רומניה למשפחות עם ילדים – מסלול & אטרקציות מאת: קטי רוטמן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה אודות רומניה עם ילדים הועלה במקור לקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף פה ברשותה של קטי. בפוסט תוכלו למצוא את המסלול של קטי, אטרקציות לילדים ברומניה, והמלצות לינה. למידע על רומניה עם ילדים מתבגרים, בואו לקבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים.

טיול לרומניה עם ילדים – טיסות ורכב

הלוך וחזור משדה תעופה קראיובה עם חברת Wizz Air. רכב עם נהג שהביא אותנו משדה התעופה בקראיובה לבוקרשט דרך חברת Autonom, ופולקסווגן ג׳טה שהושכרה דרך חברת Autonom ל-6 מתוך 10 ימי הטיול.

היום הראשון – Slatina ובוקרשט

נחיתה בקראיובה ב-12:30 בצהריים ונסיעה לבוקרשט. בדרך עצרנו בעיירה Slatina כדי לרכוש כרטיסי סים מקומיים בסניף של Vodafone ולאכול צהריים במסעדה עם צוות מקסים ואוכל טעים – Blue Window. הגענו למלון נובוטל בוקרשט (הנה האתר הרשמי) וקיבלנו את החדר שלנו. בוקרשט עצמה לא היתה היעד העיקרי לטיול הזה, אז רק עשינו קפיצה לסופר הקרוב לקנות מים מינרליים ופירות יער. בהמשך נגלה שפירות יער טעימים באמת קונים ממוכרים בשולי הכבישים באיזור בראשוב.

היום השני – יום התעופה הרומני ו- Copiilor Oraselul

אייר רומניה
אייר רומניה – רומניה עם ילדים

נסענו במונית לצפות באירועי יום התעופה הרומני שחל באותו היום ונערך בשדה תעופה באנסה, בוקרשט. מרשים ויפה לחובבי הז’אנר. (היינו ב-22.7, הבנו שזה שנתי). משם נסענו לפארק הילדים Copiilor Oraselul המקסים. המתקנים בתשלום פר מתקן בין 5 ליי (רובם) ל10 ליי, מכוניות מתנגשות מהירות ,קארטינג פדאלים ו-15 ליי (גלגל ענק) ויש גם מזרקות לילדים – אפשר בכיף לבלות שם חצי יום. יש גם מסעדות בפארק, כמו גם קיוסקים. אכלנו במקדונלדס הסמוך וחזרנו למלון למפגש משפחתי.

היום השלישי הוקדש למפגשים משפחתיים

רומניה עם ילדים – היום הרביעי – בית הכנסת Coral Templul בבוקרשט וכיכר אונירי

Templu Coral בית כנסת בבוקרשט
רומניה עם ילדים – Templu Coral בית כנסת בבוקרשט

ביום האחרון בבוקרשט נסענו לבקר בבית הכנסת היפהפה Coral Templul ושמענו על תולדות קהילת יהודי בוקרשט במאות האחרונות מפי גבאי בית הכנסת. בכניסה יש להציג דרכון לפחות של אחד המבקרים, דמי הכניסה היו כ-30 ליי עבור כולנו. משם הלכנו ברגל לכיכר אונירי, החלפנו כסף בצ’יינג’ (צריך להציג דרכון), אכלנו צהריים ואז נסענו במטרו + מונית לעשות קצת קניות . המטרו היה חוויה מהנה לכולנו .אפליקציית Moovit הייתה שימושית למדי בחלק הזה.

רומניה עם ילדים – היום החמישי – מכרת המלח Prahova Slanic Salina ונסיעה לבראשוב

מכרת המלח Prahova Slanic Salina
רומניה עם ילדים – מכרת המלח Prahova Slanic Salina

אחרי צ’ק אאוט מהמלון, קיבלנו את הרכב השכור שלנו שהובא למלון והתחלנו בנסיעה צפונה. מכרת המלח Prahova Slanic Salina מומלץ בחום – יש לקחת בחשבון שלמטה 12 מעלות באופן קבוע. יש בפנים מתנפחים גדולים לילדים, קארטינג פדאלים ,שולחנות טניס וכ״ו. המכרה סגור בימי שני ומומלץ לוודא שעות פתיחה באתר, כולל שעת ירידת מיניבוס אחרון למכרה.

מכרת המלח Prahova Slanic Salina
רומניה עם ילדים – מכרת המלח Prahova Slanic Salina

אחרי הביקור במכרה אכלנו במסעדה במלון Roberto באותה העיירה המומלצת בחום. הכתובת היא: Strada 23 August, Slănic. משם המשכנו בנסיעה למלון Victoria Boulevard בבראשוב. המלון קטן יחסית, כ-25 חדרים, חדש מאוד, מעוצב יפה ועם שירות נפלא. הוא לא ממוקם בעיר העתיקה\ליד המדרחוב, מבחינתנו זה היה יתרון ולא היו בעיות חניה.

טיול לרומניה עם ילדים – היום השישי – דינו פארק וטירת ראשנוב

רומניה עם ילדים - דינו פארק בראסנוב
רומניה עם ילדים – דינו פארק בראסנוב

דינו פארק וטירת ראשנוב – אפשר לעלות ברגל או לקנות ב-3 ליי לאדם כרטיס למעין קרונית מחוברת לטרקטור שעולה. יש תחנה בדינו פארק אפשר לרדת ולעלות שוב למעלה כשרוצים להגיע למבצר.

טיול לרומניה עם ילדים - דינו פארק בראסנוב
טיול לרומניה עם ילדים – דינו פארק בראסנוב

דינו פארק נהדר, יש גם גן משחקים, גם המון מיצגי דינוזאורים, מטאוריט והר געש, וגם כמה מסלולי חבלים. לעומתו המבצר בראשנוב מרשים מבחוץ אבל הכניסה פנימה הייתה מיותרת מבחינתנו – אין מיצגים או תערוכות, וכל פיסת אבן פנויה מכוסה בביתני מזכרות לתיירים. שווה לעלות כדי לראות את המבצר מבחוץ, יש גם ביתן ירי בקשת שהילדים נהנו ממנו מאוד (בתשלום). במקור תכננו להגיע באותו יום גם לטירת בראן – בדיעבד היה מוטב לוותר על המבצר ולהגיע לטירה במקום.

מצודת רסנוב
רומניה עם ילדים – מצודת רסנוב

היום השביעי ברומניה עם ילדים – מקלט הדובים בזרנשטי Ampbears וטירת בראן – “טירת דרקולה”

מקלט הדובים בזרנשטי
רומניה עם ילדים – מקלט הדובים בזרנשטי

אחד ה- MUST של הנסיעה מבחינתנו – מקלט הדובים בזרנשטי המאכלס דובים שחולצו מכל מיני מצבי אומללות וחיים בתנאים הכי קרובים לטבע שהמצב שלהם מאפשר. מקום מדהים ומומלץ מאוד. יש לוודא שעות סיורים באתר של Ampbears.

רומניה עם ילדים - טירת בראן, רומניה
רומניה עם ילדים – טירת בראן, רומניה

בתכנון המקורי רצינו להמשיך אחר כך לסינאיה כדי לבקר בטירת פלש Peles Castle ולעלות באחד הרכבלים אך החלטנו לוותר על הנסיעה הארוכה יותר לשם לטובת ביקור בטירת בראן – “טירת דרקולה”. כאן יש שוק תיירים עמוס ביותר – אבל למרגלות הטירה. בטירה הולכים במסלול מסודר אחד, אין יותר מדי זכר לדרקולה אבל שווה סיור.

היום השמיני – מגיעים לאלבה יוליה והצגת קרב בין Dachians לרומאים

טיול ברומניה עם ילדים - הצגת קרב בין Dachians לרומאים אלבה יוליה
טיול ברומניה עם ילדים – הצגת קרב בין Dachians לרומאים אלבה יוליה

מתחילים בנסיעה צפון מערבה לאלבה יוליה. חלק מהדרך בכביש מהיר ומעולה A1. מגיעים למלון Transilvania הותיק.

נחנו קצת ובערב הולכים למצודה לצפות בהצגת קרב בין Dachians לרומאים, וגם המצודה יפה ומרשימה. אכלנו צהריים במסעדת Brother’s במרחק קצרצר מהמלון (תפריט מגוון, מחירים מעולים ומלצריות דוברות אנגלית מצוינת).

רומניה עם ילדים - מסעדת Pub 13 באלבה יוליה
רומניה עם ילדים – מסעדת Pub 13 באלבה יוליה

בערב אחרי צפיה בשחזור הקרב אכלנו במסעדה בשם Pub13 הנמצאת בתוך קירות המצודה, ומעוצבת בסגנון ימי הביניים. מומלץ מאוד ,אוכל טעים וגם המחירים לא רעים בכלל.

היום התשיעי ברומניה עם ילדים – חילופי המשמר במצודה, היכל האיחוד ומוזיאון האיחוד

רומניה עם ילדים - חילופי המשמר אלבה יוליה
רומניה עם ילדים – חילופי המשמר אלבה יוליה
רומניה עם ילדים - מבט של אלבה יוליה מהמצודה
רומניה עם ילדים – מבט של אלבה יוליה מהמצודה

בצהריים חזרנו למצודה כדי לצפות בחילופי המשמר כולל ירי בתותח, מרשים ויפה. בנוסף ביקרנו בהיכל האיחוד (הכניסה חינם, שלטים ברומנית בלבד) ובמוזיאון האיחוד שנמצא מולו (חלק מהשילוט באנגלית, זה בעצם מוזיאון היסטורי ארכיאולוגי יפה למדי). אכלנו צהריים ב-Pub13.

היום העשירי – קראיובה ו-Rumnicu Valcea

נסיעה לקראיובה עם עצירה ב Rumnicu Valcea ,התארגנות במלון, ארוחה באחת המסעדות בקניון ולמחרת בבוקר חזרה ארצה. המלון היה קרוב לשדה התעופה אבל בכך הסתכמו היתרונות אז לא שווה המלצה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

תגובה אחת

  1. היי הייתי רוצה לדעת כמה זמן לקח לכם משדה התעופה קריובה לבוקרשט? וכמה עלתה הנסיעה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים