אטרקציות בשוויץ למשפחות עם ילדים [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

כשאנחנו חושבים על שוויץ, התמונה שעולה לנו בראש היא של הרים מושלגים, אווירה קצת מבוגרת, ומזג אוויר קר. אבל יש הרבה יותר לשוויץ, והיא מתאימה באופן פנומנלי למשפחות שנהנות מחופשות בטבע. בין אם אתם משפחה פעילה שמחפשת חופשה אקטיבית או משפחה שמחפשת חופשה יותר קלילה, שוויץ מלאה באטרקציות ופעילויות לאורך כל השנה. ודווקא עכשיו בעידן הקורונה, רוב המשפחות מחפשות בדיוק את זה: חופשה בחוץ, בטבע ובאוויר הפתוח. בשבועות האחרונים, כמות השאלות בקבוצה לגבי שוויץ עלתה על כל השאלות שהיו ב-4.5 שנות קיום הקבוצה, לכן דיברתי עם שירי גורדון, מנכ״לית​​ חברת Swiss1, חברה-בת של חברת הנסיעות Gordon Travel Group, שנבחרה על ידי לשכת התיירות השוויצרית וחברת התעופה Swiss לשווק את שוויץ בישראל. 

שווייץ היא מדינה קטנה, לכן מומלץ לקחת צימר או בית קטן כבסיס, וממנו לצאת לטיולי כוכב. השוויצרים מאמינים שהטבע הוא הלונה פארק הכי גדול ששוויץ יכולה להציע והם מתייחסים למדינה שלהם בהתאם. מה שכן, כל מה ששמעתם על שוויץ לגבי הקפדנות השוויצרית בענייני בטיחות, שירות וכמובן ניקיון נכונים בהחלט – וזה ממש לטובתנו.

אזורים מומלצים בשוויץ למשפחות

מומלץ לטייל בשוויץ לשבוע לפחות, ובהחלט יש מספיק לחקור בטיול של שבועיים. למשפחות הכי מומלץ לטייל באזור מרכז ומזרח שוויץ. שוויץ לא חזקה במיוחד בערים עירוניות אלא בטבע מרהיב, עיירות וכפרים. לרוב, ציריך וז’נבה הן רק נקודת נחיתה ולא ממש יעד בפני עצמן, למרות שתמיד אפשר לבלות יום-יומיים בערים אלו. 

מזג האוויר בשוויץ

הטמפרטורות בשוויץ משתנות מאוד לפי עונה, מיקום וגובה. שוויץ יכולה להיות מתונה ללא חום מוגזם, קור או לחות. עבור טיולים וחופשות קיץ, יולי עד ספטמבר הם החודשים הכי מומלצים. לחופשת סקי או פשוט ליהנות מהשלג, ינואר עד אמצע מרץ הם החודשים המומלצים ביותר. כל עוד אתם מוכנים מראש, מבחינת לבוש ואטרקציות, תמיד יהיו מגוון אטרקציות למשפחות בשוויץ. 

עלות המחייה בשוויץ

כמוכם, גם אני שמעתי ששוויץ היא לא המדינה הזולה ביותר באירופה. השירות בשוויץ נפלא ובזכות רמת התחזוקה הגבוהה, בשוויץ מומלץ לישון במלונות 2-3 כוכבים, בצימרים ובבקתות קטנות ונפלאות ולשהות במקום שבמדינות אחרות היה נחשב למלון 4 כוכבים. במסעדות בשוויץ לרוב בצהריים יש ארוחות עסקיות בעלות של 25-30 פרנקים שוויצרים לאדם למנה ראשונה ועיקרית. 

אגם ז׳נבה

אבל הנה טיפ מעולה משירי: יש בשוויץ שתי רשתות של סופרים – Migros או Coop – עם אגפים שלמים של אוכל מוכן. וכמו אצל השוויצרים הכל כל כך נקי ומסודר שאפילו האוכל המוכן נראה טוב והמחירים מאוד נמוכים. אלו רשתות מדהימות ברמה של מסעדה במחיר נמוך משמעותית מכל מסעדה אחרת שאתם מכירים. ואמנם עוד לא ביקרתי בשוויץ, אבל זה בדיוק הצורה שטיילנו ביפן וכך אכלנו מצוין בעלויות שהיו נוחות. 

התניידות ותחבורה ציבורית בשוויץ

אפשר לשכור רכב בשוויץ (כדאי מאוד להזמין מראש, בכללי יש מחסור גדול בעולם כרגע), אבל הכי מומלץ להתנייד בתחבורה ציבורית – והנסיעה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה השוויצרית. התחבורה הציבורית בשוויץ כוללת רכבות, אוטובוסים, חשמליות, סירות ואפילו רכבלים. רוב אופני התחבורה מופעלים ברמה המקומית או האזורית, אם כי המחירים משתנים מעיר לעיר. 

כרטיס ה- Swiss Travel Pass מכסה את כל התחבורה הציבורית העירונית כמו אוטובוסים, סירות באגם לוצרן, נסיעות ברכבת, רכבות הרים נבחרות כמו אלה שעל הר ריגי, ואפילו המוזיאון האולימפי בלוזאן. כמעט כל רכבת הרים ורכבל מציעים הנחה של 50% או 25% למי שיש לו את הכרטיס. 

יש הנחות לילדים עד גיל 16 ובחלק מהמקומות הם בכלל לא משלמים על תחבורה ציבורית. למי שבוחר להשתמש בתחבורה ציבורית, הכרטיס מקנה אינספור כניסות והנחות להמון אטרקציות – כרטיס ה- Swiss Travel Pass נותן לנסוע ללא הגבלה ברוב קווי הרכבת, וקרוב לוודאי שהדיל הטוב ביותר שניתן למצוא בחופשה עם ילדים בשוויץ. כמעט בכל הוצאה שתהיה לכם בשוויץ, מלבד אוכל, לינה ומסלולי מזחלות קיץ, תוכלו להשתמש בדרך כלשהי בכרטיס כדי לקבל הנחות. פה תוכלו לקרוא עוד על ה-Swiss Travel Pass.

כפרי נופש & מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

אלו שלושת האתרים הכי מומלצים של שירי לטיול משפחות בשוויץ ב-2021:

1. כפר הנופש מורשאך – הנופש האולטימטיבי למשפחה עם פארק שעשועים ענק – במרכז שווייץ

האטרקציה הגדולה במקום היא פארק מים ענק מקורה עם מגלשות, בריכות ושלל פעילויות לילדים. כמו כן, יש פארק חבלים אווירי, חדר כושר למבוגרים ולילדים, פילאטיס, ספינינג, קיר טיפוס, סקווש, טניס, באולינג, ביליארד, מיניגולף, טניס שולחן, טיולים מיוחדים לילדים ועוד.

אטרקציות למשפחות באזור כפר הנופש מורשאך:

רכבל בהרי טיטליס

טיול ברכבת אל פסגות הרי טיטליס (Titlis) ופילאטוס (Pilatus) המרשימים לחוויית הרים שוויצרית מרהיבה. בהרי טיטליס תוכלו לרכב על הרכבל המסתובב הראשון בעולם, לבקר במערת קרחונים ובגשר התלוי הגבוה באירופה ועוד המון אטרקציות שוות.

סנו בורד

למשפחות אקטיביות יש סקי וסנובורד גובה של 2,000 מטר (שלג צפוי לרוב מאוקטובר עד מאי), מסלולי שלג, מסלולי סקי קרוס קאנטרי, מסלול מזחלות ושבילי הליכה חורפיים ועוד.

בקיץ יש ממגוון פעילויות נוספות כגון טיולים רגליים, אופני הרים, טיפוס, חתירה באגם, קטנועים ופארק הרפתקאות מקסים.

עוד אטקרציות באזור:

  • טיול אל העיר לוצרן המקסימה ואל פארק Auslandsschweizerplatz Brunnen הסמוך 
  • ביקור במרכז המבקרים ומוזיאון האולרים השוויצריים ב-Brunnen

2. כפר הנופש גדוש הפעילות הסליברג  – מרכז שווייץ

במתחם יש בריכת שחיה, שולחנות ביליארד וטניס שולחן לשימוש חופשי, אולמות משחקים ופעילויות לילדים. ניתן להזמין מיטת תינוק עם שידת החתלה, מעקה בטיחות למיטות הילדים, עגלות תינוק, ביגוד חם ועוד. 

אטרקציות למשפחות באזור כפר הנופש הסליברג

קו הרכבת של רותהורן (Rothorn)

אחת האטרקציות היפות היא קו הרכבת של רותהורן (Rothorn) עובר בין פסגות האלפים ונופים עוצרי נשימה של מרכז שוויץ ושל הרי האלפים הברנזיים לאורך הדרך ומהפסגה. בנוסף, המוזיאון הפתוח בבאלנברג (Ballenberg) הוא כיף גדול לילדים, חוויה אותנטית עם תצוגות מלאכה שונות, מופעים, והפעלות שונות.

נקיק ארה (Aare)

אחד המקומות המיוחדים ביותר הוא נקיק ארה (Aare). אמנם אורך הנקיק הוא רק קילומטר, אבל הצוקים בשני הצדדים מגיעים לגובה של 50 מטרים והרוחב של הנהר משתנה כשבחלקו הצר ביותר הוא 30 ס״מ בלבד.

רכס יונגפראויוך (Jungfraujoch)

עוד טיול מומלץ הוא לפסגות ההרים ברכס יונגפראויוך (Jungfraujoch) הגבוה באלפים בו תוכלו לראות נופים בלתי נשכחים.

עוד אטרקציות באזור:

  • מוזיאון שרלוק הולמס וטיול למפלי רייכנבאך (Reichenbach), מהם נפל הולמס אל מותו – חובה למעריצים
  • שייט באגם Brienz

3. שבוע בכפר בטבע הירוק ווילדהאוס (Wildhaus) בחבל טוגנבורג עם שלל פעילויות לכל המשפחה – בצפון-מזרח שוויץ

כפר ווילדהאוס (Wildhaus) בחבל טוגנבורג (Toggenburg) הוא פינת חמד שמומלץ מאוד להכיר. ווילדהאוס הוא הכפר הגבוה ביותר בחבל טוגנבורג, ומשקיף מגובה של 1,098 מטר מעל פני הים אל פנורמת הנוף ההררית הירוקה והפראית המשתרעת סביבו.

אתר הנופש קלאסי ואותנטי שנמצא שעה וחצי נסיעה מציריך. במתחם יש שלל פעילויות, מגוון גדול של אטרקציות לילדים, אתרי נוף ותרבות מרהיבים, ומסעדות כפריות מעולות. זה מקום מעולה להכיר את שווייץ האמיתית עם המון טבע.

אטרקציות למשפחות באזור ווילדהאוס 

עיירת המרחצאות Bad Ragaz
  • פינוק בעיירת המרחצאות Bad Ragaz
  • פארק השעשועים באזור “היידילנד” בעיירה Meinfeld שבו מתקנים רבים ונפלאים 
  • יום כיף בפארק המים Alpamare
  • אגם Wallen והכפרים שלגדותיו
  • טעימות במפעל השוקולד Maestrani
  • ביקור בנסיכות ליכטנשטיין במרחק דקות נסיעה

הפוסט הזה הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי עם חסרת Swiss1. 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים