טנריף עם ילדים – כל מה שרציתם לדעת על אטרקציות בטנריף ועוד [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

במסגרת תערוכת התיירות השנתית IMTM בגני התערוכה, הוזמנתי לאירוע מיוחד של לשכת התיירות של האי טנריף בו שר התיירות של טנריף, אלברטו ברנבה, פינה כמה דקות מיומו כדי לדבר איתי ולספר לי על האי הקסום. טנריף הוא אחד האיים הגדולים שבקבוצת האיים הקנריים, שהם חלק מהקהילות האוטונומיות של ספרד. האם שווה לטוס אל טנריף עם ילדים? הנה כל המידע שיעזור לכם לתכנן חופשה מקסימה באי המיוחד הזה.

שר התיירות של טנריף, אלברטו ברנבה
שר התיירות של טנריף, אלברטו ברנבה

טנריף בדקה

טנריף עם ילדים - מתוך האתר הרשמי webtenerife.com
טנריף עם ילדים – מתוך האתר הרשמי webtenerife.com

האיים הקנריים נמצאים בצפון מערב אפריקה על האוקיינוס האטלנטי, ומעבר לאינספור חופים משגעים, באמצע האי יש את הפארק הלאומי טיידה, אתר מורשת עולמית של אונסק״ו. הר טיידה הוא הר געש שבעברו יצר גם חופים עם חול שחור, בין השאר, ובאי תוכלו גם למצוא שלל פעילויות אקסטרים וספורט מים לגדולים, לצד פעילויות רבות לקטנים. טנריף מאוד מתגאה בנגישות שלה וחלק מאוד נרחב מהאי מונגש לעגלות ומוגבלי תנועה. למעשה, יש 12 חופים בצפון האי עם מתקנים מיוחדים למטיילים עם תנועה מוגבלת. בחוף ויסטאס, למשל, אפשר לשכור כסאות אמפיביים לשחייה בים. את הפירוט המלא של ההנגשה בכל האי תוכלו למצוא באתר ההנגשה של האי. האי עצמו קטן וניתן להגיע מהנקודה הדרומית ביותר לצפונית ביותר תוך שעה.

טנריף עם ילדים - פסטיבלים בטנריף
טנריף עם ילדים – פסטיבלים בטנריף

יש בטנריף מספר פסטיבלים במשך השנה, כאשר הפסטיבל הגדול ביותר מתרחש בסוף פברואר או תחילת מרץ, פסטיבל סנטה קרוז. אם יש לכם אפשרות להגיע לאי בתקופה הזאת, אני ממש ממליצה לכם לבדוק מראש באיזה תאריכים יתקיים הקרנבל כי מהסרטונים שראינו במפגש – זה נראה ממש מדהים.

טיסות לטנריף

טנריף עם ילדים - טיסות לטנריף
טנריף עם ילדים – טיסות לטנריף

אפשר להגיע לטנריף בטיסה ישירה או בקונקשן. את הטיסה הישירה מפעילה חברת SmartWings והטיסה אורכת כ-7.5 שעות. חשוב לציין שזאת חברת לאו קוסט שכוללת מזוודה. אין מערכת בידורית או ארוחה לכן כדאי להצטייד מראש בתעסוקה לילדים וכמובן שגם באוכל (למרות שיש שתייה וכריכים למכירה במחירים סבירים בהחלט). ניתן גם להגיע לטנריף עם קונקשן, בדרך כלל דרך מדריד, בעלות מופחתת ופיצול של הטיסה.

מזג אוויר בטנריף

לפי שר התיירות ברנבה, מזג האוויר בטנריף הוא Eternal Spring, כלומר אביב נצחי. עם ממוצע של 23 מעלות כל השנה, בחורף מזג האוויר יכול לרדת ל-21 מעלות ואילו בקיץ לטפס עד ל-27 מעלות. מסיבה זו, טנריף היא יעד מושלם לכל עונה – אפשר לטוס בקיץ, בפסח, בחגי תשרי או בחורף.

מלונות בטנריף

יש באי שלל מלונות מפנקים כאשר הרוב המוחלט נמצא בחלקו הדרומי של האי. האי ידידותי למשפחות עם מגוון אטרקציות, ולאחרונה ברור להם שהעתיד הוא המשפחות: בשנה האחרונה נפתחו שני מלונות שהפוקוס הספציפי שלהם הוא משפחות! המלון ״הותיק״ יותר הוא מלון GF Victoria והמלון החדש יותר, שנפתח ממש לפני חודש, הוא מלון Fantasia. יש עוד מלונות מפנקים באי שמומלצים למשפחות כגון  Tagoro Family & Fun Costa Adeje, H10 Las Palmeras, Hard Rock Hotel Tenerife ועוד.

אטרקציות בטנריף למשפחות

טנריף עם ילדים - פארק סיאם
טנריף עם ילדים – פארק סיאם

כפי שציינתי, יש הרבה אטרקציות לילדים בטנריף כאשר שתי המרכזיות הן פארק המים סיאם, שהוא פארק המים בעל הדירוג הגבוה ביותר בטריפ אדוויזור כבר 5 שנים ברציפות, ופארק לורו, שהוא גן חיות עם פוקוס חזק על שימור הטבע והחיות. יש אפשרות לרכוש כרטיסים בנפרד לשתי האטרקציות האלו, אבל בלינק הזה תוכלו לרכוש כרטיס משולב לשניהם ולחסוך 10 יורו למבוגר ו-6.5 יורו לילד. הכרטיס המשולב תקף לשבועיים מהרגע שהשתמשתם בו לראשונה, כלומר אין צורך ללכת שתי האטרקציות באותו היום ואפילו לא בימים רודפים. שני הפארקים האלו נחשבים מהטובים בכל אירופה ופארק לורו הוא מספר 2 בכל העולם בתחומו בטריפ אדווייזור.

טנריף עם ילדים - מתוך האתר הרשמי webtenerife.com
טנריף עם ילדים – מתוך האתר הרשמי webtenerife.com

בנוסף לשני הפארקים האלו, בטנריף אפשר לצאת לשייט של שעתיים בו ניתן לראות דולפינים ולוויתנים. חשוב לי אישית לציין שהם נצפים בים הגדול, בסביבה הטבעית שלהם, והם לא נמצאים בכלובים ולא באים במגע עם המבקרים. שר התיירות ברנבה מדגיש שמכיוון שזה האזור הטבעי שלהם, בכל סיור ניתן לראות את החיות המופלאות האלו. פה יש סיור מאוד מומלץ באתר Get Your Guide בו ניתן להזמין מקום רק לסיור או גם לכלול ארוחת צהריים ואיסוף מבית המלון.
אחת האטרקציות המיוחדות ביותר באי, שמתאימה בעיקר לאלו עם ילדים שלא נרדמים ב-8 (כמו שלי), הוא צפייה בכוכבים מהר הגעש, נקודת תצפית שנאסא הכריזה עליה בתור המקום השלישי הכי טוב בעולם לפעילות זו.

טנריף עם ילדים - מסלולי הליכה
טנריף עם ילדים – מסלולי הליכה

באי עצמו יש כ-1,500 ק״מ של שבילים לטיולים רגליים, ביניהם שבילים ארוכים מאוד למטיבי לכת ועד לשבילים קצרים שמתאימים לילדים. רוב השבילים האלו נגישים לעגלות.

טנריף עם ילדים - הר הגעש טיידה Teide
טנריף עם ילדים – הר הגעש טיידה Teide

שמורת הטבע והר הגעש טיידה הם כמובן חלק מרכזי מהביקור באי, ויש רכבל שניתן לקחת לפסגת הר הגעש. מומלץ להזמין מראש כרטיסים לרכבל כי הם מגבילים את כמות האנשים כל יום לפי שעות. ניתן להזמין כרטיסים פה.
באי תוכלו גם למצוא הרבה כרמים, ירידים בכפרים, שווקים, ספורט מים ובכללי המון פעילויות בחוץ ובטבע. בחורף יורד שלג על ההרים הגבוהים וההבדל בין הצפון לדרום יכול להיות דרמטי ביותר: ניתן לשחות בבוקר בים בדרום האי ולראות שלג אחר הצהריים בצפון האי במרחק של שעת נסיעה בלבד.
אחת האטרקציות שמקבלות יחסית מעט מבקרים (20,000 מתוך 6 מיליון מקרים בשנה) לי דווקא נראה ממש מגניב לילדים והוא ה –Lava Tube, מסלול של 500 מטר שנראה כמו מערה ונוצר מלבה. אמנם מבוגרים יתבאסו מהאורך הקצר, אבל לי נראה שיכול להיות מעולה לילדים והזדמנות ממש מגניבה ללמד אותם על הלבה והרי געש.

טנריף עם ילדים - פארק אנאגה Anaga
טנריף עם ילדים – פארק אנאגה Anaga

האטרקציה הכי חבויה באי, על פי ברנבה, הוא פארק אנאגה (Anaga), אליו בקושי מגיעים תיירים. יער הגשם, כצפוי, מלא בירוק ונופים מהממים. יש מספר מסלולים מהם ניתן לבחור, גם לטיולים עם קטנטנים שאורכים כשעה. המסלולים ברובם נגישים לעגלות.

תחבורה בטנריף

מומלץ לשכור רכב באי, במיוחד כשמטיילים עם ילדים, אבל חשוב לדעת שיש בחלק מהאי שבילים מפותלים. אם אתם מעדיפים להתנייד בתחבורה ציבורית, תוכלו להגיע בקלות לכל מקום. האוטובוסים עומדים בזמנים ומגיעים לכל האטרקציות המרכזיות באי. שימו לב שיש אטרקציות מסוימות שמפעילות מערך הסעות משלהם כמו סיאם פארק והלורו פארק. אפשר להתעדכן במלון בהכל. עוד אפשרות היא אפשר לעשות קצת מחקר מראש, להחליט איפה תרצו לבקר, ולשלב בין רכב לבין תחבורה ציבורית.

שופינג בטנריף

למרות שלא הייתי טסה לטנריף רק בשביל הקניות, מסתבר שיש לאי המון להציע ובמחירים שווים יותר מאשר בארץ, כאשר חלק מהסיבה הוא המע״מ הנמוך (7%). אפשר אפילו למצוא מוצרי אלקטרוניקה במחירים שווים!

פה תוכלו לקרוא עוד מידע על אטרקציות בטנריף.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

5 תגובות

  1. לעדכן: אין טיסות ישירות לטנריף. היו לתקופה קצרה ובוטלו עם קרקוע המטוסים מהדגם הנ״ל. קונקשן יש בכל רחבי אירופה וזו הזדמנות להכיר עוד עיר חדשה.

    1. אהלן! אכן הטיסות הישירות בוטלו מכיוון שהם היו במטוסים שקורקעו בגלל התרסקות המטוסים האחרים. אבל עוד מעט יהיו שוב טיסות ישירות (אני מניחה במטוסים אחרים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים