קיוטו עם תינוק – מסלול ואטרקציות מאת אורית לדרמן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה פורסם לראשונה בקבוצת “מטיילים ביפן עם ילדים” ומופיע באישורה של אורית. פה יש עוד מידע על תכנון טיול ביפן עם תינוקות ופוסטים על יפן למשפחות עם ילדים גדולים יותר, כולל עוד מידע על קיוטו עם ילדים וגם טוקיו עם תינוק.

בקיצור: השבוע השני שלנו ביפן. בילינו שבוע שלם בקיוטו עם תינוקת בת 8 חודשים.

אחרי כל גורדי השחקים, כיף להגיע לעיר עם הגבלת בנייה לגובה, עיצוב ששומר על המסורת ושבכל פינה יש מקדש. לגמרי הביא לנו תחושה של רוגע וזן.

היום הראשון – CROSS HOTEL, Ninizaka, מקדש Yasaka

קיוטו עם תינוק
קיוטו עם תינוק – במקדש

עברנו בשינקנסן מטוקיו לקיוטו. הגענו ל-Cross Hotel, מקסים ואזור טוב אבל קצת יותר מתאים לבליינים. ניצלנו את היום שנשאר להסתובב באזור שהוא לשימור אדריכלי (Ninizaka) ובאמת מאוד מיוחד! לאזור גיון ומקדש Yasaka הגענו כבר בחושך והוא היה מואר נפלא בעינינו, בכלל כל העיר מוארת באורות צהובים ורכים. שינוי מרענן אחרי הניאונים של טוקיו.

רוב המקדשים נסגרים ב-17 אז כיף להגיע למקום שאפשר להסתובב בו גם מאוחר יותר.

cרחוב צר בשם פונטו יש מלא מסעדות מגניבות שמגישות אוכל מקומי ואפילו ראינו גיישות.

היום השני – ארשיאמה, מסעדת Yuugetsu, מרכז קניות Daimaro

קיוטו עם תינוק
יער הבמבוק בקיוטו

החלטנו לנסוע לארשיאמה (חורשת הבמבוקים). מצד אחד אנחנו מאלה שאוהבים לראות את האטרקציות המרכזיות אבל לא נהנים בעומס מצד שני לקום מוקדם עם התינוקת שלנו שביפן אהבה להשאר ערה עד מאוחר ולקום מאוחר לא רלוונטי.

אז יצאנו בשעה קצת עמוסה ולקחנו אוטובוס לעיירה הציורית והמקסימה. הסתובבנו ונשנשנו מדוכנים שונים ולא מיהרנו להכנס לחורשה. כדי להתחמק מעט מהעומס עשינו סיבוב במקדש המרכזי ואז בגן שלו, ומשם יצאנו לחורשה. בתוך הגן יש יציאה דרך השער הצפוני שקצת לפניו יכולנו להתענג ממבט על הבמבוקים בשקט ולא עם המוני אנשים, משם יצאנו לחורשת הבמבוקים, שגם בעומס הרב הבנו למה כן שווה לבלות בעיירה הזאת לילה ולהגיע בבוקר לפני כולם.

בקצה החורשה עלינו לוילה של השחקן (כניסה יקרה אבל המסלול סביב הוילה יפיפה וכמעט ריק מאנשים מקבלים ממתק יפני וכוס תה חם שהיה לנו נפלא באמצע היום הגשום). גם את החזור עשינו דרך הפארק ולא דרך החורשה וירדנו בשלב מסוים לנהר. היינו לבד הרבה מהזמן וממש נהנינו מהמסלול.

אכלנו ארוחה מהממת של טופו שזה להיט מקומי ב-Yuugetsu! חזרנו לקיוטו ועברנו דרך מרכז קניות Daimaro. בקומה התחתונה יש אזור אורגני וסוף סוף מצאנו אוכל לתינוקות שלא מכיל מלא רכיבים נוראיים וסמוצ׳י בריאים. סיימנו בסיבוב באזור הקניות המקורה ליד המלון.

היום השלישי – נארה, Kofukuji, Isuien

קיוטו עם תינוק
פנקייקים!

התחלנו את הבוקר עם פנקייקים לא פחות ממושלמים ב-Fleur coffe & dinning. החלטנו לנסוע לנארה (עם הרכבת המהירה Limited Express בקו הפרטי Kintetsu) ויצאנו מהתחנה לנקודה הראשונה Kofukuji. בדרך עשינו את הטעות של קניית קרקרים להאכיל איילים, בשנייה הם נהיו תוקפניים וקרעו לי את החולצה, אולי בגלל שהיינו בתקופת הייחום ונפלתי על אייל עצבני. אבל אנחנו ממליצים לוותר על ההאכלה ופשוט ללטף ולהמשיך הלאה.

קיוטו עם תינוק
מאצ׳ה. מאצ׳ה בכל מקום

משם צעדנו לגן בשם Isuien. הכניסה בתשלום וכוללת גם מוזיאונצ׳יק וכמובן שהוספנו חווית שתיית מאצ׳ה עם חטיף בצד ב-1000 ין לאדם. יקר ומוגזם אבל לשבת בפינה הזאת של האגם בבית התה היה פשוט קסום, מרגיע ומדהים וזאת החוויה הכי טובה שהייתה לנו כל היום. משם צעדנו למקדש הראשי עם הבודהה העצום, אכן מרהיב בגודלו. עברנו לתצפית יפה ב-hall והחלק הכיפי: צעידה בתוך היער לכיוון המקדש האחרון של היום. למעשה זה מתחם של מקדשים נורא מיוחד וחבל שהגענו רגע אחרי שסגרו את הכניסה למתחם הראשי אבל גם המסביב היה נפלא להסתובב.

חזרנו לקיוטו לעשות כביסה ב-coin laundry ואכלנו ארוחת ערב מופלאה עם המון מנות ב-3800 ין לאדם ב-Bamboo.

היום הרביעי – Ryoanji, נישיקי, פושימי אינארי

קיוטו עם תינוק
מקדש Kinkaku-ji

התחלנו במקדש Ryoanji גן זן כיפי ומשם המשכנו למקדש הזהב, מאוד מתוייר אבל באמת יפה ושווה. צהריים אכלנו בנישיקי ומשם נסענו לפושימי אינארי לשקיעה על ההר. טיפסנו עד הפסגה ויצא שראינו את התצפיות גם באור וגם בחושך, מה שהיה כיף.

קיוטו עם תינוק
מקדש Fushimi Inari

אבל!!! המקום מאוד מאוד מתוייר ולא קיבלנו את התחושה המיוחדת שמדברים עליה שם.

חזרנו לאזור של המלון לערב של מלא דברים טעימים, בר קוקטיילים מדהים, דאמפלינג, ראמן ובאבל דרינק.

היום החמישי – אוסקה ו-Umeda

קיוטו עם תינוק
אוקונומיאקי וריקורו מיוחד להאלווין בקיוטו

הגענו לאוסקה, אבל לטירת אוסקה לא נכנסנו בגלל התור הארוך ורק הסתובבנו בגן היפה מסביב.

משם נסענו לאזור של Umeda. רצינו להתחיל באוקונומיאקי של קיג׳י אבל היה תור של שעה אז עלינו לתצפית היפה שבטח בלילה עוד יותר מרשימה וכשירדנו החלטנו לבדוק שוב את המקום ולשמחתנו כבר לא היה תור. היה ממש טעים ושירות מעולה! נסענו משם לשוק לטעום את העוגה המפורסמת של ריקורו (שחיסלנו אותה) ולהסתובב באזור הכיפי.

היום השישי – Ginkaku-ji, Honen, NanZen

התחלה ב-Ginkaku-ji שהיה עמוס משם ירדנו לאורך הנחל בדרך הפילוסופים עצרנו ב-Honen והמשכנו עד ל-NanZen אבל היינו רעבים אז חתכנו לכיוון Heian רק כדי לגלות שהמסעדה שתכננו לאכול בה מלאה. הזמנו בכל זאת ירקות בטמפורה שהיו פשוט נפלאים ועברנו לפארק שהיה בו יריד יד שנייה והחלטנו לוותר על כניסה ל-Heian כי הרגשנו כבר templed out. אז סיימנו את הערב בקצת שופינג.

היום השביעי – kiyomizudera, אוקיאמה

קיבלנו ים אנרגיה בארוחת בוקר שמשקיפה לנהר ונסענו ל-1001 פסלים של קנון והאמת היה מרשים, אנחנו ועוד 4 כיתות יסודי התרשמנו.

משם תפסנו מונית ל-Kiyomizudera. טיפסנו ברחוב העמוס אנשים ודווקא כאן דוכני האוכל היו פחות מוצלחים. והנה פה הייתה נקודת הסיום האמיתית. עצרנו בפינה מול הנוף וכבר לא יכלנו להכנס לעוד מקדש עמוס מידי.

ולפתע ילדה מתוקה מקומית שואלת אותי אם יש לי דקה. היא רצתה לספר לי על העיר ממנה הגיעה, למה כדאי לי לבקר שם ולתת לי מתנה, דף שהיא איירה וסיפרה על Otoya, המקום עם המפלים והמאכל הטעים. אז עבורנו זה היה היום האחרון ביפן ולא הספקנו להגיע אבל רשמנו לפעם הבאה.

את היום החלטנו לסיים בהליכה דרך הרחובות הקסומים שבהם התחלנו את הטיול בקיוטו והפארק שפספסנו ביום הראשון בגלל החושך. היה קצת פחות קסום בגלל העומס והנה עמד לו מקדשון קטן שמבטיח ״חווית זן״. היינו כמעט לבד וסוף סוף באמת שקט וזן, דפי הסבר ברורים באנגלית איך קדים ואיך נושמים. יצאנו מרועננים אל הפארק שעמוס אנשים מערביים בקימונו.

אחרי ארוחת ערב טובה ומקומית אחרונה נסענו בשינקנסן לאוקיאמה, לנו ב-Granvia Okayama שהיה להיט כי בבוקר היינו צריכים את האוטובוס מהתחנה לשדה וזאת הליכה קצרה ומקורה.

נפלו בעריכה:

אנחנו נסענו עם תינוקת, אז לא ביקרנו את כל האטרקציות השוות בקיוטו. הנה כמה שכדאי לכם לבדוק:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים