פארק אירופה עם ילדים – המדריך עם טיפים ומידע [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פארק אירופה בגרמניה אמנם פחות ״מוכר״ מפארקים של דיסנילנד, אבל הוא פארק שעשועים ענק עם המון מתקנים שמתאימים למגוון גילאים. הפארק נמצא באזור היער השחור שבגרמניה, מה שאומר שהוא גם מתאים לטיול מחבל אלזס שבצרפת. אנחנו הגענו אל פארק אירופה עם ילדים בחורף, בתקופה של כריסמס, כך שתהיה התייחסות גדולה גם לתנאי הפארק בחורף. פה תוכלו לקרוא את הפוסט שלנו על כריסמס בחבל עלאז למשפחות עם ילדים. בפוסט הזה תוכלו לקרוא טיפים לפני ההגעה לפארק, עלויות ומאיפה להזמין, דברים שחשובים לדעת, מידע על המתקנים ומידע על אוכל. שימו לב שיש המון מתקנים ולא נוכל לכסות את כולם, לכן חשוב להוריד את האפליקציה מראש. צמוד לפארק אירופה יש גם את פארק רולנטיקה, עליו יש לנו גם מדריך.

תוכן עניינים

מידע כללי על הפארק

@hulwithkids פארק אירופה, אחד מפארקי השעשועים הטובים בעולם! #גרמניה #פארקאירופה #פוריו #4יו #germany @ #europapark #4u #fyp #foryou @Europa-Park ♬ Memories (Drinks Bring Back) – Ajay Stephens

יש ברחבת פארק אירופה שני פארקים נפרדים – פארק אירופה עצמה ורולנטיקה, פארק המים המקורה (בחלקו) שנפתח לפני מספר שנים. יש לנו פוסט שלם על רולנטיקה אז נדלג עליו בפוסט הזה. הפארק מחולק ל״מדינות״ כשבכל אזור יש עיצוב, מתקנים ואוכל שקשורים למדינה. לדוגמא, בהולנד יש צ׳יפס, באיטליה יש פיצה, וכ״ו. עוד על האוכל בהמשך.

חובה להזמין מראש כרטיסים לפארק וגם אם לא היה חובה – מומלץ מאוד. יש לך מספר סיבות:

  • מכיוון שחובה להציג כרטיסים בכניסה לפארק, כל מי שלא הזמין מראש כרטיס צריך לעמוד בתור למכונות כדי לרכוש כרטיסים או להזמין אונליין. שוב – בזבוז זמן יקר. שימו לב שהכרטיסים נרכשים לתאריך מסויים אז אל תרכשו עד שאתם בטוחים בתאריך שתרצו להגיע.
  • הורידו את האפליקציה לפחות יום לפני, שם אפשר להזין מראש את הכרטיסים שלכם, כך תוכלו מיד להרשם לתורים הוירטואלים (מהירים) בלי לבזבז זמן יקר בפארק עצמו (עוד מידע בהמשך).
  • אפשר להזמין מראש גם את החנייה. יש שני מחירים, 8 יורו ו-22 יורו, כשה-22 יורו בחלק הקדמי של החניון וה-8 יורו בחלק האחורי. את הכרטיסים בודקים ביציאה, וראינו המון אנשים עומדים בכפור כדי לרכוש כרטיסי חנייה בלילה. את כרטיס החנייה רכשתי יום לפני ישירות מהאפליקציה, וסרקתי את הטלפון ביציאה. אין צורך להדפיס את כרטיסי הכניסה או החנייה, את הכל עשינו ישירות מהטלפון.

הפארק ענק, אבל יש כמה אמצעי תחבורה פנימיים שעוזרים לעבור ממקום למקום מהר, רכבת ו״מטרו״. התחנות מעוצבות לפי ה״מדינה״ אליה מגיעים ויש כמה תחנות ברחבי הפארק. חשוב לבדוק איפה עוצרת הרכבת כדי שלא תפספסו את הירידה הכי קרובה.

מתי כדאי להגיע לפארק אירופה?

קר, קפוא בטירוף, אבל מקושט ומהמם והתורים די קצרים

בכללי – מתי שבא לכם ועדיף שלא בחופשות בית ספר באירופה. הפארק פתוח כמעט כל השנה, אבל שימו לב שבחורף לא פתוח כל יום וגם בימים שכן – שעות הפתיחה והסגירה משתנות. לכן חשוב לבדוק באתר הרשמי שיהיה פתוח בימים בהם אתם רוצים לבקר וגם לוודא שלא תגיעו מוקדם מדי לפני הפתיחה. הנה כמה טיפים כלליים שאגב נכונים גם לכל פארק שעשועים, כמו דיסנילנד פריז:

  • הזמנים הכי נוחים הם אפריל-אוקטובר –  אחר כך כבר קר, אפילו מאוד. כאמור, אנחנו היינו בדצמבר במינוס 6 מעלות ונהננו מאוד, אבל אלו החודשים הכי נעימים
  • משום מה, ימי שני לרוב עמוסים מאוד – לא ברור למה, אבל ההמלצות הגורפות הן להגיע בימי שלישי, רביעי או שישי.
  • הגיעו מיד לפתיחת הפארק – ככל שתגיעו מוקדם יותר, כך יהיו פחות תורים. אנחנו תכננו להגיע 10 דקות לפני הפתיחה. בפועל, היו כבר פקקים גדולים מאוד של רכבים אחרים שחשבו כמונו ובפועל רק חנינו 20+ דקות אחרי פתיחת הפארק.
    • המנעו מהגעה בחופשות בית ספר באירופה – אפריל יכול להיות קשה כי כל אירופה בחופשות האביב והפסחא, ואוגוסט בכלל קשוח,  אבל הם לא חוקקים את חגי תשרי, כך שזה זמן מצוין לבקר.
  • המנעו מהגעה בסופי שבוע (שבת-ראשון) – גם אם אתם מגיעים באפריל, יולי או אוגוסט, שהם החודשים הכי מתוירים, בסופי השבוע יהיה עמוס יותר. אנחנו הגענו ביום ראשון כי ככה הסתדר לנו (אחת מהרבה טעויות שעשינו בטיול הזה, ממליצה לקרוא את הפוסט) ודווקא לא היה ממש עמוס, אבל מכיוון שהיו הרבה סגירות של מתקנים בגלל מזג האוויר, האנשים התקבצו בפחות מתקנים.
  • כבר אמרנו, אבל רכשו כרטיסים מראש, כך תוכלו להכנס מהר וישר לעמוד בתור וירטאולי – וגם בפיזי.

סוגי ומחירי כרטיסים

הימים הזולים ביותר

לפארק אפשר לרכוש כרטיס יומי או כרטיס ליומיים. הכרטיסים ליומיים מאפשרים להכנס לפארק בפעם השנייה תוך 6 ימים מהכניסה הראשונה, שזה מצוין מכיוון שזה מאפשר לנוח מהיום הראשון ולחזור שוב. כרטיסים למבוגרים מתחילים ב-55 יורו ולילדים ב-47 יורו, ועולים כשהעונה חזקה יותר. באתר Get Your Guide, שם רכשנו את הכרטיסים שלנו והמחיר זהה לאתר הרשמי, ניתן לראות מהם הימים ה״זולים״ יותר – הם ממורקרים עם נקודה אדומה.

שימו לב: ילדים נכנסים חינם ביום ההולדת שלהם עד גיל 12! אז נסו לקלוע ליום ההולדת של אחד הילדים ותוכלו לחסוך 45-47 יורו.

שימו לב 2: המחירים לפארק אירופה יעלו בסוף מרץ 2023, לכן יתכן ותראו גם הבדל במחירים אם תשחקו עם התאריכים.

בחלק מהשנה, ניתן גם לרכוש כרטיסים במחיר מופחת למי שמגיע ב-16. אני לא ממליצה בכלל, המחיר גבוה מאוד ביחס לכמות השעות שאפשר לשהות בפארק, למרות שאחר הצהריים התורים התקצרו משמעותית.

לאיזה גילאים זה מתאים?

צרפת

חוץ מתינוקות, הפארק מתאים לכולם. יש אזורים שלמים לקטנטנים והמון מתקנים לילדים קטנים ויש גם מתקנים למתבגרים ומבוגרים. שימו לב שבאתר ובאפקליציה יש רשימת אטרקציות שניתן לסנן לפי הגילאים של הילדים על מנת לבדוק מה מתאים. יש מתקנים עם מינימום גובה וגיל ובודקים בכניסה. יש גם מספר מתקנים לילדים עם גיל או גובה מקסימלים, כמו המכוניות המתנגשות, מה שמאוד אהבתי כי זה אזור ששמור במיוחד לקטנים ללא חשש. חשוב לציין שישנן אטרקציות שטכנית נותנות לילדים קטנים יחסית לעלות עליהן, אבל לא בהכרח מתאימות לילדים קטנים. חשוב לבדוק מראש איזה אטרקציות מתאימות לילדים שלכם.

מה זה תור וירטואלי ואיך משיגים אותו?

פארק אירופה עם ילדים – המדריך עם טיפים ומידע – התור הוירטואלי

הכרטיס הוירטואלי הוא מה שאנחנו מכירים בתור פסט פאס בדיסנילנד או כרטיס עוקף תור. הכרטיסים האלו חינמיים אבל יש הגבלת כרטיסים לכל שעת כניסה. כמה דברים שצריך לדעת על הכרטיסים הוירטואליים:

  • אפשר רק לעמוד בתור וירטואלי אחד בכל רגע נתון. אחרי שתשתמשו בכרטיס, תורכם ישתחרר ותוכלו להרשם לעוד אחד
  • לתור הוירטואלי ניתן להרשם רק דרך האפקליציה ורק כשאתם כבר נמצאים בפארק
  • מסיבה זו, חשוב לרכוש מראש את כרטיסי הכניסה לפארק ולא לרכוש אותם במכונות כשתגיעו בפארק, כך תוכלו להטעין אותם באפליציה ולהיות מוכנים בהגעה
  • הכרטיסים הוירטואלים קיימים רק בשישה מתקנים, ואלו כמובן המתקנים המבוקשים ביותר. לכן מומלץ לנסות להתחיל עם המתקן שאתם הכי רוצים שיש לו תור ארוך (במקרה שלנו זה היה ארתור וקאן-קאן הצרפתי)
  • על מנת להרשם לתור הוירטואלי, כנסו לאפליקציה ולחצו על Virtual Line. שם תהיה רשימת אטרקציות אליהן ניתן להזמין תור וירטואלי. בחרו את האטרקציה הרצוייה. אם כל הכרטיסים אזלו, יהיה כתוב שהן אזלו, אחרת תוכלי להזמין
  • שימו לב שאי אפשר לבחור שעה רצוייה
  • אם לא היו כרטיסים, אל תתייאשו, כל הזמן נפתחים עוד כי אנשים מבטלים את שלהם. אנחנו ביטלנו כרטיסים 3 פעמים. תאמינו לי – זה קורה
  • כשתצליחו להשיג כרטיסים, תראו שיש טווח של זמנים בהן ניתן להגיע. אל תפספסו את השעות הנקובות, לא יתנו לכם לעבור כי הם סורקים את הטלפון שלכם
  • באפליקציה תראו שכתוב שיש לכם תור מוזמן. כמה דקות לפני התור, הנקודה תהפוך לירוקה ותוכלי ללחוץ על כפתור שנותן לכם את הכרטיסים לסריקה בתור הנפרד.
  • אם לא תגיעו לתור שהזמנתם, בבקשה שחררו כדי שאחרים יוכלו להנות מהם
  • אין הגבלה על כמות התורים הוירטואלים בהן ניתן לעמוד. אבל מן הסתם, ככל שיש יותר אנשים בפארק, כך יהיה קשה יותר לתפוס אותם
  • אני פשוט ישבתי על האפליקציה כשהיינו בתורים וכל הזמן ריפרשתי את האטרקציות שרצינו וככה הצלחתי לתפוס כרטיסים
  • אחר הצהריים כבר קל משמעותית לתפוס כרטיסים, במיוחד אם אתם מתכוונים להשאר בלילה עד הסגירה. היה מאוד קל לתפוס כרטיסים לשעה 19:30 לכל מיני אטרקציות, אבל אנחנו בעצמנו לא הצלחנו כבר להשאר וחזרנו הביתה.  (עצמנו = ההורים, הילדים דווקא שרדו יפה מאוד למרות שהיה מינוס 6 מעלות בחוץ).
  • אי אפשר לרכוש בתוספת תשלום כרטיסים מהירים/ללא תור. כולם מקבלים את אותן ההזדמנויות.

לאיזה מתקנים אפשר להוציא תור וירטואלי?

כאמור, ניתן להוציא תורים וירטואלים רק למספר מצומצם של מתקנים. אלו כוללים:

  • ארתור
  • קאן קאן
  • הפיראטים בבטביה
  • יורו-מיר
  • Blue Fire Megacoaster
  • Wodan

לכל המתקנים בהן ניתן להשיג תור וירטואלי יש כניסה נפרדת לבעלי הכרטיסים האלו.

האפליקציה של פארק אירופה

ניווט דרך האפליקציה

מעבר לכרטיסים לתור הוירטואלי, יש לאפליקציה הרבה שימושים. אחד הדברים הכי שימושיים הוא הניווט באפקליציה והשתמשנו בזה כמה פעמים, כלומר סימנו לאן אנחנו רוצים להגיע והאפליקציה הראתה לנו איך להגיע. מה שכן, כמה פעמים ראינו שזה לא בהכרח מראה לנו את הדרך הכי קצרה. לנו זה היה מצוין במיוחד כשעברנו בין ״ארצות״, וכשכבר היינו באזור הנכון, לפעמים מצאנו דרכים טובות יותר להגיע ליעד. זה במיוחד עזר כדי לדעת כמה זמן יקח לנו בערך להגיע ממקום למקום – היו מקומות שהיה כתוב רבע שעה, ואז החלטנו לקחת רכבת או, לחילופין, לשנות תוכניות לפי המרחק.

האטרקציות באפליקציה

מעבר לכך, באפליקציה יש מידע לגבי כל המתקנים, הצגות ואפשרויות לאוכל. במידע על האטרקציות יש יכולת סינון לפי גילאים וסוגי אטרקציות ומידע על הגבלות גיל וגובה, בנוסף למידע על האטרצקיה עצמה. ניתן לראות את הגיל (אייקון של עוגה) והגובה המינימליים לכל אטרקציה, וגם את הזמן המשוער בתור. שימו לב שכל המידע הזה גם נמצא באתר (חוץ מהזמן שתחכו בתור) כך שאתם יכולים לבדוק מראש מה הכי מתאים למשפחה שלכם ולהכין רשימה. מה שכן, אם הילדים גדולים יותר ואתם רוצים להגיע למתקנים שאפשר לעשות תור וירטואלי, לא תוכלו בהכרח לתכנן את היום בסדר מסוים מבחינת אטרקציות מכיוון שתצטרכו להגיע ליעדים לפי השעה שקיבלתם באפליקציה. בכל אחד גם כתוב באיזו ״מדינה״ היא נמצאת כדי שתדעו מה בסביבתכם וגם כדי לתכנן קדימה.

אנחנו בסוף הלכנו לפי התורים הוירטואלים שהצלחנו להשיג וכך תכננו את היום. למשל, כשהיינו בתור לאטרקציה שיש ממש בכניסה לפארק, הצלחתי לתפוס תור לשעה וחצי אחר כך לפיראטים, במרחק רבע שעה הליכה משם. ראינו שלא נספיק להגיע כי 20 דקות לפני התור שלנו, עדיין לא עלינו על המתקן, לכן שחרננו את הכרטיסים וישר נרשמתי מחדש. בנקודה הזאת, כשסיימנו את המתקן הראשון, ראינו שיש לנו 45 דקות, לכן לקחנו רכבת למדינה של הפיראטים (הולנד) כדי לחסוך הליכה ארוכה, ועלינו על מתקן הכוסות שלידו, שם לא היה תור, ואז על עוד מתקן קטן בזמן שחיכינו שהתור שלנו יגיע.

במקרה אחר, בעלי עמד בתור כדי לרכוש אוכל, אז הקטנים עלו על מתקן קרוב של מכוניות מתנגשות, ואז עליתי עם שלושת הילדים על מתקן שדומה לדמבו בדיסנילנד שנראה מעפן אבל הוא לא. האפליקציה מאוד עזרה לנו במקרים האלו ואחרים כדי לראות מה לידנו תואם גיל כדי שלא נצטרך ללכת הלוך ושוב לשווא.

מתקנים מומלצים בפארק אירופה

מתקנים שלא תכננו וראינו בדרכים

התלבטתי אם לכתוב על זה מכיוון שזה לא רק אישי לפי רמת האומץ של הילדים שלכם, אלא שזה מאוד תלוי גיל. הילדים שלי היו בני 10 ו-8, וזאת היתה הפעם הראשונה שהם היו על רכבות הרים אמיתיות של מבוגרים – הופתענו מאוד לטובה מהם והם ממש התלהבנו. הנה כמה מתקנים שמאוד נהננו מהם.

התור והמתקן של ארתור

ארתור – רכבת הרים באזור היער הקסום בה ״נתלים״ ועוברים בחלק פנימי וחלק חיצוני. זה היה המתקן שאני אישית הכי אהבתי, ובתוך האזור של המתקן יש גם מתקנים ומגלשות לילדים קטנים יותר שלא יכולים לעלות על ארתור או שמפחדים מדי. על ארתור אי אפשר לעלות עם תיקים, אבל יש לוקרים באמצע הדרך למתקן, מקבלים כרטיס ללוקר, וכשמסיימים אפשר לפתוח את הלוקר מהצד השני כדי להוציא את הדברים, כך שחשוב לזכור את מספר הלוקר.

המתקן הנופל ליד ארתור

הילדים שלי עלו על כל המתקנים שהיו בתוך המתחם של ארתור ונהנו מאוד מהם – על אחד, מגדל שנופלים ממנו ועולים חזרה, הם עלו איזה 5 פעמים. זאת גרסה לייט למתקן שכולנו מכירים מפארקים בכל העולם.

קאן קאן – זה מה שהצלחתי לצלם כי הכל היה חשוך

קאן קאן – באזור צרפת, זאת רכבת הרים שרובה בחושך. הילדים שלי אהבו את המתקן הזה עוד יותר מארתור, ואת ארתור הם מאוד אהבו. הצלחנו להשיג לזה תור וירטואלי ועקפנו תור מאוד ארוך.

פארק אירופה עם ילדים – המדריך עם טיפים ומידע – התור ל-Voletarium

Voletarium – המתקן הראשון בפארק, ממש מצד שמאל בכניסה. התור ארוך אבל שווה את זה כי זה אחלה ספתח ליום ובכל מקרה לא תעברו את כל הפארק כדי לחזור לשם. עמדנו בתור הזה 45 דקות, אבל הזמן עבר מהר כי לאורך כל הדרך יש המון לראות והיה מאוד מעניין. זה מתקן של ישיבה ש״עפים״ בין כל האזורים השונים בפארק אבל גם במדינות האמיתיות.

הפיראטם של בטביה

הפיראטים של בטביה – מתקן בסגנון Pirates of the Carribbean עם שילוב של It’s a Small World מדיסנילנד. זה מתקן לכל הגילאים, שטים לאט בתוך סירה ועוברים בין חדרים ורואים פיראטים וכל מיני דברים כאלו. יש מקום אחד שהולך טיפה מהר אבל מעבר לזה סופר רגוע. הצלחנו להשיג לזה תור וירטואלי.

הספלים המסתובבים

ספלים מסתובבים – אני אישית לא סובלת את המתקנים האלו, אבל הילדים שלי עפים עליהם. יש בקשה לגיל 8 וגובה 1.25 או 1.30, מה שלא היה לנו והכריחו אותי לעלות על הזוועה הזאת איתם. לעומת זאת, חברות שלי עם ילדים באותם הגילאים והגדולים הצליחו להמנע, אז כנראה שזה תלוי במי שמפעיל באותו היום.

גלגל הענק

הגלגל הענק – היינו בערב ואיזה מזל! התור היה ממש קצר, והכל היה מואר. חשוב לי לציין שהיינו בדצמבר, כלומר הכל היה מקושט לכריסמס ויכול להיות שהיה יותר מואר מהרגיל. נקודות בונוס: היו שמיכות בתוך כל התאים, מה שממש עזר לנו ב-7 בערב במינוס 6 מעלות.

היער הקסום – מתאים יותר לילדים קטנים אבל הכל בנוי ומקושט כל כך יפה שבקלות אפשר להסתתובב שם ולהנות. יש שם את הבתים של עמי ותמי וכל העיירה שלהם ובכל בית יש משהו מיוחד וחמוד או מצחיק

עוד מתקנים שלא יצא לנו לחוות אבל אמורים להיות מצוינים, במיוחד אקסטרים

מכיוון שהיה כל כך קפוא, כל מתקני המים היו סגורים. מעבר לכך, כל רכבות ההרים שהיו חיצוניים לגמרי היו סגורים. חלקם נפתחו בסביבות 18 כשכבר היינו גמורים מעייפות. אלו ההמלצות של הקבוצה על מתקנים לגדולים שפספסנו:

  • Euro Mir – באזור רוסיה, הדעות חלוקות לגבי המתקן. בכללי כולם אומרים שהוא ממש כיפי, אבל הרבה אומרים שהוא גם גורם לבחילות. המתקן דווקא היה פתוח כל היום, אבל נמנענו לאור ההערות לגבי הבחילות
  • Wodan – רכבת הרים ענקית מעץ באזור איסלנד
  • Silver Star – באזור צרפת, יש דרישת גובה מינימלית של 1.40 מטר וגיל 11 כך שלא יכולנו לעלות בכל מקרה. גם הוא קרוב מאוד לכניסה, אבל הוא היה סגור בכל מקרה כשהגענו בגלל מזג האוויר ורק נפתח בערב
  • Blue Fire MegaCoaster – באזור איסלנד, רכבת ההרים הזאת כוללת 4 לופים שמתהפכים בהם וסיבוב של 360 מעלות

טיפים חשוב שיעזרו לכם להוציא את המיטב מהזמן שלכם בפארק אירופה

חלק מהטיפים האלו נמצאים בטקסטים למעלה, אבל שמתי אותם פה במרוכז למקרה שדילגתם בין האזורים השונים בכתבה.

  • אם יש לכם יכולת, לכו פעמיים. הספקנו המון ביום שהיינו, במיוחד כי היה יחסית ריק והצלחנו להשיג לא מעט כרטיסים וירטואלים, אבל מצד שני היה המון שלא הספקנו לעשות ונשארנו עם טעם של עוד
  • בדקו מראש את שעות הפתיחה אם אתם לא טסים בקיץ – רשום כל יום מה יהיו שעות הפתיחה למחרת
  • אם אתם הולכים פעמיים – עדיף לפצל את הימים כי אלו ימים ארוכים ומעייפים. אנחנו חזרנו למחרת לארץ והיה לנו מאוד קשה לקום בבוקר (בשעה נורמלית לגמרי) כי היינו שפוכים
  • הזמינו מראש את הכרטיסים – כך תוכלו להטעין את הכרטיסים שלכם באפליקציה מראש על ידי סריקת הברקוד וישר להזמין תור וירטואלי כשתגיעו
  • שלמו מראש גם על החנייה – יש חנייה רחוקה יותר ב-8 יורו וקרובה ב-22 יורו. לנו ה-8 יורו היה מספיק. צלמו את מקום החנייה שלכם (אנחנו עושים את זה בכל פארק וקניון שאנחנו לא מכירים). בעיקרון אפשר גם לרכוש את כרטיס החנייה באפליקציה, ויש מצב שאפשר לעשות את זה ממש כשאתם בדרך החוצה, אבל חבל להתעסק עם זה כשכולם עייפים.
  • נסו להגיע חצי שעה לפני הפתיחה כדי שיהיה לכם זמן לחנות ולהכנס בין הראשונים. קחו בחשבון שיהיה תור גם לחניון כשתגיעו
  • אני מאוד מאוד מאוד ממליצה לישון קרוב לפארק אם יש לכם יכולת. אנחנו ישנו במרחק חצי שעה נסיעה, לכן עזבנו מוקדם יותר משהיינו רוצים. בדיעבד, חבל שלא לקחנו דירה או מלון ליד הפארק. בסוף הפוסט הזה יש רשימת מלונות ודירות זולים מאוד במרחק של עד 10 דקות הליכה מהפארק, כשחלקם אפילו 5 דקות הליכה
  • יש לוקרים בכניסה לפארק, אבל יש גם לוקרים או מקום להניח את התיקים בכל המתקנים שאי אפשר להעלות עליהם עם תיקים. במתקן של ארתור, למשל, יש לוקרים בחינם באמצע הדרך, מקבלים כרטיס, צריך לזכור את מספר הלוקר, וכשיורדים מהמתקן, אפשר לפתוח את הלוקר מהצד של היציאה
  • לפני שאתם הולכים לאטרצקיה, בדקו באפליקציה מה זמן ההמתנה
  • בדקו גם את הגבלות הגובה והגיל כדי לוודא שלא תעמדו סתם בתור למתקן כדי לגלות אחרי חצי שעה שאחד הילדים לא יוכל לעלות
  • קחו איתכם מטען נייד מכיוון שתשתמשו המון באפליקציה
  • יש בפארק WiFi חינם, אבל לא יצא לי ממש להשתמש בו כי היה לי סים של Airalo ונשאר לי המון דאטה בו אז לא טרחתי לנסות. בעלי השתמש בוויי פיי ולפעמים עבד לו טוב ולפעמים פחות.
  • לכו לשירותים כל פעם שאתם רואים שירותים, אלא אם כן הייתם ממש בחצי השעה האחרונה, כדי להמנע מ״יש לי פיפי״ אחרי שאתם כבר חצי שעה עומדים בתור
  • לפעמים היתה לנו רבע שעה עד שהתור הוירטואלי התפנה, או שאחד מאיתנו היינו בתור לאוכל. הביטו מסביב, יש מלא מתקנים קצת פחות ״מלהיבים״ שאין להם תורים, כך שהצלחנו לדחוס עוד מתקנים בין לבין ויצאנו עם הרגשה שהספקנו המון
  • אם יש לכם ילדים קטנים אבל אתם כבר מתניידים ללא טיולון, אתם יכולים לשכור טיולון לזמן שאתם שם
  • יש בפארק כל מיני אירועים מיוחדים. לפני שאתם סוגרים תאריכים, בדקו את עמוד האירועים למקרה שאתם יכולים להגיע למשהו מיוחד
  • בחלק מהמתקנים נרטבים (בחורף הם סגורים) אבל יש גם אזורים לקטנים שממש נרטבים בהם, כמו מזרקות, לכן כדאי להביא להם בגד ים ו/או מגבת
  • ההצגות האחרונות, לפחות בחורף, די מוקדמות, בסביבות 17:30. אבל יש הרבה במשך היום וזאת הפסקה מצוינת אם אתם צריכים קצת מנוחה מכל ההליכות
  • יש בחלק מהמתקנים תורים ליחידים. אלו תורים בהם אנשים ממלאים חורים. כלומר, אם בשורה יש מקום לארבעה אנשים ומגיעה קבוצה של 3, אז שולפים יחיד מתור היחידים והוא עולה מיד
  • אם תישנו באחד מהמלונות של פארק אירופה, תוכל להכנס חצי שעה או שעה מוקדם לפארק ולנצל זמן שהוא כמעט ללא תורים, תלוי עונה
  • נסו להכין רשימת אטרקציות מראש שמעניינות אתכם. אנחנו לא עשינו את זה וחבל, אז תוך כדי, כל פעם שהצלחנו לסגור תורים וירטואלים, בדקנו לראות איזה אטרצקיות נוספות יש בסביבה שמתאימות לנו. בכל מקרה, לא היה לנו זמן מת ולא בזבזנו זמן, אבל במינוס 6 מעלות היה יכול להיות יעיל יותר לו היינו מוכנים יותר מראש
  • הביאו הרבה מים – לא מצאנו ברזיות ובקיץ כשחם שותים המון. למרות שהאוכל בכללי דווקא במחירים טובים, בקבוקי המים יקרים מאוד
  • מגיעים עם תינוק/פעוט? בקשו בכניסה למתקן כרטיס Baby Swap שיאפשר לכם לעמוד יחד בתור, ואחרי שאחד מבני הזוג עולה על המתקן, הוא יוכל לקחת את התינוק/פעוט וההורה השני יוכל לעלות על המתקן בלי לחכות בתור נוסף.

האוכל בפארק אירופה

חלק מהאוכל

כפי שציינו מקודם, יש בפארק אירופה מגוון עצום של אוכל בפארק כשבכל מדינה/אזור יש אוכל שתואם למדינה, לדוגמא צ׳יפס בהולנד, פיצה באיטליה ונקניקיות בגרמניה. באפליקציה אפשר לראות את מגוון המקומות ויש גם מפה כדי לראות מה קרוב אליכם. המחירים בפארק אירופה יקרים יותר מאשר במסעדות רגילות בגרמניה, מצד שני הם הרבה יותר זולים מאשר בארץ ובסך הכל המחירים בסדר גמור.

יש מסעדה בשם Food Loop שמאוד מומלצת בקבוצה, בה מקבלים את האוכל בצינורות כמו ברכבת הרים, אבל התור היה ממש ממש ארוך והתייאשנו אחרי 15 דקות (וזה עוד היה בזמן שבעלי עמד בתור ואנחנו עלינו על כמה אטרצקיות). זה נמצא באזור אנגליה. במקום, הלכנו לבוטקה ממול שמוכרת נקניקיות, אכלנו נקניקיות ענקיות בקטע אחר, ואז קינחנו בדונאטס עם תוספות שהילדים ממש ממש נהנו מהם – וגם אנחנו.

מלונות ואפשרויות לינה בפארק אירופה

בפארק אירופה (ורולנטיקה) יש מספר מקומות בהם אפשר לישון ויש גישה ישירה לפארק כולל חצי שעה של כניסה מוקדמת. יש 6 מלונות, מתחם לקרוואנים והקמפ ריזורט לגלמפינג. לכל המלונות יש גם מופעים בערב כך שאם תבחרו ללון במלון, בדקו איזה מופעים יש. שימו לב שהמלונות לא כוללים את הכניסה לפארקים.

מה מקבלים במלונות של פארק אירופה?

  • רולנטיקה נפתחת כבר ב-9 בבוקר לאורחי המלונות, כלומר שעה שלמה לפני שהיא נפתחת לקהל הרחב
  • הכניסה לפארק אירופה לאורחי המלונות היא חצי שעה לפני הפתיחה בקיץ ושעה לפני הפתיחה בחורף
  • המחיר הכי נמוך לכרטיסי הכניסה לפארקים
  • כניסה לכל הבריכות במלונות של פארק אירופה וגם לסאונה (מגיל 18)
  • חנייה חינם
  • שאטל חינם בין כל המלונות והפארקים, כל חצי שעה
  • הנחות לחלק מהאירועים המיוחדים בפארק
  • חפש את המטמון ״דון קיחוטה״ כל ערב בלובי המלון El Andaluz
  • חפש את המטמון ״פיראטים״ כל ערב במלון Bell Rock
  • חפש את המטמון ״מוזיאון״ על ערב במלון Krønasår
  • בקיץ יש פארק מים לקטנים בשניים מהמלונות, Colosseo ו-Castillo Alcazar
  • כל מיני מתחמי שעשועים במלונות השונים

מה מקבלים באתר הקרוואנים?

לינה באתר הקרוואנים – מתוך האתר הרשמי
  • המחיר הכי נמוך לכרטיסי הכניסה לפארקים
  • קיוסט עם לחמים וחדר לארוחת בוקר בקיץ
  • שירותים ומקלחות עם מים חים
  • חדרי החתלה
  • חיבורים לחשמל, מקום לרוקן מיכלים של הקרוואן ומים לשתיים
  • מופעים בסגנון המערב הפרוע בקיץ
  • אגם לשחייה
  • גן שעשועים לקטנים
  • מגרשי כדורגל וכדורעף
  • מסלולי הליכה וריצה

מה מקבלים בקמפ ריזורט?

לינה בקמפ ריזורט Camp Resort – מתוך האתר הרשמי
  • המחיר הכי נמוך לכרטיסי הכניסה לפארקים
  • חנייה חינם
  • מופעים בסגנון המערב הפרוע בקיץ
  • אגם לשחייה
  • מקומות למנגל ואח – יש עצים חינם לאח
  • גן שעשועים לקטנים

אפשרויות לינה ליד פארק אירופה

הנה כמה דירות שנמצאות במרחק הליכה מפארק אירופה. בחלק מהמקרים ניתן לחתוך דרך תחנת הרכבת ב״ספרד״ כדי לקצר את הדרך חזרה לדירות. כל הדירות פה במרחק של עד רבע שעה הליכה מהפארק.

  • Apartments Münchbach – דירהעם  מקום לעד 5 אנשים, כולל חנייה חינם
  • Rust-Fewo-Hotel – מלון דירות עם מקום לעד 16 אנשים (!!!) וכמובן דירות קטנות יותר ל-6-7-8 אנשים. כולל חניה חינם
  • Ferienwohnung Shirin – דירה ליד עם מקום לעד 6 אנשים וחנייה חינם
  • R & J Hotel – מלון עם חדרים לעד 5 אנשים ודירות לעד 8 אנשים. ארוחת הבוקר כלולה ויש חניה חינם
  • Ferienwohnung Lavanda – מלון דירות עם מקום לעד 8 אנשים וחנייה חינם
  • Haus Danny – דירה עם מקום לעד 5 אנשים וחנייה חינם
  • Family Apartments Abuja – מלון דירות/צימרים עם מקום לעד 12 אנשים (!) במרחק 200 מטר בלבד מהכניסה לפארק עם חנייה חינם
  • Ferienwohnung Jennifer – דירה עם מקום לעד 5 אנשים וחנייה חינם
  • Hotel Casa Rustica – מלון במרחק 5 דקות הליכה מהפארק עם חדרים לעד 6 אנשים וחנייה חינם. החדרים כוללים ארוחת בוקר
  • Gita´s Haus – מלון דירות עם מקום לעד 6 אנשים וחנייה חינם
  • Family Apartments Sunny Place – גסטהאוז במרחק 5 דקות הליכה מהפארק עם מקום לעד 8 אנשים וחנייה חינם

איפה נוחתים כדי להגיע לפארק אירופה?

פארק אירופה נמצאת בגרמניה קרוב לגבולות עם צרפת ושוויץ כך שאפשר להגיע מכל אחת מהמדינות האלו. אנחנו היינו בטיול בחבל אלזס שבצרפת, אבל נחתנו דווקא בבאדן באדן. רוב מי שמגיע לפארק אירופה מגיע במסגרת טיול ביער השחור, אבל בהחלט אפשר להגיע גם כחלק מטיול בשוויץ ולנחות בבאזל. שימו לב שאם אתם מגיעים לטיול בגרמניה, גם אם הטיסות לבאזל זולות יותר, הרכב אותו תשכרו יהיה כנראה זול יותר בגרמניה מאשר בשוויץ, לכן חשוב להשוות מחירים של שני הדברים יחד לפני רכישת כרטיסי הטיסה.

מה הוא מתחם המציאות המדומה Yullbe VR?

בנוסף לשני הפארקים, יש לפארק אירופה חוויה מיוחדת של מציאות מדומה בתוספת תשלום. היא מתאימה לכל המשפחה עם טעימה של המטהורס החדש ואתגרים משפחתיים או ליחידים. כרטיסים ניתן לרכוש פה.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים