כמה עולה טיול משפחתי ביפן? [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

כמה עולה טיול משפחתי ביפן? שאלת השאלות! זה כמו לשאול: כמה עולה בית? יש כל כך הרבה פרמטרים שנכנסים לעלויות הטיול שלכם, כששני הפרמטרים העיקריים הם הטיסות והלינה, והשלישי הוא המעברים בין הערים. מכיוון שהטיסות יקרות, כל ילד נוסף מוסיף פה עלות גבוהה, גם בגלל הטיסה עצמה (במקרה הטוב – $700), וגם כשבמשפחה יש יותר מ-4 אנשים וקשה למצוא מלונות לכזאת כמות של אנשים. אתם כמובן מוזמנים לקבוצת מטיילים ביפן עם ילדים כדי להתייעץ על כל מה שצריך – כולל עלויות.

 על חוף האגם בהוקיידו  

בנוסף, תלוי באיזה סוג לינה תבחרו, מלונות מפנקים, מלונות ברמה נמוכה יותר, הוסטלים או דירות. אנחנו רואים עכשיו, מהתכנון הנוכחי שלנו, שלמשפחה של חמישה – הוסטל כבר לא ממש יותר משתלם מדירה, ובפעם הראשונה לא נהיה בהוסטל (זה הביקור הרביעי שלנו). אבל זה בעיקר כי אנחנו חמישה – לו היינו ארבעה, זה כבר היה משהו אחר ולהוסטלים יש המון יתרונות. בפוסט שלנו על טוקיו עם ילדים יש את הפירוט של הטיול שלנו מ-2019 ופה נביא לכם פירוט של הטיול החדש שאנחנו מתכננים לפברואר 2023 ומידע קצת יותר מפורט לגבי הסיבה שהעלויות שלנו הן כאלה.

תוכן עניינים

עלויות של הטיול ליפן בפברואר 2023

הנה הפירוט הראשוני שלנו לשלושה שבועות ביפן בפברואר 2023 למשפחה של חמישה. אני מבקשת שתמשיכו לקרוא כדי להבין כל סעיף כי כל אחד מהסעיפים האלו יכול להשתנות לפי הדרישות שלכם לטיול:

  • טיסות – $3,555 (ממוצע $711 לאדם)
  • לינה – $3493
  • רכב – $475 לשבוע, כולל ביטוח וביטול השתתפות עצמית, לא כולל מושבים לילדים (לא צריכים, נביא בוסטרים מתנפחים) ולא כולל דלק וכבישי אגרה
  • טיסות פנימיות – $1,013
  • סך הכל לטיסות, לינה ורכב – $8,536, שהם בסביבות 30,700 ש״ח נכון לכתיבת שורות אלה בתחילת אוקטובר 2022.
  • הערכת אוכל – $2,000 (ראו סעיף אוכל בהמשך)
  • הערכת דלק – $600 (ראו סעיף רכב בהמשך)
  • ביטוח נסיעות – $484 כולל סעיף קורונה (ראו סעיף ביטוח בהמשך) – יש לנו 12% הנחה בפוליסות וזה מאוד משמעותי בטיולים ארוכים
  • סל הכל הערכה לא כולל אטרקציות (הפעם לא נהיה בפארקים גדולים אז צופים כמה מאות דולרים בלבד) – $11,620, שהם בסביבות 41,800 ש״ח.

כמובן שזה לא חישוב סופי, אבל זה חישוב ראשוני שיכול לעזור. בהמשך הפוסט יש גם פירוט על הסעיפים האלו וכאמור – בפוסט שלנו על טוקיו עם ילדים יש פירוט של הסעיפים האלו נכון לטיול שלנו מ-2019.

פס הרכבת של יפן - הפס הרישמי
פס הרכבת של יפן – הפס הרשמי JR Pass

חשוב: אנחנו עוד לא יודעים אם ניקח JR Pass בימים הראשונים שלנו בטוקיו – אנחנו מתכוונים לעשות בעיקר טיולי יום, אז כשנכנס יותר לתכנון הספציפי, נחשב לראות אם משתלם לנו לקחת פאס לשבוע או לא. אם ניקח, זאת תהיה עלות נוספת של $752 לפאס של שבוע (2,705 ש״ח). החישוב העיקרי שלנו יהיה לקופי השלג ולפי זה נראה אם זה עדיף

טיסות ליפן

טיסות – $3,555 לחמשתנו (זוג + 3, בת 10 ובני 8) כולל החזר מלא אם נרצה לבטל. מכיוון שאנחנו טסים בפברואר, הטיסות עוד לא ממש ממש יקרות כי זאת לא עונת תיירות, אבל אלו המחירים ששילמנו גם ב-2019 כשהזמנו 11 חודשים מראש. הטיסות עכשיו לפסח 2023 פסיכיות, הייתי מכוונת כבר לחגי תשרי אם הכוונה היא לטוס עוד השנה. בכללי, אני ממליצה להזמין כמה שיותר מראש. אנחנו הזמנו בספטמבר 2018 את הכרטיסים לאוגוסט 2019. בדצמבר הן כבר עלו $600 יותר לכולנו יחד, ובפברואר ההפרש כבר היה מעל $800. ההפרשים האלו הם העלות של דירה לשבוע ואפילו יותר כל שלא הייתי מזלזלת בתכנון מראש.

אנחנו טסנו אז בקונקשן וגם עכשיו נטוס בקונקשן. הטיסות הישירות של אלעל מתחילות ב-1.3.23 והמחירים ההתחלתיים היו $1,000 לכרטיס וכמובן שעכשיו הרבה יותר. בכל מקרה זה לא רלוונטי לנו, אבל אם אתם מחפשים חיסכון כספי – ההפרש אצלנו היה מסתכם במינימום $1,500 למשפחה, שהם, כאמור, סביבות 10-11 ימי לינה. אם אתם הולכים על נוחות, אז אין ספק שעדיף לטוס באלעל בטיסה ישירה כי זה משמעותית פחות שעות טיסה. כפי שתראו בסעיף שלנו על טיסות פנימיות, מגוון שיקולים נכנסים לתכנון שלנו וזה לא רק המחיר אלא גם הנוחות – וגם החוייה, אגב (ע״ע לינה בריוקן).

טיסות פנימיות

טיסות פנימיות – $1,013. רכשנו שלוש טיסות פנימיות במקום לקחת רכבות. גם בפעם הקודמת עשינו את זה לחלק מהמעברים. עשינו חישובים של עלויות ומרחקים כדי להחליט מה עדיף לנו. בשניים מתוך שלושה מהמקריםהעלויות היו לנו זולות יותר בטיסה מאשר ברכבת. במקרה השלישי, העלות היתה זהה (כמה דולרים פחות ברכבת לכל אחד), אבל היה לוקח לנו חמש שעות ברכבת מול 1:45 שעות בטיסה אז בחרנו את הטיסה.

לא היינו יכולים להכניס את שלושת הטיסות לתוך פאס של שבוע אחד בכל מקרה, וגם פה שיקול הזמן לקח בגדול. הטיסה הראשונה היא טוקיו לספורוהטיסה אורכת שעה וחצי ועלתה בממוצע $66 לאדם (כולל מזוודות והושבה). הפאס של הרכבות היה עולה לנו $214 לאדם לשבוע אחד או $360 לשבועיים, וחצי מהמחיר לילדים, והיה לוקח לנו יומיים להגיע ברכבות, כלומר היינו חייבים לעצור באמצע הדרך כי זה טכנית מעל 11 שעות. לא היה כאן באמת שיקול מכיוון שלא התכוונו לעשות טיול איטי צפונה הפעם כמו שעשינו בפעם הראשונה שלנו.

טיסה פנימית

הטיסה שנייה היא ספורו לאאומורי, שעלתה בממוצע $48 לאדם, כולל 3 מזוודות והושבה, כך שגם אם מחברים את שתי הטיסות יחד תחת פאס של שבועעדיין יוצא לנו זול יותר לטוס. חשוב לי לציין שאנחנו לוקחים רכב באאומורי כי לרוב המקומות אליהם אחנו רוצים להגיעאי אפשר להגיע בתחבורה ציבורית כמו שצריך ומה שכן בכל מקרה לא ב-JR אז לא היה עוזר לנו הפאס.

אגב, הטיסות מטוקיו לאוסקה עולות בסביבות $30 לאדם, הרבה ותר זול מרכבת ואם אתם מגיעים לזמן קצר יחסית ולא צריכים פאס רכבותזה פתרון טוב. בטיול ב-2019 טסנו מאוסקה לטוקיו כי לא רצינו פס לעוד שבוע וזה יצא לנו הכי זול והיה מאוד נוח. ניתן גם לשכור רכב בשביל הנסיעה בין הערים, כמובן, אבל יש עלות נוספת לכך שמחזירים במקום אחר ותצטרכו לשלם חנייה אם לא, וכמובן שיש פה דלק ונהיגה בצד השני של הכביש. אין מה להתנייד בקיוטו או אוסקה עם רכב בכל מקרה.

לינה ביפן

לינה יפנית באוסקה

לינה – $3493. לקחנו דירות בכמעט כל מקום כשהעלות היא לרוב בין $120-150 ללילה. העלות כוללת ריוקן ממש יקר בצפון שעולה מעל $350 ללילה (יכול להיות שניקח אחר במקום). אם לא היינו לוקחים את הריוקן, אז העלות של הלינה היתה בסביבות $2500. בגדול, אנחנו מגיעים בתקופה של פסטיבלים שהמקומיים כבר הזמינו להם מקומות לפני חצי שנה אז נתקענו בחלק מהמקומות עם מקומות יקרים מהרגיל. טוקיו יצאה לנו הכי זולה. אנחנו לא נבקר הפעם באוסקה או קיוטו כי נהיה בעיקר בצפון ובספורו אבל גם שם הלינה לא תהיה יקרה כי יש מבחר גדול.

עוד נקודה חשובה: בערים הגדולות כמו טוקיו אנחנו לא לוקחים מקום ממש באמצע העיר אלא קצת מחוץ למרכז (אבל כן בעיר) וליד תחבורה ציבורית והרבה מקומות של אוכל. זה חוסך לנו לא מעט. בטוקיו אנחנו אוהבים לישון באסקסה. כל פעם אנחנו מחפשים גם מקומות במרכז וכל פעם חוזרים לשם כי שקט ונעים. הכי חשוב התחבורה הציבורית ואנחנו גם תמיד מוודאים שיש חנות נוחות קרובה, למרות שקשה למצוא מקום שלא.

ההוסטל הקבוע שלנו בקיוטו

כמובן שהעלויות למעלה הן לדירות והוסטלים יעלו משהו דומה. בהוסטלים יש חדרים פרטיים ובחלקן גם יש שירותים ואמבטיה פרטיים. אנחנו מאוד אוהבים את ההוסטלים כי כיף לפגוש אנשים אחרים ויש תמיד אנשים שעובדים שם שמדברים אנגלית מצויינת ושמחים לעזור עם תכנונים ומענה על שאלות. כתבנו מזמן פוסט ארוך על למה אנחנו מעדיפים הוסטלים ביפן על פני מלונות שתוכלו לקרוא.

אם אתם רוצים לקחת מלון, העלויות יהיו גבוהות מהדירות בלא מעט אם אתם יותר מארבעה אנשים. משפחה של ארבעה תוכל למצוא חדרים לכולם יחד, אבל מעל ארבעה בלתי אפשרי למצוא מלון ממש בחדר אחד אלא רק דלתות מתחברות וגם זה קשה למצוא ולרוב אלו יהיו שני חדרים נפרדים לגמרי. מחירי המלונות משתנים מאזור לאזור בעיר – יש לנו פוסטים על מלונות מומלצים בכל הערים המרכזיות שמשפחות מטיילות בהן במדריך שלנו ליפן עם ילדים, תעשו בדיקה נקודתית של כמה מקומות שנראים לך טוב כדי לחשב כמה יעלו לכם מלונות במקום דירות.

רכב

קרוואנים ביפן

רכב – $475 לשבוע אחד. עוד מוקדם מדי להזמין ממש רכב, ברוב המקומות אפשר רק 3 חודשים לפני, אבל זאת העלות שחישבנו לפי תאריכים קרובים ולרכב 5 מקומות עם בגאז מספיק גדול. אנחנו עדיין מתלבטים אם לקחת 7 מקומות בשביל הנוחות של הילדים מאחורה, במקרה כזה הוא יעלה עוד כמה מאות דולרים. דלק לא נורא יקר אבל כמובן שזה יהיה עוד כמה מאות דולרים ויש כבישי אגרה בדרך. ב-2019, אגב, שילמנו חצי מהמחיר הזה, אז גם אצלם המחירים עלו. נעדכן את הפוסט כשיהיו לנו הזמנות סופיות. ב-2019, הדלק עלה לנו בסביבות $400 לשבוע בקרוואן ועוד כמה ימים עם רכב. ההנחה שלנו היא שעכשיו יהיה יותר יקר אז אנחנו מתקצבים את זה כרגע ב-$600. בטיול הקודם לקחנו קרוואן וזה היה ממש ממש כיף – העלות די מתכזזת מבחינת הלינה+פס הרכבות.

אוכל

טוקיו עם ילדים - מסתדרים עם האוכל
מסתדרים עם האוכל

זה אחד הסעיפים שיכול מאוד להשתנות ממשפחה למשפחה על בסיס איפה ואיך אתם בוחרים לאכול. טווח העלויות במסעדות ביפן רחב מאוד, הרבה יותר מאשר בארץ. יש מקומות עם ארוחות מעולות ב-$6-7 לאדם, לא קשה למצוא ארוחות בעלות של סביבות $10 לאדם, וכמובן שיש הרבה יותר. אנחנו תמיד בוחרים לאכול במקומות הזולים יותר, למרות שיוצא לנו לפעמים לאכול במסעדות יקרות יותר. זאת החלטה אישית שלנו – חוץ מארוחות מיוחדות, אנחנו לא רואים סיבה להוציא יות מ-$10 לאדם, כל עוד יש לנו אפשרויות (יכול להווצר מצב שאתם באזור יקר יותר או עם פחות מבחר או שהילדים מורעבים ואין לכם זמן לחפש מקום זול – גם לנו זה קורה, כמובן).

טוקיו עם ילדים - אוכל בחנויות הנוחות קונביני conbini
אוכל בחנויות הנוחות קונביני conbini

רוב הזמן, אנחנו רק אוכלים ארוחת צהריים בחוץ במסעדות. בשביל ארוחת בוקר, אנחנו לרוב קונים מצרכים באחת מחנויות הנוחות הקרובות (הרשתות הגדולות הן Family Mart, 7-Eleven, ו-Lawson) ומכינים ארוחת בוקר בבית. זה אפילו לא בקטע של חסכון כספי כמו נוחות. ככה כל אחד אוכל בזמן שמתאים לו ואנחנו לא תלויים במסעדות או במסעדת המלון. לפעמים אנחנו כן יוצאים לארוחת בוקר – יצא לנו פעם אחת בטוקיו להיות קרובים למקדולנדס והלכנו פעמיים לאכול פנקייקים 🙂 ארוחת ערב תלויה בפעילות שלנו אחר הצהריים. לפעמים נאכל משהו מהיר בחוץ ולפעמים נקנה אוכל בחנויות הנוחות. בכולן יש אוכל טרי מאותו היום עם מגוון רחב של אוכל יפני, אוכל מערבי (ספגטי והמבורגרי) וסלטים. אפרופו סלטים, הירקות והפירות ביפן מאוד יקרים ולפי החישובים שלנו – יוצא יותר זול לרכוש סלט מוכן בחנות נוחות מאשר לקנות את כל המצרכים בבית. הרבה פעמים פשוט קנינו את הארוחות האלו בחנויות הנוחות בדרך הביתה ואכלנו בדירה. זה חסך לנו לא מעט כסף אבל זה היה בעיקר נוח – ככה לא צריך לבשל אבל גם לא יושבים שעה במסעדה.

ב-2019, הערכנו את עלויות האוכל שלנו ב-$80 ליום למשפחה. הילדים גדלו מאז ואוכלים יותר אז אנחנו מעריכים סביבות $100 למשפחה ליום מבחינת אוכל, כלומר הסעיף הזה יהיה בסביבות $2,000.

אטרקציות

ביפן יש המון סוגים שונים של אטרקציות כשהרוב, כמו מוזיאונים, לא יקרים במיוחד. יש לא מעט שכן יקרים – כמובן שהפארקים למיניהם, כמו דיסנילנד ויוניברסל, יהיו יקרים מאוד, אבל השאר די סבירים. גם פה, אני הייתי בודקת מה הכי מעניין אתכם ורושמת עלויות כדי שתדעו פחות או יותר למה לצפות. למשל, כרטיס יומי לדיסנילנד לפארק אחד מתחלי ב-$55 למבוגר ו-$42 לילד בעונה החלשה ולא בסופ״ש ויוניברסל באוסקה יעלו כמה דולרים בודדים יותר לאדם. אנחנו עשינו שילוב של מקומות תרבותיים, כמו יער הבמבוק ומקדש הסנסו-ג׳י, עם פארקים שרצינו וכל האטרקציות שעניינו אותנו באותו הזמן (ליוניברסל לא הגענו רק כי היה טייפון כשהיינו באוסקה אז לא יכולנו, אבל הגענו לשני הפארקים של דיסני). אנחנו אישית מעדיפים לחסוך בלינה ולוהציא את הכסף על האטרקציות.

ביטוח נסיעות לחו״ל

בטיול ארוך יותר כמו יפן, זה סעיף משמעותי בעלויות. העלות הרגילה בפניקס עבורנו כולל סעיף קורונה היא $550, ו-$330 ללא הסעיף הזה, אבל זה יפן אז לא ניקח סיכונים מיותרים. יש לנו 12% הנחה על ביטוח נסיעות לחו״ל לכל הקוראים שלנו, מה שיכול לחסוך לכם המון במקרה הזה. שימו לב שזאת העלות שלנו לפני ההנחה של ה-12%, מה שמוריד את העלות שלנו ל-$484 – די משמעותי. אני מסייגת שיתכן ונוסיף יום-יומיים ביטוח אקסטרים לסקי אבל זה נחליט כשכבר נהיה ביפן. מכיוון שאנחנו גם שוכרים רכב, יש את הסעיף של ביטול השתתפות עצמית שנוסיף, אבל עוד אין רכבים לתאריכים שלנו ואנחנו לא יודעים מה העלות דרך חברת ההשכרה כדי להשוות כיסויים ועלויות, אבל בפניקס זה יוצא עוד $8 ליום.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים