ורוצלב עם ילדים בחורף – כריסמס בורוצלב מאת אביעד שרפשטיין [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה עם ורוצלב עם ילדים בחורף הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים.

שוק חג המולד בורוצלב הפוסט המלא, או: איך מצאנו את עצמינו בוורוצלב.

ורוצלב. מה ורוצלב?
בוא ניסע לורוצלב. יש לשם כרטיסים זולים.
נו בחייך – בטח סתם עוד חור בפולין. כמה זולים?
חמישים יורו.

ככה מצאנו את עצמנו, ביחד עם הבנות (בנות 6 וכמעט 3), מתכננים טיסה לורוצלב. חיפוש זריז בגוגל מצא המון כתבות ואתרים שמחמיאים לשווקי חג המולד בורוצלב (ואכן יש בה תיירים מצרפת, אנגליה, ארה״ב, איטליה ועוד שלל מדינות). בגלל שיש המון מידע על ורוצלב עצמה, אני אתרכז בפרטים לאלו שטסים עם ילדים.

טיסות לורוצלב עם ראיין אייר

את הטיסה הזמנו בריינאייר חודשיים לפני המועד בצורה דיי ספונטנית. בדקנו מתי השוק מתחיל, מתי יש טיסות זולות, ושזה יסתדר לנו מבחינת שעות טיסה וסופ״ש. הטיסה עצמה עברה ממש בסדר (המריאו בול הזמן גם בהלוך וגם בחזור), הכל הגיע ודפק כמו שעון. רק הצעה קטנה – תורידו את האפליקציה של ריינאייר, כל המידע של הטיסה כולל בורדינג פס יהיה זמין לכם שם.

מלון דירות בורוצלב למשפחות

לינה סגרנו לשלושה לילות במלון דירות מרכזי, נוח, נקי, ומאובזר במחיר שביחס לפולין הוא לא כל כך זול – 1200 ש״ח לשלושה לילות. הם גם דאגו לנו למונית שתחכה לנו כשהגענו וגם כשנסענו.

נחתנו בוורוצלב, אספנו את הכבודה שלנו (הוספנו מזוודה) ופגשנו את נהג המונית המאוד נחמד שלנו. קצת דיברנו איתו וחשבנו לעצמינו שבטח הם שלחו לנו במיוחד נהג שמדבר קצת אנגלית. צ׳ק אין זריז עם פקידת הקבלה (יש להם קבלה פתוחה 24 שעות ביממה), ועוד עובד אחד שליווה אותנו עד לדירה שלנו לימים הקרובים.

ורוצלב עם ילדים בחורף – היום הראשון – שוק חג המולד, הגמדים של ורוצלב

ורצלב עם ילדים בחורף -שוק כריסמס
ורוצלב עם ילדים בחורף -שוק כריסמס

אחרי שסיימנו צ׳ק אין, יצאנו לכיוון שוק חג המולד. בדרך פגשנו בגמד הראשון, ומאותו רגע הבנות היו במשימה לאתר גמדים. הגענו לשוק שהיה מלא בקישוטים, אורות מנצנצים, המון דוכנים שמוכרים המון דברים שונים ומשונים מקישוטים לעץ, דרך עבודות יד שונות ומשונות, ועד שלל ממתקים וקינוחים ומאכלים – וכמובן יין חם מתובל ושוקו חם.

היה קר. כמה קר? מעלה אחת שמהר מאוד התדרדרה לאזור שמתחת לאפס. בינתיים שמנו לב שכולם בוורוצלב מדברים אנגלית ברמה זו או אחרת, שזה איך לומר – ממש נוח. גירדנו את הבנות מכל המנצנץ הזה והמתקנים, חזרנו לדירה והלכנו לישון.

היום השני – משחקים בשלג, עוד משוק חג המולד, גן החיות

ורצלב עם ילדים בחורף -שוק כריסמס
ורוצלב עם ילדים בחורף -שוק כריסמס

בבוקר קמנו למינוס חמש מעלות. התלבשנו טוב טוב, וקפצנו לאכול ארוחת בוקר. תוך כדי האוכל החל לרדת שלג קל. הבנות מיד רצו לצאת החוצה לתפוס קצת שלג, אז יצאתי איתן. יצאנו ונכנסנו למסעדה להתחמם מדי פעם. איזה אושר.
אט אט השלג צבע את העיר בלבן.

חזרנו לשוק חג המולד, הצטלמנו בשלל פוזות מחמיאות יותר ופחות, עלינו על עוד מתקנים, שתינו עוד הרבה שוקו חם ונהננו בקצב איטי.

לקראת הצהריים החלטנו לשנות כיוון ונסענו לגן החיות. גן חיות במינוס שלוש מעלות? כן. יש שם חלק שנקרא אפריקריום שזה למעשה מבנה גדול שמכיל אקווריום טרופי גדול עם המון חיות: דגים מסוגים שונים, כרישים, פינגווינים, כלבי ים, היפופוטמים ועוד ועוד.

לקחנו חשמלית ונסענו לשם. (3.40 זלוטי למבוגר, ילדים עד גיל שבע נוסעים חינם, חשמלית מספר 2/4/10). העברנו שם כמה שעות, כולל ארוחת צהריים בקפיטריה של המקום והיה נחמד ומעניין. היינו צריכים שוב לגרד את הבנות משם בחמש, כשסוגרים את המקום.

ורצלב עם ילדים בחורף -שוק כריסמס
ורוצלב עם ילדים בחורף -שוק כריסמס

חזרנו למרכז העיר, הסתובבנו עוד קצת בשוק (הוא גדול, לוקח זמן לכסות את כולו) ובין לבין הבנות איתרו עוד ועוד גמדים.
חזרנו לדירה והתמוטטנו מעייפות.

ורוצלב עם ילדים בחורף – היום האחרון – סיבוב בעיר ושוב – שוק חג המולד, חנות לגו

ורצלב עם ילדים בחורף - בעיר
ורוצלב עם ילדים בחורף – בעיר

בוקר חדש הגיע, מעט חמים יותר. שתי מעלות. שוב ארוחת בוקר ויצאנו להסתובב קצת בעיר וחזרנו שוב לשוק, כאילו מושכים אותנו במגנט מנצנץ.

ורצלב עם ילדים בחורף - הדרכת סוכריות
ורוצלב עם ילדים בחורף – הדרכת סוכריות

בילינו את היום כולו בשוק, נהנים מאמני הרחוב, ביקרנו בחנות הסוכריות שם הראו והסבירו איך מכינים את הסוכריות המעולות שלהם.

בוקר אחרון – אחרי ארוחת הבוקר (שכללה בעיקר עוגות) קפצנו לחנות לגו לקנות לבנות קצת מתנות (לא שלפני זה הן לא קיבלו כלום בשוק עצמו) ויאללה חוזרים לארץ.

מנהלות:

  • ארץ – פולין
  • שפה – פולנית, אבל נדמה היה שכולם מדברים אנגלית ברמה זו או אחרת, וכולם היו ממש נחמדים, כולל אנשים ברחוב ובחשמלית שתמיד הציעו לעזור לנו עם העגלה.
  • מטבע – זלוטי, שווה כמו שקל.
  • שמש – מצרך נדיר. זורחת בשמונה וחצי, שוקעת בשלוש וחצי.
  • טיסה עם ראיינאייר – 50 יורו לאדם, הוספנו מזוודה בעלות של 50 יורו, פלוס אוכל בטיסות, פלוס עוד מזוודה בחזור בלבד – סה״כ 340 יורו לכולנו ביחד. טיסת ההלוך יצאה ב-13:20 וטיסת החזור ב-15:00. בכרטיס הבסיסי כבר אין טרולי.
  • לינה – במלון דירות מרכזי – שילמנו 400 ש״ח ללילה לדירה עם חדר שינה וספה נפתחת בסלון.
  • מוניות – לשני הכיוונים יצאו לנו בערך 65 זלוטי.
  • אוכל – לא משנה איפה אכלנו ואיזה ארוחה, בסופו של דבר יצא לנו בערך 150 זלוטי לארוחה.
  • מסעדה מומלצת – אני אמליץ רק על מסעדה אחת, כי היא באמת הייתה שונה. מדובר על מסעדה גרוזינית בשם: Chinkalnia Restauracja Gruzińska ברחוב Sukiennice 6
  • מתקנים בשוק חג המולד – כולם עולים 10 זלוטי לסיבוב, למעט הבית המשוגע שעולה 40 זלוטי, וההגרלות השונות.
  • טמפרטורה – הכי נמוכה שנתקלנו הייתה מינוס שש מעלות, הכי גבוהה הייתה שבע מעלות.
  • קור עם ילדים (וגם מבוגרים) – להתלבש טוב. מגפיים חורפיים, גרביונים עבים + מכנסיים, גופיה ארוכה, חולצה, מעיל, צעיף, כפפות וכובע צמר. אם חסר לכם משהו מכל זה – אל דאגה, אפשר לקנות הכל בפולין.
  • מחירים – באופן כללי פולין זולה יותר מישראל, אבל אל תצפו לרמה של ארוחה משפחתית בעשרה יורו. זה פשוט לא יקרה. גם בסופרים חלק מהדברים עולים כמו בארץ (ביצי קינדר למשל) וחלק מהדברים ממש ממש זולים.
  • מתנות – הגדולה שלנו חולת לגו, ויש שם חנות לגו במחירים מצחיקים ביחס לארץ. פרט לערכות לגו יש שם עוד מלא דברים ממותגים – קופסאות אוכל, עטים, מחקים, פנסים, מחזיקי מפתחות, קופסאות לאכסון בבית ועוד ועוד ועוד. המזוודה הנוספת בחזור הייתה מלאה ברובה בלגו.
  • אטרקציות לילדים – השוק עצמו הוא אטרקציה עם כל הצבעוניות שבו, הדמויות, אמני הרחוב והמתקנים שמפוזרים בו. מעבר לזה יש את חנות הסוכריות Czary Mary שעושים בה הדגמות איך מייצרים סוכריות, האפריקריום בגן החיות, הידרופוליס (מוזיאון המים) ומוזיאון המיניאטורות. פרט לחנות סוכריות והאפריקריום לא היינו צריכים עוד כלום.
  • יש פארק מים מקורה בעיר
  • בקיץ יש גם פארקים יפים, פארק חבלים ועוד אטרקציות של קיץ
  • חנות הלגו נמצאת פה: https://goo.gl/maps/6AKg8auaTFz

ולבסוף אזהרה – אם אתם צריכים להחליף כסף תשאלו מראש כמה תקבלו. אני שאלתי ברגע האחרון וניצלתי מעוקץ של 200 זלוטי. (או שקל).

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים