16 אטרקציות בבלגרד למשפחות עם ילדים מאת: דודי זוהר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

לפני שעברנו לבלגרד, לא ידעתי שום דבר על העיר הזאת. אפילו על סרביה שמעתי רק דרך זה שהשתתפה באירווזיון. ואז לפני 8 חודשים עשינו בפתאומיות רילוקיישן בעקבות עבודה של בעלי וממש התאהבנו בבלגרד ובכלל בסרביה! גילינו עיר תוססת, מלאה באטרקציות מגוונות לילדים. בלגרד היא עיר יפייפיה מלאה בהמון אטרקציות ואתרים לילדים. אפשר לבלות ולהנות ממנה, אפילו רק אם נשארים במרכז העיר. הכל נגיש ואפשר ללכת ברגל או במונית. אחרי חרישה מעמיקה של העיר, ריכזתי לכם את האטרקציות שבעיניי חובה לראות כשבאים לבקר בבלגרד עם ילדים פלוס בונוס משחקיות:

אטרקיות למשפחות במרכז העיר של בלגרד:

מצודת קלמגדן

מצודת קלמגדן

לב ליבה של בלגרד. המצודה מתפרשת על שטח ענקי והיא מרתקת! מלאה במבוכים, סימטאות, מדרגות וגשרים. בכניסה למצודה יש תצוגת כלי נשק. מתוך המצודה ניתן להשקיף על חיבור נהרות הדנובה והסאבה בתצפית יפייפיה. אפשר לעלות לצריח בתשלום סמלי (ילדים לא משלמים) ולראות משם את כל העיר. יש בכניסה רכבת תיירותית שעושה סיבוב במצודה – ממליצה עליה בחום! היא גם משקיעה בסיבוב שלה וגם מגיעה לתצפיות יפייפיות. הכניסה למצודה ללא עלות ופתוחה תמיד. מי שלוקח סיור יכול להיכנס למנהרות שהם חפרו שם ולבאר עמוקה בטירוף. אני חושבת שהכניסה רק בליווי מדריך.

פארק הדינוזאורים “Jura Avantura

פארק הדינוזאורים Jura Avantura

הפארק נמצא בתוך מצודת קלמגדן ומלא בפסלי דינוזאורים מושקעים ומרשימים החל מענקיים ממש עד לקטנטנים. חלקם זזים. יש בפארק גן שעשועים שהלהיט שלו טרמפולינה בריצפה. יש אומגה ארוכה וארגז חול שבתוכו מוחבא שלד של דינוזאור וצריך לחפור ולחשוף אותו. יש דינוזאור שאפשר לרכב עליו בתוספת תשלום והוא נוהם וזז. כמובן שיש בית קפה להתרעננות.שעות פתיחה 10:00-20:00 עלות כניסה ילד 250 RSD שזה 8.40 ש”ח, מבוגר 350 RSD שזה 11.70 ש”ח.

גן החיות של בלגרד

גן החיות

האמת וואו! איזה גן חיות מדהים!! ראינו את החיות ממש ממש מקרוב (לפעמים על גבול המטריד / מרגיש לא בטיחותי) אבל הייתה אחלה חוויה! כמובן רגע השיא היה לפגוש את הצ’יטות וגם הכלב ים והנמר, האריה והלביאה הלבקנים! מדהים! יש פינת חי שאפשר ללטף בעיקר עיזים ומסלול נינג’ה לילדים גדולים יותר. יש בגן 3 קיוסקים ועוד קצת דוכנים. את גן החיות עוטפת חומה שמעוטרת בפסיספים של אמנים מקומיים שיצרו בסגנונות שונים ציורי חיות. בעיניי החומה מרתקת מאוד ושווה לגמרי סיבוב! אפשר להעביר שם בכיף חצי יום ומחוץ לגן חיות יש מיני לונה פארק שזאת האטרקציה הבאה.

מיני לונה פארק

מיני לונה פארק

ממוקם בדשא צמוד לכניסה של הגן חיות ומצודת קלמנגדן. פזורים כ-10 מתקני לונה פארק בניהם גלגל ענק, קרוסלה, מכוניות מתנגשות, רכבת, מטוסים עפים וכ״ו. התשלום הוא לפי כניסה למתקן. אם כבר נמצאים באזור – אפשר להתפנק. יש ליד המתקנים דוכני פופקורן וסוכר.

מוזיאון האשליות

מוזיאון האשליות

רשת המוזיאונים קיימת בהרבה ערים מרכזיות ולאחרונה גם בתל אביב! משחקי תעתוע ואשליות, חוויה משפחתיתי וכיפית וכמובן שיוצאים צילומים ממש מצחיקים! בילוי של כשעה.

מוזיאון הסלפי

מוזיאון הסלפי

וואו איזה מקום מדליק!! היינו שם שעתיים ורבע והבנות יכלו להישאר עוד מבחינתן…מלא עמדות צילום מושקעות, עם תפאורה תלת מימדית, תלבושות ואביזרים. ממש ממש כיף!! בעיני הרבה יותר מוצלח ממוזיאון האשליות, שגם הוא מעולה, אבל הסלפי מתעלה!

הטיילת המקסימה של בלגרד

הטיילת

יצאנו לשם עם הקורקינטים של הבנות. עשינו טיול לאורכה (טוב, רק חצי מאורכה כי היא ממש ארוכה) ובדרך חלפנו על פני הרבה מסעדות מדליקות שאפשר לשבת ולהנות מנוף נהר הסאבה. הגענו למזרקות משפריצות מהריצפה והבנות חגגו!! קפצו ורקדו והשתוללו! מים בששון… ממש חם בבלגרד בקיץ, כך שזה בא מעולה! לאורך הטיילת יש הרבה מתקני שעשועים שאפשר לעצור ולשחק בהם. בקצה ליד חיבור הסאבה והדנובה יש השכרת אופניים כולל אופניים לילדים וכולל ריקשה שמתחברת לאופניים גדולים.

אטרקציות ברחבי העיר בלגרד:

טיילת Zamun

טיילת זמון

ממקומת בצד השני של הנהר. זאת טיילת ההפתעות! הלכנו ולא ידענו מה מצפה לנו, כל כמה צעדים היה משהו מדליק אחר – מתנפחים משוגעים, קיר טיפוס ציבורי פתוח לכולם, מיני לונה פארק שווה ממש, דוכנים של תירס, פופקורן, ערמונים, גלידות… השכרת אופניים כולל אופני אוטו שזוג מבוגר מפדל והילדים יכולים לשבת מלפנים. בשיא הקיץ הצבא פורש גשר צף מהטיילת לאי המלחמה שנמצא ממול. חוצים את הגשר ברגל ומגיעים לחוף עם חול שכיף לרחוץ בו! לאורך כל הטיילת יש מסעדות בתוך סירות שעוגנות לאורך הנהר ונכנסים אליהם דרך גשר. חוויה אדירה!

אקווריום Javni

האקווריום

התלהבנו בטירוף מכל הדגים שהיו שם! צבי המים ונחשי המים והטרנטולה והנחשים והאיגואנות ושאר מיני… לא כל כך ידעתי מה מצפה לנו שם – המקום באמת מאוד מרשים, אבל ממצים מהר מאוד. קיוויתי שיוכלו להרים קצת חיות, אבל מסתבר שאפשר רק בימי שבת וראשון שאז יש עוד מדריכות במקום. Milenka Vesnića 3, Beograd 11000.

אגם אדה

אגם אדה

איזה מקום מטריייייף!!! הסרבים התבאסו שאין להם ים (גובלים עם 8 מדינות, אבל בלי שום ים), אז הם ייצרו אגם מלאכותי מהנהר הגדול שלהם סאבה, והפכו אותו לאחד המקומות היותר מדליקים שיש!! מלא מלא אטרקציות – המון מסעדות ודוכני מזון, השכרת אופניים ושבילי אופניים סביב האגם, מתנפחים בתוך המים, גולף, אתר אתגרי, משהו של סקי, השכרת קורקינטים, רכיבה על סוסים, בנג’י, מלא כיסאות ושימשיות – סופר מדליק!! השכרנו אופניים, רוני מארי ישבה בריקשה שמחוברת לאופניים והקפנו את האגם. כשסיימנו נכנסנו למים והזמנו אוכל במסעדה שיושבת ממש על החוף צמוד למים. הייתי שם הרבה מאוד פעמים וזה אף פעם לא מאכזב! עלויות השכרת האופניים זולות מאוד ואפשר להנות בראש שקט. יש במקום רכבת שמקיפה את האגם ויש לה מספר רב של תחנות שאפשר לרדת ולעלות בהם ובכך להגיע לכל מקום באגם.

מוזיאון התעופה

מוזיאון התעופה

כבר נחתתם בשדה התעופה של בלגרד, קפצו שנייה למתחם הצמוד של מוזיאון התעופה. בלב המתחם האנגר ענקי שמסביבו מלא מטוסים שונים ומגוונים פזורים על הדשא. היה מרגש להסתובב בניהם, על אף שההבנה שלי במטוסים שואפת לאפס. בעלי חובב מטוסים, אז הרווחנו מדריך צמוד 🙂 בתוך ההאנגר נמצא המוזיאון שבו מוצגים עוד מטוסים ושאר פריטים שקשורים לתחום. מה שמטורף זה שיש שם סימולטור טיסה מדהים! המדריך סיפר לנו שהוא משמש בעיקר טייסים שמחוייבים כל תקופה לעבור בסימולטור כל מיני מצבים בטיסות. חוויה מדהימה – הרגיש כל כך אמיתי! הבנות נהנו מאוד ומידי פעם קיבלו הוראות להכווין את ההגה שמאלה או ימינה, ללחוץ על כפתור מסויים. היה מקסים! לדעתי שווה לבוא אפילו רק לסיבוב בחוץ, למרות שהמוזיאון עצמו גם מרתק. רק לשים לב שהעלייה לתוך המבנה היא דרך מדרגות שבואות ומתפוררות, אז בזהירות. כניסה להאנגר עולה 350 RSD למבוגר שזה 16 ש”ח ולילד 250 RSD שזה 8.5 ש”ח. כשאנחנו באנו הייתה כניסה חופשית.

פארק טופצ’ידר

פארק טופצ׳ידר

נסענו עם הקורקינטים של המתוקיות לפארק טופצ’ידר וישר עצרנו באגם הראשון ומצאנו מלא צפרדעים – והשמחה רבה!! חומות, ירוקות, חלקות, עם נקודות, ענקיות, קטנות – ממש חגיגה! משם המשכנו לרכיבה בכרכרה וסוס (תיירותי, למרות שהיינו הזרים היחידים שם), הבנות ישבו במקום של העגלון והיו מבסוטיות! הפארק מלא אטרקציות – טרמפולינות, דוכנים של גלידה ושערות סבתא וגם השכירו מכוניות חשמליות לילדים. הבנות ממש התלהבו וביקשו גם לעשות סיבוב. הייתה להן חוויה כל כך כיפית שהן ביקשו שכל שבוע נלך לשם! ישבנו על הדשא לאכול צהריים, הבנות טיפסו על עצים, המשכנו למתקני שעשועים שכמובן צמודים למסעדה. זה ממש קטע! בארץ רק חיפשנו מקומות כאלה – מסעדות שיש צמוד אליהן מתקני שעשועים ברמת הממש ממש צמוד, שההורים יכולים לשבת ולראות את הילדים. פה בבלגרד נשמע משימה בלתי אפשרית למצוא מתקני שעשועים בלי מסעדה שצמודה אליהם. אז לא הייתה ברירה – אכלנו במסעדה. משם המשכנו לטיול רגלי ביער לאורך נחל. היערות שם בכל מקום ויש שבילים שאפשר לטייל בכיף או לרכב על אופניים.

פארק מים הוליווד

פארק מים הוליווד

מקום מפתיע בתוך העיר. הגענו לשם בחורף, אז נהננו רק מהמתקנים שבפנים – 2 מגלשות גבוהות עם חלקים חשוכים שמוארים באורות צבעוניים, בריכת שחייה גדולה, פטריות מים, בועות, ספסלים שקועים שמהם יוצאים בועות, מערה עם מפלי מים, אזור לילדים עם מגלשות לקטנים, סאונה רטובה ויבשה, וג’קוזי. במקום פועלת מסעדה עם טאבון גדול למאפים ופיצות וכמובן שיש המון בשר כמיטב המסורת הסרבית. המלתחות קצת מיושנות, אבל שווה את החוויה. עלות 33 ש”ח למבוגר, 23 ש”ח לילד. ניתן להשכיר מגבת בעלות של 6 ש”ח.

Park Košutnjak

פארק Košutnjak

הייתה לנו הפתעה גדולה לגלות שבפארק יש מסלול הליכה היקפי, שכולו מסלול באדום רך כמו הריצפה של גני השעשועים. המסלול עצמו מהמם ומסביבו יער מרהיב, אבל מה שהופך אותו ליותר מדליק, זה שכולו מלא מכשירי כושר לכל אורכו!! אנשים מכל הגילאים הולכים/רצים במסלול ועוצרים לסירוגין בעמדות הכושר. כמובן שיש לאורך השביל גם מסעדות, מה שאומר שאין מסעדה בלי גן שעשועים. וגם היו כמה דוכנים – קנינו תירס חם. זה היה פשוט תענוג לראות איך הבנות פשוט נינג’ות שנהנות לגמרי מלעשות כושר! כמובן הופכות את זה למשחק, אין – זה פשוט ממיס!! מהשביל ראינו פארק שעשועים שווה במיוחד של ספינת פיראטים ענקיסטית אז הלכנו לשם, ובאמת היה שווה ממש. איך שהגענו, אני קולטת ברקע קיר טיפוס ענקי!! בעלות של 12 ש”ח אורי עדינה נכנסה לשעת טיפוס יחד עם מדריך צמוד! בקיצור – מקום מטריף. לספורט, לריצה, לאימוני כוח, לטיול ביערות (אפילו ראינו צילומים של חתן וכלה), או סתם להסתובב בהנאה! ממש נקודת קסם! לשים בוויז Hotel Trim.

אטקרציות למשפחות מחוץ לבלגרד

חוות זורניקה

חוות זורניקה

ממליצה בחום על החווה הממש מתוקה! היו שם חיות שהיה ניתן להאכיל- ארנבות, עיזים, תנרגלות, יונים, חזיר, ברבורים וברווזים. יש סוסים- אז כמובן שהבנות גם רכבו עליהם. אבל החיה שהכי התלהבו ממנה- הכלב של החווה 😂. מה שכיף זה שהיא מתפרשת על שטח גדול באמצע נוף משגע. הכל ירוק ומהמם, נקי מצוחצח, יש מסעדה שנראת מדהים עם ישיבה בחוץ ויש ליד אזור פיקניק שהם ארגנו שממש מסודר מקסים- פרשו שמיכות במרווח על הדשא וכל שמיכה קיבלה שולחן נמוך. יש בר שממנו ניתן להזמין אוכל ולקחת ולשבת מש בפיקניק. הזמנו סלסלת פינקיק טעימה בטירוף! יש מתקן שעשועים וחדר ארגז חול. הייתה הפעלה לילדים בסרבית, אז לא הבנו, אבל נראה שהילדים נהנו ממנה. החווה ידידותית לחיות- כלומר אפשר לבוא עם כלב. בקיצור חווה מהממת ממש!

חוות Eko Park

חוות אקו

חווה מקסימה במרחק 25 דקות ממרכז העיר. מקום פשוט מקסים!! באמצע מרחב חקלאי בין מלא גידולים, קיבל את פנינו אגם יפייפה קטן. בהמשך השביל גן שעשועים עם כמה מתקני נינג’ה, רכיבה על סוסים, ירי בחץ וקשת, מלאאאאאא זיקיות, אומגה, בר עם גלידות, שתיה, ואבטיח ומלון חתוכים שבצמוד אליו עוד מתחם שעשועים כולל טרמפולינה גדולה. כמובן שעצרנו שם – הבנות שיחקו ואנחנו שתינו מיץ תפוזים. במסעדה הגדולה יש בתוכה אזורי משחק לילדים וגם בחוץ היו עוד מתקנים! אמרנו שלום לאווזים ולברווזים. טיפסנו במדרגות שהובילו לגשר תלוי וממנו יצאנו לסיבוב בין מטעי הפירות- אפרסקים, שזיפים, אבטיחים, עגבניות שרי ורגילות, גפנים, פטל… שמח! באיזשהו שלב התחיל גשם שסירב להפסיק ורק התגבר ונאלצנו לחזור לאוטו, לפני שהספקנו לעשות עוד סיבוב ביער. אבל היה ממש מוצלח! מקום ממש ממש מתוק!

בונוס: 5 המשחקיות המהממות ביותר בבלגרד!

דודי גם כתבה לנו פוסט על המשחקיות הכי שוות בבלגרד – מעולה כשצריך יום רגוע או כשנתקלים ביום גשום.

 

 

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים