טיול בר מצווה ביפן – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת מרינה אלטשולר רודיך [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על טיול בר מצווה ביפן עלה לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של מרינה. במדריך שלנו ליפן עם ילדים תוכלו לקרוא עוד המלצות על יפן.

למען הדורות הבאים, החלטתי לנסות לכתוב סיכום של של טיול בר מצווה ליפן, שעשינו אותו שנינו – אני וערן הבן שלי. טסנו בפסח 2019, 19 יום, בתקופת הסאקורה (פריחת הדובדבן). מזג אוויר מעולה, בערך כמו בישראל בתקופה הזאת (אפריל). התקציב שלנו היה כ-25,000 ש״ח, לא כולל טיסות, כאשר עיקר ההוצאה הוא מלונות ונסיעות בינעירוניות ברכבת. הטיסות הוזמנו כחצי שנה מראש ועלו כ- 1,000 דולר לטיסה. אפשר למצוא זול יותר, אבל היינו מסונדלים עם תאריכים בגלל חופשת בית הספר.

תחבורה ציבורית ביפן

רכבות בלבד (ורכבות תחתיות איפה שיש) – מאוד מאוד נוח, אם כי לא זול. תיירים יכולים להזמין מראש את ה-JR Pass שנותן נסיעה חופשית בקווי ה-Japan Rail ל-7 ימים, 14 ימים או 21 ימים. את הפאס צריך להזמין מראש ולקבל עוד בארץ ולהחליף אותו באחד מהתחנות המיודעות ביפן. ברוב המקרים, ה-JR Pass מאוד משתלם בהשוואה להזמנת רכבות בנפרד. הנה מחשבון שיעזור לכם להחליט אם לקנות את הפאס. שימו לב שחשוב לדעת את המסלול שלכם לפני שאתם מכניסים למחשבון. את כל הרכבות תוכלו למצוא באתר Hyperdia.com. גוגל מפס היה חברי הטוב בעיר ולא אכזב אף פעם, עקבנו בקפידה אחר ההוראות שלו, ולא הלכנו לאיבוד אפילו פעם אחת, למרות מיעוט השלטים באנגלית.

אוכל ביפן 

טיול בר מצווה ביפן - האוכל ברחובות
טיול בר מצווה ביפן – האוכל ברחובות

אני אוכלת הכל, הבן שלי לא אוכל כלום. בטוקיו, קיוטו ואוסקה יש המון מסעדות מערביות (איטלקיות, צרפתיות, המבורגרים), וגם מקדונלדס, בורגרקינג, טאקו בל וכ״ו. במקומות קצת יותר נידחים (כמו האקונה), וגם בכל שאר יפן, יש רשתות חנויות נוחות (קונביניינס), שהם 7-Eleven, Family Mart, Lawson ועוד כמה שמוכרים שם המון אוכל זול טרי ופשוט: כל מני ממולאים, לחמניות, שיפודים, פסטות, סלטים – וגם כמובן חטיפים מכל הסוגים.

טיול בר מצווה ביפן - האוכל ברחובות
טיול בר מצווה ביפן – האוכל

בקיצור, אפילו הבן שלי, שהוא מאוד מאוד בררן באוכל מצא את עצמו בקלות. חשוב לציין שהעלויות בחנויות הנוחות כמעט זהות לסופרים, ויותר זול לקנות סלט טרי באחת החנויות מאשר לקנות ירקות בנפרד ולהכין סלט.

טיול בר מצווה ביפן – נחיתה בשדה התעופה נריטה (Narita) שבטוקיו

מאז שנולד בני הבכור ערן, פינטזתי על טיול בר מצווה. לארצות הברית. כל המשפחה. אבל כמה חודשים לפני המועד, ערן ביקש לשנות יעד ליפן – ואחרי השוק הראשוני (אבל מה עם ניו יורק שלי??) החלטתי לזרום. בגלל שיקולים כאלה ואחרים, הוחלט שלטיול נצא רק שנינו, אני והוא. אמנם בכל הנסיעות המשפחתיות שלנו אני זאת שמתכננת ובונה מסלולים, אבל פה דובר במשהו מאוד מאוד שונה. מעולם לא הייתי במזרח, וזה היה נשמע לי בערך כמו טיול למאדים. אבל החלטנו ללכת על זה, וזה מה שיצא – טיול מושלם לאמא ובן מאוד אורבניים וסקרנים, שרצו טעימה מיפן – בעיקר עיר ואנטרופולוגיה, אבל גם קצת טבע.

נחתנו ב 11.4 בטוקיו. בדיעבד ייתכן וכדאי לנחות באוסקה ולהמריא מטוקיו ולחסוך טיול מעגלי, אבל לא נורא. שווה לבדוק עלויות שכוללות גם את הרכבות וה-JR Pass ולקבל החלטה – נחיתה או המראה באוסקה יקרה יותר, אבל יכול להיות שזה מתקזז עם הרכבות ויכול גם להיות זול יותר כי זה מוריד נסיעה מטוקיו או אליה. שדה התעופה נריטה מאוד ידידותי ולא מאוד גדול. קיבלנו את המזוודות ונסענו באוטובוס מיוחד שנקרא לימוזין באס (בלינק הנ״ל יש הנחה) ונוסע בשעות קבועות לכל מני אזורים בטוקיו.

מלון בטוקיו למשפחות – Hotel Vista Premio Tokyo Akasaka

המלון שלנו היה באזור שנקרא אקסקה, מומלץ בעיניי בחום למשפחות – מאוד מרכזי, עם גישה נוחה לרכבת תחתית, רחובות שוקקי חיים, אבל לא מפוצצים באנשים כמו אזורים מרכזיים אחרים. המלון מאוד קרוב לתחבורה הציבורית וההתניידות בעיר מאוד נוחה עם רכבת תחתית. החדרים היו מהממים ונקיים מאוד מאוד. ומרווחים! המלון בטוקיו צמוד לחנויות נוחות ולמסעדות.

טיול בר מצווה ביפן – טוקיו עם ילדים

טיול בר מצווה ביפן - טוקיו
 טוקיו

בטוקיו היינו שישה ימים והסתובבנו מבוקר עד ערב בשכונות השונות בעיר – הרג’וקו המגניבה עם הצעירים (ובעיקר צעירות) לבושים בבגדים משוגעים, ונערות עם תלבושת בית ספר שנראות כאילו יצאו מחוברת מנגה. שינג’וקו ושיבויה שבלילה מוארות באינסוף אורות צבעוניים, עם המוני אנשים שמחים ברחובות.

טיול בר מצווה ביפן - האורות במוזיאון הדיגיטלי
 האורות במוזיאון הדיגיטלי

גם טיילנו באודייבה, האי המלאכותי עם נוף משגע, קניונים ומוזיאון דיגיטלי מגניב מאוד.

טיול בר מצווה ביפן - טוקיו
טוקיו

אקיהבהרה הצבעונית וגן עדן לחובבי אלקטרוניקה וגיימינג ואסקסה האזור העתיק והמרתק. אגב, לגבי עתיקות – אין כאלה ביפן. חלק מהתרבות והדת הוא להרוס את הישן ולבנות חדש. כל המקדשים המהממים ביופיים נבנו ממש בשנים האחרונות, הכל כל הזמן נהרס ונבנה מחדש.

טיול בר מצווה ביפן – האקונה

טיול בר מצווה ביפן - האקונה
האקונה

אחרי שישה ימים גדושים בטוקיו, נסענו ברכבת קליע (באמת מהירה) לאזור שנקראה האקונה. מדובר באזור המרוחק כשעה נסיעה מטוקיו.

טיול בר מצווה ביפן - האקונה
 האקונה

זהו אזור עם טבע מהמם ומגוון, שבחרנו בו בגלל נוחות ההגעה ברכבת והעובדה שיש שם מסלול מוכר ומובנה להסתובבות (בכל זאת נצמדתי לדברים מובנים, יכול להיות שבפעם הבאה יהיה לי יותר אומץ. יפן היא פשוט תיבת קסמים מבחינת מה שיש לה להציע, אני מרגישה שבקושי נגענו). בהאקונה ישנו יומיים במלון מסורתי, טיילנו באזור ונהנינו מאוד.

טיול בר מצווה ביפן – קיוטו וטיולי יום לאוסקה ונארה

טיול בר מצווה ביפן - קיוטו
 קיוטו

מהאקונה המשכנו לקיוטו (גם ברכבת קליע). זאת עיר מקסימה שמשלבת חדש וישן, שם התחלנו את השהות שלנו בטיול פרטי מאורגן עם מדריכה ישראלית מהממת, שלדעתי חובה בקיוטו – הרבה יותר נחמד להסתובב בתרבות הזרה והמרתקת הזאת, כשאשכרה מבינים על מה מסתכלים. ראינו המון מקדשים מרהיבים ומרתקים, פגשנו גיישות ואכלנו מאכלים משונים (טוב, אני אכלתי. ערן אכל בעיקר מקדונלדס…)

ישנו בקיוטו חמישה ימים, באזור שנקרא סנג’ו, מאוד מרכזי ונוח. המלון בקיוטו Gion Hanna Stay קטן ומשפחתי עם שירות מעולה. יש בחדר מטבחון קטן ומאובזר וגם מכונת כביסה ומייבש. אהבתי מאוד את המיקום, מאוד קרוב לתחבורה הציבורית. החדרים היו מהממים ונקיים מאוד מאוד.

טיול בר מצווה ביפן - נארה
 נארה

נסענו גם חצי יום לעיירה שנקראת נארה Nara, שגם שם יש המון מקדשים, ושוס אמיתי – איילים שמסתובבים חופשי, וקדים לך קידה כשמכבדים אותם באוכל (אוכל מיוחד שקונים שם).

טיול בר מצווה ביפן - Universal Studios Osaka
 Universal Studios Osaka

מתוך חמישה ימים נסענו יומיים לאוסקה (נסיעה של כשעה): יום אחד הלכנו ליוניברסל סטודיוס, חוויה נחמדה וצבעונית, אם כי שנינו לא חובבי מתקנים גדולים.

טיול בר מצווה ביפן - אוסקה
אוסקה

יום אחד נסענו לאוסקה, יום נחמד מאוד, עשינו טיול הליכה עצמאי. אם רלוונטי למישהו – אשמח לשלוח פירוט. בגדול, אוסקה קצת מזכירה לי את טוקיו רק בקטנה 🙂 הבנתי שיש שם אחלה חיי לילה, מה שהיה פחות רלוונטי לנו.

טיול בר מצווה ביפן - אוסקה
אוסקה

אחר כך תכננו לנסוע להירושימה, אבל ממש ברגע אחרון הוחלט לשנות מסלול – החלטנו לוותר על הנסיעה הארוכה (כחמש שעות ברכבת מקיוטו, כשבע מטוקיו), ולחזור לעוד שלושה ימים לטוקיו, שהרגשנו שלא מיצינו.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים