אטרקציות ביער השחור ואלזס עם ילדים – מאת דקלה רוזנפלד פורסט [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ילדי דקלה רוזנפלד פורסט ומופיע כאן באישורה.
אמ:לק לכם: סיכום היער השחור ואלזס גיל 7 עד 70. נסענו בהרכב משפחתי זוג + 3 ילדים – גילאי 7, 11, 14 + סבתא וסבא.
נתחיל בזה שזו הייתה הנסיעה הכי מאתגרת עם המון שינויים. את מועד הטיסה שינינו 3 פעמים, את הזמנת המקומות עשינו רק לאחר בדיקת PCR שלילית של שני הילדים הקטנים כלומר יום לפני הטיסה הזמנו לינות. מראש הוזמנו כרטיסי טיסה, ביטוחים ורכב עם אפשרות ביטול עד 12 שעות לפני הטיסה.
הנסיעה הייתה בדיוק כשהתחילו לסגור מדינות וכל שעתיים היו הנחיות חדשות כולל ההנחיה שילדים זקוקים לבידוד בגרמניה, מה שדרש שוב שינוי תוכניות, כך ברגע שידענו שבאמת נוסעים התארגנו מהר על התוכנית – 5 לילות צרפת, 2 לילות ברוסט ליד פארק אירופה, 5 לילות לילות בטודנאו ולילה אחרון ליד שדה התעופה בבאזל.

אטרקציות באלזס עם ילדים

קולמר

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים

נחתנו בבאזל ונסענו ישר לקולמר הנמצאת כ-50 דקות מהשדה. החלטנו לישון במרכז העיר ממש על הרחוב הראשי Grand Rue. זו הייתה החלטה מעולה. הילדים תרגלו עצמאות ובטחון באנגלית בכך שירדו כל בוקר וקנו בגט, קוראסון וגבינות.
היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
אפריטיף בקולמר
בערב כשהם התעייפו, יצאנו המבוגרים לאפריטיף או לקפה ועוגה. יש אוטובוס כזה שנוסע בעיר חינם אז הגדול עלה והסתובב איתו, היציאה מהעיר קלה ממש והמיקום מעולה כטיול כוכב.

טירת קוניגסבורג

נהדרת, הרבה מדרגות ולא כולם התחברו אבל מי שכן הסתובב בטירה נהנה מאוד והנוף בדרך מושלם.

רויבווילה – סיור בעיירה

עיירה מהממת ומקסימה, בעיקר מקום לטייל ולספוג אוירה, אני חושבת שעיירה-שתיים מספיקות בהחלט. לא הצלחנו למצוא אף יקב פתוח – לא יודעת אם זו הקורונה או בגלל שהשעה הייתה 12:30 והם עייפים… אבל לא ממש הצטערנו.

שטרסבורג – קניות

המטרה בנסיעה לשטרסבורג הייתה בעיקר עצירה בפרימארק לרכישה קבועה של בגדים לילדים, גרבים וכ״ו. גילינו עיר מקסימה שנעים לטייל בה ויופי בכל פינה.

מולוז’ – City of the Automobile, Cité du Train

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים

אחת הבקשות של בן זוגי הייתה שאכלול פעילויות שקשורות לעולם הרכב, בעיקר פיג’ו וסיטרואן ומכוניות ישנות, לכן כשמצאתי את מוזיאון המכוניות במולוז’ היה ברור שיוקדש לו יום שלם. שום אתר או פושט שהיה לפני לא הכין אותנו לחוויה המהממת במוזיאון הזה גם מי שלא חובב רכבים פשוט השתגע שם מהרכבים ומהמבחר ומהיופי.
היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
נהיגה במכוניות אספנות
מראש ידענו שיש אפשרות לנהוג ברכבי אספנות או במכוניות יוקרה. לכן, התייצבתי בעמדת הרשמה לנהיגה שנפתחת ב-11 כדי שחלילה לא נפספס. בעלות של בין 50 ל-100 יורו ניתן לבחור שם מכוניות מדהימות לנהיגה, אחרי שבן הזוג בחר רכב מסוג טרקסיון ואבא שלי התיישב על מוסטנג אדומה החלטתי גם אני לקחת רכב ונהגתי על בנטלי. אין לי מילים לתאר את ההתרגשות והאופוריה שכולנו היינו אחרי היום הזה. חוויה חד פעמית.
הגדול עוד הלך למוזיאון הרכבות – Cité du Train – שהיה נחמד אך הרבה מגבלות קורונה מנעו שם את ההנאה מהרכבות.

 סושאו – מפעל ומוזיאון פיג’ו (Carr de l’Europe)

למחרת לא הספיקה לנו החוויה במולוז’ והדרמנו אף יותר לעיירה בשם Sochaux, שם נמצא מפעל ומוזיאון פיג’ו, למרות החוויה המדהימה יום לפני גם המוזיאון הזה היה מוצלח מאוד ומפתיע, בימים רגילים יש גם סיור במפעל וחנות חלקי חילוף (למגזימים) אבל קורונה וזה…

ראסט – פארק אירופה

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
פארק אירופה
כל מקומות הלינה ביער השחור שראינו היו מרוחקים כשעה מפארק אירופה ולכן החלטנו לישון דווקא בעיירה Rust הצמודה לפארק, מה שהתבררה כהחלטה חכמה מאוד. הגענו בתשע לפארק ויצאנו ממנו גמורים אחרי סגירה, סך הכל 10.5 שעות.
לנהוג את ה-5 דקות היה קשה ורוצים כבר לנוח אז לנהוג שעה לכיוון טודטאו נשמע לי כמו סיוט. מצאנו דירה מקסימה ממש וישנו בה לילה לפני ולילה אחרי. בבוקר העזיבה חיכה לנו ליד הדלת פתק מהבעלים עם ברכת נסיעה מוצלחת ומלא סוכריות גומי לילדים.
על פארק אירופה אני לא ארחיב. יש שלל המלצות ולמרות שעשינו הכנה ממש טובה לפני הנסיעה, כולל הורדת אפילקציה, כשמגיעים לשם חוטפים כזה הלם ומתבלבלים. לא הספקנו לעשות הכל ולא ראינו לדעתי איזה 4 מדינות… אבל היה מוצלח ושווה והתורים מציקים אבל אין מה לעשות (היינו בראשון). באיזה שלב התפצלנו והגדולים רצו למתקנים שלהם לבד.

אטרקציות ביער השחור וטוטדנאו

ההורים שלנו ישנו בהינטראצן ואנחנו בטוטדנאו, במפה זה לא ממש מרחק נורא, סביבות 20 דקות, אבל הדרך מאוד הררית ולפעמים לא בא לנסוע את הדרך הזו. המרחקים בין האטרקציות יחסית לא גדולים אבל לוקח 10 דקות כדי לעבור 5 קילומטר כי יש מגבלות של 30 קמ״ש בתוך הישובים.

פרייבורג – עוד קניות

עיר נחמדה אם מחפשים קניות וכ״ו וכמובן את חנות הדונאטס וארוחה ב-Five Guys, השוק נסגר כבר בשעה 14. המחירים יקרים יותר מצרפת. התעלות הקטנות הפרוסות בכל העיר זה ממש חמוד ונחמד. ילדים קטנים יותר גם היו ממש מתלהבים להשיט סירה.

טיטיזי – שייט

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
שייט בטיטיזי
האגם מאוד יפה ומיוחד ונעים לשוט בו – אם רוצים חווית שייט אפשר גם בשלוכזי במחיר זול יותר. טיטיזי עצמה מאוד מסחרית ולא חווינו אותה כמשהו נעים לשהות.

טוטדנאו – מגלשות מטורפות

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
מגלשות מטורפות
עשינו כבר מגלשות בכמה מדינות ולדעתי אלו המגלשות הכי ארוכות ושוות מכולן. שימו לב שכובעים וחפצים עפים שם. שימו הכל בתיק והחזיקו חזק. רוצים לחוות אותו קצת? יש לנו סרטון באינסטגרם שלנו.

פלדברג – מתחם פאנדוארנה, רכבל פלדברג

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
רכבל
ביום גשום ממש שהיה הלכנו למתחם פאנדוארנה בפלדברג – אפשר לשרוף שם שעתיים שלוש בשקט. לרכבל פלדברג חזרנו ביום שמשי – רכבל מוצלח עם נוף מדהים. רכבל נוסף מוצלח זה שאוונסילנד – שבסופו יש בית קפה טעים עם עוגות ונוף מושלם. ממש פינוק.

באד פרדייס – אין מילים!

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
באד פרדיס וגלאקסי
גם למי שמגיע עם ילדים יש אפשרות לעבור ממתחם גלאקסי למתחמים השקטים יותר, נחמד לעשות את המעבר לכמה דקות של שקט. לילדים אין כזו אפשרות, 3 שעות שם ומגיעים למיצוי.

מפליי הריין

היער השחור וחבל אלזס עם ילדים
מפלי הריין
נסיעה בדרך יפיפיה ושווה את זמן הנסיעה. אנחנו שילבנו אותם ביום האחרון בדרך ללינה ליד השדה. חוויה יוצאת דופן וכייף גדול לשוט ולעלות לצוק (הגענו מכיוון טירת וואפן). המחירים של האוכל והמים מטורפים אז כדאי להצטייד מראש. את ארוחת הצהריים עשינו במרחק של 35 ק״מ משם לכיוון באזל… שם כבר גרמניה והמחיר שפוי יותר.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים