אירלנד וצפון אירלנד עם מתבגרים – מסלול ואטרקציות מאת אורלי דגני [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

שלושה דורות, שתי מדינות, אי אחד. עשרה ימים, סבא, סבתא, הורים, ושני מתבגרים בני 10 ו-14 שהגיעו יחד אל אירלנד וסקוטלנד עם מתבגרים – ושרדו לספר. הפוסט הופיע במקור בקבוצת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם פה באישורה של אורלי.
אירלנד היא לא יעד אינטואיטיבי, גם כי רוב השנה אין טיסה ישירה (יש רק בקיץ) וגם כי היא תמיד מצטיירת כאפורה, גשומה וקרה. אז נכון שהיה קריר (גם באוגוסט כדאי להביא מעיל דק וחולצות ארוכות דקות), ונכון שירד עלינו קצת גשם (לא חייבים מטריות, מעיל עם כובע זה בדרך כלל מספיק), אבל הנוף עוצר נשימה, האירים מאד נחמדים וחייכנים, ויש המון מה לעשות ולראות. 

נהיגה באירלנד

בדרך לגשר התלוי
לקחנו רכב Volkswagen Caddy של 7 מושבים שהוזמן מיורופקאר, רכב אוטומטי, דיזל עם 2 נהגים וביטוח מלא. צריך להגיד להם כשלוקחים את האוטו אם ממשיכים לצפון אירלנד כי יש חיוב אקסטרה על זה בשביל הביטוח.
נסיעות באירלנד הן חוויה בפני עצמה. קודם כל נוסעים בצד שמאל, דבר שני בכבישים צדדיים הנופים משגעים, אבל בדרך כלל הכבישים צרים ויכולים להיות קצת מלחיצים – מצד שני זו בכל זאת הרפתקה. 🙂 בכבישים המהירים יש אגרות, משלמים במזומן או באשראי. ווייז עובד מצוין בכל האי, ויש לו חיבה מוזרה לכבישים הצדדיים. מעבר הגבול בין אירלנד לצפון אירלנד הוא שלט קטן בדרך מדבלין, או סימן על הגוגל מאפס.

מלון בבלפסט למשפחות

לנו במלוןPremier Inn ברחוב Alfred. אין חניה במלון אבל יש חניון ליד בתשלום, המלון עצמו במיקום מדהים של חמש דקות הליכה למרכז העיר, ברחוב שקט, ונותן תמורה לכסף (זו הרשת החביבה עלינו באנגליה כי המחיר סביר, ארוחת הבוקר טובה, היחס תמיד חיובי, והמלון תמיד נקי).

אטרקציות בבלפסט למשפחות

אירלנד עם ילדים - מגדל השעון העקום בבלפסט
מגדל השעון העקום בבלפסט
אנחנו חובבי הסתובבויות בעיר, ובלפסט היא עיר נהדרת להסתובב בה, גם כי היא קטנה, גם כי המרכז שלה ישר, וגם כי היא מלאה בדברים מעניינים. כדאי ללכת למרכז העיר, לרובע הקתדרלה ולנהר לפגוש את ה-Salmon of Knowledge ולראות את מגדל השעון העקום של בלפסט. הדבר הכי יפה בבלפסט בעיני זה אומנות הרחוב; בכל מקום יש גרפיטי מדהים שמספר את הסיפור של העיר, שמאיר את העיר, ושהופך את ההליכה ברחובות לחוויה. לילדים, יש אמן גרפיטי שאוהב לצייר על שלטי הכוונה של תנועה, אז ניסינו למצוא כמה שיותר מהם, וזה משחק מצוין לילדים שהגרפיטי הפוליטי יותר פחות מדבר אליהם.
בקניון ב-Victoria Square, יש תצפית חינם על העיר מתוך כיפה שקופה, מאד נחמד עם יש ראות טובה (מה שנדיר מאד באירלנד).
מוזיאון הטיטאניק
מרכז המבקרים של הטיטאניק נחשב לאחד המקומות המתויירים ביותר בעולם, ובצדק. הוא מחולק לשלושה חלקים – המוזיאון, סיור מודרך וסיור בסירה שנשארה. לא עשינו את הסיור המודרך אז אני לא יודעת לגביו. הסיור בסירה היה קצת מיותר אבל היינו צריכים לחכות לסיור במוזיאון כי הוא לפי שעות והיה לנו קצת זמן אז למה לא. יש במוזיאון מפה עם פעילות לילדים שצריכים לזהות דמויות במהלך הסיור, שווה לקחת לפני שהולכים לסירה כי חלק מהם שם ואנחנו לא ידענו, והילדים התאכזבו קלות שפספסנו איזה שתי דמויות. בכל מקרה הסיור במוזיאון נהדר, לומדים המון על ההיסטוריה של אירלנד ובלפסט בכלל ולא רק על הטיטאניק עצמה, והכל באופן אינטראקטיבי ומרתק שגם הילדים וגם המבוגרים נהנו ממנו.
אירלנד עם ילדים מתבגרים - תערוכת משחקי הכס
תערוכת משחקי הכס
תערוכה נודדת של Game of Thrones שהיתה בבלפסט יחד איתנו, אז לקחנו את הילדים והלכנו למרות הדאגה שיהיו סצנות מפחידות או דברים שהם לא יבינו כי הם לא ראו את הסדרה. זה בעיקר תלבושות ואביזרים מהסידרה, אז הם נהנו כי היו הרבה אביזרים של אבירים והזדמנויות להצטלם עם חרבות וכאלה. אפשר גם להצטלם עם דרקון, שזה בכלל נחמד, ולשבת על כס הברזל, כי אחרי הכל כולנו מלכים בנשמה. 🙂 אמנם התערוכה זמנית, אך יש מספר סיורים בעקבות Game of Thrones, אותם תוכלו להזמין פה. שימו לב שחלקם יוצאים מבלפסט ואחרים דבלין.
אוטובוס תיירים, (או כל סיור מודרך אחר) הוא חוויה שאסור לפספס בבלפסט, הסיור הוא עם מדריך ולא הקלטה, ככה שלומדים הרבה יותר, יש המון בדיחות ואפשר לשאול שאלות. עשינו את זה פעמיים (כי היינו בבלפסט פעמיים, לא כי אנחנו מטורפים על אוטובוסים) וכל פעם היה לנו מדריך אחר. למדנו המון על ההיסטוריה האמיתית של בלפסט מאנשים שגדלו וחיו שם. בעיני זה מרתק ואין לזה תחליף.
אירלנד עם ילדים מתבגרים - מוזיאון המדע בבלפסט
מוזיאון המדע בבלפסט
מוזיאון המדע W5, מותאם בעיקר לילדים צעירים, אם כי כולם נהנו מהאיזור של המציאות המדומה. כל הדורות זכו לשחות עם דולפינים (זה בתשלום נוסף, אבל שווה) ונהננו מהאזור שבו אפשר היה לשחק עם דינוזאורים (Augmented Reality). חוץ מזה, לילדים מעל גיל 10 אין הרבה מה לעשות שם, והתערוכה שרצינו לראות כבר היתה sold out, אז לא בילינו שם יותר מדי זמן.

טיפים על בלפסט עם מתבגרים

שופינג בבלפסט

בעיר בלפסט

ברחוב הראשי של העיר יש את כל החנויות וכל המותגים שאפשר לרצות, הכל במחירים סבירים (לא מדהים, לא נורא, יותר זול מאירלנד בדרך כלל). כמובן שיש חנויות ענקיות של פריימרק, מרקס & ספנסר, בוטס (סופרפארם) וכל יתר המותגים הנחוצים לאדם מן השורה.

אוכל ושתייה

אירלנד עם ילדים מתבגרים - בלפסט
בלפסט
בגלל ההרכב הרב דורי והדרישות הקולינריות של כל המשתתפים (אנחנו? אנחנו ממש קלים באוכל…) הלכנו על בטוח – סטרבקס, מקדונלדס, סנדויצ’ים וסלטים ממרקס & ספנסר, סנדויצ’ים בסבוויי וארוחה איטלקית ב-Zizzi (שהיתה מאד מומלצת, בעיקר הבראוני בסוף). יש מלא פאבים ומסעדות אחרות בבלפסט, שאני בטוחה שכולם נהדרים (בעיקר בגלל שבכולם היו מלא אנשים) אז בהרכב אחר, או עם אנשים עם פחות דרישות, שווה לנסות.

טיולים מחוץ לבלפסט

Giant’s Causeway
יש שתי אופציות, טיול מאורגן עם אוטובוס או נסיעה עצמאית ברכב. אנחנו נסענו באוטו שלנו, כי שילבנו את זה בדרך חזרה.
  • אסור לפספס את הנסיעה דרך ה-Dark Hedges. למעשה הדרך סגורה, וחונים בהתחלה והולכים, אבל בכל מקרה זה מהמם ביופיו וגם חלק מהמקומות שבהם צולם Game of Thrones לחובבי הז’אנר.
  • גשר החבלים – אנחנו רק טיילנו קצת וצילמנו ולא עשינו את הגשר עצמו, ככה שזה היה בחינם. הגשר למיטיבי לכת ומיטיבי מדרגות ואנשים לא פחדנים, ואנחנו לא עונים על אף אחת מהדרישות.
  • Giant’s Causeway אחד מהדברים הכי מוזרים ומגניבים שיצא לנו לראות. בעיקרון החנייה בחינם למי שמשלם כניסה, והדרך לשם וחזרה היא במסלול שכולל עליות וירידות ודי הרבה הליכה. אז אפשר תמורת פאונד לאדם לכיוון לקחת אוטובוס הלוך וחזור. בהלוך (הירידה) האוטובוס ריק ונחמד, בחזור כולם כבר רוצים אוטובוס אז יש קצת תור. במרכז מבקרים יש גם מסעדה, חנות ותערוכה.

אטרקציות בגאלווי (Galways) למשפחות

גאלווי, במערב אירלנד, היתה התחנה הבאה שלנו. בעיקר כי שם אנחנו גרים. כמו שאמרתי, אנחנו חובבי הסתובבויות ו-Shop Street בגאלווי הוא אחלה מקום להסתובב בו – חנויות, נגני רחוב, שוק יוצרים, ומלא מסעדות ופאבים. מה צריך יותר?
טיול יום ל-Cliffs of Moher הוא חוויה מומלצת. עשינו את זה פעם שעברה והיה נהדר. זה כולל גם שיט לאחד האיים, ובהחלט מומלץ. אנחנו הזמנו כרטיסים באינטרנט.
טיול יום לאזור Connemara לחובבי הנופים האיריים המשגעים, זה נחשב אחד המקומות הכי יפים. בדרך כלל כולל את החוויה המשעשעת של לראות את האוטובוס עוצר ומחכה שהכבשים יחצו כבר את הכביש.
פסטיבל האומנות של גאלווי, בסוף יולי, כולל המון מיצגים, הופעות, ופעילויות שחלקן הגדול בחינם. הפסטיבל פרוש לאורך הרחוב הראשי ונחמד לראות.
אירלנד עם ילדים מתבגרים -מירוצי הסוסים
מירוצי הסוסים
מרוצי הסוסים, שבגללם נבחר התאריך של הטיול הזה, הם חוויה שאסור לפספס. התלבושות, האווירה, ההימורים, האנדרנלין והבירה לא משאירים אף אחד אדיש. שווה, שווה, שווה. עם הילדים כדאי להגיע בשבת שזה נחשב יום משפחות ויש גם פעילויות נחמדות בהקשר הזה, אבל בגלל אילוצי זמן הגענו ביום שלישי אחר הצהריים והיו לא מעט משפחות. כדאי להגיע עם קצת מזומן, לקנות תוכנייה ולהמר על איזה סוס או שניים, בשביל החוויה (אפשר להמר מ-5 יורו ומעלה). אני ממליצה לא לקנות כרטיסים עם מקומות ישיבה אלא לעמוד על הגדר כי ככה אפשר לראות את הסוסים ממש תוך כדי המרוץ וזה יותר כיף. הישיבה היא למעלה רחוק ורואים רק דרך המסך. יש שם המון אוכל ושתייה (וקרפ סניקרס מצויין).
שופינג לא מאד מומלץ בגאלווי למען האמת. יש את האזור הראשי ואת האזור של ה-Retail Park, יש שני פריימרק, אבל בינינו, המחירים גבוהים וההצע נמוך. חווית השופינג בגאלווי היא לא מהמדהימות.
אוכל – בגאלווי יש המון מסעדות ופאבים, ועד היום עוד לא היינו באחת לא טובה. הפאב החביב עלינו עם הילדים הוא Monroe’s. הוא נמצא קצת הליכה מהרחוב הראשי, אבל חוצים את הנהר וזה מראה משגע ומקום לתמונה משפחתית. יש בו אוכל טוב, יחס טוב, וילדים מרגישים רצויים. הפעם היינו פחות הרפתקניים והלכנו על מקדונלדס והגרסה האירית של פיצה אקספרס שנקראת Milano והיא המסעדה הכי ידידותית למשפחות שקיימת.

טיולים מחוץ לגאלווי

Clonmacnoise
את הנסיעה לדבלין העברנו דרך עצירה ב- Clonmacnoise שהוא אתר היסטורי נוצרי שמלמד על הגעת הנצרות לאירלנד, ועל כמות המלחמות והבלגאנים שהיו באירלנד לאורך השנים. נחמד לעצירה קלה, וגם יש נוף עוצר נשימה, שירותים ובית קפה.
עשינו גם עצירה ב-National Stud Farm שכוללת חוות סוסים וגן יפני. לילדים צעירים יש שם גם גן שעשועים נחמד (ליד המקום שמוכר גלידה כמובן). הסוסים היו אכזבה, אבל הגן היפני היה מקסים והיה מסלול הליכה (קל) שנראה כמו מבוך אז הילדים והמבוגרים היו מרוצים מההרפתקה.
התוכנית היתה גם לעצור ב- Kildare Village כדי לראות את האאוטלט שנראה כמו כפר, אבל כולם כבר היו עייפים אז רק הסתכלנו מבחוץ. נראה מאד נחמד ושווה ביקור.

אטצרקיות בדבלין למשפחות עם ילדים מתבגרים

דבלין
דבלין היתה התחנה השלישית והאחרונה שלנו. מלונות בדבלין הם דבר יקר. מאד. אז בגלל שהיינו עם רכב בחרנו ללון קצת מחוץ לעיר, אבל אם אין רכב אז שווה לשקול לשלם את העלות של מלון במיקום מרכזי. אנחנו ישנו ב- Radisson Blu St. Helen (הנה האתר הרשמי, וזה בוקינג) שנראה ומתנהג כמו טירה, ככה שזה היה חלק מההרפתקה האירית שלנו :-). סך הכל המלון היה מצוין, ארוחת בוקר טובה, נקי מאד, והשירות היה ללא רבב. מומלץ ביותר.
אמני רחוב בדבלין
כרגיל התחלנו בהסתובבות בעיר, באזור של Temple Bar והסביבה עד Grafton Street, איפה שיש המון מסעדות, פאבים, אנשים, וחנויות. מבחינתי זה האזור הכי נחמד בדבלין להסתובב בו, ובגלל שזה קיץ ומלא תיירים גם היו המון נגני רחוב, משחק שח רחוב שהילדים נהנו ממנו מאד, ופסטיבל לכבוד שבוע הליצנים הבינלאומי (כן יש דבר כזה).
אם רוצים אוטובוס תיירים, אז אני ממליצה על ה-Viking Tour, עשינו אותו פעם קודמת והילדים מאד נהנו, כי יש מדריך עם מלא בדיחות וכי האוטובוס הוא אמפיבי אז הוא יורד למים גם. מאד משעשע. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש.
מוזיאון הלפרקונים הוא במרחק הליכה ומלמד על ההיסטוריה של המיתולוגיה באירלנד בצורה אינטראקטיבית ומשעשעת שכוללת מלא סיפורים ובדיחות של המדריכה ואת ההזדמנות להרגיש כמו לפרקון עם הליכה דרך הקשת וצילומים עם כיסאות ענקיים.
המזח
המזח של Dun Laoghaire הוא לחובבי הז’אנר בלבד, כי כל מה שעושים זה ללכת על המזח עד המגדלור וחזרה. מצד שני הנוף מהמם, ומתי כבר יוצא לנו לראות מגדלור אמיתי.
מיני גולף ב-Rainforest בקניון של דנדרום, הפוגה קצרה ומשעשעת לילדים ולמבוגרים. עשוי טוב, יש שני מסלולים (הגענו לפני השעה 12 וקיבלנו אותם 2 במחיר של 1) ומלא משפחות. השירות לא משהו אבל המקום עצמו חביב ביותר לילדים. יש ליד גם משחקייה, אבל הילדים שלי כבר עברו את הגיל אז אין לי מושג איך היא.
שופינג – אנחנו בחרנו בקניון הגדול באירלנד Dundrum Town Centre כמקום לעשות בו שופינג הפעם, אבל בדבלין יש מלא קניונים, בכולם אותן חנויות ואותם מחירים (לפי מה שאני ראיתי). כל המותגים וכל החנויות הרגילות, והמחירים סבירים עד גבוהים. בואו נודה על האמת, לאירלנד לא באים בשביל השופינג, אבל על הדרך זה תמיד נחמד…
אוכל – באזורים המרכזיים של העיר יש מלא מסעדות ופאבים שלפי התורים וכמות האנשים נראה שכולם מוצלחים. אנחנו כרגיל היינו די משעממים בהקשר הזה, אז אין לי המלצות יותר מדי.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים