פראג ווינה למשפחות עם ילדים בקורונה – מסלול ואטרקציות מאת איילון לוי [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל על ילדים על ידי איילון לוי ומופיע כאן באישורו.
אמ:לק לכם: 8 ימים בפראג ובוינה. זוג הואים עם ילדה בת 4 ותינוקת בת 8 חודשים במהלך הקורונה.
אז… אחרי שויתרנו על כרתים בעקבות העלייה במקרי הקורונה שהייתה שם בקיץ, החלטנו לשנות את המסלול. אולי לא היעדים הכי קלאסיים לזוג עם ילדים אבל בדיעבד הימרנו נכון לפחות מבחינת המקומות היחידים שאיפשרו לפחות להורים לא להיות בבידוד באוגוסט 2021.
ידענו מראש שיהיה טיול שונה מטיול זוגי רגיל בערים אירופאיות. כשאנחנו לבד אנו מטיילים מהר, ובאנו הפעם מוכנים נפשית לטיול בקצב איטי הרבה יותר, ל”שגעונות של הילדה הגדולה”, ולידיעה שנחזור שוב עוד פעם מתישהו לבד. לכן גם לקחנו מלונות ממש במרכז כי לא רצינו לבזבז זמן מיותר על נסיעות למרכז.

טיסות לפראג ווינה

פראג ווינה עם ילדים
בעריסה במטוס
מכיוון שהטיסות הישירות לפראג יוצאות ב-4:50 לפנות בוקר החלטנו לטוס עם סוויס ולבצע קונקשיין בציריך. היה שווה את הקונקשיין כיוון שבטיסה הארוכה לציריך ביקשנו מראש להיות בשורה הראשונה של מחלקת תיירים עם עריסה לתינוקת שמוצמדת לקיר, ושם היה הרבה יותר נוח עם התינוקת. בחזור חזרנו בטיסה ישירה עם אוסטריאן מוינה.

תחבורה ציבורית בפראג ובוינה

בפראג ממליץ מאוד בשימוש על אובר/בולט למי שיש ילדים.  כרטיס לזוג מבוגרים לתחבורה ציבורית עולה 60 קרונה (9 ש”ח בערך). אובר עלה לנו בכל הנסיעות בתוך העיר בין 90 ל-170 קרונה לנסיעה (13 ש”ח עד 28 ש”ח).
בטיולים רגילים אני בדרך כלל לא לוקח מוניות אפילו משדה תעופה. במקרה זה, בגלל המחיר הבאמת זול, השימוש הלא רב שעשיתי, החיסכון בזמן והימנעות מטרטור עם עגלה בתחבורה ציבורית העדפנו להשתמש באופציה זאת.
בוינה מכיוון שהאובר הינו ברמת מחירים אחרת לחלוטין, השתמשנו בעיקר במטרו, במיוחד שהוא מונגש עם מעליות בכל התחנות שהיינו בהם.

תקדימי קורונה בפראג ווינה

חשוב לציין שההנחיות משתנות באופן קבוע בכל מדינה, לכן חשוב לבדוק את ההנחיות המדויקות מספר ימים לפני שתטוסו.

ביטוח נסיעות

לא הסתכנו ועשינו ביטוח של הפניקס סמארט כולל הרחבה למקרה שנתגלה כמאומתים בחו”ל. יש פיצ’ר נחמד שאם אתה צריך רופא אתה נכנס לאפליקציה ופשוט מזמין תור, יש זמינות יפה למגוון רופאים בכל ההתמחויות (שלא תזדקקו).

בדיקות קורונה בוינה

בוינה יש כידוע בדיקות גרגור חינם לכולם מעל גיל 6. אני עשיתי במכולה והייתי צריך לגשת לשם לקחת תשובה, אישתי עשתה בדיקה עצמית בביפה וקיבלה תשובה ישירות לנייד.
לקטנות קצת הסתבכנו, לקח לנו זמן למצוא מקום שעושה. בסוף מצאנו מול בניין האופרה מקום שעושה ב-39 יורו ב-“happy hour” בחלק משעות היום. בשדה תעופה אמרה לנו הדיילת האוסטרית שלתינוקות מתחת לגיל שנה לא צריך לעשות (לא הייתי מסתכן אם מחר הייתי טס ועושה שוב גם לה).

מסיכות ותעודות

בפראג כולם מסתובבים בתחבורה ציבורית עם מסיכות, אין אחד בלי, כך גם בחנויות ובמסעדות (בחלק קטן מהמסעדות העובדים בלי). לא מבקשים לראות תעודת התחסנות, אפילו בהלוך בשדה תעופה לא ביקשו, רק מבט חטוף ב-PLF שמילאנו מראש.
בוינה הרבה פחות מקפידים על מסיכות, בעיקר בתחבורה ציבורית וחנויות. במסעדות לדוגמה גם העובדים היו בלי. כן מבקשים תעודת התחסנות, אבל במרבית המקומות ברגע שהבינו שאנו מישראל לא ביקשו ואמרו שאין צורך כי הם יודעים שבישראל כולם מחוסנים.

לינה בפראג ובוינה

המלון בפראג –  The Grand Mark

פראג ווינה עם ילדים
המלון בפראג – Grand Mark
המלון נמצא ברובע 1, כ-200 מטר מהכניסה לעיר העתיקה, 3 דקות הליכה מקניון פלאדיום (למי שזה רלוונטי) ומתחנת רכבת תחתית וטראם. המלון לא שיא המרכז ליד כיכר השעון או רחוב ואצלאב (10-15 דקות הליכה מהם).
ארוחת הבוקר במלון מצויינת, ניתן לאכול בחדר האוכל או בחצר המלון (עם 2 טווסים מסתובבים, אטרקציה לילדים). סוויטת המשפחה עצומה בגודל של 60 מ”ר עם חדרים מאוד גדולים, נקי מאוד, צוות הקבלה מאוד אדיב ובסך הכל מושלם.

המלון בוינה – Boutique Hotel am Stephansplatz

ממש במרכז, נמצא מול קתדרלת סטפן, ומעל תחנת המטרו. בוינה האטרקציות לא מרוכזות רק ברובע אחד אבל בעזרת המטרו ניתן להגיע בקלות למרבית האטרקציות ללא בעיות. את ארוחת הבוקר המצויינת מגישים בחדר אוכל עם נוף ישירות לקתדרלה, בהגעה למלון הצוות האדיב מספק לילדים חוברות צביעה וקצת צעצועים. בחדר שהיינו, חדר משפחה, יש בונוס של מילוי מיני בר יומי כלול במחיר. מלון מומלץ ביותר.

היום הראשון בפראג – מצודת פראג ו-Hamley’s

פראג ווינה עם ילדים
חנות ברחוב Golden Lane
נחתנו יום לפני. נסענו באובר למצודת פראג שנמצאת על גבעה מעל נהר הוולטבה ומשקיפה על העיר. הכניסה עצמה למתחם לא עולה כסף, אבל רכשנו כרטיסים ב-500 קרונות (75 ש”ח) לכל המשפחה ל-5 אתרים במתחם, לא בטוח ששווה את זה. נהננו בעיקר מרחוב קטן ונחמד בשם Golden Lane עם חנויות מיוחדות. בהמשך ירדנו למטה ברגל וחזרנו למלון.
פראג ווינה עם ילדים
Hamley’s
אחרי צהריים הלכנו לחנות הצעצועים Hamleys שהיא חלק מרשת חנויות צעצועים אנגלית. המחירים יקרים בטירוף וממש לא מאפיינים את פראג אבל יש שם אטרקציות שוות לילדים: מגלשה בין קומות, משחקיה די גדולה עם משחקי וידאו, משחקי בובות ועוד מיני משחקים שונים ומשונים. שווה להיכנס רק בשביל זה עם ילדים.

היום השני – העיר העתיקה, רכבת תיירים, גשר קארל

פראג ווינה עם ילדים
ברחובות העיר/העיר העתיקה
טיילנו בעיר העתיקה, הלכנו לראות את המופע של השעון למרות שידענו שהוא אוברייטד, אכלנו קיורטוש עם גלידה ונהננו להסתובב בעיר העתיקה.
הילדה ראתה רכבת תיירים שעושה סיבוב ורצתה לעלות. הרכבת נוסעת במהירות איטית ביותר, שעה שלמה עד למצודת פראג וחזור. אל תעשו את הטעות הזאת, ודאי לא בקיץ שחם ואין מזגן ברכבת.
פראג ווינה עם ילדים
פארק שעשועים מתחת לגשר קראל
המשכנו ללכת עד לגשר קארל, חצינו אותו, מתחתיו יש גן ילדים נחמד שנתן לנו קצת מנוחה ולילדה להוציא אנרגיה ואז חזרנו באובר למלון.

היום השלישי – גבעת פטרין, מסעדה על נהר הוולטבה, שופינג

פראג ווינה עם ילדים
גבעת פטרין
התחלנו את היום בגבעת פטרין, זוהי גבעה שקרובה יחסית למצודת פראג. ניתן להגיע אליה אם רוצים מרכבל שעולה מהרחוב או לטפס אליה ברגל.
יש בפסגה העתק קטן של מגדל אייפל שבנו שנתיים אחרי שבנו את המגדל המקורי בפריז, וקיים עליו גם מבוך מראות. נכנסנו למבוך המראות (לא מומלץ, ממש קטן, וודאי אל תיכנסו אם יש תור). לא טיפסנו על ההעתק של מגדל אייפל אבל לפחות הילדה חשבה שהיא רואה סוף סוף את מגדל אייפל 🙂
פראג ווינה עם ילדים
מבט על פראג בירידה מגבעת פטרין
לאחר מכן החלטנו להמר ולרדת ברגל את הגבעה. יש מסלול נגיש לעגלות (אספלט, לא כורכר) שיורד מטה. מידי פעם יש “חורים” ביער וניתן לראות ולצלם את הנוף המרהיב של פראג. באמצע הדרך, איפה שעוצר הרכבל, עצרנו במקום קטן לשתות מול הנוף של כל מרכז פראג, מומלץ מאוד אם יש מקום.
לאחר מכן אני המשכתי ברגל עם העגלה, ואשתי והילדה ירדו ברכבל. הירידה בהמשך קצת תלולה יותר ולא בטוח שתתאים לכל הגילאים. אבל היא לא יותר מ-10-15 דקות הליכה.
המשכנו ללכת לארוחת צהריים במסעדה על נהר הוולטבה, חצינו את הנהר ועצרנו באי שיש במרכז הנהר. יש שם מתקנים לילדים ובאותו יום הייתה הופעה של להקה מקומית כלשהי ודוכנים שמכרו בעיקר כל מיני סוגי יינות, נחמד מאוד בסך הכל.  בצד השני של הנהר אפשר להשכיר סירות קייאקים ולשוט על נהר הוולטאבה. המשכנו ברגל לכיכר ואצלב ומשם למלון תוך כדי כניסות לחנויות מידי פעם.

היום הרביעי – רכבת לוינה

פראג ווינה עם ילדים
רכבת
זה היום שביצענו את המעבר לוינה. עלינו על רכבת של חברת RegioJet הצ’כית. יצאנו יחסית מוקדם ב-8:50, כרטיס רגיל לכולנו עלה 32 יורו, אבל קנינו ב-64 יורו כרטיס לקרון פרטי. בכל זאת יש קורונה, וריחמנו על הנוסעים האחרים משהייה עם תינוקת צווחנית.
מבחינת הנוחות הקרון מאוד נוח, כסאות עור מרווחים, יש מקום למזוודות, שקעים לחשמל ואפילו WiFi. ניתן לקנות אוכל במחירים מצחיקים, 70 קרונות (10 ש״ח) לספגטי בולונז. עוגות ב-30-40 קרונות וגם שתייה במחיר מוזל.
יחד עם זאת, ככל שהתקדמה הנסיעה, הרכבת “חדלה” מלתפקד. ראשית העמידה בזמנים הייתה המלצה בלבד, וב-4 עצירות הביניים חיכינו הרבה יותר משתי הדקות שהוקצבו. כל הנסיעה לקחה בסוף 5 וחצי שעות במקום 4 וחצי שעות. בשעה האחרונה המזגן הפסיק לתפקד, וכל תאי השירותים היו תמיד תפוסים או לא עובדים. סך הכל הייתה חוויה טובה למעט השעה האחרונה. נסענו באובר למלון, נחנו בו קצת והלכנו לאכול ארוחת ערב ליד המלון.

היום החמישי – וינה: פארק פראטר

פראג ווינה עם ילדים
פארק פראטר
היום היחיד בטיול שידענו שצפוי גשם, אבל רק אחרי צהריים. נסענו לפארק פראטר במטרו. מדובר במתחם של כמה ק”מ שמכיל יער, מסלולי הליכה, פארק עם מגלשות, אומגות ונדנדות, וחלק ממנו הוא לונה פארק פתוח. לפארק עצמו הכניסה חינם אבל על כל מתקן צריך לשלם, הזולים 2 יורו והיקרים 6 יורו. גלגל הענק עולה יותר מ-10 יורו למבוגר.
בפארק המתקנים מאוד כיפים לילדים (וגם להורים), יש מתקנים לילדים ממש קטנים בני 2-3 של רכבות/חיות נוסעות ויש מתקנים יותר רציניים עם כל מיני סוגים של רכבות הרים, כאלה שנוסעות מהר ועד אחת שעושה גם לופים (מומלץ לאמיצים). שימו לב שבגלל שכל מתקן עולה רק סכום קטן יחסית, הכסף “נשפך מהכיסים” ומצטבר לעשרות יורו. יש אפשרות אם רוצים לקנות כרטיס לכל היום, או לחילופין רק לרכבות הרים לדוגמה.
אנחנו הגענו די מוקדם באזור 10:00 אבל לא כל המתקנים היו פתוחים ורק בצהריים נפתחו חלקם. להבנתי בחורף מרבית המתקנים סגורים. יש כמובן מסעדות בפארק ומקומות רבים לקנות שתייה.

היום השישי – טיול בעיר

פראג ווינה עם ילדים
טיול בוינה
בבוקר התחלנו ללכת לכיוון בניין האופרה תוך שיטוט בחנויות, לאחר מכן הלכנו לכיוון ארמון הופברוג, טיילנו בגנים שלו ואז חזרנו חזרה באותה דרך עד למלון

היום השביעי – ארמון בלוודר, מוזיאון ההיסטוריה של הטבע

פראג ווינה עם ילדים
ארמון בלוודר
נסענו לארמון בלוודר, לא נכנסו לארמון עצמו אבל הגנים מרהיבים ביופיים ומזכירים קצת את גני ורסאי (לא בגודל כמובן).
פראג ווינה עם ילדים
מוזיאון ההיסטוריה של הטבע
לאחר מכן נסענו למוזיאון ההיסטוריה של הטבע. המוזיאון עצמו נמצא מול ארמון הופברוג, באחד המבנים שפעם שימש כארמון לבית המלוכה,אז אפשר להיכנס לארמון גם כן. בית המלוכה מאוד אהב פוחלצים של חיות אז הוא דאג לאסוף אותם. בקומה הראשונה (חדרים 1-19) יש בעיקר מוצגים ארכיאולוגיים כמו אבנים, יסודות כדור הארץ וכדומה. יש גם הסברים יפים על התפתחות האדם והאבולוציה. לילדים החלק הזה יכול להיות מעיק בשלב מסויים אבל כדאי לחכות לקומה השנייה.
בקומה השנייה (חדרים 20-39) רוב המוצגים הם חיות, עופות, דגים וציפורים מכל התקופות והסוגים. המון סוגים ומינים שלא ידעתי שקיימים, ממש יפה. מי שהיה פעם במוזיאון הטבע בת”א זה יכול להזכיר, אבל עם המבחר גדול בהרבה. ניתן להיכנס ולעבור בין הקומות עם עגלות/כסאות גלגלים.
אין מיזוג כלל במבנה, אנחנו היינו ביום עם 22 מעלות והיה חם מאוד בפנים. תנסו לתאם את הביקור ביום לא חם ותבואו עם בגדים קצרים אם אתם מגיעים בקיץ.

 היום השמיני – חזרה לארץ

בגלל שקראנו הרבה סיפורים בקבוצות על תורות ענק ועיכובים מאז הקורונה בוינה (בעיקר עם טיסות הלואוקוסט) לא הסתכנו והגענו כמעט שלוש שעות לפני הטיסה. הגענו לדלפק של אוסטריאן, לא היה תור בכלל ונתנו את המזוודות. עברנו זריז בדיקה בטחונית והגענו לדיוטי פרי.  כמו בחלק גדול מאירופה החתמת הדרכונים מתבצעת בהמשך אז שימו לב לזה כי יש מרחקי הליכה בין השערים של כמה דקות טובות.

נפלו בעריכה:

אלו מקומות אליהם לא הספקנו להגיע או שלא התאימו למשפחה שלנו:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים