מדריד בפסח למשפחות עם ילדים – מאת טל דנגור

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על מדריד בפסח למשפחות עם ילדים פורסם לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של טל.

מצרפת סיכום טיול (ארוך) של שבוע במדריד בחופשת הפסח. לא היו בקבוצה הרבה פוסטים על מדריד עם ילדים ולדעתי זה יעד מוצלח, בעיקר בגלל מזג האוויר הנוח (אירופה בדרך כלל קרה בפסח). הרכב: זוג + 2 (כמעט 10, כמעט 6). אופי טיול: טיול עירוני, עם הרבה הליכה, אוכל, פארקים ואטרקציות.

קצת מידע על מדריד

עיר הבירה של ספרד היא עיר קלאסית אירופאית עם ארכיטקטורה מאוד יפה, מוזיאונים, פארקים, אטרקציות לכל הגילאים, שופינג והמוני תיירים (בייחוד בפסחא, שנפל השנה בדיוק על הפסח שלנו). העיר גבוהה יחסית ולכן מזג האוויר בה מגוון – טמפרטורות נמוכות מאוד בבוקר וחם בצהריים ובערב. לעיר יש קצב משלה – מתעוררת בסביבות 10 (חנויות, מסעדות וכ״ו) ומחשיך בסביבות 21:00 כך שהיום מאוד ארוך. רוב המקומות גם נסגרים מאוחר.

  • מטבע – יורו
  • שפה – בעיקר ספרדית. גם במקומות התיירותיים הם מדברים אנגלית מאוד בסיסית (תודה ל- Google Translate 🙂 ) כהכנה לטיול, עשינו עם הבנות קורס חינמי ב- Dualingo כדי להבין מילים בסיסיות
  • תחבורה – מאוד מאוד נוחה: מטרו, אוטובוסים ומוניות (השתמשנו ב-Bolt) שימו לב שלא כל תחנות המטרו נגישות לעגלות

תכנון טיול למדריד בפסח עם ילדים

הטיול תוכנן כחודשיים לפני פסח עם אופציית Everywhere המושלמת ב- Skyscanner. היעד נבחר בעיקר בגלל מזג האוויר, עלות הטיסות הזולה יחסית (ספרד בדרך כלל מאוד יקרה) והבחירה בסגנון טיול עירוני.

הטיסה הזולה ביותר היתה של Iberia Express, בסביבות $300 לכרטיס כולל טרולי לכל נוסע. הטיסה יחסית ארוכה (כ-4.5-5 שעות) ובמהלך הטיסה יש אופציה לצפייה בסרטים וסדרות עם וויפיי מיוחד (בדומה ל-DreamStream של אל על למי שמכיר) ויש גם טעינת USB. באופן מפתיע, הטיסה כללה גם ארוחת צהריים/ערב (בהתאם לשעת הטיסה) שלא היתה חלק מהכרטיס. תוספת מאוד נחמדה. הטיסה יצאה יחסית בזמן (גם בהלוך וגם בחזור).

מלון במדריד למשפחות עם ילדים

מכיוון שזה היה שבוע חג במדריד, המחירים לא היו זולים והמון מקומות טובים כבר נתפסו, אבל הצלחנו למצוא דירה מעולה במחיר ממש טוב ב- Agoda, בעזרת התוסף Hotel Ninja (שכבר כתבתי עליו בקבוצה). הוזמנה דירת Deluxe במתחם הדירות Apartamentos Cava Baja. הדירה נמצאת בגבול שכונת La Latina – במרחק 3 דקות הליכה מ-Plaza Mayor בקרבת מלא מסעדות, תחנת מטרו וסופרמרקט. דירה גדולה וממוזגת הכוללת חדר שינה נפרד, סלון עם ספה נפתחת, חדר אמבטיה עם מקלחון, מטבחון מאובזר – מקרר,מיקרו, טוסטר, אינדוקציה, כלים ומכונת קפה עם קפסולות (כולל קפסולות שוקו לילדות).

בנוסף, חיכו לנו בקבוק יין וסוכריות על מקל. הכניסה למתחם היא באמצעות קוד, ללא צורך בפגישה עם בעל הדירה (היה לי מאוד חשוב כי נחתנו באמצע הלילה). בדירה יש מצעים, מגבות נייר טואלט, סבון ושמפו. אין נקיון במהלך השהייה אבל מנהלת הדירה זמינה והביאה לנו מגבת חדשה שהיינו צריכים ועוד שמפו. בתמחם יש גם מכונת כביסה ומייבש ללא עלות. פה תוכלו לקרוא על עוד מלונות מומלצים במדריד למשפחות עם ילדים.

אוכל ומסעדות במדריד

 

יש מגוון ענקי של מסעדות מכל הסוגים. המחירים לא כאלו זולים (בעיקר בהשוואה למקומות אחרים שהיינו בהם) אבל בהחלט זול יותר מהארץ. האלכוהול לעומת זאת, מאוד זול. ארוחות בוקר אכלנו בחוץ (קנינו רק קורנפלקס ויוגורט לבוקר). ממליצה על Federal Café שיש בו המון מבחר (רוב ארוחות הבוקר שם הן טוסטים עם אבוקדו וביצה. בקושי יש ירקות). אם אתם מתכננים על אחת מהמסעדות המדוברות – תזמינו מקום מראש כי מפוצץ (למשל Amazonico, Rosy La Loca, Ten con Ten וכ”ו). אנחנו הלכנו בשעות הצהריים ואז היה מקום ללא הזמנה מראש. קחו בחשבון שהספרדים לוקחים את הזמן, וכל ביקור במסעדה לוקח שעות.

מדריד בפסח למשפחות עם ילדים – המסלול

היום הראשון – גן החיות

גן החיות של מדריד

נחתנו ביום שני בלילה, אז התעוררנו בשלישי מאוחר. מכיוון שהגענו לפני סוף השבוע של הפסחא, תכננתי שנלך בימים הראשונים למקומות לאטרקציות ההומות יותר ורק אחר כך נטייל בעיר. גן החיות ממוקם בפארק Casa De Campo בקצה העיר. ההגעה מאוד פשוטה דרך המטרו (תחנת Casa De Campo בקו 5) או באמצעות אוטובוס. ישנה הליכה מהתחנה של כ-10 דקות דרך הפארק (ניתן לקחת אוטובוס מתחנת המטרו למי שאין כח ללכת).
גן החיות מאוד גדול ויפה, מחולק למתחמים לפי יבשות (אפריקה, אוסטרליה וכ״ו) וכולל גם אקווריום ודולפינריום. יש במתחם גם הופעות שונות, גני שעשועים, פינת ליטוף ורכבת (בתשלום נוסף). המסעדות בפארק כוללות בעיקר מזון מהיר במחירים סבירים.

חשוב לדעת: גן החיות, פארק האטרקציות, וורנו וכ״ו שייכים לאותה חברה, ולכן ישנם כרטיסים משותפים שיכולים להוזיל את העלות (לנו זה פחות היה רלוונטי). בנוסף, מי שקונה ברד בכוס רב פעמית, יכול להתשמש בה למילוי בעלות מוזלת בפארקים האחרים.

בערב הלכנו למסעדה בסגנון ספרדי באיזור Plaza del Sol – אוכל טעים ומלצר שמכין מוחיטו בשולחן עצמו.

היום השני – פארק האטרקציות Parque de Atracciones de Madrid

Parque de Attractiones de Madrid

ההיילייט של הטיול מבחינת הבנות. פארק האטרקציות נמצא גם בפארק Casa De Campo (תחנת Batan בקו 10). הליכה של כמה דקות לפארק עצמו. היתה לנו התלבטות בין פארק האטרקציות לארק וורנר, בחרנו בפארק הזה בגלל מגוון המתקנים המתאימים לגילאים הקטנים היותר ומתחם ניקולדאון. הפארק לא גדול, אבל יש בו המון מתקנים לכל הגילאים. המחיר בכניסה הוא לפי גובה (מעל 140 – מבוגר, בין 100-140 – ילד) והכניסה למתקנים בהתאם. רוב המתקנים מתאימים למטר ומעלה, כאשר ילד יכול לעלות עם מבוגר אם המתקן מותאם למעל 110.

אפשר לקנות Speed Ticket שמקצר תורים – למזלנו הפארק היה לא עמוס בכלל אז בקושי עמדנו בתור. יש בפארק כל מיני מופעים ומפגשים עם בובות – הלהיט היה מפגש וחיבוקים עם בוב ספוג ופטריק (המלצה – אם אתם לא רוצים לחכות בתור, אפשר להכנס לחנות המזכרות ולראות את הבית של בוב ספוג מבפנים), מפגש עם סקיי ומרשל מיחידת החלוץ וכל מיני מתקנים של הסדרות האהובות עליהן. המתקנים מאוד כיפיים ומתאימים לכל רמות הפחד. אפילו אנחנו (ההורים) עלינו על כמה מתקנים לבד (הילדים מחכים בשער היציאה של המתקן עם השומר). ישנן בפארק מסעדות מזון מהיר בעיקר, אנחנו אכלתי במסעדה קצת יותר “פנסי” במרכז הפארק. לא יקרה במיוחד אבל נראה שהאוכל יותר איכותי.

בערב הלכנו לאכול בשכונת Chueca. מצאנו מסעדה מקסיקנית טעימה עם עיצוב ממש יפה. באותו לילה, היתה ליד הדירה שלנו תהלוכת חג הפסחא. אחת החוויות ההזויות שהיו לנו.

היום השלישי – שופינג וסיור בעיר

Plaza Mayor

התכנון היה סיבוב רגוע בעיר עד לסיור בשעה 17:00. התחלנו ב- Plaza Mayor, כיכר מאוד גדולה עם הרבה מסעדות. מלבד המון תיירים, יש שם בעיקר הופעות לתיירים ובובות שמחלקות בלונים ותמונה תמורת טיפ סמלי. אחר כך הלכנו לכיוון Plaza del Sol (הכיכר בשיפוצים) דרך הרחובות הקטנים.

Rosi La Loca

אכלנו צהריים במסעדת Rosi la Loca שמעבר לעיצוב היפה של המקום, יש להם אוכל וקוקטיילים טעימים שמוגשים בכלים מגניבים. בערב, יש רשימת המתנה של חודשים למקום, אבל בצהריים, ניתן לשבת בחוץ ללא תור. הזמנו מנת טעימות זוגית שכוללת גם קוקטיילים וקינוח. למרות ההייפ האינסטגרמי וההמוני של המקום (אני בדרך כלל מתרחקת ממקומות כאלו) הופתענו לטובה, וזו הייתה חוויה כיפית לבנות. עשינו קצת שופינג ב- Lefties, חנות מבית היוצר של Zara ושות’ (Indetex Group). מחירים זולים ובגדים צבעוניים ויפים. מה צריך יותר.

ב-17:00 התחלנו סיור ללא עלות (התשלום מבוסס על טיפים) של חברת מדרידוס. לא יודעת אם בגלל החום או כמות האנשים האדירה שהיתה ברחובות, אבל הסיור היה בסדר, לא יותר. לדעתי יש לו הרבה יותר פונטציאל. הסיור התחיל בגראן ויה (רחוב השופינג הראשי), עבר במקדש הפריימרק וחנויות הדגל השונות כמו קורט אינגלז (בקומה האחרונה יש דוכני מסעדות גורמה עם תצפית לעיר). עברנו דרך הרחובות הקטנים ונשנשנו צ’ורוס. אחר כך הגענו לפלאזה דל סול ומשם לפלאזה מיור ולשוק סן מיגל (מזכיר את שוק צפון ברמת החייל). אחרי הפסקה קצרה של אוכל בשוק, הלכנו לכיוון ארמון המלך. הסיור נגמר בכיכר האופרה. לאורך כל הסיור מרינה המדריכה הסבירה על נקודות מרכזיות, נתנה טיפים וסיפרה אנקדוטות. הבנות אהבו את הסיור (שזה הכי חשוב) ונשארו קשובות רוב הזמן.

Holy Week

לאחר הסיור רצינו לחזור לדירה אז הסתבר שהרחוב שלנו נחסם לכבוד תהלוכה נוספת לחג הפסחא. אחרי כחצי שעה של נסיונות להדחק בין כל האנשים, התייאשנו והלכנו לאכול במסעדת טאפאסים. היה מאוד עמוס ולקח המון זמן למצוא מקום.

היום הרביעי – פארק רטירו ומכוניות פדאלים

Park Retiro

התעוררנו כרגיל מאוחר והלכנו לבראנץ’ בדרכנו לפארק רטירו (כ-20 דקות הלכיה מהדירה). התכנון המקורי היה לקחת אופניים אבל בחנות עצמה התברר שאין כיסא מתאים לבת ה-5 שלנו ואופניים היו יותר מדי בשבילה, אז החלטנו ללכת לחנות אחרת בקצה השני של הפארק שמציעה גם אופציות אחרות לכלי רכב. בדרך לשם, טיילנו בפארק. מכיוון שהיה סוף שבוע, הפארק מלא בהצגות לילדים בובות ופסלים חיים. באגם רצינו לשכור סירת משוטים אבל לא ראינו אופציה כזו לצערנו, אז פשוט מצאנו פינה מוצלת ליד נחל, אכלנו קצת ושיחקנו משחקי קלפים.

Amazonico

בסביבות 15:00, נזכרנו שלא אכלנו כבר הרבה זמן אז החלטנו ללכת ל-Amazonico. זאת עוד אחת ממסעדות האינסטגרם המומלצות המוגדרת כפיוז’ן אסייתי (לא ברור…), בנמצאת מרחק הליכה קצר מהפארק. בשעות הצהריים המאוחרות היה הרבה מקום. המסעדה מעוצבת כמו גו’נגל, עם הרבה ירוק והמנות מוגשות באופן מיוחד. החלטנו להתפנק והזמנו מנת טעימות לזוג ועוד 2 מנות לבנות. האוכל היה מאוד טעים ומיוחד (ויקר) אבל לקח לו המווון זמן להגיע. לא יודעת כמה כדאי להגיע עם ילדים למסעדה כי מלבד העיצוב המנות לא כל כך מותאמות לילדים (הבנות שלנו אוכלות הכל).

Park Retiro

אחרי המסעדה, הלכנו לחנות Retiro Magic Actividades לשכור כלי רכב כלשהו. מסתבר שלא היינו היחידים שחשבנו על הרעיון והיה תור ענקי, מעבר להזמנות שבוצעו מראש. אחרי כחצי שעה הצלחנו לקבל 4 מכוניות פדלים לסיבוב בפארק. היה ממש כיף! (כ-7-8 יורו לשעה, פר מכונית).

La Secretos De Lola

עייפים ומותשים חזרנו לדירה לנוח. בערב יצאנו לרחוב הצמוד לדירה (Cava Baja) שמלא מסעדות ופאבים. הגענו למסעדת טאפאסים מגניבה שלא שמענו עליה קודם Los Secretos De Lola מלאה בדובים ודמויות מצויירות. עוד חווייה לבנות.

היום החמישי – שופינג ומוזיאון הטבע

Primark

אחרי קימה מאוחרת, החלטנו ללכת לטייל במקדש הפריימרק, חנות של 5 קומות. מבחינתנו האטרקציה היתה בעיקר קולקציות הארי פוטר וסטיץ’. לאחר השופינג, אכלנו במקדונלד׳ס (חייבים לדגום בכל מדינה) ונסענו למוזיאון הטבע במטרו.

National Museum of Natural Sciences

המוזיאון מוגדר מוזיאון הטבע ומהמדע, אבל הוא בעיקר מכיל חיות מפוחלצות ודגמים. המוזיאון מאוד מזכיר את מוזיאון הטבע בתל אביב, אם כי לדעתי פחות מרשים. הבנות שלי מאוד התלהבו מהמוזיאון (אולי בגלל שסבתא שלהם מדריכה במוזיאון הטבע). יש גם מיצגים של חלל ואסטורנאוטים (כולל הנשים בחלל) ותערוכת דינוזאורים גדולה ומרשימה.

לאחר המוזיאון רצינו ללכת לסניף דקטלון קרוב שהתברר כסניף קטן מאוד ומבאס, אז הטבענו את יגוננו בסיבוב בחנות H&M. ארוחת ערב אכלנו במסעדה איטלקית טעימה La Mafia Se Sienta a la Mesa.

היום השישי – טולדו

Toledo

יום שלא התנהל כל כך לפי התכנון. התעוררנו מאוד מאוחר והחלטנו לנסוע לטולדו עצמאית (לא התאים לנו סיור מאורגן עם הבנות). יש שתי דרכי הגעה: רכבת מהירה (Renfero) או אוטובוס. מכיוון שהחטנו לנסוע ברגע האחרון, לא הזמנו מקומות ברכבת ולא היה מקום אז לקחנו את האוטובוס. בדיעבד, החלטה טובה. האוטובוס ישיר בתדירות גבוהה, כ-50 דקות נסיעה ובכרטיס חזור לא נקבעת שעת החזרה אז אפשר לחזור מתי שרוצים. ניתן לקחת את האוטובוס מתחנת Plaza Eliptica. עולים מהמטרו למעלה לקומת האוטובוסים וקונים כרטיס במכונה האוטומטית. כשמגיעים לטולדו, יוצאים מהתחנה לכיוון העיר העתיקה, עד למדרגות הנעות (העיר העתיקה ממוקמת על גבעה) ומשם יוצאים לכיכר המרכזית.

בטולדו, מלבד העיר העתיקה, בתי הכנסת וההיסטוריה, יש כמה אטרקציות לילדים: רכבת המקיפה את העיר Toledo TRAIN Vision ואומגה. לצערנו, לא עשינו אף אחת מהן. כשהגענו, הלכנו ישר לאכול ארוחת צהריים – התיישבנו במסעדה ספרדית נחמדה, אכלנו פאייה ושתינו סנגרייה, הרבה. השילוב של החום עם האלכוהול הפיל גם אותי וגם את בעלי ברמה שבקושי יכולנו להסתובב. עשינו סיבוב קטן כדי לא לפספס כלום וחזרנו למדריד, גמורים 🙁.
בערב, הלכנו למסעדה ליד הדירה למרות שממש לא התחשק לנו לאכול. הבנות דווא אהבו Los Huevos de Lucio.

היום השביעי – טיסה חזרה

הטיסה יצאה ב-1140 כך שלא היה זמן להסתובב בבוקר. בשדה התעופה עצמו יש הרבה הליכה – כ-25 דקות מהצ’קאין לגייט, כולל רכבת פנימית. תתכננו בהתאם את זמני ההגעה.

Tax Free – מאוד נוח. אפשר להוריד את האפליקציה של Global Blue וכל ההחזרים נרשמים באפליקציה ברגע שמזינים את מספר הדרכון בחנות. צריך להחליט בערת הרכישה בחנות איך יתבצע ההחזר, האם בכרטיס או במזומן

לסיכום

עיר מאוד יפה, מזג אוויר מושלם והרבה אטרקציות וחוויות לילדים. אנחנו מנהלים לאט בטיולים אז יש עוד המון דברים שלא הספקנו לעשות (מוזיאון האשליות, המוזיאון המתוק, אצטדיון ריאל מדריד, סגוביה, פארק וורנר וכ״ו). את אלו נשמור לטיול הבא. מוזמנים לשאלות בפוסט בפייסבוק 🙂

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים