ורשה עם מתבגרים (טיול כשר) – אטרקציות ומסלול מאת אורטל חנן שגב [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על ורשה עם מתבגרים עלה לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של אורטל.
נתחיל מהמון תודה! – לכל מי שהמליץ כאן על אטרקציות, מסעדות, מקומות לבילוי ועוד. ונמשיך מזה שהטיול שלנו היה טיפונת ….מאתגר. רגעים לפני שנסענו נאלצנו לשנות תוכניות כי הבן האמצעי עבר ניתוח חירום שבועיים לפני הטיסה ועשינו שינויים מהותיים בתוכנית המקורית. ההרכב שלנו : אבאמא + בת 18 + בנים בני 12+9. טסנו עם וויז – גם בהלוך וגם בחזור היו עיכובים (שלא תלויים בוויז, אלא בשדה התעופה) אבל הצוות היה כלכך נחמד ושירותי, המטוסים היו נוחים ונקיים.

מלון בורשה למשפחות עם בני נוער והתניידות בעיר

בחרנו מלון פשוט, כי לא הייתה לנו כוונה לבלות בו – מרשת איביס. היה מעולה! חדרים נקיים, ממוזגים, פינת קפה קטנה, הכל מאוד מסודר, המלון היה מאוד שקט. מרחק הליכה של 10 דקות מהעיר העתיקה.
למרות שהתחבורה הציבורית בוורשה מאוד מפותחת, בחרנו להתנהל עם מוניות / הובר והיה נחמד לגלות שאפשר “להתפרע” ועדיין לא לשלם הון תועפות.

היום הראשון – התמצאות, קניות ושיט

הוקדש להתמצאות במרחב החדש שלנו. הסתובבנו קצת רגלית, נכנסו למרכזי קניות וקנינו מוצרי מזון בסיסיים שיהיו לנו בחדר בבית המלון בלי שנצטרך לכתת רגלים מבית קפה אחר למשנהו כשבא לנו לנשנש משהו. קינחנו בשיט נעים בויסטולה.

היום השני – מוזיאון המדע, מתחם Elektrwina Powisle, העיר העתיקה ועלייה לתצפית במגדל

הזמנו ארוחת בוקר מפנקת מבית חב”ד, אנשים חמים ונהדרים – שווה ביותר! תמורת 12 דולר לראש, קיבלנו ארוחה גדולה ומפנקת (לחמים, ביצים, סלמון מעושן, סלטים, מגוון ירקות, פנקיקים, חבתיות, עוגת שוקולד, שתיה קרה, מיצים ועוד) שהספיקה לנו גם ליום שאחרי. היה טעים ומפנק.
מוזיאון המדע קופרניקוס Copernicus
פתחנו מוקדם בבוקר ב-9 באטרקציה מקומית נהדרת – מוזיאון המדע מרכז קופרניקוס. עלה לנו 245 זלוטי (178 ש״ח). אם אתם חובבים מדע (אנחנו קצת חנונים) וגם אם אתם לא, המקום הזה מושלם לכולם בכל הגילאים. לקחנו כרטיס משולב של המתחם + פלנטריום וזה היה כל כך מעניין ומחכים ומאתגר! הפלנטריום הייתה חוויה מקסימה והילדים עפו על זה! יצאנו משם קצת אחרי השעה 3 בצהריים עם טעם של עוד. אפשר לבלות שם כמה שעות בכייף עם מגוון ניסויים ומוצגים.
אחר כך המשכנו למתחם Elektrwina Powisle, מתחם מהמם! כל האזור מסביב מעוצב במגוון של כדורי גלובוס ענקיים ומשגעים. האזור עצמו מכיל מגוון חנויות, מתחם אוכל (עם תור בלתי נגמר) מזרקות רצפה מהממות (בלילה נדלקות בצבע) והמבנה של הקניון עצמו הוא אחד המעניינים. שווה ללכת לראות.
בצהריים הלכנו לאכול במסעדה מקומית של ישראלי העונה לשם מיימון (כשר). המסעדה נקראת BECEF, הזמנו אוכל מלא החופן! ושילמנו על התענוג 270 זלוטי (כמעט 200 שח) והיה שווה כל זלוטי.
הלכנו רגלית אל העיר העתיקה, והפעם עם משימות רחוב. מכיוון שהילד היה אחרי ניתוח ולא ידענו איך נתנהל ביום יום, לא לקחנו סיור מודרך כמו שרצינו מלכתחילה, כי היה לו צורך לעצור מידי פעם ולנוח ולהתנהל בקצב שלו. אז הוצאתי חומרים מהאינטרנט על מגוון אתרי מורשת ואנדרטאות, ויצאנו מבית המלון ברגל לכיוון. בכל פעם שהגענו לאתר שסימנו במפה, הוצאנו את הדפים וניסנו להבין מה אנחנו רואים ומה אנחנו כבר יודעים על האתר. היה כייף מצחיק ומתאגר. ממש כמו משחק.
מהמצפה
הגענו לכיכר, קנינו כרטיסים למגדל שנמצא ממש על הכיכר (10 זלוטי למבוגר, 7 זלוטי לילד) ועלינו לתצפית מעל העיר (אין מעלית, הרבה מאוד מדרגות תלולות לעלות, עשינו את זה לאט ובסבלנות) התצפית נהדרת! הגענו בדיוק בשקיעה וזה היה קסום ביותר.

היום השלישי – שופינג בקניון ארקדיה, חנות סוכריות

שופינג בארקדיה
היום הזה הוקדש ליום קניות! לאחר שבחנו את מרכזי הקניות, בחרנו ללכת לקניון ארקדיה המהמממםםםם ולא התאכזבנו! קוסמטיקה חברים, קוסמטיקה!! זה פשוט מטורף פערי המחירים והמגוון הגדול. העמסנו בלי להתבייש. (המלצה חמה על קרם עיניים מושלם של המותג DERMEDIC שקניתי במחיר באמת מצחיק של 36 זלוטי, בנוסף אולפלקס, 100 זלוטי, מותג לא יקר של בושם שנקרא SORVELLA במחיר של 79 זלוטי ליחידה, עם ריחות משגעים. ועוד המון קרמים וסרומים שאין לי פה מספיק מקום להרחיב). בנוגע לאופנה, בכל הנוגע למותגים, זה לא מאוד זול. אבל זה עדיין משתלם. לדוגמא אייר ג’ורדן עולה 550 זלוטי (400 ש״ח), שזה ממש משתלם. אבל בביגוד הפערים היו קטנים ולא מאוד משמעותיים. עדיין קנינו 😊
הבנים בינתיים נהנו ממזרקות רצפה במתחם הקניון ומגינת חבלים מדליקה שהעבירה להם את הזמן.
משם המשכנו לארוחת צהרים בביסטרו טבעוני טעים טעים שהיה כלכך נעים וכייפי, ועם יחס חם. המקומיים נכנסים עם בעלי החיים שלהם ויש תחושה של בית, והאוכל שווה כל שקל! הזמנו את כל המנות, שילמנו מחיר מצחיק של 230 זלוטי. ממליצה בחום!! המקום נקרא LOCAL VEGAN BISTRO.
ֿ
המשכנו לחנות סוכריות משגעעעתתת! וצפינו שם בתהליך הכנת הסוכריות, זאת הייתה חוויה ממש כיפית ומרתקת לילדים וגם למבוגרים. היה ממש מדליק, צבעוני, וריחני. קנינו סוכריות כמובן. למיטב הבנתי אפשר גם לתת לילדים להשתתף בתהליך ההכנה תמורת תשלום, לא עשינו את זה, אבל בהחלט שווה בדיקה. המחירים לסוכריות נעים בין 9 ל-40 זלוטי ואפשר גם לקנות שאריות סוכריות ב-4 זלוטי. החנות נמצאת במתחם העיר העתיקה, אז משם המשכנו לאכול משהו קל וקצת סטארבקס כי חייבים 😊 חזרנו למלון מותשים אבל לחלוטין עם טעם של עוד 😊

היום הרביעי – ארמון Wilanów ופארק המים סנטאגו

בתוך ארמון Wilanów
פתחנו את הבוקר עם ביקור בארמון מהמם! Wilanów Palace. כשהגענו לשם גילינו שיש כרטיסים לארמון עצמו רק ב-13:00 בצהריים וממש האכזבנו, כי היו לנו עוד תכניות להמשך היום. כשהפקידה ראתה שהתאכזבתי, היא ביקשה ממני לחכות, התקשרה לפה והתקשרה לשם ואמרה לנו חגיגית “אתם יכולים להכנס עכשיו”! הופתעתי מאוד והודתי לה ממש ושאלתי אותה כמה אני אמורה לשלם, התשובה היה “חינם”. לא ברור לי למה לא שילמנו, אבל זה היה כלכך נחמד 😊
מחוץ לארמון Wilanów
מה אומר לכם …. ארמון מהמם ביופיו. הסיור עצמו בתוך הארמון נעשה בדממה מוחלטת, ממש כמו בספרייה. כל המוצגים היות מרתקים נורא, ממש כמו מסע בזמן. בחלקם אפשר לגעת, ואפשר גם לצלם. אבל יש אזורים אסורים לצילום או מגע או כניסה למתחם – רק לראות מרחוק. והאזור כולו מלא בשומרים, כמעט בכל חדר. אם אתם נוסעים לשם, וודאו שיש אפשרות להכנס וגם קחו את הזמן. מי שאוהב היסטוריה ועתיקות יהנה שם מאוד!  אחר כך יצאנו אל הגינה – עוצרת הנשימה. הכל ירוק ופורח ומטופח. התיישבנו ליד האגם, האכלנו ברווזים חביבים, המשכנו ברגל עוד קצת לתור את הגן שלא נגמר .
תחנה שנייה – פארק המים סנטאגו. פארק המים הגדול ביותר באירופה – 40 דונם של מתחם סגור וממוזג, למעט 2 בריכות מחוץ למתחם. הגענו לשם כשבחוץ 8 מעלות, רוח וגשם. נכנסנו ושכחנו מה מזג האויר בחוץ. המקום נעים וחמים וסגור. הגענו וקיבלנו צמידים. בעזרת הצמיד אפשר להזמין אוכל, שתייה, לפתוח ולנעול לוקר, ויש גם לוקרים קטנים לטלפונים עם נקודת הטענה אז תביאו אתכם מטען.
הילדים מבחינתם הגיעו לגן עדן – הם לא התיישבו אפילו לרגע אחד. התרוצצו ממגלשה למגלשה, מבריכה לבריכה, ממתקן למתקן. אנחנו רצנו אחריהם כמובן, אבל לא שכחנו להנות בעצמנו ולחלוטין ניסינו כמה מהמגלשות המטורפות שם. היה מהמם! אבל – חייבת להוסיף, אם אתם טיפוסים שקשה להם על עומס של אנשים, או מתחמים סגורים, אז המקום הזה הוא לא בשבילכם. אני מידי פעם יצאתי החוצה כי היה קשה לי עם האוויר הדחוס. אין אוורור כלל.
והמלצה נוספת – תגיעו בבוקר, ותזמינו כרטיסים מראש לאוטובוס הסעות שיוצא לשם, אחרת הדרך היחידה להגיע לשם זה או רכב, או מונית. אין תחבורה ציבורית. שימו לב, יש שם מתחם סאונות בערום מלא. אז מי שמתחשק לו סאונה צריך לקחת בחשבון שהוא ידרש להיפרד מבגד הים שלו.
סגרנו את היום בארוחת ערב קלילה בעיר העתיקה, וקשקשנו על העובדה ש-4 ימים לא מספיקים לכלום ואנחנו ממש חייבים סיבוב נוסף בעיר המדהימה הזאת. טסנו למחרת הביתה עם טעם של עוד 😊

עוד מידע למתבגרים בורשה

מוזיאון האשליות

מחפשים עוד מידע על ורשה? יש לנו מסלול עם ילדים קטנים בורשה עם רשימה של אטרצקיות נוספות בעיר וגם מלונות מומלצים למשפחות בורשה. הנה כמה אטרקציות שמתאימות למתבגרים:

  • פארקי חבלים – יש שני פארקי חבלים בורשה המתאימים למגוון גילאים כשלכל קבוצת גיל יש מסלול נפרד. המידע על שני המסלולים נמצא בפוסט המסלול הזה.
  • מוזיאון האשליות
  • מוזיאון POLIN על הסטוריית היהדות בפולין – לא רק שואה אלא הסטוריה ארוכה וכואבת. מוזיאון שבנוי בצורה מדהימה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים