פראג בפסח למשפחות עם מתבגרים – מאת ענבל צור

פוסט זה על פראג בפסח למשפחות עם מתבגרים פורסם במקור בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ועלה פה ברשומה של ענבל.
חזרנו משישה ימים בפראג מה-21-26.4, הורים ובת-רגע-לשתיים-עשרה. מצרפת פה סיכום והמלצות. בחרנו את פראג בגלל עלות הטיסות, עלויות המחייה הלא מאוד יקרות שם, הפעילויות האפשריות לילדה לפי תחומי העניין שלה וגם העובדה שמדובר בעיר רגועה ושקטה, שמתאימה לטרום מתבגרת רגישה שלא אוהבת המולה (לעומת רומא למשל, שהיא עיר רועשות וסואנת בכלי רכב ובאנשים).
קנינו כרטיסים עם אל-על, הטיסה של חברת טוס ומתוגברת בצוות של אל-על. בסך הכל לא הגענו עם ציפיות גבוהות, אז לא התאכזבנו. היה ממש בסדר.
בחרנו באל על בעיקר בגלל ששעות הטיסה מאפשרות לנו להגיע מוקדם בבוקר לפראג ולצאת בערב מאוחר, כך שהרווחנו יומיים מלאים בהגעה ובחזרה.
בחרנו בדירה שתאפשר לנו מרחב מספיק לשלושתנו, היה חשוב לנו שיהיה מטבח למקרה שנרצה לבשל. שכרנו דירה עם שני חדרי שינה במרכז העיר ממש, בין כיכר וואצלב לשעון האסטרונומי. הדירה מנוהלת על ידי מלון בשם U Prince, שם עשינו את הצ’ק אין, השארנו את המזוודות לשמירה. העלות כללה ארוחת בוקר במלון שהיתה לנו מאוד מוצלחת ואיפשרה לנו להתחיל את הבוקר שבעים ועם קפה טוב (חשוב!!) פה תוכלו לקרוא על עוד מלונות ודירות מומלצים בפראג למשפחות עם ילדים.
את הטיול התאמנו לקצב ולתחומי העניין של הילדה ושמחנו לגלות שהעיר שופעת באטרקציות נחמדות, כשהיתרון היא שהן לא יקרות באופן יחסי ובכל מקום כמעט תוכלו לרכוש כרטיס משפחתי שיהיה זול יותר משלושה כרטיסים בודדים. אנחנו עשינו בערך שתי אטרקציות כאלה ביום, וביתר הזמן שוטטנו בעיר וחקרנו אותה. ויתרנו על סיורים מודרכים כי היא לא הייתה מעוניינת בכך, אבל בעיר כזו עם שפע היסטוריה, זה מאוד יכול להוסיף לדעתי.

האטרקציות המוצלחות בפראג היו:

1. גן החיות

תצוגת קקי של חיות בכניסה לשירותים בגן החיות
בילינו שם לפחות חמש שעות. אני לא מרבה לבקר בגני חיות והמקום הותיר בי רושם חיובי – כלובים מרווחים, תנאי מחייה טובים, כבוד לבעלי החיים. גן החיות ענק, כדאי להגיע עם סבלנות, נעלי הליכה טובות ואוכל שהילדים אוהבים. אמנם יש דוכני מכירה אבל התורים ארוכים מאוד. התרשמנו מהניקיון של המקום, ומהעובדה שאף אחד לא מנסה להאכיל את החיות בבמבה 😉
גן החיות בנוי על צלע גבעה תלולה ויש אפשרות להגיע לפסגה עם רכבל. מדובר ברכבל של מושבים בודדים, סטייל הרכבל הישן בחרמון – אין מצב שאני או הבת שלי עולות על דבר כזה, אז טיפסנו את הגבעה ברגל. היה קצת מעייף אבל לא בלתי אפשרי. אנחנו היינו ביום שמשי ונעים וראינו את בעלי החיים גם בחצרות הפתוחות. בימים קרים הם בתוך המבנים ואז אני מתארת לעצמי שזה פחות נחמד. שילמנו על כרטיס משפחתי 950 קרונות (שהם 162 ש״ח). אפשר להגיע בתחבורה ציבורית או בבולט, אנחנו הלכנו על הבולט (שזה כמו אובר מקומי).

2. מיני גולף זוהר בחושך Prague Golf and Games

מיני גולף
מסלול מיני גולף חביב מצוייר בצבעי אולטרה סגול. אין הגבלה למספר הפעמים שאפשר לשחק שם או לזמנים (אלא אם יש מסיבה סגורה). היינו שם שעה וקצת וזה היה לגמרי ממצה. שילמנו כ-700 קרונות לכרטיס משפחתי.

3. מוזיאון אשליות

מוזיאון האשליות
יש בעיר שניים ושניהם די דומים בקונספט שלהם, של ציורי תלת מימד. אז ביקרנו רק באחד מהם ב-Museum of Fantastic Illusions. היה קצת צפוף כי היה יום ראשון אבל בכללי היה נחמד מאוד ויצאנו עם סט מרשים של תמונות 😉. כרטיס משפחתי – 700 קרונות. למוזיאון השני קוראים Illusion Art Museum.

4. מוזיאון החושים

מוזיאון החושים
גם כאן, לא בדיוק מוזיאון, אלא יותר אטרקציה עם אשליות אופטיות. היה מאוד נחמד, בילוי של כשעה-שעה וחצי. 700 קרונות למשפחה.

5. חנות הצעצועים המליס

שתי קומות של צעצועים. באופן מפתיע לא מצאנו שם פליימוביל, או באף חנות אחרת בעיר. מוזר. בקומה השניה של החנות יש כניסה לחוות פרפרים. מאוד נחמד. הכניסה לחנות בחינם כמובן, הפרפרים בעלות של 430 קרונות למשפחה (נדמה לי שגם כאן זה מחיר משפחתי).

6. מוזיאון הלגו

מוזיאון הלגו
אוסף פרטי של משוגע לדבר שהפך למוזיאון עם מיצגים של מאות ואלפי דגמים מאז שנות השבעים-שמונים ועד ימינו. האוסף הולך וגדל. בקומה העליונה יש את גולת הכותרת והיא החדר של ערכות ה-Star Wars. המיצגים מרשימים, מעניינים לחובבי ולחובבות לגו. חלקם מחוברים לכפתורי הפעלה לחשמל, תאורה, וכ”ו. מאוד נהנינו. כרטיס משפחתי 690 קרונות. יש במוזיאון גם חנות לגו.
6ב. לאוהבי־ות הלגו, יש חנות לגו רשמית במרכז חודוב. לא חנות מרשימה במיוחד, אין מה להגיע אליה במיוחד, המוזיאון לגמרי מספק את החוויה לחובבים ולחובבות.

7. מוזיאון הסלפי

מוזיאון הסלפי
חמוד מאוד לאוהבי הצילום. בילינו שם שעה של תמונות וצחוקים. גם פה, כ-700 קרונות לכניסה למשפחה.

8. הגלריה לדמויות הפלדה – Gallery of Steel Figures

גלריית הפלדה, תפסתי לבודהה לשיחה קלה על כוס קפה
עשרות דמויות פלדה ומכוניות בגדלים מרשימים, עשויים מברזל ופלדה בשימוש חוזר. אפשר לטפס על הכל. מאוד מרשים. גם כאן, שעה של בילוי, כלה 700 קרונות.

מקומות פחות מוצלחים

מבין כל המקומות שהיינו, יש שניים שלא נהנינו בהם והם מבחינתנו דיס-המלצה.

1. “עולם המים”

ממה שקראנו ברשת הבנו שמדובר במצפה תת ימי מרשים, בפועל הגענו למקום שיש בו הרבה מאוד דגים בגדלים שונים, כולל כרישים קטנים באקווריומים קטנים מדי. המיצגים עצמם מטופחים אבל המקום לא עמד בסטנדרטים שלי של החזקת בעלי חיים מבחינת מרחב לכל חיה, היינו שם חצי שעה ושילמנו מחיר מופקע של כאלף קרונות. המחיר אגב – רק במזומן, לא מקבלים כרטיסי אשראי. המקום הוכתר על ידי שלושתנו כביזבוז זמן, כסף וטירחה להגעה (כי הוא לא במרכז העיר).

2. מבוך המראות בגבעת פטרין

גבעת פטרין, מביך המראות
שילמנו 240 קרונות למבוך מראות לא מושקע במיוחד ושלא עשוי מי יודע מה, ספרנו בקושי עשר דקות מרגע שנכנסנו עד הרגע שיצאנו. (גם כאן המקום הוכתר כ”מביך” ולא כמבוך).

עוד מקומות שהיינו בהם בעיר תוך כדי שיטוט:

טירה סטייל דיסני, בכיכר השעון האסטרונומי
  • השעון האסטרונומי – מדי שעה השעון מצלצל והדמויות זזות. מיצג מרשים מבחינת ארכיטקטורה וטכנולוגיה, אם כי הבובות הזזות שם די קריפיות.
  • כיכר וואצלב – שהיא יותר שדרה ארוכה מלאה בחנויות במרכז העיר. בקצה שלה – הפסל של וואצלב והמוזיאון הלאומי. למוזיאון לא נכנסנו.
מגדל אבק השריפה
  • מגדל אבק השריפה The Powder Tower
  • גשר צ’ארלס – עשינו סיבוב בערב, באופן כללי להסתובב ברחובות, בסמטאות בשעות הבוקר והערב היה לנו מאוד נחמד.
  • גבעת פטרין והמצודה – מקום נחמד להסתובב בו, לא בימים שקר בהם וכשיש רוחות. מבחינתנו זה לא היה מאסט וגם הגענו ביום של רוחות מקפיאות וטפטוף גשם – לא היה כיף במיוחד. אל הגבעה אפשר לעלות ברכבלית, אנחנו הגענו לגבעה עם החשמלית – ולא היינו צריכים לשלם על הרכבלית.
קפה, הכי חשוב שיש איפה לקנות קפה
  • פסל הראש המסתובב של פרנץ קפקא – יש צמוד אליו מרכז קניות גדול, וגם סטארבאקס. (כבר אמרתי שקפה זה מאוד חשוב, נכון?)
חתולי בבית קפה
  • גיליתי גם שיש בתי קפה חתולים בעיר, וחובבת החיות התלהבה. האחד מהם היה מאוד מוצלח, עם אוכל קליל ושתיה סבבה. נמצא באזור שבין וואצלב – והשעון האסטרונומי, חפשו את Kavarne Kocici Praha. משם המשכנו לעוד בית קפה כזה, באזור הבית הרוקד – הלכנו עד לשם כדי לגלות שמדובר למעשה בבית עם תשעה חתולים די סנובים שלא אוהבים ממש להתלטף, או אנשים באופן כללי. שילמנו כניסה של 120 קרונות לכל אחד לשעה. יש במקום מכונת קפה לשימוש עצמי ומאפינס ועוגיות קנויות. פחות מומלץ.

פה תוכלו לקרוא על עוד אטרקציות בפראג למשפחות עם ילדים.

שופינג בפראג

צעצועי עץ זה הקטע פה
לא עשינו, זה פחות התחביב שלנו. יש שפע מרכזי קניות בעיר, בכל רחוב תמצאו אחד או יותר. בעיר תמצאו את קניון הפלדיום ואת מרכז חודוב העצום שנמצא קצת מחוץ לעיר וצריך להגיע לשם עם תחבורה ציבורית או בולט. בנוסף, יש גם פראיימרק בכיכר וואצלב, וגם רחובות של חנויות יוקרה.

מזג האוויר בפראג בפסח

בעיקרון מזג האוויר היה בסדר, אבל היה לי קר. רצינו לצאת לטייל בשמורות הטבע שבפאתי העיר אבל זה לא התאפשר בגלל הקור. לא הרגשנו צורך לצאת מהעיר, לפורום המשפחתי שבו היינו העיר הייתה מספקת למדי.

פראג בפסח למשפחות עם מתבגרים – מסעדות

בשעות הצהריים והערב כדאי להזמין מקומות מראש, היו לא מעט מקומות שרצינו לשבת בהם ואמרו לנו שאין מקום והכל מוזמן. גם כאן, אין לי המלצות מיוחדות כי הילדה לא חובבת קולינריה והתנסויות. בכל חור תמצאו טרדלניק, שזה הקינוח הלאומי שלהם – עם ציפוי בלי ציפוי, העיקר לנסות ולטעום. אני אהבתי את הגרסה עם הקצפת ולא עם הגלידה.

התניידות בפראג

העיר מלאה ברכבים עתיקים להסעת תיירים
התחבורה הציבורית יעילה ובתדירות גבוהה, אם כי הטראם היה נראה די עמוס. ילדים מתחת לגיל 15 לא משלמים. במעט שהתניידנו שלא ברגל התניידנו עם בולט. הורדנו את האפליקציה כבר בארץ. מאוד נוח. ובכל מקרה, העיר שטוחה וקל מאוד ללכת אותה ברגל. אנחנו עשינו ביום כ-20,000 צעדים בהליכה נינוחה.

פראג בפסח למשפחות עם מתבגרים – לסיכום

אחלה מקום לבלות בו עם ילדים, אני חושבת שמאי היה יכול להיות מוצלח יותר מבחינת מזג האוויר, אבל אני ידועה כלא חובבת קור, אז זה באמת אינדווידואלי. העיר נעימה, נקייה, ידידותית, ולא חשנו בשום מקום חשש להסתובב בשעות הערב, או שיש במרכז אזורים פחות ידידותיים. והכי חשוב – להתאים את הטיול והקצב לילדים, לדחוק בהם כדי להספיק ולסמן וי או שיהנו בכוח – רק יוביל ליותר תסכולים ועוגמות נפש. אתם מכירים את הילדות־ים שלכן הכי טוב, מה שלא יעבוד בארץ, לא יעבוד גם בחו”ל 😉. פה תוכלו לקרוא עוד פוסטים על פראג עם ילדים.