יפן עם תינוקות [המדריך המלא ל-2023] – טיפים ומידע שימושי

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

טיול ביפן עם תינוק יכולה להיות חוויה מהממת! היפנים מאוד אוהבים תינוקות, במיוחד תינוקות מערביים. לא פעם קיבלנו מתנות וממתקים לילדים מאנשים רונדומלים ברחוב, ברכבות ובאטרקציות, בדרך כלל מנשים מבוגרות. בעקבות השאלות הרבות בקבוצה מטיילים ביפן עם ילדים, רצינו לעשות לכם קצת סדר לגבי יפן עם תינוקות. הטיפים האלו הם ערבוב של הניסיון שלנו וניסיון של מספר חברי הקבוצה שהעלו סיכומים: בלה קורן (פוסט ראשון ופוסט שני), אורית ליידרמן, גיל שטסקי, וגם השרשור המצויין הזה בו השתתפו מספר הורים. פה תוכלו לקרוא עוד מידע על יפן למשפחות, כולל מסלולים, אטרקציות וטיפים שונים כמו על פאס הרכבות JR Pass.

מה צריך לארוז כשמגיעים אל יפן עם תינוקות?

מוצ׳ילוס במקום מזוודות
מוצ׳ילוס במקום מזוודות

כדאי לארוז כמה שפחות ולקחת דירות באיירבנב והוסטלים בהם יש מכונות כביסה. אל תשכחו שאתם נוסעים לכמה ערים שונות ומטיילים עם תינוק שלא יכול לעזור לכם לסחוב, ומצד שני אתם מגיעים עם יותר ציוד מטיול זוגי. אנחנו תמיד לוקחים תיקי גב גדולים (מוצ׳ילוס), שמשאירים את הידיים פנויות לעגלה או לסחוב את התינוק. בנוסף, יש ביפן שירות של שליחת ציוד מעיר לעיר וכך אפשר להקל על המעברים בין הערים. קחו מספיק חיתולים לטיסה פלוס 4-5 ימים, ואת שאר החיתולים תקנו שם. החיתולים שלהם מצויינים ולא יותר יקרים מאשר בארץ. אם התינוק עדיין אוכל תמ״ל, תביאו 1.5 פעמים את הכמות שאתם חושבים שיצטרך – אי אפשר לדעת איך התינוק יהיה עם אוכל מקומי וחבל לקחת סיכונים מיותרים. דווקא מגבונים יותר קשה למצוא ביפן ועדיף להביא מספיק מהבית. כמובן שאם הילד שלכם רגיש, עדיף להביא מספיק חיתולים ומגבונים מהארץ ולמלא את כל המקום הזה בחזור עם מתנות.

טיסה עם תינוקות

יפן עם תינוקות – טיסות

מומלץ לבקש עריסה אם התינוק מספיק קטן (לנו היה בגיל שנה) ולקחת מנשא נוח. אנחנו טסנו עם קוריאן אייר ואהבנו מאוד: היו צעצועים לילדים, הזמנו מקום עם עריסה וזה היה מושלם. אבל חברים מהקבוצה ממליצים גם על חברת ANA ומחכים לשמוע איך באל על. יש לפחות 6 שעות הפרש עם הארץ אז תצפו לכמה לילות הסתגלות של התינוק ושלכם. אל תתכננו יותר מידי על ההתחלה ונסו לשמור על שעות השינה.

חיתולים ביפן

ביפן אפשר למצוא חיתולים בחנויות נוחות כמו 7/11, Lawson, Family Mart, אבל בכמויות קטנות וזה קצת יקר – זה בעיקר טוב למקרה חירום או לילדים שכבר גמולים ביום ורק צריכים חיתול בלילה. אופציה יותר סבירה היא לקנות בסופרים ובבתי מרקחת. יש חיתולים ממש טובים אז לא חובה להביא את כל הכמות מהארץ, אבל מגבונים כדאי להביא לכל התקופה כי יותר קשה למצוא מגבונים טובים.

תחבורה ציבורית ונגישות ביפן

טוקיו עם ילדים - מפת נגישות במטרו
מפת נגישות במטרו

ילדים עד גיל 6 לא משלמים על תחבורה ציבורית, אבל כן מצפים שהעגלה תהיה מקופלת באוטובוסים ואם הרכבת עמוסה. קחו מנשא ליתר ביטחון. לרוב בתחבורה ציבורית בערים יש מעליות או מדרגות נעות אבל לפעמים קשה למצוא אותם. שימו לב לשלטים כשיוצאים מהרכבת או כשנכנסים לתחנה. כדי גם לשקול לקנות פס רכבת לתקופת החופשה. בחלק גדול מהתחנות אפשר לראות שלטים בהם כתוב איפה בדיוק נמצאות המעליות והמדרגות הנעות – שווה להציץ אם אתם כבר מחכים לרכבת. בכללי, לא קשה להסתובב עם עגלות ביפן וכמעט כל מקום נגיש. כמובן שבטיפוסים ובטבע לא תוכלו לתמיד לקחת עגלה, אבל לרוב לא יהיו בעיות.

הנקה ביפן – האם אפשר להניק בציבור?

אחת השאלות שעולות הרבה בקבוצה. ביפן לא רואים הרבה נשים מניקות בציבור, ואם כן, באופן מאוד דיסקרטי. מה שכן, יש חדרי הנקה בכל קניון וכמעט כל אטרקציה. למרות שאף אחד בחיים לא יעיר לכם ביפן, עדיף בכל זאת לתכנן להניק עם כיסוי או להתאמץ למצוא חדרי הנקה קרובים.

אוכל לתינוקות ביפן

אוכל ביפן לתינוקות

בכללי, ובלי קשר ליפן, תמיד עדיף להביא מהבית את התמ״ל המוכר לילד. יש גם ביפן למקרה חרום, בסופרים או בבתי מרקחת. פירות וירקות ברוב המקרים יקרים יותר ביפן, במיוחד בחנויות הנוחות. יש סופרים גדולים ויותר זולים בכל עיר, כמו הרשת LIFE. בחנויות הנוחות יש מגוון של אוכל מוכן ואוכל מערבי: מאפים ולחמים, פסטות, סלטים, קציצות, ועוד. גם ראינו מסעדות עם מנות של אוכל לתינוקת שכבר התחילו לאכול מוצקים, למרות שלרוב הזמנו לנו אוכל שממנו יכולנו גם להאכיל את הילדה.

ארוחות לילדים ותינוקות במסעדות

הם ממש ממש אוהבים תינוקות

יש מגוון אוכל לילדים במסעדות: אטריות סובה ואודון, אוקונומיאקי, שניצלים (של חזיר, לרוב). יש גם מסעדות מערביות ורשתות ביולאומיות של פאסט פוד. הדבר היחיד הוא שבכמה מסעדות יפניות לא מאפשרים למשפחות עם ילדים קטנים או תינוקות לשבת בשעות מסויימות. צריך גם לשים לב שברוב המסעדות יש אזור עישון ואיזור ללא עישון. בערב, מכיוון שזאת כבר שעה שהתינוק רוצה לישון, אנחנו מעדיפים לקנות אוכל בחנות נוחות או סופר, ולאכול בחדר מלון או בAirBnB. צריך לקחת בחשבון שטיול עם תינוק זה קצב אחר. אנחנו בדרך כלל ניצלנו את שעות הערב כדי לעשות כביסה, לראות טלויזיה ולעבוד.

כביסה

יפן עם תינוקת בפסח

בחלק מהמלונות, באייר בי אנד בי, ובדרך כלל בכל ההוסטלים, יש מכונות כביסה לשימוש עצמי. שווה לבדוק מראש ולהעדיף את המקומות האלו כשאתם מזמינים. בערים הגדולות יש גם מכבסות עם מטבעות בכל פינה, פתוחים עד מאוחר, אבל אין ספק שנוח יותר כשלא צריך לצאת החוצה. ברוב ההוסטלים העלויות מאוד נמוכות: ב-K’s House (גם בקיוטו וגם בטוקיו) שילמנו 300 ין למכונה (בערך 10 ש״ח) והמייבש היה חינם, וזה כלל אבקת כביסה (צריך לבדוק מראש לפני שקונים, אבל אפשר בכל חנות נוחות לקנות קופסא קטנה).

לינה ביפן עם תינוקות

מלונות באוסקה למשפחות - מלון COCoDe+
מלון COCoDe+ – זאת התינוקת שבשאר התמונות בלינה מסורתית

יש שתי אפשרויות לפניכם: אם אתם במלון, לבקש מיטת תינוק בהזמנה. אם אין אפשרות, כי לרוב החדרים מאוד קטנים ביפן, אפשר לישון עם התינוק במיטה זוגית, אבל זה פחות נוח ופחות בטיחותי (למרות שזה מה שאנחנו עשינו בטוקיו). תשקלו להביא עריסה מתקפלת למרות ששוב – יש סיכוי שבכלל לא יהיה מקום בשבילו בחדר כי חדרים ביפן מיניטורים. עוד אפשרות היא לישון בחדר יפני, עם פוטון על רצפת טאטמי, ואז לתינוק אין לאן ליפול ויש יותר מקום לכולם. אנחנו מאוד אהבנו את האפשרות הזאת כי זה גם אמר שהיא לא היתה צריכה לישון בינינו.

השירותים ביפן ומשטחי החתלה

שירותים ציבוריים ביפן – ומקום לתינוקות

כמעט בכל שירותים בו היינו ראינו משטחי החתלה ולא היו לנו בעיות בכלל בהחלפת החיתולים. בנוסף, בקניונים וברבה מתחנות הרכבת, יש בתוך תא השירותים גם כסא מיוחד לתינוק, כך שאפשר להשאיר את העגלה מחוץ לתא ולהכנס עם התינוק בלי בעיה. בנוסף, יש שירותים בכלללל מקום. אבל ממש בכל מקום. אין כזה דבר שתתקעו בלי מקום ללכת, וזה כולל את כל חנויות הנוחות שרגילים שאנשים נכנסים כדי ללכת לשירותים ולאו דווקא לרכוש, וגם שם לרוב יש משטחי החתלה.

דברים לעשות עם תינוקות ביפן

יפן עם תינוקות – האקווריום באוסקה

כשמטיילים עם תינוקות, אתם לרוב חופשיים לטייל איפה שבא לכם. הם רק צריכים זמן לישון בעגלה או במנשא. בכללי, כשטיילנו עם תינוקות, ניסינו לשמור על שעות השינה כמה שיכולנו ותכננו את הפעילויות השקטות יותר, כמו מוזיאונים, לשעות השינה שלהם. אם אתם מחפשים אטרקציות לתינוקות ביפן, הנה כמה דברים שהם (ואתם) תהנו מהם:

אוסקה

  • אקווריום – האקווריום הגדול בעולם. הבת שלנו היתה בת שנה כשהגענו איתה והיא היתה בעננים מאושר. כמובן שהיא נרדמה באמצע הביקור – כן, האקווריום עד כדי כך גדול (היינו מעל 4 שעות כשהגענו שוב כשהיא היתה בת 7.5 והתאומים שלנו בני 5). פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש באתר הרשמי אליו הם מפנים ולהמנע מתורים שיכולים להיות ממש ארוכים בעונות השיא.
  • אולפני יוניברסל – אמנם אין ממש מתקנים לקטנים, אבל יש דמויות חמודות שמסתובבות בפארק, ודווקא מאוד נהננו מהביקור, פשוט כל פעם מישהו אחר עלה על מתקן. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש.

טוקיו

  • ג׳ימבורי Asobono – ג׳ימבורי ממש חמוד ב-Skytree שמתאים עד גיל 7 בערך. יש בריכות כדורים ואזורים במיוחד לתינוקות. כתבנו יותר בהרחבה על המשחקייה בפוסט שלנו על טוקיו עם ילדים.
  • TeamLab Borderless – אחד משני המוזיאונים הדיגיטלים בטוקיו. המקום מקסים ואפשר להסתובב עם עגלה או מנשא. אם התינוק שלכם רגיש לאורות וצבעים עזים, אולי עדיף לוותר. בכל מקרה, מומלץ לצפות בסרטון ותמונות מראש כדי לראות אם זה מתאים למשפחה שלכם. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש, מה שאנחנו ממש ממליצים, כי הם מגבילים כניסה וראינו אנשים בחוץ שהתחננו להכנס ולא נתנו להם. שימו לב שיש עוד מוזיאון דיגיטלי שמקסים, TeamLab Planets, אבל יש שם חלק עם מים עד הברכיים של מבוגרים לכן צריך מנשא, והחלק הראשון בזחילה. אפשר לדלג על כל חלק וללכת מסביב אם רוצים בכל זאת ללכת.

קיוטו

  • יער הבמבוק – יער מקסים ולגמרי נגיש לעגלות. העיר מסביב חמודה ויש בקרבת מקום את יער הקופים (שקצת פחות נגיש).

נארה

להסתובב בין היעלים – ילדים ומבוגרים יהנו.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים