תחבורה ציבורית בלונדון – המדריך המלא ל-2023

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

התחבורה הציבורית בלונדון היא מגוונת מאוד וגם מאוד יעילה. כדי להקל עליכם, ריכזתי בפוסט הזה את מגוון צורות התחבורה שיש בלונדון וסביבותיה וגם את אופן ההגעה לעיר משדות התעופה השונים וחזרה אליהם. בנוסף, בפוסט תוכלו למצוא את כרטיסי הנסיעה הנפוצים וגם טיפים לאופן התכנון של הנסיעה שלכם.

תוכן עניינים

איך להגיע משדה התעופה הית׳רו (Heathrow) ללונדון

Heathrow Express

התחבורה הציבורים מהיתרו היא נוחה ומגוונת. קיימים מספר דרכים להגיע למרכז לונדון:

רכבת מהירה משדה התעופה הית׳רו – Heathrow Express

הרכבת פועלת כל רבע שעה בשעות פעילות השדה ונוסעת משדה התעופה לתחנת פדינגטון (Padington) וחזור. הנסיעה אורכת כ-15-20 דקות. הנסיעה עולה 22 פאונד לכיוון או 37 פאונד לנסיעה הלוך חזור. קחו בחשבון שהמחירים יותר גבוהים על הרכבת. שימו לב שילדים מתחת לגיל 15 בליווי מבוגר נוסעים חינם. פה תוכלו לרכוש כרטיסים, כולל הנחת ההלוך-חזור, ויש גם הנחה למי שרכש את הלונדון פס.

רכבת תחתית מהית׳רו ללונדון

האופציה היותר זולה אבל גם ארוכה יותר, היא הרכבת התחתית בקו פיקדילי. היא יוצאת מהית׳רו ולוקחת כשעה להגיע למרכז העיר. שימו לב שמבחינת התשלום, היתרו נמצאת ב-Zone 6. רכבות יוצאות  מתחנת השדה בין השעות 5:10-23:50 בימי ב’ עד שבת, וביום א’ בין השעות 05:50- 23:50. הרכבות יוצאות מטרמינלים 2-5.

קו ה-TFL Rail מיועד להיות חלק מקו אליזבט שנכון לפברואר 2020 עדיין בהקמה. הקו מגיע עד פדינגטון ועולה 10.10 פאונד (בשעות השיא 10.80 פאונד). עלות הנסיעה לילד מגיל 11 עד 15 היא 5.45 פאונד.

מונית מהית׳רו ללונדון

מונית משדה התעופה בדרך כלל מאד יקרה. אופציה למונית שחורה רגילה היא Minicabit. אלו מוניות מחברות מתחרות למוניות השחורות. הן הרבה יותר זולות ממונית שחורות, אבל לא ניתן להזמין אותן ברחוב או בשדה, אלא רק להזמין באתר. כשאתם מזמינים, צריך למסור את פרטי הטיסה וגם לציין כמה זמן אחרי הנחיתה תרצו שהנהג יחכה לכם. קחו בחשבון שבמידה והנהג יצטרך לחכות יותר זמן, תאלצו לשלם תוספת. בכללי, בנסיעות משדה התעופה הנהגים עוקבים אחרי לוח הטיסות. במקרה של עיכוב, הנהג ידע להגיע מאוחר יותר. חשוב שהטלפון שאתם נותנים יהיה זמין ותוכלו לקבל דרכו הודעות. כמובן שניתן למצוא מוניות ביציאה מהשדה, וגם תוכלו להזמין מראש מוניות פה עם כסאות בטיחות.

אוטובוסים משדה התעופה הית׳רו ללונדון

מטרמינלים 2 ו-3 יש אוטובוסים לתחנת ויקטוריה Victoria. הנסיעה עולה בין 6-10 פאונד לכיוון והנסיעה לוקחת כשעה, תלוי בפקקים.פרטים נוספים ניתן למצוא באתר National Express.

תחבורה משדה התעופה גטוויק (Gatwick) ללונדון

תחבורה ציבורית בלונדון – Gatwick Express

רכבת מהירה – Gatwick Express

הרכבת אורכת כ-30 דקות ומגיעה לתחנת ויקטוריה. בדרך כלל משתלם לקנות כרטיס הלוך חזור. אפשר לקנות כרטיס פתוח ליום הטיסה חזרה ללא שעה מסויימת. העלות למבוגר מגיל 17 היא 22 פאונד לכיוון או 39 פאונד לכרטיס הלוך חזור, ולילד מגיל 5 העלות היא 9.95 פאונד לכיוון או17.45 פאונד הלוך חזור. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש.

מונית מגטוויק ללונדון

המוניות מגטוויק יקרות, אבל זה יכול להיות פתרון נוח וזול יותר לקבוצה גדולה של אנשים. כדאי להזמין מראש ולא לקחת מונית שחורה, מהאתר Minicabit. כפי שציינו קודם, תצטרכו לספק לנהג מספר טיסה ושעה איסוף.

אוטובוס מגטוייק ללונדון

בדרך כלל זו האופציה הזולה ביותר. ממולץ להזמין את הנסיעה באתר איזיבס או National Express. נשיונל אקפרס מגיעים רק לתחנת ויקטוריה. איזיבס עוצרים גם בתחנה Earl’s Court אז שווה לבדוק מה הכי משתלם לכם.

תחבורה משדה תעופה סטנסטד (Stansted) ללונדון

שדה התעופה סטנסטד הוא השלישי בגודלו בלונדון, לרוב הישראלים לא מגיעים אליו, אבל רוב הטיסות שיוצאות ממנו הן אל יעדים באירופה ובמזרח התיכון.

רכבות מסטנסטד ללונדון

עם הרכבת המהירה Stansted Express תוכלו להגיע בצורה המהירה ביותר למרכז לונדון. הרכבת עוצרת בתחנות Tottenham Hale ו-Liverpool Street ויוצאת בתדירות של 15-30 דקות. עם הרכבת הזו תוכלו להגיע ללונדון תוך כ-45 דקות. תוכלו להזמין כרטיסים באתר הזה. כרטיס הנסיעה של הרכבת אינו זול אז כדאי שתשימו לב שיש דילים שונים שמוזילים אותו. הדילים כוללים בין היתר כרטיס מוזל הלוך חזור, דיל לזוג או לשלישיה.

אוטובוסים מסטנסטד ללונדון

האוטובוסים היוצאים מהשדה זולים באופן משמעותי. מומלץ לקחת את EasyBus שיוצא מהכניסה הראשית. תדירות הנסיעה שלו היא כל 15 דקות. לוקח שעה להגיע לעיר והקו פעיל בכל השבוע ובכל שעות היממה. אם צריכים להגיע לשכונה גולדרס גרין שבלונדון, אפשר לקחת אוטובוס של חברת   National Express שנוסע ישירות לשכונה. בשני המקרים, כדאי להזמין את האוטובוס מראש דרך האתרים National Express או EasyBus.

תחבורה ציבורית משדה התעופה לוטון (Luton) ללונדון

Luton National Express

כיום שדה התעופה לוטון משמש בעיקר טיסות לואו קוסט אך גם כמה טיסות רגילות, והוא הבסיס של חברת התעופה לואו-קוסט איזיג’ט.

רכבות מלוטון ללונדון

הרכבת East Midlands Trains היא האפשרות המהירה ביותר להגיע לשדה וממנו. הרכבת מגיעה לתחנת St. Pancras הסמוכה לתחנת Kings Cross St Pancras. היא מגיעה ללונדון תוך 37 דקות בלבד. שימו לב שצריך לקנות את הכרטיס מ-London Luton Airport LTN ולא לקנות מ-Luton Airport Parkway אחרת תצטרכו לשלם במזומן על השאטל. תדירות הרכבת היא כל 15 דקות במשך כל היום. כדי לחסוך עלויות צריך לקנות כרטיס הלוך ושוב באתר ולא צריך להתחייב לשעה מסוימת.

אוטובוסים מלוטון ללונדון

קיים שירות אוטובוסים Green Line. האוטובוס מגיע תוך כשעה להגיע למרכז העיר מומלץ להזמין את הכרטיסים באתר. גם חברת EasyBus פועלת בשדה. בנוסף, אפשר לרכוש כרטיסים של חברת National Express בעלות של 12 פאונד למבוגר ו-6 פאונד לילד (מגיל 3) לכיוון אחד או 18 פאונג למבוגר ו-9 פאונד לילד הלוך-חזור.

יורוסטאר (Eurostar) רכבת מהירה מלונדון לפריז

יורוסטאר היא רכבת מהירה שנוסעת 300 קמ”ש הפועלת בין אנגליה ליבשת אירופה. הרכבת יוצאת מלונדון מתחנת St. Pancras ומגיעה לפריז לתחנת Paris Gare Du Nord. ישנם מועדים בהם הרכבת נוסעת ישירות לאתרי סקי בצרפת או ליורודיסני. בנוסף ניתן לנסוע עם הרכבת ישירות לערים אחרות באירופה כמו בריסל ואמסטרדם. ככל שתזמינו מוקדם יותר את הכרטיסים, כך תוכלו ליהנות מהמחירים המוזלים. לאחר הזמנה אפשר לבחור לקבל את הכרטיס באחת מהאופציות הבאות: בדואר, להדפיס בתחנה, או להדפיס בבית. מומלץ להגיע לתחנה לפחות 45 דקות לפני היציאה. מי שאינו אזרח האיחוד האירופי יצטרך למלא בכניסה טפסים לצורך מסירה לצוות מחלקת ההגירה. כרטיסים אפשר להזמין באתר Eurostar.

רכבות בין עירוניות בבריטניה

לרכבת התחתית של לונדון מחוברות שתי מערכות של רכבות: הראשונה היא DLR שפועלת בדרום מזרח העיר – עליה נפרט בהמשך – והרכבת העילית Overground שנמצאת במרכז לונדון. בנוסף לאלה, קיימת הרכבת הארצית National Rail. הרכבת הארצית מחולקת למספר חברות ואיתה ניתן לנסוע מחוץ ללונדון.

מומלץ לקנות כרטיסים לרכבת בין-עירונית כמה שיותר מוקדם. ככל שמתקרבים לזמן הנסיעה, מחיר הכרטיס עולה, ולפעמים זה אפילו יותר יקר מטיסה לאותו היעד. בדרך כלל כרטיס הלוך חזור יותר זול משני כרטיסים נפרדים לכל כיוון. OMIO הוא אתר נוח לחיפוש והזמנת נסיעות בין עירוניות לרכבות וגם לאוטובוסים וטיסות. וגם האתר Train Genius.

כרטיס Railcard מאפשר לחסוך כסף בנסיעה ברכבת בין עירונית אבל הוא מתחיל להשתלם אחרי הנסיעה הלוך ושוב השניה או השלישית בדרך כלל. זה בעיקר מתאים למשפחות גדולות.

כשתקנו את הכרטיס און ליין תצטרכו להעלות תמונה דיגיטלית. אפשר לקבל כרטיס דיגיטלי שאותו אפשר לשמור על שני מכשירים סלולריים, או שאפשר לרכוש כרטיס פיזי, אבל בשבילו תצטרכו כתובת למשלוח בבריטניה. תוכלו לשלב בקניה בכרטיס שמשלב הנחה על אטרקציות וכרטיס טרוולכארד לא בשעות העומס לאזורים 1-6. פרטים נוספים תוכלו למצא באתר.

Train pass

זהו כרטיס נסיעה ברכבות שאיתו אפשר לנסוע באופן חופשי לזמן מוגבל בבריטניה וגם במדינות שונות באירופה. לכרטיס יש אופציות שילוב שונות למספר ימי נסיעה במהלך החודש ברחבי בריטניה. פרטים על הכרטיס ניתן לקבל באתר Interrail.

תחבורה ציבורית בלונדון – דרכי הגעה משדות התעופה, סוגי הכרטיסים, ורכישה אונליין

התחבורה הציבורית בלונדון מצוינת ולרוב מהירה יותר מאשר נסיעה ברכב. ישנן מספר אפשרויות לתחבורה ציבורית בלונדון: הרכבת התחתית, הידועה בשמה The Tube, אוטובוסים, חשמלית, מוניות, וכן רכבות עיליות המחוברות ל-Tube. יש מספר נתונים שצריך לקחת בחשבון. קודם כל, בסופי השבוע הרכבות עמוסות מהרגיל. דבר נוסף, בתחבורה הציבורית בלונדון אין מיזוג אוויר וגם לא בתחנות עצמן. גם אם קר בחוץ, בטיוב יהיה חם ולח. כמו כן, האנגלים מאד דואגים לאחר, והם נוהגים לפנות את מקומם בפני קשישים ונכים, אנא דאגו לעשות זאת גם אתם.

יש מספר אפליקציות שאפשר להיעזר בהם בלונדון. הראשונה היא אפליקציה מצוינת עם המפה המורחבת של הטיוב – London Tube Map. אפליקציה נוספת שמאד יעילה היא אפליקציית תכנון הנסיעה Citymapper. בנוסף לשתיהן, אפשר פשוט להישתמש ב-Google Maps.

אם הכוונה היא לטייל הרבה בתחבורה ציבורית, עדיף לרכוש כרטיס יומי. נסביר על הנושא בהמשך. למרות כל זאת, קחו בחשבון שמרכז העיר די קטנה ואפשר להסתובב בה ברגל די בקלות. נתון חשוב נוסף שכדאי שתדעו היא שלא כל תחנות הרכבת התחתית נגישות לעגלות/טיולונים. אם נוסעים לבד בתחבורה ציבורית, מנשא יכול ממש לעזור.

לונדון מתחלקת לתשעה אזורים – Zones. אזורים 1 ו-2 מהווים את המרכז של לונדון רבתי. באזורים אגרת גודש מוטלת על השתמשים ברכב פרטי וישנה עדיפות לתחבורה ציבורית. אזורים 3 ומעלה מהווים לרוב את פרוורי לונדון. בכל סוגי הרכבות, ככל שעוברים יותר אזורים כך התשלום עבור הנסיעה יהיה גבוה יותר. לעומת זאת, באוטובוס מחיר הנסיעה נכון ל-2019 הוא פאונד וחצי בלבד, בלי קשר למרחק שתסעו.

תשלום נסיעה בתחבורה ציבורית בתוך לונדון

ישנם מספר כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית בלונדון. חלקם די דומים לרב קו בישראל. אני אנסה לעשות סדר בבאלגן.

כרטיס אויסטר

כרטיס האויסטר Oyster

כרטיס נסיעה הדומה לכרטיס אשראי ודומה לרב קו הישראלי. טוענים עליו סכום כסף והוא משמש לתשלום עבור הנסיעה. על הכרטיס עצמו צריך לשלם פיקדון בסכום של 5 פאונד, שאותו תקבלו בחזרה בסוף הנסיעה האחרונה במכונות האוטומטיות בתחנות אם עברו יומיים מקניתו. אפשר לקנות אותו במכונות האוטומטיות בכל תחנות הרכבת התחתית בלונדון.

עם הכרטיס אפשר לנסוע בכל אמצעי התחבורה הציבורית בלונדון, בין היתר באוטובוסים, מעברות, רכבת ה-DLR, האוברגראונד (הרכבת העילית) רכבות תחתיות והרגילות ועוד. שימו לב שהכרטיס בתוקף רק בתוך לונדון ומחוץ ללונדון אתם עלולים לקבל קנס.

האויסטר מגיע עם תוכנית ה-Pay-As-You-Go (גם: PAYG), כלומר ״שלם לפי מה שנסעת״. בשימוש בכרטיס אויסטר, תשלומי הנסיעות במהלך יממה אחת מצטברים עד סכום מקסימלי (7.20 פאונד לאזורים 1-2). ברגע שהגעתם לגבול התשלום היומי, שזה בדרך כלל אחרי 3 נסיעות, לא תשלמו יותר על נסיעות באותם אזורים גם אם תמשיכו לנסוע. זה נקרא CAP. תוכלו לדעת מה הסכום שנשאר לכם בכרטיס על ידי כך שתעבירו את הכרטיס בכניסה לרכבות, תוכלו לראות במסך הצהוב הקטן שבכניסה שבו יופיע כמה כסף נשאר לכם בכרטיס. אפשרות נוספת לברר את הסכום שנשאר היא לשים את הכרטיס על המשטח הצהוב שבמכונות ההטענה כדי לברר את הסכום.

את כרטיס האוייסטר אפשר לקנות בתחנות הרכבת השונות – בעיקר בתחנות הארציות. אפשר גם לקנות אותו במשרדי המידע לתייר -Visitor Center. לא כדאי לבנות על התחנות האוטומטיות בתחנות כי הן לא תמיד מקבלות כרטיס אשראי זר וכשכן זה כמעט תמיד כרטיסים של pin and chip, כלומר כאלו שתצטרכו לשים את הקוד שלכם כדי להשתמש. אפשר להזמין הביתה כרטיס מסוג Visitor Oyster . בזמן הקניה תוכלו להטעין אותו מראש בסכום כסף שתרצו. אם תזמינו מראש, תוכלו להגיע ללונדון כשיש לכם כבר הכרטיס מוכן וזה חוסך את כאב הראש של התעסקות במסופי ההטענה בהגעה. עדיף לקנות כרטיס לאזורים 1+2, שהם כאמור האזורים המרכזיים של העיר.

כרטיס האויסטר נותן לכם לדלג על כל התורים למכונות הכרטיסים בתחנות. כשחוזרים לארץ, מחזירים את הכרטיס במשרד בתחנה בשדה התעופה (בלונדון) ואז מקבלים בחזרה את כל הכסף הנותר ואת הפיקדון. המשרד בשדה התעופה לא פתוח 24 שעות ולכן עדיף להחזיר את הכרטיס באחת התחנות בשעות היום. חשוב לציין כי אפשר עדיין, כמו פעם, לקנות כרטיס נסיעה חד פעמי, אך הוא אינו משתלם ויקר.

TravelCard

זהו הכרטיס הכי משתלם לתיירים שמגיעים לללונדון לתקופות ארוכות של מעל שבוע. עם הכרטיס אפשר לנסוע חופשי בכל אמצעי התחבורה הציבורית. הכרטיס עולה כ-35 פאונד למשך שבוע באזורים 1+2, נכון לשנת 2019. מי שקונה את הכרטיס זכאי להטבה של 1+1 וכן הנחות נוספות באטרקציות שונות של לונדון. ההטבה וההנחות תקפות למי שקונה כרטיס שבועי בתחנות הרכבת הגדולות, ואז יהיה צורך בתמונת פספורט. בדלפק הקניה של הכרטיס, יש חוברת קופונים שבה רשומות כל ההטבות. חשוב! אם תאבדו את הכרטיס אין עליו אחריות ולא ניתן להנפיק חדש, ותאבדו את כל הכסף שטעון עליו. את הכרטיס אפשר להנפיק רק בתחנות רכבת העילית. פרטים נוספים על הכרטיס Travelcard. מידע נוסף על הכרטיסים תוכלו למצא באתר התחבורה הציבורית של לונדון. הסרטון למעלה מראה בצורה מצויינת את ההבדל בין הכרטיסים.

כרטיסי אשראי תומכי Contactless

למי שיש כרטיס אשראי Contactless (ללא מגע), אפשר להשתמש בו כדי לשלם על נסיעות בתחבורה הציבורית. מחירי הנסיעה למעשה זהים למחירים של כרטיס האוייסטר, ותוכלו להינות גם ממכסה יומית כמו באוויסטר. אבל, למי שיש כרטיס אשראי ישראלי, תצטרכו לשלם עמלות על ההמרה בשל מטבע זר, וזה עלול לייקר את העסק. בסרטון המצורף תוכלו לראות איך עובד ה-contactless.

הערות חשובות נוספות:

  • ילדים מתחת לגיל 11 נוסעים בחינם ואין צורך לקנות להם כרטיס.
  • Young Visitor Discount – ילדים מגיל 11 עד 15 (כולל) מקבלים הנחה של 50% ממחיר כרטיס מבוגר. את ההנחה אפשר להזין על כרטיס אויסטר רגיל, והיא תקפה לשבועיים. אפשר לגשת לכל תחנת רכבת תחתית ולבקש מהסדרן שליד המכונות לעשות את זה. יכול להיות שתתבקשו להציג תעודה מזהה של הילד. קחו בחשבון שלפעמים הסדרנים מתעצלים או לא ממש יודעים מה לעשות אז ניתן לנסוע לתחנה אחרת עם כרטיס רגיל , ולגשת לאחד מנקודות המידע לתייר שם יוכלו להזין את ההנחה גם על כרטיס קיים.
  • מבוגר אחד יכול לקבל עד ארבעה כרטיסים בהנחה לגילאי 11 עד 15 ויש לקחת בחשבון שהילדים צריכים להיות נוכחים.
  • לאויסטר יש לפעמים תקלות. ברוב מהמקרים הכל תקין אבל כשיש בעיה כמו איפוס טעינת התשלום, זה יכול להיות מאוד מתיש להתנהל סדרני התחבורה בלונדון.
  • שימו לב באיזה איזור המלון שלכם, אם הוא מחוץ לאזור 1+2 תצטרכו לקנות כרטיס לאזורים נוספים.
  • את ה-Visitor Center תוכלו לנמצא בתחנות הבאות:
    • Liverpool Street
    • Piccadilly Circus
    • Victoria – מול רציף 8 בתחנת רכבת ולא בטיוב
    • Euston – מול רציף 8 בתחנת רכבת ולא בטיוב
    • King’s Cross
    • Paddington – מול רציף 1 בתחנת רכבת
    • Gatwick Airport – גם בטרמינל הדרומי וגם בצפוני
    • Heathrow – בתחנות הטיוב בטרמינלים 2 ו-3

תכנון נסיעה בתחבורה ציבורית

יש אפשרות לתכנן הנסיעה שלכם באתר התחבורה הציבורית של לונדון TFL. תצטרכו לרשום באתר כתובת והאתר יראה לכם את התחנה הקרובה בליווי מפות והסבר על המסלול. התכנון הוא באמצעות כל סוגי התחבורה הציבורית של לונדון, אבל ניתן להגדיר באילו אמצעי תחבורה תעדיפו או ברגל. באתר תוכלו לקבל פרטי נגישות על תחנות הרכבת התחתית הודעות על שיבושי נסיעה וכדומה.

הרכבת התחתית של לונדון – אנדרגראונד/טיוב – London Underground/Tube

הטיוב Tube

מערכת הרכבות התחתיות הלונדונית מאד יעילה, גדולה ומפותחת מאד. היא מורכבת מ-11 קווים בצבעים שונים ובעתיד,כשיפתח הקו הסגול-לבן, קו אליזבת׳, יהיו 12 קווים. בנוסף לאלה, יש עוד חמישה קווים לא-תחתיים ששייכים גם הם למערכת. רוב קווי הרכבת עובדים בין השעות 5:00 בבוקר עד חצות, למעט בחגים נוצריים, כשביום ראשון תדירות הנסיעות נמוכה יותר. לכל אחד מהקווים בתחתית יש שם וצבע. במפה יש מקרא צבעוני לזיהוי הקווים.

כיווני הנסיעה הם צפון/דרום או מזרח/מערב. אם תרצו לנסוע לתחנה שנמצאת מערבית אליכם תצטרכו ללכת לפי הסימון אל הקו אותו אתם רוצים לקחת ואז לחפש את הרציף שכתוב עליוWestbound  שזה אומר לכיוון מערב. בכל רציף תמצאו מפה של הקו שתוכלו לבדוק שאכן התחנה המבוקשת היא על הקו שיוצא מרציף זה. התחנה בה אתם נמצאים מסומנת עם חץ עבה במפה.

תחבורה ציבורית בלונדון – צבעי הטיוב Tube

חלק מהקווים מתפצלים. בקו שמתפצל יש לבדוק את הכיוון הכללי וגם את היעד הסופי שרשום על הקטר מלפנים וגם מוכרז בקול בתחנה. בקו שיש לו יותר מפיצול אחד, צריך להקשיב גם דרך איפה הרכבת נוסעת.

מספר דברים חשובים:

  • בתחנות גדולות שבהן מצטלבים מספר גבוה של קווים, החלפת רכבת עלולה לקחת דקות ארוכות של הליכה, וזה כולל עליה או ירידה במדרגות ולא תמיד נעות
  • נהוג ללכת בצד ימין, ובמדרגות הנעות לעמוד בצד ימין, כדי שהממהרים יוכלו לעקוף
  • לפני שמגיעים למכונות העברת הכרטיסים, כדאי להכין ביד את הכרטיסים כדי לא לעכב נוסעים האחרים

Dockhands Light Railway – DLR

הרכבת הקלה דוקלנדס היא רכבת חשמלית המשרתת את אזור הדוקלנדס ממזרח ללונדון והיא חלק ממערכת הטיוב. לרכבת יש 6 קווים והיא פעילה מתחנת Bank בסיטי של לונדון במערב ועד לתחנת Woolwich Arsenal במזרח, מדרום לנהר, ומתחנת Stratford בצפון ועד לתחנת Lewisham שמדרום לנהר, בקרבת גריניץ’. הרכבת עוברת גם בקנרי וורף. רוב תחנות הרכבת הן עיליות ומוגבהות, חלקן  ממוקמות ברחוב. ומעטות תחתיות. פרטים נוספים על נסיעה ברכבת ניתן למצוא באתר שלה DLR. בסרטון המצורף יש כמה טיפים שימושיים.

אוטובוס בלונדון

בכדי לנסוע באוטובוס תצטרכו להצטייד אויסטר מוטען. מחיר הנסיעה באוטובוס אחיד ולא משתנה לפי המרחק. מחיר הנסיעה המקסימלי הוא 4.6 פאונד. אם תחליפו אוטובוס בלונדון תוך שעה מתחילת הנסיעה הראשונה, לא תשלמו על הנסיעה הבאה ואפשר להחליף כמה אוטובוסים שתרצו בתוך לונדון בשעה מתחילת הנסיעה הראשונה ללא תשלום נוסף. מומלץ להשתמש באפליקציה Citymapper לצורך תכנון הנסיעה. בסרטון תוכלו לראות איך להשתמש באפליקציה.

אוטובוס תיירים קומותיים – Hop on Hop off

אוטובוס Hop on Hop off

אוטובוסי התיירים נוסעים במסלולים קבועים סביב האטרקציות השונות. הם מגיעים בתדירות גבוהה ואפשר לשמוע בזמן הנסיעה הסברים בכמה שפות באמצעות אוזניות, אך לא בעברית. בכל תחנה תוכלו לרדת, להסתובב עצמאית ולחזור לאוטובוסים הבאים מאותה נקודה או מנקודה אחרת, וכל זה ללא הגבלה על פי הזמן של הכרטיס אותו תקנו. הם נקראים ״הופ און הופ אוף״  Hop on, Hop off – ״לרדת, לעלות״.

ישנן מספר חברות של אוטובוסי תיירים. פרטים תוכלו למצא באתרים שלהם:

בנוסף, יש אוטובוס Hop on Hop Off מיוחד לחובבי הארי פוטר בעלות של 325 פאונד לעד חמישה אנשים שכולל מקומות בהם צולמו הסרטים, שייט ב-Thames, ועוד, וזה אפילו כולל בוחן תוך כדי הסיורים.

השכרת אופניים בלונדון

ה-Santander Cycle Hire מהווה שירות השכרת האופניים בלונדון, סגנון תל-אופן. מחיר המנוי הוא הוא 2 פאונד ל-24 שעות או 90 פאונד לשנה. בנוסף, תצטרכו לשלם על זמן הרכיבה. קחו בחשבון כי חצי השעה הראשונה היא בחינם, כשעל כל חצי שעה נוספת תשלמו עוד 2 פאונד. זיכרו כי ישנם קנסות אם לא החזרתם את האופניים או שהחזרתם עם נזק לא סביר. כשמחזירים את האופניים לעמדה, תוודאו שהאור הירוק נדלק וזה אומר שהאופניים הוחזרו. אם מושב האופנים מסובב לאחור, זה אומר שהאופניים לא תקינות. תוכלו להשכיר ישירות באמצעות אפליקציית Santander Cycles, או בעמדות. תקבלו קוד אותו יש להקיש בעמדת האופנים המבוקשים. מפה עם פרוט האופניים הפנויים ומקומות פנויים להחזרה בכל חניית אופניים ניתן למצוא באתר Bike Share Map.

הרכבל בלונדון – London cable car – The Emirates Air Line

הרכבל נמצא במזרח לונדון ומחבר בין תחנות Greenwich Peninsula מדרום לתמזה (Thames) בתחנה ו-Royal Docks מצפון לתמזה בנסיעה של 10 דקות. פרטים על שעות ומחירים ניתן למצא באתר הרכבל Emirates Air Line. ישנם מספר כרטיסים: הלוך-חזור, הלוך חזור ללא ירידה, או קרון פרטי. מומלץ להזמין מראש בעלות זולה יותר.

אם אתם מחפשים מידע על לונדון, פה תוכלו לראות אטרקציות מומלצים בלונדון למשפחות, מלונות מומלצים בלונדון ועוד בקישורים בפניםi

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים