בודפשט בפסח למשפחות עם ילדים – מאת מרינה פרוגר קנטור

פוסט זה על בודפשט בפסח למשפחות עם ילדים פורסמם במקור בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של מרינה.

סיכום טיול לבודפשט בפסח 2023, זוג עם 2 ילדים בני 6 ו-8 ל 6 לילות. קצת מידע טכני:

• טיסות ראיינאייר – הזמנו ביום שנפתחו אז עלה סביב ה-1,000 יורו לכולנו כולל מזוודות והושבה. שינו לנו טיסות בהמשך והיינו צריכים להתאים את עצמנו לפי זה.
  • כסף – אשראי היה הכי נוח להכל. הבאנו 50,000 פורינט (535 ש״ח) מזומן והיה אפשר להסתדר גם עם 10,000 פורינט (לרכבת הילדים והשירותים הציבוריים). הכל אפשרי באשראי וזה מאוד נוח. את הפורינט הזמנו מראש לאיסוף בשדה. בודפשט לא זולה בכלל. עלויות של אוכל קצת כמו בארץ.
  • התניידות – הרוב בתחבורה ציבורית (הזמנו כל פעם כרטיסים בודדים באפליקציית בודפשט גו) ונסיעות שדה תעופה ופארק מים לקחנו בולט (אפליקציית מוניות מאוד נוחה).
  • ביגוד – ביומיים הראשונים היה קפוא (5-7 מעלות) והיה לנו ולילדים מאוד קר. התלבשנו עם 3 שכבות, כובעים ועדיין היה קר. אחר כך התחמם והיה אפשר להיות עם חולצה ומעיל.
  • לינה – מלון Emerald Downtown Suites. מלון ממש מפנק וחדש ממוקם במרכז. היתרון שהוא חדש ויפה ומאוד נוח להתנייד ממנו לכל מקום. החיסרון הוא שבחדר משפחה זה בעצם 2 מיטות באותו חדר ואין הפרדה, וגם שאין מטבחון ולנו זה היה קצת קשוח כי אנחנו רגילים שיש לנו את האפשרות לבשל. ארוחת הבוקר של המלון טעימה ובעיקר נוחה לילדים ונפתחת ב-7. יש במלון עצמו שתיה חמה וקרה חופשית וגם בחדרים ממלאים כל יום את המקרר במים וסודה. את החדרים מנקים כל יום וגם החליפו לנו מגבות כל יום. החדר מחומם מאוד וזה חשוב בלילות הקרים. כמובן שגם המלון הזה היה מלא בישראלים. פה אפשר לקרוא על עוד מלונות מומלצים בבודפשט למשפחות עם ילדים.

טיפ חשוב – בכל מקום שאתם נמצאים לכו עם הילדים לשירותים. תמיד הם ירצו להתפנות בטבע כמו שרגילים בארץ וזה בלתי אפשרי ואז צריך לרוץ איתם לחפש שירותים ציבוריים או מסעדות. שירותים ציבורים ומסעדות עולים כסף ולכן תמיד שיהיה לכם כסף קטן זמין.

היום הראשון – הגעה לבודפשט

נחתנו והגענו למלון, הילדים היו עייפים אז ארוחת ערב ליד המלון במסעדה יוקרתית מידי אבל זה סגר לנו פינה. יש באזור יותר מידי מסעדות וזה מבלבל ולא ברור מה טוב ומה לא. אולי כדאי להגיע עם רשימה שתהיה לכם כדי ללכת מיד כשהילדים רעבים (הם כל הזמן רעבים).

היום השני – מוזיאון הטבע

מוזיאון הטבע

היה קפוא וירד גשם. החלטנו לנסות את ארוחת הבוקר המומלצת של בית קפה סירקוז. היה באמת טעים. משם הלכנו למוזיאון הטבע של בודפשט (Hungarian Natural History Museum). מאוד דומה בסגנון למוזיאון הטבע בתל אביב אבל הרבה יותר מושקע ויפה עם הרבה פוחלצים ומיצגים יפים. היה נדמה שזה המקום היחיד בו היו מעט ישראלים. לאחריו חזרנו למלון למנוחה ואז הלכנו לאכול. קפאנו בחוץ, הילדים היו עייפים וקפואים והיה מאוד מאוד קשוח. לעידוד אכלנו קיורטוש (יש דוכנים בכל פינה).

היום השלישי – גן החיות וקרקס

פתחנו בארוחת בוקר במלון מה שאפשר לילדים לבחור מה שהם רוצים. מזג האוויר השתפר וכך גם המצב רוח. הלכנו לגן חיות במטרו – מקום ענק ומאוד מאוד מרשים עם המון סוגי חיות. היה לי אישית קשה לראות את החיות הגדולות בכלובים קטנים. ראינו מופע של כלבי ים שהלהיב את הילדים ואותי החזיר לשנות ה-80. אפשר להסתובב בגן חיות גם במזג אוויר פחות טוב כי יש בו הרבה מתחמים סגורים. אחרי זה הלכנו לאכול מחוץ לגן חיות במקום טעים עם שניצל וצ’יפס.

הקרקס

ב-15.00 הלכנו לקרקס שהוזמן מספר ימים לפני כן (הקרקס צמוד לגן חיות). הקרקס לטעמי היה נחמד מאוד אך ארוך מאוד (שעתיים) וכלל מופע עם סוסים וכיווץ לי ולילדים את הלב כשראו אותם רצים ושוט מונף מעל ראשם. חבל שעדיין משתמשים בחיות לשעשע אנשים. חוץ מזה היה מאוד נחמד. הילדים היו עייפים אז חזרנו למלון. וכמובן קיורטוש.

היום הרביעי – שייט בדנובה

השייט בדנובה

שוב היה מזג אוויר טוב ויצאנו לשייט בוקר על נהר הדנובה דרך חברת לג’נדה. היה מאוד יפה וההסבר היה מעניין בעברית. עצרנו באי מרגיט והשכרנו אופניים ל-4 (מקבלים הנחה דרך השייט של 25% אז כדאי לשים לב). רכבנו בכיף על האי ועשינו עצירות כשהתחשק, עצרנו לפיצה טעימה וגם בגינת משחקים. סך הכל היינו 4 שעות על האי. חזרנו בשיט המשך של לג’נדה (לשים לב לשעות שמגיע השיט חזרה).

גלגל הענק

הפסקה במלון ואז גלגל ענק – לי היה מפחיד מידי אבל הילדים נהנו.

היום החמישי – רכבת הילדים, גני שעשועים וארמון בודה

הרכבות

מזג האוויר היה מושלם וחזרנו לסירקוז קפה לארוחת בוקר ומשם יצאנו בכל סוגי התחבורה ציבורית לצד של בודה. התחלנו במטרו ואז חשמלית, רכבת גלגלי שיניים (קו 60). הגענו לרכבת הילדים בתחנה Széchenyi-hegy. קנינו כרטיס משפחתי בעלות של 5,000 פורינט (54 ש״ח) המאפשר נסיעה חופשית כל היום.

ירדנו בתחנה אחת אחרי בשם Normafa, שם הייתה גינת משחקים ונכנסנו לפארק היפה. שם טיילנו ברגל עד לגינת משחקים של תחנת Viragvolgy. משם אפשר לרדת ברכבל הכסאות אך אני והקטנה פוחדות מגובה ולכן החלטנו לוותר ועלינו משם לרכבת לנסיעה עד לתחנה האחרונה Hűvösvölgy.

הדרך הייתה יפה מאוד והיה שווה את הנסיעה בטבע. בתחנה האחרונה יש מוזיאון רכבת אבל הילדים היו רעבים אז הלכנו למסעדה הכי מקומית שיש ליד התחנה. המקום כאילו נתקע בשנות ה-80 ואין איש דובר אנגלית אבל בעזרת רצונה הטוב של בעלת המקום וגוגל טרנסלייט הצלחנו לתקשר והזמנו לילדים שניצל וצ’יפס ולנו גם מנות מגניבות מאוד והכל בעלות מזערית. ממש ממליצה על החוויה אם את אתם אוהבים מקומות מקומיים ואוטנטיים (Dani Kisvendéglő).

משם המשכנו לארמון בודה. הסתובבנו קצת ואז הילדים כבר היו עייפים אז חזרנו למלון ושם נשנשנו שוב קיורטוש.

היום השישי – אקווה וורלד Aqua World

אקווה וורלד Aqua World

פתחנו מוקדם בארוחת בוקר במלון ומשם ישר לאקווה וורלד. השארנו את האטרקציה ליום האחרון גם כי רצינו לשמור את הטוב לסוף וגם כי אמרו לנו שזה היום הכי פחות עמוס מהשבוע של פסח ופסחא ואכן כך היה. הזמנתי כרטיס משפחתי והשכרנו שם מגבות (10 ש״ח למגבת). מקבלים לוקר לשמירת חפצים. המקום באמת נחמד מאוד ומחומם היטב. לגדול שהיה גבוה מ-130 היו הרבה אפשרויות של מגלשות והוא אכן ניצל את כולן. אך הקטנה התבאסה כי היא הרפתקנית ורצתה גם לעלות לכל המגלשות אך היא הייתה יכולה להיות רק במתחם של הקטנטנים, בבריכות הרגילות, במגלשה משפחתית ובקפיצה מגובה (שאני לא העזתי לקפוץ אך הילדים כמובן התלהבו). איכשהו בעלי שכנע במקום שהקטנה יכולה לעלות על אחד המתקנים של האבובים וזה סיפק לה את החוויה של הגדולים (היא יודעת לשחות).

במקום יש מזנון פשוט עם דברים בסיסיים כמו שניצל, צ’יפס, ופיצה (שמכל הדברים הייתה הכי טובה). לבסוף הדבר המעצבן היה דווקא במקלחות שהיו פתוחות ומאוד לא נעים להתקלח בהן בלי שום פרטיות. אני קילחתי בהם את הקטנה והלכנו להתלבש במקום אחר. היינו במקום מ-9 עד 19 והילדים היו מפורקים. פה תוכלו לקרוא את המדריך שלנו לאקווה וורלד.

היום השביעי – בחזרה לארץ

טיסה חזרה לארץ מוקדם בבוקר. הגענו כמעט שעתיים לפני הטיסה וזה היה בול להספיק גם ארוחת בוקר בשדה וגם לעלות למטוס. סך הכל היה טיול כיף (והילדים רצו שימשיך) ואנחנו למדנו הרבה על טיול עיר ללא רכב אחרי שטסנו רק למקומות של טבע עם רכב צמוד.