טיול קראוונים באלפים הגרמנים עם ילדים – מאת רוני ליאור [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים, ופורסם פה באישורה של רוני ליאור. פה יש עוד מידע על טיולים בקרוואנים ומסלולים נוספים.

אמ;לק: טיול משפחתי בקראוון זה כיף לא נורמלי. אבל רק אם המשפחה שלכם חמודה. עכשיו שיש לי בכל זאת כמה רגעים – נראה לי כמו הזמן הנכון לספר על הטיול המדהים והמיוחד שעשינו. אנחנו – זוג עם שלושה ילדים, בת תשע, בן שש ובת שנה.
הפרטים היבשים: טסנו למינכן, גרמניה באוגוסט 2018. איסוף קראוון גדול (מתאים לשישה אנשים) במרחק 40 דקות מהשדה. שלושה שבועות ו- 2400 ק”מ אחר כך – הוחזר הקראוון אחר כבוד לאותה הנקודה בדיוק.
טיול קרוואנים באלפים הגרמנים עם ילדים - אתר קמפינג
אתר קמפינג לקרוואנים באלפים
הטיול עצמו: האלפים הגרמנים, גיחה קצרה לאוסטריה, פלאי טבע, נחלים, אגמים, שמש, גשם, ברקים ורעמים, הליכות ברגל, טירות ומבצרים, עיירות מנומנמות, וקצת שופינג.
הילדים: סה”כ במצב תקין. ובכל זאת: לא חיפשנו “אטרקציות לילדים”, בעיקר טבע במצבו הטבעי – זו אטרקציה לא מבוטלת. אגם ועוד אגם ועוד אגם זו אטרקציה די גדולה לילדים ישראלים. היי לייטים שאני יכולה להמליץ עליהם – קצת מצחיק, אבל גני שעשועים. לא סטייל דיסני, אלא גני שעשועים שכונתיים.
גרמניה מלאה בגנים יצירתיים, מיוחדים, מעניינים ונעימים שיכולים להעביר בהנאה מרובה שלוש שעות משפחתיות בכיף לילדים קצת יותר גדולים (גובה מינימום 1.20 מטר – כמעט בכל מקום). המלצה חמה על פארקי חבלים – Aktivpark. חוויה בלתי נשכחת.
הקראוון עצמו הוא אטרקציה לילדים (עד היום האחרון עשינו תורות – תור מי לפתוח את הגגון? תור מי לפרוש את המחצלת? תור מי לחבר את הכסאות והשולחן?).

מידע פרקטי על טיול קרוואנים למשפחות באלפים הגרמנים:

טיול קרוואנים באלפים הגרמנים עם ילדים - אגמים, אגמים ועוד אגמים
אגמים, אגמים ועוד אגמים
שכירות קראוון לשלושה שבועות – 3,400 יורו ל-21 יום + 129 יורו על ניקיון פנימי של הרכב בהחזרה (אין מצב שלא ייגבו את זה מכם, אז פשוט קחו את זה בחשבון). המחיר ליום יורד משמעותית ברגע שמזמינים ל-21 יום או יותר.
בהזמנת הקראוון: תוודאו שיש גגון נפתח (לצל), תוסיפו סט מטבח וסט שולחן וכסאות קמפינג. כדאי מאד להזמין הרבה (!) זמן מראש, זה מוריד משמעותית את המחיר.
לינה באתרי קמפינג – 20-40 יורו ללילה, תלוי באתר ובעיקר תלוי במיקום (אגמים שווים במיוחד, בשיא העונה פשוט יותר ביוקר). אין צורך לישון כל לילה באתר קמפינג. אפשר להיכנס לאתר, לשלם 5 יורו, ועבורם לנקז מים “אפורים” (של הברזים) ו”שחורים” (שירותים) ולמלא מים נקיים במיכל, ופשוט לישון איפשהו. במשפחה של חמש נפשות כמעט בלתי אפשרי להעביר 24 שעות בלי ריקון ומילוי. לינה באתרים נותנת נקודת חשמל, מקלחות ושירותים ציבוריים (לרוב נקיים ומסודרים, תמיד יש מים חמים), ולעתים קרובות גם מסעדה/קפה ואפילו מינימרקט מינימאלי (מוכר בד”כ לחמניות בבוקר, ריבה, חלב, קפה ומשחת שיניים. משהו כזה).
דלק – זה דיזל, מילאנו אולי 5 פעמים בשלושה שבועות. לא הוצאה ששווה להטריד את עצמכם בה.
טיול קרוואנים באלפים הגרמנים עם ילדים - המטבחון בקרוואן
טיול קרוואנים באלפים הגרמנים עם ילדים – המטבחון בקרוואן
אוכל – קנינו כמעט רק בסופר, אכלנו במסעדות לעתים נדירות ואם כבר אז תכלס בעיקר ג’אנק פוד. אם אתם לא אוכלים חזיר – אין לכם מה לחפש בדוכני הנקניקיות. עלויות בסופר דומות לישראל, רק מבחר הפירות והירקות ברמה גבוהה יותר והבשר (בקר/עוף) זול ממש בהשוואה לישראל. צריך לקחת בחשבון שהמקרר בקראוון קטנצ’יק כך שצריך כל יומיים שלושה לעשות סופר ולקנות בחכמה. אם הייתי בנאדם מאורגן הייתי ממש מתכננת ארוחות. זה לא קרה. צירוף המילים “שוב לסופר??” היה מאד נפוץ אצלנו.
הצטיידות – כשאתם מגיעים, תעברו על המטבח ותראו אם חסר משהו שאתם רגילים לבשל בעזרתו. קנו קופסאות פלסטיק לאיחסון אוכל – לא גדולות, מאורכות יחסית שיהיה נוח להכניס למקרר. ממש ממש כדאי לקנות מחצלת לפריסה לצד הקראוון כשחונים. השירותים בקראוון הם בעיקרון כימיים. קונים מין טבליות מיוחדות שמונעות כל ריח (בחיי. ואני מהרגישים). צריך לקנות אותן בחנויות לציוד קמפינג ולהחליף עם כל ריקון של המיכל (תכלס כמעט כל יום). לזכור בקניה הראשונה שצריך ה-כ-ל: מגבות נייר, נייר טואלט, סבון כלים, סמרטוטים, חומר ניקוי לשירותים, שמן, מלח, תבלינים… הבנתם. הכל.
כניסות למקומות – עלות לא מבוטלת. ילדים משלמים מגיל 6 ברוב האתרים. כמעט תמיד חצי מחיר ממבוגר.
דברים שממש ממש כדאי להביא מהבית – מצעים ומגבות לכולם (לא הבאנו, בנינו על לקנות וזו היתה טעות, עלות לאדם של מצעים מהחברה היא 50 יורו. זה נשמע לי המון אז ויתרתי). סכין ירקות, סכין לחם ומקלף.
מזג אוויר – באוגוסט בגרמניה מזג אוויר הזוי. בחלק מהזמן היו 32 מעלות וגרמנים מעולפים בבגדי ים שכבו בצד הדרך ובחלק מהזמן לבשנו מעילים וכובעים חמים. אריזה לזה זה תיק (סטיגידיש).

יש שני יתרונות גדולים לקרוואן:

1. יש מטבח זמין בכל עת. למי שיש ילדים בררנים באוכל זה ממש פתרון מעולה. וגם באמת שמסעדות די יקרות שם והסופר לא, אז במובן הזה לחיות שלושה שבועות על מסעדות זה ממש לא רלוונטי.
2. היכולת להגיע להמון מקומות מגוונים. בטיול עם רכב ומלון עם ילדים קטנים את לא כל יום במקום אחר – רק לחשוב על לארוז ולפרוק כל יום. ואז למעשה עושים טיולי כוכב, וזה מצמצם את הטווח הטיול.

אתגרים בטיול קרוואנים:

טיול קרוואנים באלפים הגרמנים עם ילדים - עוד אתר קמפינג
אתר קמפינג
1.  זה לא טיול למפונקים. בגדול – מקלחות עדיף באתרי הקמפינג (אין לי מושג איך מישהו שהוא לא מטר-וחצי מתקלח בתוך הקראוון), כמעט תמיד נקי ומסודר, אבל עדיין חווית הקמפינג נשארת. כנ”ל לגבי השירותים. כביסה עושים גם באתרי הקמפינג. לעתים רחוקות הכל יוצא באמת יבש. לרוב את מוצאת את עצמך תולה מעל לראשים שלכם כביסה. האתרים מאד נעימים ומאובזרים, כולם סה”כ מתחשבים אחד בשני ומשתדלים לא להרעיש מדי. כמו כן, רק כשאת מגיעה לגרמניה את מבינה עד כמה הילדים החנונים שלך רועשים. ואז את מבינה שגם אתם בגדול כל הזמן צועקים.
2.  לוקח זמן להבין כמה זמן כל דבר לוקח. זה נשמע טפשי, אבל האמת היא שלקפל את הקראוון בבוקר לקראת נסיעה לוקח בהתחלה קרוב לשעה וחצי. זאת אומרת שאם אמרת לעצמך – יאללה בקטנה נתארגן ונזוז, אז למעשה מדובר על זה שיצאתם במקרה הטוב לאנשהו בתשע או עשר. תלוי כמה מוקדם השדונית העירה את כולכם.
3. הסדרי הלינה. הקטנים מאחורה, הגדולים מעל הקבינה, ירדן באמצע, על מה שבבוקר חוזר להיות מושבי הנסיעה של הילדים ושולחן אוכל/משחקים קטן. אצלנו כולם הלכו לישון מאוחר מדי. כמעט כל יום. גם ההגעה לוקחת זמן התארגנות, וגם עד ש ועד ש.. בקיצור, ידידיה ואני מצאנו את עצמנו הולכים לישון מחוסלים כל יום ב-11 בלילה לפחות, למרות שכל הסביבה שלנו כבר היתה בחושך וישנה כבר שעתיים.
4. אוכל. להורים לילדים בררנים ו/או לשומרי כשרות, הקראוון מאפשר באמת לדאוג לכל אחד למה שהוא אוהב לאכול, בטעמים של הבית. למבשל/ת (אני, במקרה הזה) מדובר בהרבה עבודה. זו למעשה היתה הפעם הראשונה שבמשך כל כך הרבה זמן ברצף הכנתי 16 ארוחות ביום לחמישה אנשים (מי אתם ילדים שלי, וממתי אתם בכלל אוכלים משהו?). וכל האירוע הזה קורה בתוך מטבח פיצקי. בגדול, מתרגלים די מהר. למי שאינו מסודר מטבעו (אהמ) – העובדה שצריך לסגור הכל לפני כל נסיעה מחייבת לשטוף מיד את כל הכלים, להכניס הכל למקום וכו’. חבל קצת שההרגלים האלה לא החזיקו כלל אחרי שחזרנו.
5. משוגעים מה יש לכם לנסוע עם תינוקת?? היא היתה נורא חמודה, והיתה לנו הזדמנות שלא חוזרת לבלות איתה חודש אינטנסיבי יחד כמשפחה, ולהתחבר אליה כולנו (ובכלל אחד לשני כמובן). יחד עם זאת, עניין הלינה היה מאד לא פשוט, לקח לה המון זמן להצליח לישון בנחת שם. כנ”ל לגבי האוכל והמקלחות. אני מרגיעה את עצמי בכך שלימדנו אותה גמישות קוגניטיבית. או משהו.
חפרתי ובכל זאת, אם אתם מתלבטים – סעו. עצות אחרונות לסיכום (ומוזמנים לפנות אלי בפרטי אם אתם באמת חושבים על זה): בואו עם נחת רוח. יש המון דברים שהולכים לקרות לא כמו שהתכוונתם, זה אימון טוב בלשחרר. בואו סלחנים – הדברים שמעצבנים אתכם בבית עשויים פי כמה לעצבן אתכם בתוך קופסת מתכת. בואו מוכנים לעבוד – זה לא נופש. בשום רמה. זה חופש מדהים, זו הזדמנות לטיול ייחודי, זו הזדמנות להכיר אחד את השני יותר טוב, לדבר, להתמודד עם אתגרים. נופש – זה לא.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים