שושן הבירה עם ילדים – אטרקציות, מסלול והמלצות

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

בשושן הבירה יש מגוון רחב של אטרקציות שמתאימות לילדים. בשנים האחרונות העירייה עושה מאמץ גדול למתג את העיר כמקום לנופש עם ילדים ולכן היא דאגה לשנות את הסלוגן של החג שנקשר בשם העיר מ”חג פורים חג גדול ליהודים” ל”חג גדול לילדים”. קשה היה לפספס את מסע הפרסום החזק שהיה בשנה שעברה בכל ערוצי המדיה, עם כל היוטיוברים המובילים שהצטלמו עם אוזני המן. המאמץ הפרסומי מתקשר גם לניסיון גדול להנגיש את כל האתרים ההיסטוריים לילדים. מסיבה זו, לשכת התיירות של שושן הזמינה את המשפחה שלי ועוד שתי משפחות לסיור בלוגרים בשושן הבירה. היה כבוד גדול לפגוש את ברוך גינזברגר מהבלוג מסביב לעולם וענת גלנץ מהבלוג מתוך עולמי.

טיסות לשושן הבירה

שושן אייר מפעילה טיסות ישירות לשושן הבירה במתכונת לאו קוסט. המושבים מרווחים (יחסית) ולמרות שלא שילמנו על הושבה, הושיבו איתנו את הילדים, מה שכבר ממקם אותם מעל ראיין אייר מבחינתי. הטיסות לא היו יקרות, שימו לב שיש להם מבצעים של 1+1 פעמיים בשנה. מומלץ לעקוב אחרי ערוץ הטלגרם שלהם כדי לשמוע על המבצעים הללו. אל תדאגו – הם לא חופרים.

לינה בשושן הבירה

שושן עם ילדים – מלון

העלויות לא יקרות במיוחד בכלל וניתן למצוא מלונות במחירים דומים לאיירבנב. אפילו מצאנו מלונות שיכולים לארח 5 נפשות, מה שמאוד קשה למצוא בכללי. הארוחות עלו לנו בסביבות 150 שח לחמישה אנשים, ממש לא נורא, וזה אפילו כלל כוס שיכר לכל אחד. התארחנו במלון אסתר המלכה במיקום מעולה בכיכר המרכזית תרשיש שברובע חרבונא. המיקום הזה ממש מעולה ואפשר להגיע להמון אטרקציות ברגל, מה שיקל על הילדים אם תרצו לחזור לנוח במלון.

יש חדרי משפחה מאוד מרווחים לעד 6 נפשות. מה שמיוחד במלון הוא שהוא מנוהל על ידי זרש ו-ושתי המלכה. יש במלון מועדון ילדים מאוד נחמד עם צוות דובר עברית (!!!) וגן שעשועים קטן בקומת הקרקע. ארוחות הבוקר מגוונות למדי והיו טעימות.

תחבורה ציבורית והתניידות בשושן

התחבורה הציבורית מזכירה קצת את ישראל בשנות ה-80. לא הכי יעיל (בניגוד לעכשיו, כן?) אבל כל עוד יש סבלנות – אין בעיה להגיע לכל מקום. עלות הנסיעות היא 4 שושים למבוגר, 2 שושים לילד מגיל 5. אפשר להזמין הסעות משדה התעופה באפליקציה GetShosh שגם פועלת בתוך העיר באופן רצוף. מה שכן, אמצעי התחבורה היעיל ביותר בעיר הוא השטיח המעופף, שיעלה לכם בסביבות 100 שושים למשפחה, חוויה יקרה אך שווה לעשות אותה לפחות פעם האחת – הילדים יעופו על זה. בתור עיר עצמה השתמשנו באפליקציה 172מאפס שעבדה לנו טוב יותר מגוגל מאפס. מומלץ להוריד מראש ולסמן את המקומות העיקריים בהם אתם מתכוונים לבקר.

שושן עם ילדים – היום הראשון – ארמון המלך אחשוורוש, מסעדת מישלן אחשדרפנים, שוק משלוח המנות

שושן עם ילדים – ארמון אחשוורוש

פתחנו את הבוקר הראשון בסיור של – איך לא? – ארמון המלך אחשוורוש. הארמון שמור היטב ובחלק מהחדרים הקימו תחנות יצירה לילדים. בימי שלישי (פעמיים כי טוב), מתקיים בארמון מירוץ בסגנון המירוץ למיליון. לצערי, פספסנו את המירוץ כי לא ידענו עליו מראש והגענו ביום אחר. ניתן לאכול בחדר האוכל המפורסם במידה ומזמינים מקום מראש, ויש שניצלונים ועוד מנות מותאמות לילדים. הארוחה בארמון מיוחדת מאוד, שכן אוכלים בכלי בית המקדש, חוויה יחודית למקום. במסורת של אחשוורוש, בו נהוג היה להראות לכולם את כל רכושו, הוצבה פינת אינסטגרם יחודית בו תוכלו, גם אתם, להצטלם ולהשוויץ בעושר (הזמני) שלכם. יש חנות מזכרות בארמון, אבל הוא יקר להחריד – מומלץ לקנות מראש כמה פיצ׳יפקעס בחנות הכל בשוש.

שושן עם ילדים -המסעדה

אכלנו ארוחת צהריים במסעדת אחשדרפנים, בעלת שני כוכבי מישלן! אמנם עיצוב המסעדה פשוט, אבל האוכל נהדר ואני מבינה לגמרי איך קיבלו את שני הכוכבים. המסעדה ממוקמת קרוב לארמון אז מומלץ לשלב.

שושן עם ילדים -השוק

אחרי ארוחת הצהריים, חזרנו לנוח במלון. בזמן שנחנו, ברוך ומשפחתו ביקרו בשוק משלוח המנות אליו הגענו בעצמנו אחר הצהריים. כמובן שהמקום התיירותי המפורסם ביותר לטיול עם ילדים הוא שוק משלוחי המנות העצום של שושן, אבל השוק הזה פתוח רק כחודשיים לפני חג פורים. בכל מקרה זוהי העונה שבה מזג האוויר בשושן הוא הכי מתאים כי בקיץ העיר חמה מדי. האווירה הססגונית בשוק מדהימה ומכניסה ישר לאווירה. הרחובות מקושטים בכל הבדים המפורסמים של שושן – חור כרפס ותכלת עם ארגמן. ניתן למצוא בין כל דוכני הממתקים גם דוכנים רבים להכנה עצמית של משלוח מנות או ירידים להכנת מאפי אוזני המן אישיים במחיר של שושים בודדים. אני ממליץ להגיע לשוק בשעות הערב כי אז ניתן לראות הצגות רחוב מצויינות של משתה אחשוורוש. המבוגרים יכולים ללכת לסימטאות הצדדיות ולמצוא פאבים רבים שמגישים את הבירה הייחודית של שושן ישר ממרתפי חברת בגתן ותרש. טעמנו מגוון מטעמים בדוכני השוק התמוטטנו מעייפות במלון.

היום השני – גן חיות ״מהודו ועד כוש״, אקווריום ״דברי הימים״, סדנת אפייה – נשיקות ושתי והגנים הבוטנים ״גינת הביתן״

שושן עם ילדים גן החיות

את היום השני התחלנו בגן החיות ״מהודו ועד כוש״ שנמצא ברחוב חאליסי, סמוך לבית הקפה ״משתה נשים״, מקום מצויין להפסקה בין אטרקציות. גן החיות גדול ומקורה ברובו, כך שהוא מתאים גם לחודשי הקיץ החמים. המרחבים עצומים וגן החיות מתגאה בכך שהחיות היחידות במתחם הן אלו שעל סף היכחדות, וגן החיות לוקח על עצמו את המשימה לעזור להם להתרבות ולשחרר אותן לטבע.

שושן עם ילדים – האקווריום

בילינו בגן החיות בסביבות שעתיים והמשכנו לאקווריום הצמוד ״דברי הימים״, משחק מילים מתוחכם שהגתה אביגיל, דודתה של אסתר המלכה. האקווריום המפואר מציג מידע על כל זן וזן בכל השפות, כולל ארמית. בכניסה הילדים מקבלים חוברת אותה הם יכולים להחתים בכל חדר על ידי מענה על חידונים. הילדים היו ממש רעבים אז אכלנו במתחם האקווריום. מנות הילדים עלו רק 25 שושים חדשים וכללו מנה עיקרית, קינוח, שתייה ופרס. המנות גדולות מאוד, אז הזמנו גם לעצמנו מנות ילדים.

שושן עם ילדים – סדנת נשיקות ושתי

אחרי מנוחה במלון, יצאנו לצד השני של העיר לסדנת אפייה כדי להכין נשיקות ושתי. ישנן עוד סדנאות אפייה שוות בשושן והיה לנו מאוד קשה להחליט לאיזה ללכת. חברותי אורלי ומיכל היו גם הן בסיור בשושן הבירה ולקחו את המתבגרים שלהן לסדנת האפיה ״שושנית״, בו הכינו אוזני המן. הסדנה הייתה מוצלחת מאוד וכל ילד לקח הביתה קופסא עם 6 נשיקות במגוון צבעים.

לילדים שלי כבר לא היו ממש כוחות לצאת יותר, אז בילינו את שאר היום ברוגע במלון ובגן השעשועים ״עד חצי המלכות״, גן שעשועים מקסים ממש עם המון אתגרים לכל הגילאים. (ראו וידאו למעלה) ענת ומשפחתה, לעומת זאת, הלכו לגנים הבוטנים ״גנית הביתן״. הנה הסיכום שלהם.

שושן עם ילדים -הגנים הבוטנים

המשפחה שלנו בחרה לצאת מחוץ לשושן הבירה. נסענו לגני הביתן הנמצאים במרחק של כ-45 דק נסיעה, ממש בלב מדבר מארנג’אב. כשמתקרבים לגנים העיניים מתקשות להאמין. בלב ההרים החומים והצחיחים מבצבץ מחזה מרהיב ביופיו עשוי מאלפי גוונים של ירוק. הגן מלבני ותחום בחומה עשויה מלבני בוץ. מסביב לחומה ארבעה שערים מרשימים המזמינים את האורחים להיכנס בקרבה.

שושן עם ילדים -הגנים הבוטנים

הגנים מאורגנים בצורה סימטרית ומחולקים לצ’אהאר באג (ארבעת הגנים) המופרדים על ידי צ’אהאר טאגי (שני צירים מאונכים זה לזה). ארבעת החלקים של הגן מסמלים את חלקיו של גן העדן: מים, צמחים, ארץ ושמיים.

ניתן לסייר בגנים באופן עצמאי או להצטרף להדרכה היוצאת בכל שעה עגולה מהכניסה הראשית. הילדים שלנו לא חובבי סיורים מודרכים ולכן הצטיידנו במפה והתחלנו מיד להסתובב בשבילים. הגן עשיר בצמחייה עבותה, העצים הגדולים מצלים על שבילי ההליכה. בצירים המרכזיים בנויות תעלות של מים המצננות את האוויר היבש. התחושה היא שכל פרט ופרט נוצרו בקפידה והושקעה חשיבה רבה על חוויית המבקרים בגן. בכל אחד מארבעת חלקי הגן מתקיימת פעילות ייחודית שמתאימה בעיקר לילדים אך ראינו גם מבוגרים שהתנסו ונהנו.

שושן עם ילדים -הגנים הבוטנים

התחלנו באזור “גינת המים”. המדריך הסביר לנו שהמים להשקיית הצמחים בגנים מגיעים ממי השלגים שבאופק. הם מובלים לגן באמצעות תעלות שנחפרו במיוחד לפרוייקט זה. הילדים קיבלו משימה: לבנות מצינורות וקוביות עץ בגדלים שונים תעלה שתוביל מים לעבר הבריכה. זה לא היה פשוט אך בשיתוף פעולה של כולנו נחלנו הצלחה.

שושן עם ילדים -הגנים הבוטנים

אחרי שהצטלמנו עם התעלות שבנינו המשכנו ל”גן הצמחים”. גן יפיפה המלא בצמחי תבלין ומרפא. ליד כל צמח יש הסבר על סגולותיו. המדריכה ציידה את הילדים במזמרות ויצאנו לקטוף פרחי ורדים. מאז הילדות לא הרחתי כזה ריח משכר של ורדים. כשחזרנו מהקטיף בחרנו בד פרסי ססגוני, הפרדנו לתוכו את עלי הכותרת וקשרנו לשקית ריחנית.

התחנה הבאה היתה ב”גינת הארץ”. במרכזה נבנה ביתן בסגנון פרסי מסורתי עשוי לבני בוץ מעוטרים. הביתן משמש אזור משחק לילדים ובכל שנה בונים אותו מחדש. הילדים עזרו לערבב את האדמה עם הקש והכינו לבני בוץ בתוך תבניות מעץ. הם עבדו במרץ במשך כמעט שעה שלמה. ב”גינת האוויר” חיכתה לנו פעילות קלילה של איסוף פרחי יסמין ושזירה לזרים ריחניים. ענדנו את זרי היסמין ויצאנו מהגנים מלאים בחוויות וחיוכים. השילוב של הגן המרהיב והפורה באמצע המדבר עם הפעילות האוטנטית לילדים היה פשוט מושלם.

היום השלישי – פארק החבלים ״חבלי בוץ וארגמן״, סדנת קדרות – ״כלים מכלים שונים״, אסקייפ רום ״כאשר אבדתי אבדתי – המשפט של אסתר״

את הבוקר השלישי פתחנו בפארק החבלים ״חבלי בוץ וארגמן״, אחד משלושה פארקי חבלים בשושן הבירה. ישנם 8 מסלולים שונים ל-3 קבוצות גיל כך שמגיל 4 כל אחד יכול למצוא את המסלול שהכי מתאים לו. הילדים שלי ממש אוהבים פארקי חבלים, ובחרנו לפתוח איתו את היום כי יש להם הכי הרבה כוחות על הבוקר. כל מסלול עולה 24 שושים חדשים, ומקבלים 50% הנחה כשעושים את אותו המסלול בפעם השנייה.

שושן עם ילדים קדרות

כשסיימנו את המסלולים והתחלנו את הדרך חזרה, גילינו להפתעתנו שיש במתחם חדר נפרד ובו סדנת קדרות ״כלים מכלים שונים.״ הבנות שלי ממש אוהבים יצירה (הבן קצת פחות) אז עשינו שינוי קל בתוכניות על מנת לאפשר להם לנוח קצת. בסופו של דבר, שלושתם ממש נהנו מהסדנא, אבל הכלים החדשים היו קצת בומבסטים ונאלצנו לשלם על עוד תיק כדי שנוכל לקחת אותם הביתה. ניסינו לזרוק אותם עוד במלון, אבל הילדים ראו והתעקשו לקחת אותם הביתה.

שושן עם ילדים – אסקייפ רום

אחרי ארוחת צהריים ומנוחה, לקחנו את הילדים למשהו קצת שונה – אסקייפ רום! זאת היתה הפעם הראשונה שלהם וקצת חששנו שיהיה להם קשה, אבל הילדים שלי מדברים אנגלית אז הם תרגמו לאחרים את החלקים בהם התקשו. נושא חדר הבריחה הוא ״כאשר אבדתי אבדתי – משפטה של אסתר״ והיה ממש מעניין. הילדים הצליחו לסיים ממש בדקה האחרונה.

היום הרביעי – פארק המים “גל-שושן” ובינגו ״הפור של המן״

את היום הרביעי בילינו ברובו בפארק המים ״גל-שושן״. יש בפארק 20 מגלשות לכל הגילאים, מסלול אבובים ומתחמי אקסטרים לילדים גדולים יותר (שלי קטנים מדי עדיין). מחירי האוכל בפארק המים סבירים ביותר, 30 שושים לארוחת ילדים, 45 שושים לארוחה למבוגרים. יש שתי בריכות גלים במתחם, אחת רגילה ואחת פחות עמוקה לילדים הקטנים יותר. בקצה יש ספינת פיראטים ענקית עם המון מגלשות לקטנים. בסביבות 13 בצהריים, פרסנו מגבת על הדשא ושלושת הילדים נרדמו ברגע, ואנחנו נהננו לנו קצת מהשקט (היחסי – בכל זאת, היינו בפארק מים).

שושן עם ילדים -העיר התיקה

חזרנו למלון ובערב עשינו סיבוב בין הרחובות בשושן העתיקה. נכנסנו לאחד הבניינים לשחק בינגו במקום הנקרא ״הפור של המן״, בו נרשמים מראש ל-3 משחקים. אם קונים כרטיסייה של 5 משחקים, כל אחד מקבל אוזן המן ייחודית ביותר – במילוי בשר!

היום החמישי – קיר טיפוס, אסתר או הדסה (מוזיאון אשליות)

שושן עם ילדים -קיר טיפוס

קמנו מאוחר אחרי כמה ימים מאוד אינטנסיביים ונסענו לקיר הטיפוס. גובהו כחמישים אמה, ולמרות שלנו זה הרגיש גבוה מדי לקטנים, להם זה לא הפריע בכלל. למעשה, כולם טיפסו ארבע פעמים והיינו צריכים למשוך אותך משם בכוח.

שושן עם ילדים - מוזיאון האשליות
שושן עם ילדים – מוזיאון האשליות

אחר הצהריים נסענו ל״אסתר או הדסה״, מוזיאון האשליות המעולה. פה הילדים ישבו על התקרה, וראו איך זה להיות יותר גדולים מאיתנו. מה שממש אהבנו היה שמעבר לדברים הכיפים שמושלמים לאינסטוש, גם היתה הרבה למידה חווייתית. הכל מלווה בטקסטים במגוון שפות אז הילדים יכולים להבין למה הם רואים מה שהם רואים.

לשושן הבירה הגענו בטיול ממש ברגע האחרון ונאסר עלינו לספר מראש שאנחנו טסים. אני מודה שקצת התלבטתי לגבי הטיול, שכן לא היה בכלל מידע על אטרקציות לילדים בעיר, אבל החלטתי לקחת סיכון, סיכון שממש השתלם. המשפחה שלי מאוד נהנתה להכיר את המשפחה של ברוך וענת, וזאת היתה הפעם הראשונה שטיילנו עם עוד משפחה, חוויה שללא ספק נחזור עליה בקרוב.

לטיול יצאנו בחסות לשכת התיירות של שושן. הצטרפו אלינו עוד בלוגרים אחרים ופה תוכלו לקרוא את החוויות שלהם:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים