חודש בתאילנד עם ילדים – מסלול למשפחות בתאילנד

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

בקיץ 2023, טסנו ספונטנית ל-5 שבועות בתאילנד וסינגפור. זאת היתה הפעם השנייה שלנו בתאילנד עם הילדים, הרביעית שלנו בכללי, כי כמו הרב הישראלים, תאילנד היא מדינה שאנחנו אוהבים כל כך שאנחנו חייבים לחזור אליה שוב ושוב. בגלל הקורונה, יצא שעברו 6 שנים בין הטיול הראשון שלנו לטיול הנוכחי. סיפרנו תוך כדי הטיול על המקומות בהם ביקרנו בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים בפייסבוק והיו מלא בקשות למסלול. אז הנה הפוסט שלנו על חודש בתאילנד עם ילדים – מסלול שעבר במספר מקומות שונים. יש לנו גם מדריך לתאילנד עם ילדים עם עוד מידע שלא נמצא בפוסט הזה ונעזרנו גם בעמוד הפייסבוק של מועדון ידידי תאילנד בישראל.

 

תוכן עניינים

כמה נקודות לגבי הטיול שלנו

ידענו שאנחנו רוצים שוב לשלב את סינגפור בטיול הנוכחי, כמו בפעם הקודמת. לכן המסלול שלנו לקח בחשבון את הטיסה הזאת ואת התאריכים שהחברה שלנו בסינגפור יכלה להפגש איתנו. כמו כן, התאומים שלנו חגגו יום הולדת 9 כשהיינו בתאילנד, והיה לנו חשוב שיחגגו בקו סמוי כדי לחגוג עם חברים שגרים שם, מה שגם השפיע על המסלול. בנוסף, המסלול נבנה גם לפי מחיר – את העצירה בקראבי עשינו בדרך חזרה מקו סמוי כי יצא לנו משמעותית יותר זול מאשר ישירות מקו סמוי לבנגקוק. כשהזמנו את המלון, לא ידענו כמה קראבי מהממת ובפעם הבאה נשאר יותר זמן. כמו כן, קחו בחשבון שהילדים שלנו היו בני 11.5 ו-9, כך שיתכן שחלק מהאטרקציות שעשינו לא יתאימו למשפחה שלכם ומהצד השני – יהיו אטרקציות נוספות שלא עשינו שלכם כן יתאימו. יש לנו מספר פוסטים באתר של אטרקציות במקומות שונים כך שתוכלו לקבל רשימה רחבה יותר מאשר רק מה שאנחנו עשינו.

מסלול של חודש בתאילנד למשפחות

הרוגע התאילנדי

הנה המסלול שעשינו. למקרה שדילגתם על הפסקה הקודמת – לכו לקרוא אותה עכשיו. היא חשובה. הלינקים ברשימה מובילים לעמוד הכללי על העיר/אי באתר שלנו, שלרוב כולל מלונות מומלצים, אטרקציות וביקורות על מלונות שהיינו.

כפי שציינתי, המסלול שלנו לא שגרתי ממגוון סיבות ויש סיכוי טוב שתוכלו להרכיב את הטיול בצורה טובה יותר עם פחות אילוצים (בטח ובטח אם אתם פחות מוגבלים תקציבית). קראבי סמוכה פוקט ולרוב מגיעים מאחד מהם לשני. את הפירוט של כל יעד אכתוב בהמשך הפוסט אחרי מידע חשוב נוסף.

שימו לב שאני לא אכתוב את החלוקה פה לפי ימים אלא לפי אזורים מכיוון שהיו מקומות שבכלל לא יצאנו מהמלון, והיו מקומות אחרים שעשינו מעט. מטרת הטיול הזה היתה קלילות ואפשרות לעבוד. רצינו שהילדים יוכלו להנות ולשחק ולשחות ושאנחנו נוכל לעבוד (אחרת אין סיכוי שהיינו טיסים לחמישה שבועות). כך שכל המידע יוצג בתור מלונות ואטרקציות, ואת המסלול שלכם תרכיבו בצורה שהכי תתאים לכם. כן אציין כל פעם שעשינו מספר אטרקציות יחד בגלל המיקום.

מזג האוויר בתאילנד בקיץ – מתי כדאי לטוס לתאילנד עם ילדים?

הגשם לא באמת עצר אותנו 🙂

העונה הגשומה ביותר בתאילנד היא הקיץ. זה ממש לא הזמן האידאלי להגיע לתאילנד, אבל הפלוס הוא שזאת לא נחשבת העונה וניתן למצוא מלונות במחירים טובים יותר מאשר בזמנים אחרים. מצד שני, יש לא מעט גשם בעונה הזאת, לפחות בחלק מהיעדים. אמ;לק לכם מהניסיון שלנו, שהוא כמובן אנקדוטי ברוב המקרים. חשוב לדעת שרוב הזמן הגשם בתאילנד טרופי, כלומר אין רעמים וברקים, והרבה פעמים הגשם קצר מאוד וזה באמת רק השפיע על הנראות של התמונות וכשרצינו לעשות מסלולים בטבע. ובכל מקרה, היו מעט מאוד פעמים בהם לא יכולנו להשאר במים.

  • בנגקוק – לא ירד בגלל גשם בסיבוב הראשון, בשני ירד מעט גשם אחה״צ/ערב
  • קאו לאק – היה מעונן וטפטף מעט – לא יצאנו מהמים בכלל. זה רק השפיע על היכולת שלנו ללכת לשוק לילה (אבל היו לנו מלא אחרים) וטיולי יום (אבל בכל מקרה המלון היה כל כך מושלם שלא רצינו לצאת).
  • פוקט – ירד גשם כמעט כל יום, יומיים מתוך השבוע גם ממש לא יכולנו להיות במים בכלל או לטייל, אבל היינו באטרקציות פנימיות
  • קו סמוי – לא ירד גשם בכלל, היה רק יום אחד לכמה דקות, שאר הזמן היה לגמרי בהיר
  • קראבי – לא הפסיק הגשם כמעט בכלל. לגמרי הפספוס של הטיול שלנו, לא יכולנו לטייל באיים בכלל והיו כמה פעמים שנרטבנו מאוד מאוד. אני מאוד ממליצה על קראבי בתור יעד, לצערנו זאת לא היתה העונה
  • הואה הין – לא ירד גשם בכלל חוץ מכמה דקות הזויות בפארק המים שפתאום ירדו מים מהשמיים ולא הבנו מאיפה הגיע

לסיכום, הקיץ הוא לא הזמן האידאלי לטיולים בתאילנד כי זאת העונה הגשומה, אבל הגענו בידיעה שכך יהיה ומראש היינו יותר גמישים עם התוכניות וזרמנו, ומסיבה זו בחרנו להיות שבוע בכל יעד (חוץ מקראבי) כדי שיהיה לנו זמן לטייל. מצד שני, זה הזמן שיש לנו הכי הרבה חופש מבית הספר, וזאת גם לא נחשבת העונה בתאילנד וניתן למצוא מחירים טובים ללינה והעומס של האנשים לא מורגש כמו בעונות אחרות. היינו חוזרים שוב בקיץ בלי לחשוב פעמיים, שזה לא ימנע מכם דבר.

הים בפוקט

אידאלית, אם מתעלמים מלימודים ועבודה, הכי מומלץ לטוס לתאילנד בין אוקטובר למאי, בערך. באפריל יש את חג המים, Songkran, אז אם אתם טסים באפריל, ודאו שלא תפספסו את החגיגות. כמו כן, בנובמבר יש את Loy Krathong, שהוא גם אחד הפסטיבלים הגדולים ביותר, אותו פספסנו בעצמנו כשתכננו רע את הטיול הראשון שלנו לתאילנד ועזבנו ממש בחג עצמו. אל תהיו טליה ורוני, בדקו תאריכים של פסטיבלים לפני שאתם רוכשים כרטיסי טיסה.

התניידות בתאילנד – תחבורה ציבורית, מוניות והשכרת רכב

טוקטוק בבנגקוק

אופן ההתניידות שלנו השתנתה מיעד ליעד. ישנן מספר אפקלציות מומלצות למוניות, כשבאופן גורף Bolt יותר זול מאשר Grab. שתי האפליקציות מצוינות ונותנות גם להזמין מונית גדולה (אנחנו הרי חמישה אז חייבים גדולה) ואפשר לעקוב אחרי הנהג ולדעת איפה הוא נמצא ומתי הוא מגיע בכל רגע נתון. הנוחות הכי גדולה של האפליקציות האלו עבורנו היתה שלא היינו צריכים כל הזמן להצטייד במזומן. בבנגקוק התניידנו אך ורק במטרו, חוץ מפעם אחת שלקחנו טוק טוק בשביל החוויה לילדים.

טוקטוק בהואה הין ב-2017 מול 2023

בפוקט השתמשנו בבולט אבל בקו סמוי אין בולט ויש רק גראב והנסיעות היו מאוד ארוכות, אז בסוף שכרנו רכב והאמת היא שהיה לנו ממש ממש נוח וזה נתן לנו המון גמישות. לו היינו מזמינים מראש, בטוח היה עולה לנו פחות והיינו מקבלים רכב טוב יותר. מבחינת הואה הין, הכוונה המקורית שלנו היתה לקחת הסעה, אבל כשביררנו מחירים וראינו שהכי זול יהיה לנו 2700 באט לכיוון אחד, בדקנו עלויות של השכרת רכב ויצא לנו זול יותר משמעותית להשכיר רכב (סביבות 4,000 לכל התקופה) וזה נתן לנו גמישות לעצור בדרך.

שימו לב שהנהיגה בתאילנד היא בצד ההפוך של הכביש, כך שזה לא בהכרח מתאים לכל אחד, אבל אנחנו נהגנו המון בצד שמאל באוסטרליה וביפן אז לא היתה לנו בעיה. לא ביקשו מאיתנו את הרישיון הבינלאומי, אבל מומלץ מאוד לקחת אותו איתכם. הוא עולה 8 ש״ח ובתוקף ל-3 שנים, ובאמת שחבל לא לקחת. אנחנו בכלל לא תכננו לשכור רכב ולקחנו אותו בכל זאת. אני מאוד חששתי לגבי נהיגה בתאילנד כי היה לי מוטמע בראש כל הרכבים בבנגקוק שנוסעים בו זמנית, אבל הכבישים היו מצוינים ממש, מאוד נוחים, וכולם נהגו מצוין. בנוסף, הדרך להואה הין ובחזרה היתה ממש נוחה וישראלים יהנו מהדרך כי לכל נתיב יש מהירות מקסימלית ומינימלית שניתן לנהוג בה.

עלויות כלליות

האינפלציה לא פסחה על תאילנד וגם שם היתה עלייה במחירים. למען ההגינות, היה הבדל ענק במחירים בין הטיול שלנו ב-2010 לבין הטיול ב-2017, וההפרש עכשיו היה קטן יותר. נחלק לפי סוגים:

  • טיסות – אנחנו הזמנו טיסה ממש חודש לפני אז היה מאוד יקר, בעיקר כי הזמנו טיסות ישירות. עלה לנו $1,300 לאדם, אבל נכון לכתיבת שורות אלו, בספטמבר, אותן הטיסות ליולי עולות פחות מ-$900, כך שההפרש עצום. מעבר לכך, גם אז היו טיסות עם קונקשנים בפחות מ-$1,000, אבל הם היו עם קונקשנים מאוד ארוכים, והקצרים יותר עלו רק סביבות $100-150 לאדם פחות, אז העדפנו כבר לטוס ישיר באלעל ולסיים את הטיסה ב-8 שעות לכיוון. אם תזמינו מראש תחסכו אלפי דולרים! ואם תזמינו קונקשן – תחסכו עוד יותר.
  • לינה – אנחנו לא מצאנו הבדל במחירים בין דירות לבין מלונות ברמות הנמוכות יותר, המחירים היו די זהים כשלרוב הדירות היו במקומות פחות נגישים. סוגי המלונות שלנו השתנו בין מלונות מפנקים במקומות שחיפשנו את הפינוק לבין מקומות זולים יותר כשהמטרה לרוב היתה לצאת מהמלון. המלון הכי זול שלנו היה בפוקט ועלה $120 ללילה לשני חדרים מתחברים, ו-$94 ללילה לחדר משפחתי בבנגקוק, והיקר ביותר היה כמה מאות דולרים ללילה לשני חדרים נפרדים. שימו לב שיש הרבה מקומות, כמו זה שעלה לנו $120 ללילה, ששני חדרים נפרדים יהיו זולים יותר מחדר משפחתי. בנוסף, לאור גילאי הילדים שלנו, העדפנו לקחת שני חדרים נפרדים גם אם הם היו ללא דלתות מתחברות כי הם כבר עם טלפונים ויודעים לנעול את הדלת מבפנים, אבל זה משהו שלא היינו עושים לפני כמה שנים כך שזה תלוי בגיל הילדים שלכם.
  • אוכל – האוכל עדיין זול מאוד בהשוואה לארץ, כשלרוב היינו יוצאים עם עלות של 30-40 ש״ח לאדם כולל שתייה. הילדים שלנו בני 11.5 ו-9 ומנות הילדים שהיו במסעדות היו לרוב קטנות והם לא השביעו אותם, והילדים שלי לא אוכלים הרבה בכלל, כך שכולם הזמינו מנות מבוגרים רוב הזמן. גם בכל במלונות המנות היו די זולות ולא היו יקרות משמעותית ממה שהיה בחוץ, גג תוספת של 10 ש״ח למנה ולרוב פחות.
  • אטרקציות – האטרקציות בתאילנד לא זולות ברובן. העלויות של פארקי המים די דומים לארץ מבחינת הגדולים, והקטנים זולים יותר אבל עם פחות מתקנים בהתאם. אנחנו לרוב הזמנו באתר Klook שם מצאנו מחירים זהים או זולים מאשר רכישה ישר במקום. בהרבה מקרים, היה לנו יותר מהיר להכנס עם הכרטיסים בקלוק מאשר רכישה במקום, כמו ב-Skywalk בבנגקוק שלו היה תור ארוך מאוד לרכישה.

קשה לעמוד את עלות חלק הטיול של תאילנד בפני עצמו אבל ההערכה שלי היא שזה סביבות 50,000 ש״ח, בעיקר כי הטיסות שלנו היו יקרות מאוד. יכולנו בקלות להוריד 10,000 שח לו היינו מזמינים טיסות מראש. כמו כן, היה לנו מלון בקו סמוי שברחנו ממנו אחרי יום אבל לא החזירו לנו את הכסף כך שיצא ששילמנו כפול על 4 לילות, מה שהעלה לנו את המחיר.

אפליקציות ואתרים שימושיים בתאילנד

אפליקציות מומלצות

היו מספר אפליקצית שהשתמשנו בהן באופן שוטף. אני לא כוללת פה את גוגל מאפס, בה השתמשנו בבנגקוק ספציפית.

  • Bolt – אפליקציה של מוניות בלבד, בה אפשר לבחור את סוג המונית והגודל שלה, כך שקל מאוד להזמין גם למשפחה גדולה כמו שלנו
  • Grab – כמו בולט אבל יקרה יותר. היו מקומות שלא היה בולט, כמו קו סמוי. בנוסף, גראב מאפשרת להזמין ארוחות למלון/דירה, אבל גם להזמין מצרכים, מה שניצלנו מספר פעמים וזה חסך לנו הליכה עם הרבה בקבוקי מים כשהיינו בוילה בקו סמוי. ניתן גם להזמין מוצרי פארם
  • FoodPanda – אפליקציה שעבדה לנו בכל מקום חוץ מקאו לאק להזמנות של אוכל. גם פה ניתן להזמין מצרכים מחנויות נוחות וסופרים ואפילו מוצרי פארם
  • Klook – אתר להזמנת כרטיסים מראש לאטרקציות כשלפעמים המחירים זולים יותר מאשר במקום. לנו היה מאוד נוח, לא היתה לנו בעיה באף מקום וזה חסך לנו תור בכל מני מקומות כגון ה-Skywalk בבגנקוק. בנוסף, כך מצאנו את שיעור הבישול התאילנדי שעשינו עם הילדים שהיה ממש ממש מעולה.
  • Airalo – איסים (סים וירטואלי, לא פיזי) ששירת אותי נאמנה בכל מקום ועבד מצויין ממש בכל יעד בתאילנד. שימו לב שצריך טלפון שמאפשר את הטכנולוגיה של ה-esim. לבעלי, לצורך העניין, אין את הטכנולוגיה אז הוא רכש בשדה התעופה סים מקומי. האיירלו מאפשר לשמור על המספר הישראלי כך שאם צריך לקבל סמסים (שזה חשוב כדי לאשר לעפמים רכישות) – לא תהיה בעיה. שימו לב שזאת בעיקרון חבילה של דאטה, אבל ספציפית בתאילנד זה גם כולל מספר טלפון מקומי (!) עם שיחות נכנסות ויוצאות. זה היה לנו ממש מעולה כי לא היתה לנו בעיה לדבר עם מלונות כשהיה צורך, או נהגים, או לטלפן להזמין מקום לכל מיני מקומות. כאמור, זה מגיע כבר עם הסים, לא צריך להזמין בנפרד. בפוסט על הסים יש לנו $3 הנחה לרכישה ראשונה וגם 15% הנחה לרכישות חדשות וחוזרות.

בנגקוק – אטרקציות ומלונות

הטיסה שלנו מהארץ היתה הלוך חזור לבנגקוק כך שהיינו מספר ימים בהלוך ומספר ימים בחזור. היינו בשני מלונות שונים ובמספר אטרקציות שהתפרשו על פני הימים האלו. מעבר לשני אלו, פה תוכלו למצוא רשימת מלונות מומלצים בבנגקוק למשפחות.

מלון זול למשפחות בבנגקוק – Hotel Ordinary

Hotel Ordinary

הגענו לגיל של חדרים נפרדים וככל הניתן – זה מה שחיפשנו. המלון הראשון שלנו היה כמה דקות הליכה מתחנה Sky Train כך שההגעה אליה היתה קלה, אם כי לא נעימה לעגלת תינוק. לקחנו חדר משפחתי שהיה מורכב משני חדרים נפרדים, חדר להורים עם מיטה זוגית וחדר לילדים עם מיטה זוגית ומיטת קומותיים, כלומר עקרונית יכלו להיות שם 4 ילדים. במלון היתה בריכה חמודה מאוד והעלות כללה ארוחת בוקר, ואחר הצהריים גם היו בחדר האוכל קצת נשנושים. השירות היה יוצא מן הכלל, הילדים עפו על המקום. המינוס היחיד מבחינתנו הוא שהיה רק חדר אמבטיה אחד (קטן מאוד) וזה היה קצת קשוח. מה שכן, לגמרי היינו חוזרים לשם שוב אם נחפש מלון זול באיכות טובה. כתבתי פוסט ארוך יותר על המלון בקבוצה עם עוד פרטים, אותו תוכלו לקרוא פה.

מלון יוקרתי ומפנק למשפחות בבנגקוק – Chatrium Grand Bangkok

Chatrium Grand Bangkok – בריכת הפעוטות

מלון וואו במיקום מעולה ממש! הצ׳אטריום הוא מלון חמישה כוכבים ברמה הכי גבוהה שיש שנמצא ממש ליד קניון Siam Paragon ורוב הקניונים של העיר. זה אומר שיש המון אטרקציות בסביבה לילדים, הרבה שופינג, וכל התחבורה הציבורית שצריך. השירות במלון יוצא מן הכלל, ארוחת הבוקר היתה מעלפת, והחדרים ענקיים ומפנקים. במלון יש גם בריכה יפהפיה שתגרום לכם לשכוח שאתם באמצע בנגקוק, ומועדון ילדים חמוד. כתבתי פוסט מפורט על המלון, אותו תוכלו לקרוא פה. את המלון הזמנו דרך תאי טורס, אותם גילינו רק שבוע לפני שטסנו כך שחלק מהמלונות כבר היו מוזמנים וחלקם ללא אפשרות ביטול. תאי טורס היא חברה של ישראלים שמבוססת בבנגקוק שמשיגה מחירים ממש טובים על טיסות, מלונות, אטרקציות וההעברות. במקומות שהזמנו מהם אכתוב פה, אבל קחו בחשבון שהם יכולים לעזור הרבה מעבר למה שאנחנו נעזרנו כי כאמור כבר רכשנו את הטיסות וחלק והמלונות לפני שגילינו אותם.

אטרקציות בבנגקוק למשפחות עם ילדים

בנגקוק היא עיר לגמרי מפוספסת על ידי משפחות ישראליות ואנחנו אישית מתים עליה. כשנחתנו בעיר, נחתה עליה גם שלווה שקשה לי להסביר. עם כל הרעש וההמולה והריחות, זו עיר מיוחדת שהיא יותר התאילנד האמיתית מאשר האיים, שכבודם במקומם מונח. פה תוכלו למצוא את המסלול שלנו בבנגקוק כשהילדים היו קטנים יותר (עם עדכונים) ועוד הרבה אטרקציות נוספות שלא עשינו. הנה כל מה שעשינו בטיול הזה.

עולם הקרח

עולם הקרח – זה היה מיצג זמני שכנראה כבר נסגר בקניון The Market שמול קניון ה-CentralwOrld, אבל מזמן גילינו שדברים אהובים חוזרים שוב ושוב. מחיר הכרטיס כולל ביגוד חם ומגפיים, אבל לא כולל כפפות. בתוך המבנה הכל קרח, יש פסלים ומקומות להתגלש ולשחק. היה ממש ממש כיף – וממש ממש קפוא! למרות שאין הגבלת זמן, הקור עושה את שלו ורק שרדנו שעתיים בערך. המחיר היה די גבוה אבל היה שווה את זה. ניתן להכנס בשני מקבצים, של הבוקר או של הצהריים. אנחנו הגענו ממש במקרה לקניון וראינו את השילוט ולמזלנו הכניסה של הצהריים היתה לאחר שעה אז רכשנו כרטיסים, הלכנו לאכול וחזרנו לעולם הקרח.

נקודות צילום חמודות בקניון The Market

מכיוון שתכננו ללכת למקום דומה בסינגפור, הבאנו בגדים ארוכים. בלי קשר לאטרקציה הזאת, אני ממליצה בחום רב מאוד להביא בגדים ארוכים וגרביים למקרה שתהיה אטרקציה אליה תרצו להגיע שדורשת מכנסיים ארוכים וחולצה ללא מחשוף שמכסה את הכתפיים, כגון ביקור בבודהה השוכבת (בהמשך). כאמור, טסנו עם טרולי בלבד, אבל דאגנו להביא את הפריטים האלו על מנת לכבד את מנהגי המקום. בנוסף, יש מקומות כמו משחקיות שדורשות גרביים לילדים כך שעדיף שיהיה לכם בתיק בכל רגע נתון כי אנחנו נתקלנו במשחקיות כאלו בכל מקום ללא תכנון מוקדם.

לייזר טאג

לייזר טאג – בקניון CentralwOrld שמול קניון The Market יש מספר אטרקציות לילדים. אנחנו שיחקנו לייזר טאג עם הילדים. ניתן לרכוש סיבוב חד פעמי או כרטיסייה של כמה פעמים. אנחנו צורפנו לעוד שני ילדים ו״נלחמנו״ במשפחה אחרת (אנחנו ניצחנו!). היה מאוד כיף ולא יקר מדי יחסית לאטרקיות אחרות בסביבה. ליד הלייזר טאג יש ג׳ימבורי ממש מושקע שלא מתאים כבר לגילאים שלנו אבל לגמרי מתאים לילדים קטנים יותר ונראה נפלא. בנוסף, יש שם משטח החלקה על הקרח שהיה בשיפוץ כשהיינו.

The Reclining Buddha

The Reclining Buddha – לנו מאוד חשוב לבקר גם במקומות תרבותיים ולא רק באטרקציות שמודגרות לילדים וכאלו שניתן למצוא בכל יעד. הבודהה השוכב הוא אחד המפורסמים והמרשימים ביותר בבנגקוק ומעבר לבודהה עצמו יש הרבה מבנים ומקדשים יפים בהם ניתן לבקר. עלות הכניסה נמוכה מאוד ונקבעת על ידי גובה. בכניסה למקדש מבקשים לחלוץ נעליים ולמי שהיה בעבר כמוני – במקום להשאיר את הנעליים בחוץ, עכשיו יש שקים רב פעמיים שניתן לקחת לתוך המקדש עם הנעליים ואז להחזיר ביציאה. שימו לב שלכל מקדש בתאילנד מתבקשים להגיע ללא מחשוף עמוק ועם שרוולים שמכסים את הכתפיים (לא חובה ארוך, רק לכסות כתפיים). בנוסף, ספציפית בבודהה השוכב מבקשים גם להגיע במכנסיים ארוכים. חשוב מאוד לבדוק מראש את קוד הלבוש בכל מקדש ובודהה על מנת לכבד את מנהגי המקום. אנחנו לקחנו בולט לבודהה מקניון סיאם פאראגון ליד המלון שלנו, אבל לא הצלחנו לתפוס מונית חזרה באפליקציה – כולם ויתרו. היו לא מעט מוניות במקום אבל הם דרשו מחירים פי 2 ממה ששילמנו. בסוף, לקחנו טוקטוק חזרה למלון, שבכל מקרה היתה חוויה עבור הילדים. יש תחבורה ציבורית שמגיעה ממש קרוב למקדש אבל התחיל לרדת גשם והיינו ללא מטריות אז העדפנו לקחת טוקטוק בחזרה.

קורס בישול תאילנדי

קורס בישול תאילנדי – אחת החוויות הכי כיפיות בטיול שלנו ועשינו אותו ביום האחרון בנוסף לשני הדברים האחרונים ברשימה כי הם כולם באותו האזור. בחרנו את קורס הבישול Sampong בצורה לחלוטין רנדומלית אחרי שחיפשתי בגוגל קורסי בישול בבנגקוק שמתאימים לילדים ואז קראתי עליהם ביקורות מעולות בקלוק, שם הזמנתי. צריך להזמין לפחות יום מראש ומכיוון שיש הגבלת כמות אנשים, כדי להזמין ברגע שיודעים את התאריך – לא יכולנו ללכת יום קודם כי כבר לא היו לנו מספיק מקומות. זה לא קורס בישול מיוחד לילדים אבל הוא התאים גם להם, ומעבר למורה המדהימה ומצחיקה בטירוף, היו עוד מספר עוזרים שבילו יותר זמן עם הילדים מאשר המבוגרים האחרים. הילדים שלי דוברי אנגלית ברמת שפת אם כך שלא היתה בעיה שפתית והם ממש נהנו להשתתף בחידונים של המורה, ואנחנו אופים איתם הרבה (פחות מבשלים) כך שהם לא לגמרי זרים למטבח.

קורס בישול תאילנדי

את הסיור בבוקר מתחילים בשוק (אין אותו בערב אבל יש משהו אחר) ולומדים איך לבחור את הירקות השונים, וגם היו לנו 20 דקות להסתובב חופשי, בו נהננו ממש מהחנות של הכל בשקל (10 באט). הכנו 4 מנות שונות כשהיתה לנו שליטה על רמת החריפות של מנות וכששמעו שאנחנו מישראל גם שאלו אותנו אם אנחנו צריכים אוכל כשר, שהיה מהמם. אנחנו לא שומרי כשרות בכלל אבל הילדים שלי לא אוהבים שרימפס אז במקום שרימפס נתנו להם עוף. כל הקורס היה 4 שעות נפלאות ממש שהיו היילייט ענק של הטיול שלנו. לדעתי, אגב, את הסכינים הקטנים הם קנו בשוק כשהיינו בסיבוב בשביל הילדים כי הם עוד היו עם מדבקות עליהם, שבכלל היה מקסים.

ה-Skywalk – לאמיצים בלבד

Mahanakhon SkyWalk – חוויה עוצרת נשימה. ליטרלי, כי אתן נמצאים בקומה ה-78 ורואים את כל בנגקוק מתחת לרגליים על רצפה שקופה. גם לזה קנינו כרטיסים מראש בקלוק מכיוון שיש הגבלת אנשים והגבלת שעות. העלות נמוכה יותר בשעות הבוקר והכניסה היא עד 15 ואז העלות גבוהה יותר (לאור העומס וכי אנשים הולכים לראות את השקיעה). ה-Skywalk הוא במרחק של 8 דקות הליכה מקורס הבישול אבל לא היתה לנו שום בעיה להגיע בזמן ובכל מקרה לא מבקשים מאף אחד ללכת אחרי 15, פשוט לא מכניסים יותר אנשים על כרטיסי בוקר. למען ההגינות, חשוב לי לציין שלשניים מתוך שלושה ילדים לקח הרבה זמן לרדת מהמדרגה לרצפה השקופה, אבל הקטנה לא הבינה על מה המהומה וישר עלתה עליו. זה לא מגיע מההורים שלה, זה בטוח. אחרי כמה זמן הם התרגלו וכבר היה להם נוח יותר. כיסויי הנעליים הם חובה ומקבלים אותם בכניסה לקומה ומחזירים אותם במקום. עולים בהתחלה לקומה 74 ושם יש תצפיות חמודות וכמה מיצגים אינטראקטיבים כשהחמוד ביותר היה כזה ששמים את התמונה של הילדים ואז הילד ״רוקד״. הם לא ציפו לזה ופשוט התעלפו מצחוק כשראו את הפרצוף שלהם בתור גמד מרקד.

Unicorn Cafe

בית קפה של חדי קרן – בית הקפה של חדרי הקרן הוא אחד המקומות שביקרנו בהם ב-2017 ורצינו לחזור אליו. הוא נמצא גם מספר דקות הליכה בלבד מה-Skywalk כך שהיינו יום שלם באותו האזור (מה שהיה נוח). אלו מכם שהייתם בעבר צריכים לדעת שבית הקפה עבר לאותו הרחוב אבל קצת יותר למטה. האוכל והשתייה היו ממש טעימים וזה גן עדן למי שחובבת חדי קרן, אבל השירות היה איטי ברמות אחרות. מכיוון שהם פתוחים מספר מצומצם של שעות ביום, יצא שכשהגענו היינו רק שתי משפחות אבל תוך מספר דקות כל השולחנות היו מלאים והעובד לא הצליח להשתלט על הכל בצורה טובה. בקיצור – תבואו בשביל החוויה אבל אל תבואו רעבים. ניתן לשכור תחפושות של חדי קרן במקום ולקנות כל מיני דברים עם חדי קרן.

קאו לאק – אטרקציות ומלונות

קאו לאק נמצאת בסביבות שעה ורבע צפונית לפוקט ולשם טסים. את ההסעה שלנו ארגנו דרך תאי טורס עליהם דיברנו בחלק על בנגקוק. לצערי, לא השכלנו להזמין מספיק מראש הסעה חזרה דרכם ובסוף שילמנו יותר כדי לחזור לפוקט. אין תחבורה ציבורית שיכולנו למצוא ולמרות שיש הרבה מוניות שמחכות בשדה התעופה בפוקט, אנחנו העדפנו לדעת את המחיר מראש ולדעת באיזו צורה נגיע. הטיסה שלנו המריאה מסינגפור אחר הצהריים כך שעד שהגענו למלון כבר היה חשוך ורק למחרת גילינו את המלון המהמם שלנו. אנחנו סופר ממליצים על המלון בו היינו, אבל פה תוכלו לקרוא על עוד המלצות על מלונות בקאו לאק למשפחות.

מלון יוקרתי ומפנק למשפחות בקאו לאק – JW Marriott Khao Lak

JW Marriot Resort & Spa Khao Lak – מתקני המים והלגונה

לא יכולנו לבקש מלון יותר מושלם לסיפתח של טיול הבטן-גב שלנו, כי זאת הפעם הראשונה שהגענו לתאילנד במטרה לנוח ולא לחקור ולחרוש. הזמנו חדר משפחתי עם מרפסת שנפתחת ישירות ללגונה דרך תאי טורס. החדר ענק עם מיטת קינג גדולה ושלוש מיטות יחיד עם חדר אמבטיה עצום וכאמור – מרפסת יפיפיה עם גישה ישירה לבריכה. הלגונה באורך כמעט 2.5 ק״מ והיא עוברת בכל המלון, ומעבר ללגונה יש המון בריכות כשרובן מתאימות למשפחות וחלקן למבוגרים בלבד. יש גם מספר מתקני מים, מתקן טיפוס על הצד שנראה הרבה יותר קל ממה שהוא באמת, ומועדון ילדים עם בריכת כדורים ענקית ממש, פלייסטיישן, והמון המון המון פעילויות שוות. היינו במלון 4 לילות, ויכולנו בקלות להשאר עוד 3 לילות בלי למצות את ההפעלות. כתבתי פוסט סופר מפורט שאני מאוד ממליצה לקרוא כי זה באמת היה אחד המלונות הטובים ביותר שהיינו בהם ובקושי ראינו את הילדים, מה שאומר שהיה לנו הרבה זמן לבד ואפילו היו לנו דייטים לארוחת צהריים רק אנחנו ההורים. אז בכלל שווה כל באט.

אטרקציות בקאו לאק למשפחות עם ילדים

כאמור, ירד גשם כשהיינו בקאו לאק אז לא יצא לנו ממש לחקור את הסביבה מחוץ למלון, מה גם שלא לגמרי רצינו כי כל כך נהננו מהזמן הקצר שלנו במלון. בפוסט שלנו על המלון יש רשימת אטרקציות רחבה יותר, אבל הנה כמה דברים שאפשר לעשות בקאו לאק:

  • שוק הלילה
  • טיול של כמה שעות למפל
  • טיול יום ל-Khao Sok, שמורה מדהימה שהיא גולת הכותרת בסביבה
  • ספורט אתגרי

פוקט – אטרקציות ומלונות

מקאו לאק חזרנו לפוקט. היינו בשני מלונות שונים ובמספר אטרקציות שהתפרשו על פני הימים האלו. מעבר לשני אלו, פה תוכלו למצוא רשימת מלונות מומלצים בפוקט למשפחות ופה יש אטרקציות למשפחות בפוקט מעבר לאלו שהיינו בטיול הנוכחי.

מלון יוקרתי ומפנק למשפחות בפוקט – Intercontinental Phuket

הספא המהמם והדרך לבריכות

האינטרקונטיננטל נמצא על חוף קמאלה במרחק של עד חצי נסיעה לכל אטרקציה אליה תרצו להגיע. המלון היפהפה מחולק לשניים, כשחלק אחד פונה להר והשני פונה לים. יש מספר בריכות במלון העצום כשחלק מהם מתאימים גם לילדים. מסעדות המלון מצוינות וחלקן אף רשומות בספר של מישלן. היו לנו שני חדרים ענקיים צמודים שהזמנו דרך תאי טורס וספציפית היו לנו חדרי Club Intercontinental שכוללים בהם רמה חדשה של פינוק. מעבר לעובדה שהיתה לנו consierge פרטית איתה התכתבנו בוואטסאפ במשך כל השהות, קיבלנו גם תוספות כגון קוקטיילים, ארוחות לילדים ועוד. במלון יש מועדון ילדים גדול וממש חמוד עם מגוון פעילויות לילדים בכל מיני גילאים, ויש ספא מפנק במיוחד (בתמונה). כתבתי פוסט שלם על המלון, אותו אתם מוזמנים לקרוא פה.

מלון זול וחמוד למשפחות בפוקט – Oceanic Sportel

Oceanic Sportel

אחת ההפתעות של הטיול, את המלון הזמנו די ברגע האחרון כשהחלטנו לבטל מלון אחר שירד בדירוג למתחת ל-7 ולא רצינו להגיע אליו. יש להם חדרי משפחה שעלו $220 ללילה, שזה היה גבוה יחסית למיקום ולרמה שלו, אבל יכולנו לקחת שני חדרים נפרדים שעלו לנו ביחד – $120. לשני החדרים $120 ללילה, ובסוף היו לנו אפילו דלתות מתחברות! בחדר של ההורים היתה לנו את מיטת הקינג הכי גדולה בעולם. היינו יכולים לישון בה חמשתנו ושיהיה עדיין מקום להסתתובב בלי לגעת באף אחד. למלון יש גם בריכה חמודה וחדר משחקים לגדולים ומועדון ילדים קטן עם אוהלים ומשחקים. בנוסף, יש להם חדר כביסה בה יכולנו לכבס ממש בקלות וארוחת הבוקר היתה טעימה עם מבחר יחסית גדול בתמורה למחיר. מה שהכי אהבנו היה העיצוב: זה מלון חדש וכל העיצוב שלו הוא סביב ספורט ואוקיינוס: החדרים, הדלתות, המראות, השלטים, ממש הכל. המלון מוגדר 5 כוכבים, אבל היינו נותנים לו 3 כוכבים בהשוואה לאינטרקונטיננטל – אי אפשר להשוות. אמנם היינו 100% מרוצים, אבל זה ממש לא משתווה ברמה, אז חיפשנו מידע לגבי דירוג מלונות בתאילנד וגילינו שהדירוג קשור לרשימות ארוכות של ציוד ושירותים, כך שאם נותנים את כולם – מקבלים דירוג של 5 כוכבים (למשל מגבות ידיים בשירותים). בכל מקרה – אחלה מלון, לא מפנק, אבל זול מאוד, נקי, וחמוד. המינוס שלו הוא שהוא נמצא באמצע שום מקום. לקח רק כמה דקות ברכב להגיע לפארק המים ולבית ההפוך (עליהם אספר בהמשך) אז הוא כן קרוב יחסית, אבל אין דבר ליד המלון ולא נעים להסתובב שם בלילה. חלק הזמן אכלנו במלון וחלק מהזמן הזמנו ב-Food Panda והתניידנו בבולט.

אטרקציות בפוקט למשפחות עם ילדים

פוקט היא האי עם הכי הרבה אטרצקיות למשפחות. אפשר בקלות להשאר בה שבועיים ולא להספיק הכל (במיוחד אם נמצאים במלון מפנק). יש לנו רשימת ארוכה של אטרקציות בפוקט לילדים, מעבר למה שעשינו בטיול הנוכחי. רוב הזמן שלנו באינטרקונטיננטל לא יצאנו מהמלון כי היה מספיק לעשות שם, אז את רוב האטרצקיות עשינו בחלק השני של הזמן שלנו בפוקט.

האקווריום

קניון ה-Central – באחד הימים, מכיוון שירד גשם ממש חזק עם רוחות, לא יכולנו להיות בבריכה. נסענו לקניון לעשות סיבוב ואכלנו שם ארוחת צהריים. בקניון יש מספר אטרקציות לילדים, כולל ג׳ימבורי ממש חמוד לילדים קצת יותר קטנים משלי, אקווריום ומוזיאון אשליות. ניתן לרכוש כרטיסים משולבים לאקווריום ולמוזיאון האשליות (שהוא קטן, אבל העלות יוצאת $5 כשקונים בשילוב עם האקווריום). במקרה שלנו, בחרנו ללכת לקניון כי בגד הים של אחת הבנות נקרע בכל מקרה. טיפ של מנצחים: בלתי אפשר למצוא בגד ים במחיר נורמלי לילדים בקניון, הכי זול שמצאתי היה סביבות 150 ש״ח ואני בארץ לא מוציאה כזה כסף. אבל צמוד לקניון יש את דקטלון. למזלנו הגשם הפסיק למספיק זמן כדי שנספיק ללכת לדקטלון, שם קנינו לה בגד ים חדש, אבל לא יכולנו כבר לחזור לקניון בגלל הגשם אז הזמנו את הבולט לאסוף אותנו משם ורק יצאנו כשראינו באפליקציה שהוא ממש ליד הקניון. במקור התכוונו ללכת גם לבית ההפוך אבל הגשם לא פסק והיה מיותר.

פארק המים Andamanda בפוקט

פארק המים Andamanda – פארק המים החדש בפוקט וגם הגדול ביותר. זהו פארק ממש גדול עם המון מתקנים לכל הגילאים, והוא מתאים הן לקטנים והן לגדולים. רוב המתקנים מגובה 1.20 מטר כך שלא היתה בעיה לבני ה-9 שלי לעלות עליהם (היה מתקן אחד שלא ניסינו אבל השאר היו 1.20). אזור הילדים גדול ממש עם המוני מגלשות ולא רק מגלשות לקטנטנים. בריכת הגלים מטורפת ממש עם גלים כל כך גבוהים שחשוב מאוד להיות עם הילדים הקטנים יותר, וזה לגמרי שווה את החוויה. האוכל טעים ולא יקר במיוחד (אבל חלק חריף וחשוב לבקש שלא יהיה חריף) והיינו בקלות מבלים עוד יום בפארק. כתבתי פוסט מפורט יותר בקבוצה אותו תוכלו לקרוא פה. את הכרטיסים לפארק הזמנו דרך תאי טורס, שם העלות היתה נמוכה יותר מאשר במקום, ולא היתה לנו שום בעיה להמיר את השובר כדי לקבל את הצמידים. נפלנו על יום עמוס יחסית כי זה היה היום הראשון בלי גשם בכמה ימים, אבל למרות העומס כביכול, היו רק שני מתקנים שחיכינו יותר מ-10 דקות.

הבית ההפוך בפוקט

הבית ההפוך – אטרקציה מיוחדת שאמנם יש כמוה באמסטרדם, אבל אנחנו לא היינו כך שעבורנו זה היה חדש לגמרי. הבית ההפוך כשמו כן הוא – הכל הפוך. יש עובדים במקום שעוזרים למצוא את זווית הצילום הנכונה כדי לצאת עם תמונות ממש שוות. לקח לנו חצי שעה עד שהצלחנו להפנים מספיק טוב את הקונצפט. בנוסף, יש מבוך שהיה יותר מסובך משציפינו, חדר שיכור (על הצד) וגם חדר זעם שבו אפשר לשבור דברים. ניתן לרכוש כרטיסים לאחד או כל או קומבינציה של אטרקציות במקום.

קו סמוי – אטרקציות ומלונות

אני ממש אוהבת את קו סמוי. קשה לי להסביר למה נדלקתי ספציפית על סמוי, אבל גם הילדים שלי ממש אהבו את סמוי וביקשו להשאר לגור וללמוד שם. משהו באי הזה תפס את המשפחה שלי. בפעם הקודמת שלי בקו סמוי, עם חברות, היינו במלונות מושלמים. הפעם נפלנו כמה פעמים. המלון הראשון היה במיקום מושלם אבל המזגן פשוט לא עבד והרגיש כמו אכנסיה ובסוף ברחנו אחרי יום. במקום המלון, נסענו לוילה שבעיקרון היתה מהממת, אבל המיטות היו מאוד לא נוחות, היו חסרים דברים בסיסיים מאוד כמו סבון ידיים, ולא היה מזגן בסלון, רק בחדרים. אבל המלון האחרון היה מוצלח אז עליו אספר, ופה תוכלו גם לקרוא על עוד מלונות מומלצים בקו סמוי למשפחות עם ילדים.

מלון זול במיקום מושלם למשפחות בקו סמוי – Chaweng Villawee Hotel

Chaweng Villawee

בביקור הקודם שלי, היינו במלון מעולה למבוגרים בלבד (אחרת הייתי חוזרת עם הילדים) Dara Samui Beach Resort – ממליצה בחום רב. המלון היה ממוקם ממש על הרחוב הראשי של Chaweng וממש רציתי להיות שם שוב. מצאנו את ה-Villawee בחיפוש באתר אחר מלון זול עם דירוג טוב, ועפנו על המלון. הוא מלון פשוט, ברמת 3 כוכבים, אבל הוא היה כל מה שהיינו צריכים. הוא ממוקם ברחוב צדדי ליד Chaweng Beach Road, הרחוב הראשי בצ׳אוונג, שהוא האזור הכי חי בעיר והמקום שהישראלים הכי אוהבים. לאלו מכם ששומרי כשרות או שנוח לכם יותר במקומות ישראלים – יש המון מסעדות כשרות וישראליות ברחוב הזה. לקחנו שני חדרים נפרדים וזאת היתה הפעם היחידה שהחדרים שלנו לא היו צמודים בכל הזמן שלנו בתאילנד, למרות שהם כן היו באותה הקומה. החדרים נוחים ונקיים וההזמנה כוללת ארוחת בוקר יחסית פשוטה אבל שלגמרי עושה את העבודה. יש בריכה מקסימה ממש במלון והחדרים שלנו פנו להרים, ויש גם חנייה פרטית כך שהיה לנו מאוד נוח ולא היו לנו בעיות חניה בכלל. קחו בחשבון ששדה התעופה ממש קרוב לצ׳אוונג כך ששומעים את המטוסים וגם רואים אותם, אבל אנחנו ראינו את זה בתור חוויה ממש מגניבה. הטיסות פוסקות בלילה אז זה לא הפריע לנו לישון.

אטרקציות בקו סמוי למשפחות עם ילדים

מכיוון שיש לי חברה טובה עם ילדים שגרה בקו סמוי, בילינו חצי מהזמן איתם, לרוב אצלם בבית בבריכה שלהם. קו סמוי נמצאת במרחק של 40 דקות במעבורת לקו פנגן, עוד אי שישראלים מאוד אוהבים. בפעם הקודמת יצא לי להגיע לקו פנגן, אבל הפעם התמקדנו רק בקו סמוי. אם תרצו להגיע לקו פנגן, יש לנו רשימת מלונות מומלצים בקו פנגן למשפחות עם ילדים.

Samui Zipline

Samui Zipline – אחת החוויות הכיפיות שהיו לנו! בפוקט לא הספקנו לעשות את האומגות בגלל הגשם אבל פה היתה לנו הזדמנות והיה כיף לא נורמלי! ניתן לבחור ממספר מסלולים שונים, 15 תחנות או 18 תחנות כשהפרש במחיר הוא 30 ש״ח. אנחנו עשינו את התוכנית של 18 התחנות כשהאומגה הכי ארוכה היא 300 מטר! יש שני עובדים שמלווים את הקבוצה, היינו ארבעתנו (בעלי נשאר במלון לעבוד) פלוס עוד זוג שבמקרה היו ישראלים. אחרי הדרכה קצרה התחלנו את העלייה למעלה וכל פעם היה עובד אחד מקדימה ואחד מאחורה והכל הרגיש סופר בטיחותי. היו מספר מקומות בהם ביקשו שהקטנה תהיה עם הגדולה והקטן הלך עם אחד העובדים, כנראה כי הם דרשו משקל גבוה יותר והקטנים שלי שוקלים פחות מנוצה. אמנם הילדים שלי היו על אומגות בעבר, אבל זאת הפעם הראשונה שהם היו ממש במסלול של מבוגרים ולא של ילדים, וכולם היו פשוט תותחים ברמה שהיה לי ולזוג השני ממש לא נעים עם כמה שפחדנו כשהם קפצו מצמרות העצים ללא חשש. את האטרקציה הזאת גם הזמנו דרך תאי טורס, המחיר שלהם זול יותר מאשר במקום.

שוק הלילה Fisherman’s Market

שוק הלילה ב-Fisherman’s Market – את הלילה הראשון העברנו במלון ליד שוק הלילה אז הספקנו להגיע אליו ברגל לפני שברחנו מהמלון. השוק גדול ויש בו חלק אחד, שצמוד להולידיי אין (מלון מעולה למשפחות, אגב) שמלא בעשרות דוכני אוכל, והצד השני שמלא במתנות ודברים שאפשר לקנות. אמנם זה טכנית ברור, אבל אגיד פה שוב: אין כמעט שום דבר שבו אומרים לכם את המחיר האמיתי של המוצר, ומצפים מכם להתמקח. בנוסף, הם ישר מזהים מבטאים של ישראלים ולוקחים בחשבון שתתמקחו. אני אומרת את זה בתור אמריקאית שדוברת אנגלית במבטא לגמרי אמריקאי ועדיין בכל מקום ישר אמרו לי מחירים בעברית, למרות שלא דיברתי מילה בעברית. הם פשוט מזהים אותנו מרחוק. שימו לב ששוק הלילה פתוח בימי שני, רביעי ושישי מ-17-23.

מופע האש במסעדת Coco Tam’s

מופע אש במסעדת החוף ב-Coco Tam’s – מופע יומי מקסים על החוף של הבר Coco Tam’s שנמצא בקצה של ה-Fishermen’s Market. בעיקרון צריך להגיע מוקדם או אפילו להזמין מקום מראש וזה מותנה בהזמנה של שתייה אבל יש שתייה קלה וזה לגמרי שווה את המופע. סופר מומלץ להגיע מוקדם כדי לתפוס מקום טוב. שימו לב שבאמצע המופע, הם מגיעים לקהל וזורקים את האש סביב הראש של אנשים. זאת חוויה ממש כיפית. המופע מתחיל ב-21:30 כל לילה (לא רק בלילות של השוק).

Shiva Samui

מועדון הביץ׳ קלאב Shiva Samui – אני לא בטוחה כמה הייתי קוראת לזה ממש אטרקציה אבל זה מקום פחות מוכר לתיירים ומקום ממש כיף להעביר בו חצי יום. הלכנו לשם לחגוג את יום ההולדת של התאומים שלי. יש להם בריכה, מתנפתחים, טרמפולינות, הפעלות של אומנות, ספות כיפיות על החוף, ואוכל מצוין ולא יקר. השימוש במתקנים הוא חינמי, רק מבקשים לרכוש שם אוכל. יש להם גם בופה ברביקיו שנראה מצוין אבל הזמנו אוכל עוד לפני שהבופה נפתח. הביץ׳ קלאב לא נמצא במרכז העיר ואפשר להגיע עם מונית אבל אנחנו כאמור היינו עם רכב וזה היה נוח מאוד. בילינו שם חצי יום ויכולנו להשאר עוד בקלות.

עוגות יום ההולדת

אגב, אם אתם חוגגים יום הולדת בתאילנד, את עוגות הגלידה קנינו ב-Swensen’s בקניון סנטרל, וגם אחת לבעלי שחגג שבוע אחרי, וזאת רשת ברוב תאילנד. העוגות מוכנות מראש, פשוט מגיעים ובוחרים ממגוון רחב של עוגות. ניתן גם לרכוש עוגות מוכנות לא יקרות ב-Dairy Queen שגם יש בקניון סנטרל (ובכלל בכל תאילנד).

מתקני מים כיפים במסעדת Cashew Tree

מתקני מים ב-Cashew Tree Restaurant – המסעדה עצמה של ישראלים כך שהתפריט הרחב כולל גם אוכל ישראלי למקרה שחסר לכם או לילדים. יש במתחם בריכה ובתוך הים יש מתקני מים ממש כיפים. יש עלות להשתמש בהם ללא הגבלה ולא חובה לדעת לשחות כי יש חגורות הצלה, אבל הים היה קצת סוער באותו היום ואני לא הייתי מכניסה ילדים שלא שוחים. המסעדה ממש ליד המזח של המעבורת לקו פנגן. הילדים עפו בטירוף על המתקנים ושיחקו עד שלא היו להם יותר כוחות.

הבודהה הגדול

הבודהה הגדול Wat Phra Yai – בודהה ענק ויפה שגם היה קרוב לוילה ששכרנו אז עצרנו בו בדרך למתקני המים למעלה. אני מזכירה שוב שכולם מתבקשים להגיע ללא מחשוף, עם שרוולים שמכסים את הכתפים ומכנסיים שלא קצרים מדי.

Way Plai Laem

מקדש Wat Plai Laem – מקדש מקסים ממש! יש מספר מבנים שניתן לעבור ביניהן, וגם אפשר לרכוש אוכל מיוחד כדי להאכיל את הדגים. גם פה מבקשים לכבד עם הלבוש כפי שציינו קודם, ומסירים את הנעליים כשנכנסים למקדשים.

Tarnim Magic Garden

Tarnim Magic Garden – מסלול הליכה ממש קליל (אבל לא נגיש לעגלות) בטבע. כל הטיול אורך בסביבות שעה, תלוי בכמה זמן הילדים מקפצצים. המים במעיין קרים ואפשר להכניס רגליים (היו שם אנשים שנכנסו גם לשחות), וכפי שאתם רואים – לא צריך נעלי ספורט וכפכפים מספיקים. אגב, לא חובה ללכת על גזע העץ, יש גם איך ללכת בצורה שמתאימים למבוגרים שחוששים לחייהם. הגנים החלו בנייה ב-1976 על שטח פרטי על ידי גבר צעיר בן 76 במשך שנים רבות והוא קבור שם עם אישתו (איפה שרואים את הבת שלי עולה במדרגות). יש המון בודהות ופסלים ובכללי היה כיף להסתובב במקום נעים בטבע.

מסעדת Seaview

מסעדת Seaview – מסעדה טעימה ולא יקרה שנמצאת כמה דקות נסיעה מ-Tarnim Magic Garden. מעבר לתצפיות המהממות שיש בה, יש גם בריכת אינפיניטי מטריפה ממש שהיתה בשיפוצים בפעם הראשונה שבאנו, ובפעם השנייה – פתאום ירד גשם (היום היחיד שלנו בקו סמוי שירד גשם) אז לא הספקנו להכנס למים.

ליד מסעדת Seaview

ליד המסעדה יש פארק פסלים קטן של כמה דינוזאורים, ממש חמוד ומתאים לילדים קטנים. בנוסף, יש צוק מהמם עם תצפית מטריפה שאיכשהו יצא לי ממנו תמונת בת מצווה לגדולה 🙂 אני לא נתתי ליותר מילד אחד להתקרב כל פעם וגם הגבלתי לאן הם יכולים להגיע. הילדים שלי בני 11.5 ו-9 ולא הייתי נותנת לילדים קטנים יותר לעשות את זה, דוגרי. לפני שתקראו לרווחה, דעו שהיו כמה מטרים בין הילדים לבין הקצה, הם לא היו בשום סכנה, זה רק נראה כך בתמונה.

רחוב צ׳אוונג בלילה

סיבוב בערב בצ׳אוונג ומסאז׳ים – בין אם אתם לנים באזור או לא, שווה להגיע בערב לצ׳אוונג. האורות והרעשים, הדוכנים והשוק, הם חוויה כיפית. אנחנו גם עשינו מסאז׳ים כמה פעמים עם הילדים – אני מאוד ממליצה על המקום שבתמונה, הוא קרוב יותר לקניון סנטרל מאשר למרכז של הרחוב. עשינו שם גם מסאז׳ רגליים בלבד וגם מסאז׳ תאילנדי רגיל, והם רגילים לעשות גם לילדים. אל תשכחו לאכול בננה לוטי – אני ממליצה בחום על הבחור החמוד מתחת למלון Nora. היה ממש מעולה!

קניון Central Samui

קניון Central Samui – הקניון נמצא בקצה של רחוב Chaweng Beach וניתן להגיע אליו ברגל בקלות. זהו קניון פתוח של מספר קומות עם הרבה אפשרויות לשופינג, שוק, מסעדות רבות (מסעדת Zen היפנית מצוינת) וגם המון אזורי משחק לילדים. יש ג׳ימבורי לקטנטנים (לדעתי עד גיל 6 כזה), מגרש משחקים קטן באמצע הקניון, קרוסלה (בתשלום), מבוך קטן למטה ועוד כמה אזורים חמודים לשחק. כלומר, אם אתם רוצים ללכת לשופינג ואתם עם ילדים קטנים, יש פה לא מעט להעסיק אותם אם אתם מסכימים להתפצל. שימו לב שאם אתם עושים קניות, ניתן לקבל החזר מע״מ בשדה אבל צריך לבקש את המסמך המיוחד ולשם כך צריך צילום דרכון (אני הסתובבתי עם צילום בטלפון, זה הספיק בכל מקום). בנוסף, זאת רשת קניונים בתאילנד, כולל בבנגקוק ובפוקט שעליהם כבר כתבתי פה, וניתן להוציא כרטיס שמקנה הנחות בכל הקניונים, מה שאכן קיבלנו.

מסעדת The Jumpin’ Bean

מסעדת The Jumpin’ Bean – אני לא נוהגת להמליץ על מסעדות, אבל בתור טקסנית שלא אכלה אוכל טקסני אמיתי ואותנטי המון שנים, חשוב לי להמליץ על המקום הנפלא הזה. המסעדה (הלא כשרה) נפתחה על ידי טקסנית אמיתית שקוראים לה… עדינה! היא יהודייה! לא שזה משנה כי הרי האוכל נפלא, אבל זה בהחלט הוסיף פלפל לשיחה כשפגשנו אותה. בסוף חזרנו לשם לארוחת בוקר (מומלץ!) ושוב לארוחת ערב לקראת סוף הזמן שלנו בסמוי כי היה כל כך טעים. מנות מומלצות: ספייר ריבס (לא כשר בעליל), מקלות הפרנצ׳ טוסט, פרוזן מרגריטה וטוסט sausage (לא כשר) בארוחת הבוקר. גם האיקרה המטוגנת ממש ממש טעימה כמו בטקסס אבל יש מצב שזה טעם נרכש 🙂 אנחנו לקחנו כמה מנות לאמצע השולחן וכל אחד לקח מה שהוא רצה.

שדה התעופה

שדה התעופה בסמוי – אוקיי, זאת לא באמת אטרקציה ואין ברירה אלא להגיע אליה, אבל אם כבר אתם שם, דעו שיש לא מעט לעשות שם יחסית לעבודה שהמקום קטנטן. קודם כך – זה שדה התעופה הכי יפה שראיתי בחיים שלי. מעבר לכך, יש גני שעשועים, מקומות לשבת, המון מקומות לקנות אוכל לפני שעוברים ביטחון, מעט אחרי, ומסאז׳ים בקבוצות של רבע שעה. זה לחלוטין העביר לנו את הזמן ועשינו מסאז׳ רגליים, צוואר וראש בשדה. בנוסף, יש לכל הטיסות אוכל ושתייה חינם: מיצים וקפה, עוגיות, כריכים (לא כשרים) ועוגות. לא הייתי בונה על זה בתור ארוחה אבל זה בהחלט היה ממש כיפי.

קראבי  – אטרקציות ומלונות

קראבי, כאמור, היא הפספוס הגדול של הטיול שלנו. גילנו מקום ממש ממש מתוק עם המון לראות שפשוט לא הספקנו לעשות. היינו במלון נפלא ממש ומזל מכיוון שרוב הזמן היינו בו אז לא סבלנו במיוחד מהגשם. היינו אמורים להיות בוילה עם בריכה באמצע היער, ולו היינו באמת נשארים שם, זה היה משנה לגמרי את החוויה שלנו. פה תוכלו לקרוא על עוד מלונות מומלצים בקראבי למשפחות עם ילדים, אבל אני ממש ממש ממליצה על המלון בו היינו.

מלון לא יקר ומלא באטרקציות למשפחות בקראבי – Holiday Inn Resort Ao Nang Beach

משחקים בבריכה

הולידיי אין זאת רשת שאנחנו אוהבים. היא לא יקרה אבל מקבלים תמורה גדולה עבור המחיר. המלון ממוקם בעיניי במקום מעולה, על רחוב שקט אבל די ראשי עם המון מסעדות, חנויות, מסאז׳ים וחנויות נוחות ויש אפילו סטארבקס. היא נמצאת כמה דקות הליכה מהים והטיילת, ובערך 20 דקות הליכה ממסלול הקופים ומשוק הלילה. אנחנו הזמנו את החדרים דרך תאי טורס והיו לנו חדרים מתחברים. ניכר מאוד שהמלון חושב על ילדים: בחדרים היו משחקים וצעצועים לילדים, יש מועדון ילדים חמוד מאוד עם פעילויות שונות במשך היום, ובנוסף להכל: הילדים ישנים ואוכלים בחינם (בכפוף לתקנון). יש כמובן גם בריכות וארוחת הבוקר הכלולה מצוינת ממש ואפילו יש קיר דונאטס! כתבתי פוסט שלם על המלון, אני ממליצה מאוד לקרוא אותו. גם את המלון הזה הזמנו דרך תאי טורס.

אטרקציות בקראבי למשפחות עם ילדים

כפי שציינתי, רוב הזמן שלנו בקראבי ירד גשם, שאומנם לא הוציא אותנו מהבריכה אבל כן מנע מאיתנו מלעשות טיולים לאיים, לדוגמה. הספקנו לעשות שתי אטרקציות, עליהן אספר פה, ואז ארשום בנקודות עוד דברים שאפשר לעשות בסביבה. בפוסט על המלון יש פירוט רחב יותר של אטרקציות.

מסלול הקופים

מסלול הקופים – מסלול של בערך שעה הלוך חזור (תלוי כמה זמן תשארו בחוף) שבמהלכו רואים קופים שחיים בטבע (זה לא מקום סגור, לא גן חיות או ספארי או משהו, הם ממש גרים שם בין העצים). יצאנו בבוקר אחד, עשינו את כל המסלול עד לחוף ולא ראינו אפילו קוף אחד. כששאלנו את הבחור שעובד שם למה – הוא אמר לנו שהקופים ישנים ורק יוצאים בסביבות 17. אז חזרנו למחרת בסביבות 17 ואכן היו המון קופים. החוייה מאוד מיוחדת, והטיפוס לא קשה, אבל לא נגיש בכלל לעגלות. חשוב לדעת שהקופים הם, סליחה, גנבים. שמענו על כך מראש ואמרו לנו לא להיות עם אוכל בחוץ, אבל ראינו במו עינינו את אחד הקופים קופץ על התיק של מישהי ומוציא לה משם דברים. בנוסף, הם קצת מושכים בשיער אם מתקרבים יותר מדי. לגמרי הייתי עושה את זה שוב, אבל קחו את הדברים האלו בחשבון מראש. אגב, לקחנו טוקטוק ב-100 באט לשם באחת הפעמים כי ידענו שיש לנו מעט זמן לפני הגשם הבא, מה שהיתה החלטה נכונה בהחלט כי הגשם התחיל ממש דקה אחרי שירדנו מהמדרגה האחרונה בסוף המסלול. לא נרטבנו כי רכשנו מראש פונצ׳ו בחנות נוחות ליד המלון.

שווקי הלילה בקראבי

שוק הלילה – יש בקראבי שני שווקים שסמוכים אחד לשני כשיש ביניהם בערך 12 דקות הליכה. לקחנו טוקטוק לשוק הרחוק יותר (עלה לנו 200 באט) והלכנו ברגל לקרוב יותר, משם לקחנו טוקטוק חזרה (100 באט). בשווקים יש אוכל וקניות, כמובן, ובשוק המרוחק יותר יש גם מתנפח ממש גדול וכמה מתקני משחקים. היתה גם הופעה אבל השוק היה די ריק בגלל הגשמים (למרות שלא ירד עלינו גשם בכלל באותו הערב). השווקים חמודים אבל הם קטנים יותר מהשווקים האחרים שהיינו בהם בתאילנד.

עוד אטרקציות בקראבי: שייט ל-4 האיים, ריילי ביץ׳, מסלול קארטינג, אומגות, טיול יום לקו פי פי, ועוד. כאמור, יש רשימה מפורטת יותר בפוסט שלנו על המלון.

הואה הין  – אטרקציות ומלונות

להואה הין כבר הגענו 3 פעמים ואנחנו ממש אוהבים אותה, והיה לנו ברור שנחזור גם הפעם והתמקדנו במלון וואו ממש. בטיול הזה כמעט ולא יצאנו מהמלון כי נהננו כל כך מהמלון עצמו. אנחנו ממש ממש ממליצים על המלון שהיינו בו הפעם, אבל פה תוכלו גם לקרוא על עוד מלונות מומלצים בהואה הין למשפחות עם ילדים.

מלון מטריף ומלא באטרקציות למשפחות בהואה הין – Holiday Inn Resort Vana Nava

מלון מומלץ בהואה הין למשפחות עם ילדים – Holiday Inn Resort Vana Nava – פארק המים Vana Nava מהמלון

וואו, אחד המלונות הטובים ביותר שהיינו בו בכל העולם! גם מרשת הולידיי אין, המלון הזה ברמה מאוד גבוהה ומפנקת מאוד. יש חדרי משפחה מכמה סוגים עם מקום ל-5-6 אנשים בקלות, וגם פה בחדרים היה אוהל ופינוקים לילדים. בנוסף, יש פארק מים גדול שצמוד למלון והכניסה אליו חופשית לכל מי שלן במלון לאורך כל התקופה. מועדון הילדים עצום, עם ג׳ימבורי ועוד פעילויות ומשחקים, ויש גם חדר משחקים לגדולים יותר עם פלייסטיישן, הוקי שולחן, כדורגל שולחן, סנוקר ועוד. ניתן גם להשאיל משחקים לשחק עם ילדים קטנים יותר. מזנון ארוחת הבוקר עצום ממש והאוכל טעים כל כך שכל יום חיכינו ללכת לארוחת בוקר אפילו יותר מפארק המים. כתבתי פוסט מפורט מאוד שכדאי לכם לקרוא כי הפסקה פה לא יכולה להראות כמה המלון הזה מעולה. גם את המלון הזה הזמנו דרך תאי טורס שהיה להם מחיר טוב יותר מהאתר הרשמי.

אטרקציות בהואה הין למשפחות עם ילדים

כאמור, בטיול הזה כמעט ולא יצאנו מהמלון, רק הלכנו לשוק הלילה. אני ממליצה מאוד לקרוא את הפוסט שלנו על אטרקציות בהואה הין למשפחות עם ילדים כי יש שם פירוט גדול יותר של אטרקציות, אבל גם פה ארשום כמה.

שוק הלילה בהואה הין

שוק הלילה – אחד השווקים האוהבים עלי בתאילנד כי הוא די רגוע ויש בו גם מסעדות רגילות ולא רק אוכל רחוב (שאנחנו בעיקרון אוהבים, אבל היינו די עייפים אחרי יומיים שלמים בפארק המים ורצינו לשבת).

מסעדה בשוק הלילה בהואה הין

אכלנו שוב מסעדה שאכלנו בה 6 שנים קודם ואפילו שחזרנו תמונה במסעדה 🙂 יש לא מעט דוכנים עם מתנות שאפשר לקנות, המון אוכל ובכללי אווירה כיפית. מה שאתם רואים מסביב לצוואר של הקטנים הוא מאוורר צוואר שקנינו בשוק בהואה הין – עלו לנו 250 באט כל אחד. הם עובדים מצוין והם משתמשים בהם גם בארץ עכשיו אז לגמרי שווה כל באט.

עוד ארקציות בהואה הין – פארק המים Vana Nava שצמוד למלון שהיינו בו הוא גם פארק מים שניתן להגיע אליו בלי קשר למלון בו אתם נמצאים. יש גם עוד פארק מים שמתאים יותר לילדים קטנים. מעבר לכך, יש את ונציה הקטנה, שהדעות לגביה חלוקות, ויש את שוק Cicada שהוא שוק של אומנות ומתנות יותר מאשר אוכל. בנוסף, יש את הפארק הלאומי Sam Roi Yot, פארק Kaeng Krachan ומפל Pala-U ועוד כמה אטרקציות נוספות.

סיכום הטיול וכמה טיפים חשובים

מסלול למשפחות בתאילנד – הטיסה הביתה בסוף הטיול

אחרי טיול של 5 שבועות חזרנו הביתה עם טעם של עוד ושלא הספקנו כלום, מה שאומר המון על המדינה המהממת הזאת. יש לי כמה טיפים נוספים שלא ממש נכנסו תחת אף אחת מהקטגוריות האחרות אבל שחשוב לי להעביר.

  • אנחנו טסנו לכל יעד מהיעד הקודם, חוץ מאשר הואה הין שנהגנו אליה כי לא ניתן להגיע אליה בטיסה מבנגקוק או מהמקומות שהסתדרו לנו בלו״ז
  • טסנו עם טרולי בלבד, מה שהוכיח את עצמו כדבר סופר חכם. לכל מקום יכולנו להגיע רק שעה וחצי לפני הטיסה, ולפעמים אפילו פחות, כי לא היינו צריכים לעבור בכלל בצ׳ק אין בשום מקום חוץ מאשר הביטחון הכללי של אלעל. זה גם חסך לנו הרבה כסף בטיסות כי חלק מהזמן טסנו בחברות שהיו גובות תשלום נוסף על מזוודות (כולל אלעל, אגב, כי רכשנו את כרטיס הלייט ללא מזוודות)
  • מעבר לכך, זה מאוד הקל על המעברים בין השדה למלונות, בין מלון אחד לשני וכ״ו. זה לא מתאים למי שמתכנן לעשות הרבה שופינג, כמובן. כתבתי פוסט מפורט בקבוצה על זה שאני ממליצה לקרוא אם אתם שוקלים לקחת טרולי לתאילנד.
  • בתאילנד בודקים את המטען הנייד בשדות התעופה – בחלק מהמקומות מותר עד 30,000, חלק פחות, שלי 20,000 ושל הילדים פחות. צריך להוציא אותם בשדה התעופה ולהעביר אותם בשיקוף
    אני מאוד ממליצה לרכוש את הבקבוקונים עם השקית הרב פעמית עם הרוכסן. זה משאיר את הכל מאורגן (אבל בניגוד לארה״ב ואירופה, לא ביקשו שנוציא מהטרולי). אני קניתי בארץ ב- Flying Tiger Copenhagen, ויש גם ב- אורבניקה לרוב ואפשר למצוא בכל מיני חנויות סטוק.
  • אמרנו מראש לילדים שיש הגבלה של מה שנוכל לקנות בטיול והקצבנו להם כמות כסף לכל אחד מהם. כל עוד עמדו בתקציב – לא היתה לנו בעיה בכלל. אם זה היה משהו גדול פיזית, וידאנו שזה מה שהם רוצים כי זה לוקח את רוב המקום בתיק ויבטל מקום לעוד. לפעמים קנו ולפעמים ויתרו וחיכו למשהו אחר. בסופו של דבר, כולם ממש שמחים עם מה שקנו.
  • חשוב לקחת מכנסיים ארוכים וגם חולצה שמכסה את הכתפיים בשביל אטרקציות ומקדשים שדורשים את זה
  • לקחנו גם נעלים סגורות וגם כפכפים, יצא לנו מספר פעמים להשתמש בנעלי הספורט. זה מאוד חשוב
  • כדאי שתמיד יהיו בתיק גרביים לכל המשפחה. לפעמים יש אטקרקציות שמבקשים להכנס עם גרביים, במיוחד משחקיות לילדים אבל לא רק
  • יש חנויות נוחות ממש בכל מקום וכפי שכתבתי באזור של האפליציות, יש אפילו משלוחים אז לא צריך להסחב
  • בכל מלון קיבלנו בקבוקי מים אישיים כל יום, בחלק קיבלנו הרבה יותר משיכולנו לשתות ביום
2017 מול 2023

וזהו. תמה החופשה הקצרה מדי שלנו בתאילנד, פשוט אין כזה דבר מספיק זמן. אבל ממש נהננו לשחזר תמונות מהטיול הקודם ואין לי ספק שיהיו עוד שחזורים 🙂

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים