עוד טיסות ישירות מהארץ, אבל רוב הישראלים שמבקרים בה משלבים אותה עם לטביה או ליטא. אסטוניה יפייפה, פחות מתוירת על ידי ישראלים, אבל כל מי שמגיע נשבע שזאת אחת המדינות המדהימות.

17. מלטה

מלטה היא אי פחות מוכר במזרח התיכון דרומית לסיציליה. מזג האוויר די דומה לארץ: חם בטירוף בקיץ וקריר בחורף, אבל לא ברמות קשות. הגענו למלטה בשנה שעברה לשבוע – פה תוכלו לקרוא את סיכום הטיול שלנו וכאן תוכלו לראות מלונות מומלצים במלטה למשפחות.

18. יוון

אני מודה שאותי הפתיע לראות את יוון כמקום זול יותר מקפריסין, אבל האמת היא שזה ככה בראש שלנו כי אפשר למצוא טיסות מאוד זולות לפאפוס, למשל, אבל ביוון מאוד קשה למצוא טיסות באמת זולות. בנוסף, המלונות הכל כלול ביוון יקרים גם הם מאשר אלו שבקפריסין. אבל זה לא הפרמטר היחיד בחישובים ובכלל – יוון היא לא רק איים. צפון יוון הפכה להיות מאוד מתויירת בזמן האחרון בזכות הנופים המשגעים שלה. פה תוכלו לראות מלונות מומלצים בכרתים, רודוס וקוס למשפחות, מלונות מומלצים בקורפו למשפחות, מלונות מומלצים באתונה למשפחות, מידע על חופשה משפחתית בקורפו, כאן יש אטרקציות ברודוס ופה אטרקציות בכרתים. פה יש מסלול בצפון יוון עם תינוקות וגם צפון יוון בקרוואן, מסלול בפיליון עם מתבגרים, ומסלול של שבוע בכרתים עם ילדים.

19. סלובניה

סלובניה לרוב מופיעה בקבוצה בשילוב עם קרואטיה. היא צוברת תעוצה, אבל המחסור בטיסות ישירות משפיעות על התיירות מישראל, למרות שלהבנתי משרד התיירות ממש מנסה לארגן טיסות ישירות מישראל. פה תוכלו לקרוא מסלול  של סלובניה עם ילדים.

20. פורטוגל

פורטגל, בעיניי, היא אחת המדינות הכי מפוספסות בינתיים בארץ, אבל זה זה כבר משתנה כי עכשיו יש טיסות ישירות לליסבון ולפורטו, מה שממש מקל על ההגעה עם ילדים. פה תוכלו לקרוא את המסלול שיש לנו באתר על פורטוגל עם ילדים, מלונות מומלצים בליסבון למשפחות, ואטרצקיות ואוכל בליסבון לילדים.

21. קפריסין

קפריסין בהחלט קופצת בפופולאריות בקבוצה, ולמרות שטכנית יוון (מסתבר) זולה יותר מקפריסין, בפועל הטיסות והמלונות עצמם משתלמות יותר למשפחות ישראליות. פה תוכלו לקרוא על אטרקציות בפאפוס למשפחות, אטרקציות באיה נאפה למשפחות ומלונות בקפריסין למשפחות. ומי ששומר כשרות יכול למצוא פה מלונות כשרים בקפריסין.

22. ספרד

אחת המדינות היחידות באירופה בהן ניתן לטייל בכיף גם בחורף, ספרד היא יעד מאוד אהוב על ידי התיירים הישראלים – אבל קצת פחות על ידי משפחות. אבל לספרד, ובמיוחד לברצלונה, יש המון להציע למשפחות. הנה מסלול בברצלונה בחג המולד ופה גם יש מידע על טנריף עם ילדים. כאן תוכלו לקרוא על מלונות מומלצים בברצלונה למשפחות, מלונות מומלצים במדריד למשפחות, אטרקציות בברצלונה למשפחות, אטרקציות במדריד לילדים, מסלול במדריד בפסח, ועוד המלצות על מדריד בפסח עם ילדים, ופה יש עוד מסלולים בקבוצה על ברצלונה, ולנסיה ומדריד.

23. איטליה

אמנם רוב המשפחות שטסות שאיטליה טסות לאגם גארדה, אבל יש למדינה המון מקומות בהם אפשר לטייל. פה תוכלו לקרוא על מלונות מומלצים ברומא למשפחות, אטרצקיות ברומא למשפחות, מסלול ברומא ופירנציה בפסח עם ילדים, מלונות כשרים באיטליה, טוסקנה בפסח עם ילדים, כריסמס במילאנו עם ילדים, ונציה ומילאנו בחג המולד עם ילדים, סיציליה עם ילדים, מסעדות ברומא ללא גלוטן, מסלול ברומא למשפחות עם ילדים קטנים, מסלול בונציה עם ילדים, רומא עם מתבגרים, מסלול בצפון איטליה עם ילדים, דרום איטליה עם ילדים ואגם גארדה עם ילדים.

24. גרמניה

גרמניה זולה משמעותית מישראל, אבל יש לציין שמאז האינפלציה של 2022-23, המחירים מאוד עלו, במיוחד בברלין, והיא כבר לא זולה כמו פעם. פה תוכלו לקרוא את הפוסט שלנו על ברלין עם ילדים ופה יש מלונות מומלצים בברלין. ברלין היא גם מקום מעולה לשווקי חג המולד ובכלל יש הרבה לעשות בברלין עם ילדים בחורף, היער השחור עם ילדים, מסלול ביער השחור עם מתבגרים, מסלול בצפון גרמניה עם ילדים, מדריך לפארק אירופה, מדריך לרולנטיקה, פארק המים המקורה של פארק אירופה, פארק לגולנד בגרמניה, לינה ביער השחור למשפחות, אטרקציות ביער השחור וחבל אלזס, מסלול ביער השחור ולגולנד, אטרקציות בברלין וסקסוניה השיווצרית, גרמניה בקראוון עם ילדים, וטיול קראוונים באלפים הגרמנים עם ילדים.

25. אוסטריה

עדיין אחד מהיעדים הכי מתויירים על ידי משפחות ישראליות. פה תוכלו למצוא מסלולים באוסטריה עם ילדים, כולל אוסטריה התחתונה, וכאן יש מלונות מומלצים בוינה ובזלצבורג למשפחות. פה תוכלו למצוא מסלול בוינה למשפחות וגם את כל המסלולים שהועלו לקבוצה.

26. צרפת

צרפת גדלה בפופולאריות לאחרונה מכיוון שנפתחו קווי לאו קוסט רבים בכל במדינה. כך למשל תוכלו לטוס לנאנט ולטייל בעמק הלואר עם ילדים, וכמובן שעדיין יש את פריז – ואי אפשר לשכוח את דיסנילנד פריז (יורודיסני). פה תוכלו לקרוא גם על טיול בת מצווה בפריז וטיול מהמם באלפים הצרפתיים. כאן יש המלצות למלונות בצרפת למשפחות ופה גם יש המלצות למלונות ודירות שקרובות לדיסנילנד פריז. וכמובן שפה תוכלו לקרוא את כל הפוסטים על צרפת עם ילדים בקבוצה.

27. בלגיה

בלגיה עולה פחות בקבוצה, אבל מהמסלולים שהעלו חברי הקבוצה – חבל, נראה שיש המון מה לעשות. פה תוכלו לקרוא את המסלולים של חברי הקבוצה על בלגיה עם ילדים, חלקם בחלק מטיול להולנד.

28. הולנד

הולנד לא יורדת מכותרות הקבוצה ונשארת אחת מהמדינות הידידותיות ביותר למשפחות, גם אם אלו טיולים משמעותית יותר יקרים ממזרח אירופה. פה תוכלו לקרוא כמה מסלולים באתר, פה בקבוצה, וכאן תוכלו למצוא מלונות מומלצים באמסטרדם למשפחות.

29. בריטניה

לא מפתיע במיוחד למצוא את בריטניה בחלק היקר יותר של מדינות אירופה, אך למרות כל זאת, היא נשארת אחת המדינות המתויירות ביותר, למרות שרוב התנועה מגיעה ללונדון. פה תוכלו למצוא את המדריך שלנו על בריטניה עם ילדים, כולל אטרקציות בלונדון למשפחות וכאן יש שני טיולי בת מצווה מהממים בסקוטלנד ובאנגליה. פה יש מלונות מומלצים בלונדון למשפחות, המדריך לתחבורה הציבורית בלונדון, כריסמס בלונדון עם ילדים, וכאן יש את כל המסלולים בבריטניה בקבוצה.

30. שוודיה

על שוודיה אין כמעט מידע בקבוצה, אבל היא נראית מדהימה, אז אם הייתם – נשמח שתעלו סיכום!

31. פינלנד

אחת המדינות היקרות ביותר באירופה – ומהמיוחדות ביותר. אחותי עכשיו מטיילת שם בפעם השנייה ואני מתמוגגת מהתמונות שמעלה גיסי לפייסבוק. עד שיחזרו ויעלו פוסט מסודר, הנה שלושה מסלולים בפינלנד שהועלו בקבוצה, כולל הטיול הראשון של אחותי.

33. אירלנד

אחת מהמדינות ברשימה שלי, מעט מאוד מחברי הקבוצה ביקרו באירלנד. הנה המסלול היחיד שהועלה על אירלנד עם ילדים – אם ביקרתם, העלו בבקשה מסלול בקבוצה!

34-36. דנמרק, נורווגיה ושוויץ

עוד שלוש מדינות שנראות מדהים אבל כמעט ואין מיעד עליהן בקבוצה. פה תוכלו למצוא מסלול על דנמרק עם ילדים ופה יש מידע על אטרקציות בשוויץ עם ילדים וגם שני על שוויץ עם ילדים (בשילוב עם עוד מדינות). ואם אתם אוהבים טיולי קרוואן – אז קבלו את נורווגיה בקרוואן עם ילדים. אם ביקרתם במדינות האלו עם ילדים – העלו בבקשה פוסטים לקבוצה!

36. המדינה הכי יקרה באירופה: איסלנד

איסלנד עם הנופים המשגעים נהייתה קצת פחות נגישה לנו עם קריסת חברת Wow, אבל עדיין אפשר להגיע עם קונקשן. פה תוכלו לקרוא את המסלול למשפחות באיסלנד – טיול של שבועיים!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים