צפון גרמניה עם מתבגרים – מסלול בהמבורג מאת אורנית אבני-גורטלר

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על צפון גרמניה עם מתבגרים עלה במקור בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה ברשותה של אורנית.
במסלול ספסלי האוהבים
שני מתבגרים פרועים (טוב, לא ממש, או לפחות לא תמיד, אבל כבר לא ילדים קטנים בכלל – 17, ו-13 וחצי).  אבל… תקראו ותגיבו כדי שאדע שאתם בעניין, כן? 😉ובכן, זהו אזור פחות מוכר לישראלים, ובאמת לא ראינו ישראלים במהלך כל הטיול, מלבד פעם אחת בסופר (Lidl) בסולטאו. מספר הערות מקדימות, ומתחילים:
  • הורים עם שני בני נוער (בנים)
  • בהתאם לכך ועקב כך, הטיול תוכנן בקפידה (כהרגלנו), תוך התחשבות בצרכי כל בני המשפחה
  • משך הזמן: 10 לילות
  • הטיול נבנה כטיול מתגלגל. ישנו ב-4 נקודות לינה כדי להגיע בכל פעם ליעד המתוכנן
  • בשל פשיטת הרגל של חברת TLV (החברה היחידה שנהגה לטוס לאחרונה ישירות מישראל להמבורג) כשבוע לפני שרצינו להזמין כרטיסי טיסה, קנינו כרטיסים דרך אל על לברלין – היעד הקרוב ביותר לטיול בצפון גרמניה
מכיון שהיינו בעבר בברלין (חלקנו מספר פעמים), לא ראינו אותה כלל הפעם. נחתנו והמשכנו ליעד שלנו ובחזור, הגענו מהמבורג לשדה התעופה וחזרנו הביתה. הימים שלפני הטיסה שלנו היו ימי הכאוס של קיץ 2022 בנתב”ג. אין ספור פוסטים והודעות בתקשורת על בלגן, על מזוודות אבודות וכ״ו. על כן, נערכנו בהתאם וקנינו Smart Tags למזוודות. המלצות נוספות היו – לטוס רק עם טרולי, לא לקחת הרבה ציוד, לעשות צ’ק אין מוקדם ועוד.

ובכן, אנחנו בחרנו בדרך קצת יותר מקורית – הצטיידנו בילד ששבר את היד, עבר ניתוח (עד יום לפני הטיסה לא ידענו אם נטוס בכלל), וכך בזכות נציגי אל על הנחמדים, מחלקת רפואה דחופה שלהם ושירותי הביטחון בשדה, לא עמדנו בתורים והכל זרם על מי מנוחות.

(*למען הסר ספק: לא לנסות בבית!
**למי שלא מכיר אותי – חוש הומור. מותר לי)
.

יאללה, ממשיכים.

  • המזוודות הגיעו בשלום, גם בחזור. בשדה התעופה לא היה כל בלגן בחזרה. כנראה שהמצב נרגע.
  • תחבורה: שכרנו רכב דרך יורופקאר. לקחנו אותו מברלין. הוא שמש אותנו עד להמבורג, כולל היום הראשון בהמבורג. לאחר מכן החזרנו אותו בתחנה המרכזית בהמבורג ונסענו באוטובוסים ובמטרו. מאוד נוח.
  • את הדרך חזרה מהמבורג לשדה התעופה בברלין עשינו ברכבות, – ועל כך יסופר בהמשך. (רמז, כדאי להשאר לסוף!)
  • בשל מצבים בריאותיים שונים ידענו מראש ובהמשך שנצטרך לוותר על כמה מהתכנונים ולשנות כמה פעילויות, שחלקן היו אמורות להתאים מאוד לבני הנוער ולשמח אותם. על מה נאלצנו לוותר? בהמשך.

צפון גרמניה עם מתבגרים – יומן מסע

היום הראשון – טיסה לברלין ושינה ליד המלון

מכשפות בוורניגרודה

טיסת אחר צהריים לברלין באל על שיצאה די בזמן (עיכוב קטן של כעשרים דקות), הכל היה בסדר גמור. נחתנו בברליןבלילה. הזמנו מראש מלון בשדה התעופה, כדי שנוכל לישון ובבוקר לצאת לדרך, לטיול שלנו בצפון גרמניה באזור הרי ההרץ. אגב, לחבל הרי ההרץ מקושרת מסורת של סיפורים אודות מכשפות שמתהוללות בטקסים מסתוריים. בהתאם לכך, בכל הערים ניתן למצוא דמויות נחמדות של מכשפות – בגדלים וסוגים שונים.

המלון: Steigenberger Airport Hotel Berlin, מלון טוב מאוד – חדרים טובים ומרווחים, ארוחת בוקר מצוינת. מתאים מאוד ללילה אחד.

היום השני – Wernigerode

כיכר העיר בוורניגורדה – הנוף מחדרנו במלון

למחרת לקחנו משדה התעופה את הרכב ששכרנו דרך יורופוקאר ויצאנו לדרך לעייר בשם Wernigerode . לאחר נסיעה של כמעט 3 שעות, הגענו לוורניגורדה, ושהינו בה שני לילות. העיר יפהפיה, צבעונית, כפרית, מיוחדת והשהייה בה מאוד נעימה. ישנו במלון בשם Ringhotel Weißer Hirsch שממוקם במקום הכי טוב שיכול להיות – בכיכר השוק המרכזית, מול בית העירייה.

בכל בוקר (ובכלל במהלך היום) כשהבטנו בחלון ראינו את היופי שמסביב. ביום הראשון טיילנו קצת במרכז העיר, ראינו מרחוק את טירת ורניגורדה, ראינו מבחוץ את הבית הקטן (Kleinstes Haus), ושוטטנו בסמטאות היפות. מזג האוויר היה מעט גשום וסגרירי.חשוב לציין, כי החנויות, בתי הקפה והמסעדות נסגרים ב-18:00. משעה זו ואילך, מקומות בודדים פתוחים שעה-שעתיים לאחר מכן. אין הרבה אפשרויות לאוכל ובילוי, כך שכדאי להיערך מראש.

היום השלישי – Thale ו-Liebesbank Weg בגוסלאר

למחרת נסענו ל-Thale, עיר מקסימה בהרי ההרץ שיש בה מתחם Seilbanhanen Thale Erlebniswelt עם מגוון פעילויות, כולל מסלולי הליכה, תצפיות ונופים מרהיבים, פארק חבלים, רכבלים, מגלשות הרים ועוד.

הנוף מהרכבל בת’אלה
נסענו ברכבל פתוח אל פסגת ההר, התרשמנו מהנוף ולאחר מכן העפלנו לפסגה אחרת באמצעות רכבל עם רצפה שקופה. חלקנו גלשנו במגלשות הרים, ראינו את הבית ההפוך, וכמובן הסתובבנו בשבילים היפים ונהנינו מהנוף היפה והירוק. מזג האוויר היה בהיר ונעים.
מסלול ספסלי האוהבים
בשעות הצהריים המאוחרות חזרנו לוורניגרודה. לאחר מכן התפצלנו. הילדים חזרו לחדר לנוח ולקבל זמן תרבות עם המסכים שלהם, ואילו אנחנו נסענו לטייל. נסענו ל-Liebesbank Weg, אזור לטיולים רגליים בגוסלאר. הלכנו לאורך מסלול ספסלי האוהבים, ומדי פעם סטינו מהמסלול לעבר אגמים מקסימים ונופים שובי עין. בלילה חזרנו לוורניגרודה. לשמחתנו מצאנו סופר שפתוח עד 22:00, הצטיידנו בכל טוב וקינדר וחזרנו למפגש מרגש (“סוף סוף הבאתם מים ואוכל”) במלון עם הילדים.

היום הרביעי – טירת ורניגרודה Wernigerode Castle וסולטאו

הנוף מטירת ורניגורדה

הבוקר האחרון שלנו בוורניגרודה. נסענו ברכבת חמודה לטירת ורניגרודה היפה. בחזרה ירדנו ברגל (כעשרים דקות עד למרכז/למלון). נוף הרי ההרץ הנשקף מהטירה פשוט מרהיב. הטירה עצמה גם היא נחמדה מאוד. בשעות הצהריים יצאנו לכיוון סולטאו – היעד הבא שלנו. בשל פקק עצום באמצע הדרך התעכבנו, כך שהגענו לסולטאו ממש לקראת 18:00. הבחירה בסולטאו נבעה מהרצון לבקר במספר מוקדי עניין שנמצאים בסביבתה. ספוילר: זה לא כ”כ קרה, או קרה חלקית.

נקסט.
תא טלפון בסולטאו
התמקמנו בפנסיון שהזמנו. חלק מאיתנו בחר לנוח וחלק מאיתנו הסתובב במדרחוב השקט והחביב. ואם חשבתם שבוורניגרודה החנויות נסגרות מוקדם, כאן יש כאלו שנסגרות עוד יותר מוקדם ב- 16:00. לא כזה דרמטי כשלא באים במטרה לעשות קניות, כן דרמטי כשמחפשים בית מרקחת פתוח (למשל) או חנות מזכרות נחמדה.

היום החמישי – היידה פארק

רכבת הרים בהיידה פארק

בסולטאו שהינו 3 לילות. ביום הראשון, היינו בהיידה פארק – פארק השעשועים הגדול ביותר בצפון גרמניה, שיש בו את רכבת ההרים מעץ התלולה בעולם (חלק מאיתנו בדקו אותה). קנינו כרטיסים יום לפני באינטרנט. הכרטיסים יקרים למדי, ולא היה שום מבצע בזמן שקנינו. פארק השעשועים עצמו יפה, רחב ידיים, יש בו כמה וכמה רכבות הרים מפחידות ומעניינות, אבל בהשוואה לפארק אירופה, גרדה לנד ופארקי שעשועים גדולים אחרים באירופה ובארה”ב (תאמינו לי, בתור משפחה חובבת פארקי שעשועים, בדקנו את רובם 😉) הוא פחות אטרקטיבי ומגוון בעיניי. הדגש בו על רכבות הרים. לפחדנים בינינו (כותבת שורות אלו למשל? לא יכול להיות!) יש בו פחות אפשרויות.

אם אתם רוצים לדעת איך שירותי הרפואה בפארק – אשמח לספר לכם. איך אני יודעת? ובכן, טוב ששאלתם! במהלך הליכה בין מתקן למתקן, עקצה את הילד דבורה (או צרעה – עד היום לא ברור לנו), לא את זה עם היד השבורה, אלא את הילד השני. קצת איזון בבית הזה, לא?!… לקח לנו זמן למצוא את עמדת העזרה הראשונה בפארק. בינתיים ניסינו לתקשר באנגלית מעולה (זה עם היד השבורה) ובגרמנית רצוצה (אנוכי) עם כמה מוכרות בנקודות האוכל בפארק.

חלקן היו ממש נחמדות, על אף קשיי השפה, ובמקום אחד נתנו לנו חתיכות בצל לשים על העקיצה. אחת מהן יצאה איתנו והראתה לנו איך מגיעים לעמדת העזרה הראשונה במרחק של כרבע שעה הליכה מהירה. ילד אחד כאוב ועקוץ, השני עם יד שבורה. קטן עלינו. המשכנו. הגענו לעמדה, שם היו שני פרמדיקים או ליתר דיוק פרמדיק דובר גרמנית בלבד וחבר/קולגה/מתורגמן. נתנו לנו קוביות קרח, מרחו משחה ואמרו לנו שרק אם תהיה תגובה אלרגית/נפיחות עזה, שנפנה לבית החולים.

סוף טוב הכל טוב (או לפחות הרוב) – הכאב השתפר, המקום לא התנפח בצורה מוגזמת ולא נדרשנו לבדוק את בית החולים (לא בטוחה בכלל שיש שם אחד כזה) בסולטאו.

היום השישי – האאוטלט Designer Outlet Soltau

באאוטלט בסולטאו

בקרנו באאוטלט בסולטאו – Designer Outlet Soltau. אאוטלט נחמד, שיש בו כמה חנויות לא רעות של נייקי, פומה, Only, Levi’s ועוד. איך הוא בהשוואה לאאוטלטים של אורלנדו? נו טוב, לא כוחות. פעילויות נוספות שהיינו אמורים לעשות בסביבה ולא יצאו לפועל בשל עניינים בריאותיים כאלו ואחרים הם Snow Dome, Bispingen ו-Kart circuit Ralf Schumacher. אילו היינו יודעים מראש שלא נוכל להיות שם, היינו מקצרים את השהייה בסולטאו לטובת יום נוסף במקום אחר. סך הכל בסולטאו עצמה אין כל כך מה לעשות. מגיעים אליה בעיקר בשל מוקדי העניין בה ובקרבתה.

היום השביעי – המבורג

המבורג

נסענו להמבורג ושהינו בה במשך 4 לילות, עד לטיסה חזרה לארץ. שהינו במלון Reichshof Hotel Hamburg – המלון ממוקם ממש מול התחנה המרכזית. מיקום מצוין כנקודת מוצא לטיולים בהמבורג ובסביבה. מלון טוב מאוד עם חדרים גדולים ומרווחים.

יצאנו בשעות הבוקר המאוחרות. קבל את פנינו מזג אוויר אפרורי וגשום. ניסינו להסתובב קצת לקראת ערב ב- Hamburg Dome, היריד של הקיץ בהמבורג – מעין לונה פארק של פעם שכולל הרבה מתקנים (התשלום הוא פר מתקן), המון דוכני אוכל והגרלות. בשל מזג האוויר לא הצלחנו, חזרנו למלון ותכננו לשוב למחרת.

היום השמיני – אגם אלסטר, מעבורת, טיול בעיר, Hamburg Dome

אגם אלסטר
למחרת הכל השתנה – היה יום בהיר ויפה להפליא (קצת קריר בבוקר ובערב). טיילנו בעיר וראינו את יופיה. 📌 הידעתם כי בהמבורג יש יותר תעלות מאשר בוונציה ובאמסטרדם? היינו באגם אלסטר, החיצוני והפנימי, נסענו במעבורת, ראינו את בניין העירייה היפה.
המבורג דום – מבט מלמעלה
אחר הצהריים בילינו כמה שעות נחמדות ב-Hamburg Dome. עלינו על כמה מתקנים וגם על הגלגל הענק (יקר מאוד, 7 יורו לבן אדם), כך שהייתה לנו נקודת תצפית נהדרת על העיר. זה היה יום עמוס ומהנה מאוד.

היום התשיעי – נמל המבורג, שופינג במונקברג שטראסה, Planten un Blomem

תעלות המבורג

יום יפה ושמשי גם כן (שלא לומר חם בחלקו ואף טרופי לשעה קלה בערב). בבוקר בקרנו בנמל המבורג, הנמל הגדול ביותר בגרמניה, ששוכן על גדת נהר האלבה. זהו הנמל השלישי בגודלו באירופה. טיילנו באזור ללא הילדים, כי מה בסך הכל מתבגרים רוצים לעשות בחופש? (או בחיים בכלל…) אכן, לישון!

גשר המנעולים בהמבורג

עברנו דרך גשר המנעולים ותעלות נוספות יפות. את הדרך חזרה למלון ולאיסוף הילדים עשינו במונקברג שטראסה – רחוב הקניות של המבורג.

פלנטן און בלומן
בצהריים יצאנו כולנו ל-Planten un Blomem, פארק מקסים עם גנים מיוחדים, מזרקה, בית תה יפני ועוד.
סירת פדלים באגם
לאחר מכן המשכנו לאזור אחר באגם אלסטר, ושכרנו שם סירת פדלים. שטנו כשעה בהנאה רבה, מתפעלים מהיופי שמסביב. כן, כן המבורג מאוד מאוד יפה 🙂.

היום העשירי – מוזיאון השוקולד ומוזיאון המניאטורות

מוזיאון השוקולד

היום המלא האחרון שלנו בהמבורג. זה היה יום מוזיאונים – בבוקר היינו במוזיאון השוקולד (CHOCOVERSUM Schokoladen – Museum). מודה שבהתחלה הייתי קצת סקפטית, אבל היה סיור מעולה וכולם נהנו. במשך כשעה וחצי המדריכה מסבירה על ייצור השוקולד, טועמים, מכינים… נחמד מאוד למבוגרים, לילדים וגם לבני נוער.

לאס וגאס בלילה – במוזיאון המיניאטורות
אחר הצהריים היינו במוזיאון המניאטורות – Miniatur Wunderland. זהו פארק מיניאטורות מקורה שמציג דגמים מוקטנים רבים של רכבות שעוברות ביעדים שונים. בנוסף, ישנם אזורים המוקדשים לאמריקה, איטליה, שוויץ ואוסטריה.
במוזיאון המיניאטורות
לקחנו גם סיור וירטואלי קצר, שמדמה ביקור במקומות שונים בעולם. מומלץ! סיימנו את היום בארוחת ערב במסעדה בווארית, היה טעים מאוד והמנות היו עצומות.

היום ה-11 – קניות בהמבורג והרכבת חזרה לברלין

בבוקר היו לנו כשעתיים בהמבורג. ניצול זמן מיטבי לקצת קניות ומזכרות. לאחר מכן התחלנו במסע המפרך חזרה לארץ.

קדימון: כל מה שחשבתם שאתם יודעים על רכבות בגרמניה… תשכחו מזה!

ובכן, קנינו מראש כרטיסים לרכבת לברלין, כולל מקומות ישיבה מסומנים. הרכבת הייתה אמורה לצאת מהתחנה המרכזית בשעה 14:35. בפועל, בעודנו מחכים בשיא החום בתחנת הרכבת (35 מעלות) ללא שום מזגן או אוורור, גילינו (כרבע שעה לפני השעה המתוכננת ליציאת הרכבת) כי הרכבת בוטלה. בירורים במודיעין, לחץ ובעיקר חום ונזילה ובסופו של דבר עלינו על הרכבת הבאה לברלין. כבר לא היו לנו מקומות מסומנים, ונאמר לנו לשבת היכן שאנחנו רוצים/במקום פנוי. עלינו והתפללנו שאף נוסע לא יעלה לפתע (היו 4 תחנות בדרך) וייאלץ אותנו (בצדק מבחינתו) לקום ולעבור מקום. הרכבת הייתה מלאה וגם האפסון של המזוודות ושאר הציוד היה בדוחק מסוים.

הגענו לתחנת המרכזית בברלין בשעה סבירה. לקחנו טווח ביטחון מספק כך שלא היינו לחוצים. ירדנו לרציף המתאים וראינו שהרכבת לשדה התעופה עמוסה מאוד. מכיון שהיה לנו זמן, החלטנו לא להדחק ולחכות לרכבת הבאה. טעות? כנראה… הרכבת הבאה בוששה לבוא, בינתיים גילינו שהרציף הוחלף. אצנו רצנו עם כל הציוד שלנו ונכנסו לרכבת. נסיעה שהייתה אמורה לקחת חצי שעה, לקחה בפועל כשעה. מדי כמה דקות הנהג הכריז על עיכובים בדרך בשל סיבות שונות ומשונות.

בסופו של דבר הגענו לשדה התעופה כשעתיים ושלושת רבעי לפני הטיסה. לא נורא, אבל גם לא להיט. בשדה התעופה בברלין בכלל לא התחשבו במצבו של הילד ולא סייעו לנו בכלל, בשום דבר. מעבר לכך, מכיון שהגענו לא בין הראשונים, נאלצנו למסור גם את מזוודות הטרולי שלנו – את כולן. לא עזרו תחנוני לכך שיש לי באחת מהן תרופות ואבזרים. דיילת הקרקע הגרמניה הקרה והנוקשה אמרה לי להוציא מה שאני רוצה ולהעביר לתיק הגב (שגם כך התפקע). הכל נעשה בחופזה, בהמשך עברנו בדיקות ביטחון מייגעות (שתיים שונות, אחת ממש לפני העלייה למטוס), והגענו לטיסה מיוזעים, עייפים ומותשים. נחתנו בארץ ב-3:20. כל המזוודות כולל מזוודות הטרולי הגיעו בשלום.

מספר הערות לסיום:

1. צפון גרמניה מלאה בדבורים. באיזשהו שלב לומדים לחיות לצידן (או שלא). בכל מקרה מומלץ להצטייד באלוורה/פניסטיל ו/או לדאוג לקוביות קרח בסביבה לעת הצורך.
2. אזור צפון גרמניה הוא אזור יפהפה. למי שמחפש שילוב של טבע, ירוק בעיניים, שקט, פעילויות אתגריות או פחות אתגריות וגם עיר (המבורג) – מודרניזציה בשילוב הסטוריה, יופי, קצב ועוד, כדאי לחשוב על אזור זה לטיול הבא.
3. כשמתכננים לטייל עם מתבגרים, בשונה מטיול עם ילדים קטנים, חשוב לבוא בראש קצת אחר ולהבין שיש להם צרכים אחרים וכדאי להתחשב בהם במידת האפשר – למען הצלחת הטיול והשקט הנפשי של כולם 😊.
4. בערים הגדולות ניתן להשתמש בכרטיסי אשראי כמעט בכל מקום. בעיירות – פחות. לכן כדאי להגיע עם סכום מסוים של מזומן.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים