פריז למשפחות עם ילדים ואוכל כשר בפריז – מסלול ואטרקציות מאת טליה זונדר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי טליה זונדר ומופיע כאן באישורה. פה תוכלו למצוא מלונות מומלצים בפריז למשפחות עם ילדים.
אמ:לק לכם: טיול בפריז – משפחה עם 5 ילדים. 8 ימים, מתוכם יומיים בדיסני והשאר בפריז.

טיסות לפריז

טסנו עם אל על – מאוד נח עם ילדים. ממליצים.

אוכל כשר בפריז

הבאנו יותר מ-16 קילו אוכל מהארץ. ירקות, פירות ובאגטים קנינו שם, ועוד קצת השלמות מהמכולת הכשרה של כהן ברחוב Cadet (יש גם היפר כשר כמובן). אכלנו ב-3 מקומות כשרים: פיצמן ופלאפל במארה, שכולל את הרובע היהודי – הפלאפל מומלץ, פיצמן קצת פחות. ומאפיה Le XXV מעולה. היא יקרה אבל הקינוחים שווים את המחיר הגבוה.

מלונות בפריז למשפחות

לינה בפריז ברובע 9 במלון אאידה אופרה Aida Opera. מלון מדהים. בשלבים אחרונים של שיפוץ כשהיינו ב-2019. החדרים יפייפיים ונקיים. לקחנו שני חדרים גדולים עם מיטה זוגית ועוד מיטת קומותיים. יש גם חדרים עם דלת מקשרת, אבל קטנים יותר. מלון מאוד נח לשומרי שבת.
בדיסני ישנו במלון שותף Adagio Val d’Europe. יש שאטלים (משותפים ל-3 מלונות) אבל הם עמוסים מאוד בבוקר ובסיום המופע בערב. קצת חבל שבשעות העומס אין תגבור של השאטלים. המלון עצמו נהדר למשפחות. שירותי מאוד, בריכה חמודה (בלי מציל), מטבחון מאובזר היטב ומקרר בגודל בינוני. רק הערה – בחדרים אין סורגים ויש חלונות גדולים מאוד. למי שיש ילדים שובבים צריך להשגיח. בחדר שלקחנו היתה אמבטיה, שירותים בנפרד, סלון ומטבח, חדר עם מיטת קומותיים וחדר עם מיטה זוגית. החדר זקוק לחידוש ושיפוץ אבל בסך הכל היה לנו טוב שם. במשחקים שבלובי ובבריכה הילדים שלי התחברו ושיחקו עם ילדים מאנגליה ומספרד.

תחבורה ציבורית בפריז

הערות לגבי נסיעה בתחבורה ציבורית – עשינו נביגו (כרטיס כמו רב קו) לנו ההורים ולגדולה שלנו שמעל גיל 10. את הנביגו קנינו כבר בשדה תעופה שארל דה גול. הטענו את הנביגו פעמיים ועדיין השתלם לנו כי נסענו את כל הנסיעות לשדה התעופה, דיסני ובתוך העיר בתחבורה ציבורית. לילדים קנינו כרטיסי נייר כי המחיר הוא חצי ממבוגר. בהתחלה קצת קשה להבין מה קורה אבל כשמתרגלים מאוד נח ויש תדירות גבוהה של המטרו.
בכניסה למטרו כמעט בכל תחנה יש כניסה נפרדת לעגלות. יש לא מעט מדרגות בתחנות ובכל זאת לדעתנו המטרו יותר נח כי התכיפות גבוהה מאוד ואפס פקקים. באוטובוסים בשעות אחר הצהריים היה פקוק.
גם רכבות RER מאוד נוחות לשימוש, אפילו עם מזוודות. בתחנה וואל דה יורופ יש מעלית לשני הכיוונים. צריך לשים לב שעולים על רכבת שעוצרת בתחנה שאליה אתם צריכים להגיע, כי לא כל רכבת מגיעה לכל התחנות. יש בתחנה ליד המסליות לוח שבו מסומנות התחנות שבהן עוצרת כל רכבת.

נ.ב.

הצרפתים מקסימים. כולם נעצו בנו עיניים, לא רגילים שם למשפחות גדולות. למרות שהלכנו עם כובעים והסתרנו ציציות וכיפות לכולם היה ברור שאנחנו מישראל. לא הרגשנו בכלל אנטישמיות. הצרפתים היו מאוד נחמדים ונכונים לענות לכל שאלה ולעזור.

מסלול ואטרקציות בפריז למשפחות מרובות ילדים

אז מה עשינו בפריז עם ילדים? הלכנו המון! לקחנו לכולם נעלי ספורט טובות ונוחות, הכנו אותם להליכה רבה כי ככה מגלים את העיר, ולקחנו 2 עגלות לקטנים (2 ו-4). שיחקנו עם הילדים משחק שכל מי שרואה פסל מיוחד על בניין שיראה לכולם, היו הרבה.

היום הראשון – מוזיאון דאורסיי, גני טווילרי, סיור רגלי בעיר, מגדל האייפל

פריז למשפחות ברוכות ילדים
מוזיאון דורסיי בפריז.
הלכנו למוזיאון דאורסיי (Musée d’Orsay) לראות את הפסלים בחוץ. משם המשכנו על גשר וחצינו את הגדה לגני טווילרי (Tuileries Garden). הגנים יפיפיים והאווירה נהדרת.
פריז למשפחות ברוכות ילדים
פירמידת הלובר
הלכנו לכיוון הלובר לראות את הפירמידה המפורסמת והלכנו לכל האורך דרך כיכר קונקורד, השאנז אליזה עד שער הניצחון. ישבנו ליד המזרקות בגנים, התלהבנו מהפינה ליצחק רבין בפארק על השאנז אליזה. רצינו לעלות לשער הניצחון אבל היה תור ארוך אז וויתרנו. פה תוכלו לרכוש מראש כרטיסים לעלות לשער הניצחון ולחסוך את התור.
פריז למשפחות ברוכות ילדים
מגדל האייפל.
המשכנו משם באוטובוס לתצפית טרוקדו לראות את האייפל מנצנץ ב-23.

היום השני – פומפידו, מארה, פנתאון, מוזיאון מארי קירי, גני לוקסמבורג

פריז למשפחות ברוכות ילדים
פומפידו
נסענו לפומפידו ואכלנו ארוחת בוקר ליד המזרקות. הילדים עלו לקומת ילדים בפנים ואחר כך עלינו לתצפית. היה נהדר לקלוט את העיר מלמעלה וזו היתה החלטה מוצלחת לעלות לשם.
הסתובבנו במארה, שם נמצא הרובע היהודי, ואז המשכנו לפנתאון המרשים (הסתפקנו בהצצה מבחוץ לא נכנסנו) ולמוזיאון מארי קירי – קטן מאוד, חינמי. לדעתי מתאים רק למי שמתעניין בסיפור שלהם.
פריז למשפחות מרובות ילדים
גני לוקסמבורג
נסענו לגני לוקסמבורג היפים, שם הילדים חיפשו באינטנסיביות את פסל החירות הפריזאי.

היום השלישי – שבת

יום מנוחה מההליכה האינטנסיבית.

היום הרביעי – שאן דה מארס, מוזיאון הצבא

פריז למשפחות ברוכות ילדים
Champs de Mars
אכלנו ארוחת בוקר במדשאות שאן דה מארס. ממליצה מאוד! אווירה נהדרת עם נוף לאייפל.
המשכנו למוזיאון הצבא (Musée de l’armée). בכמה מילים – לא לוותר!! היינו שם 3 שעות והיינו יכולים להישאר עוד יותר מזה. הכל מלהיב – השריונים, קבר נפוליאון, התערוכה על שארל דה גול. אפילו יש תערוכה של פיקאסו. עם ילדים יש יופי של מקום לרוץ בחצר עם התותחים. חלק גדול מאוד מהמוזיאון ממוזג ולכן מומלץ בימים חמים.

ימים 5-6 – דיסנילנד פריז

פריז למשפחות ברוכות ילדים
דיסנילנד. תמונה: טליה זונדר
ביומיים הבאים היינו בדיסנילנד, יום אחד לכל פארק. בערב שלפני, מיקי מאוס “הביא מתנות” לילדים וזה מאוד הכניס לאווירה את הקטנים שהתלהבו.
כמה טיפים:
  1. לפני הטיסה ישבנו עם הילדים וכל אחד בחר 3 מתקנים שהכי מעניינים אותו. תכננו את המסלול הכי נח להגיע לכולם והתחלנו את היום במתקנים הנבחרים. ככה כולם היו מרוצים.
  2. להגיע מוקדם!! ב-9 כבר היינו בתור לכניסה, פתחו את השערים ב-9.30 והלכנו למתקנים הכי פופולריים שהילדים בחרו וכמעט לא היו תורים. הכי ממליצה לרוץ לרכבת הרים של הכורים, לקחנו פאסט פס איך שנכנסנו והוא היה לשעה אחרי (עריכה: כבר אין יותר פסט פאס, פה תוכלו לקרוא על כל האפשרויות בפארק). אחר כך רצינו לעלות שוב והתורים היו מטורפים למתקן הזה, בכל שעה שבאנו. אחרי שעשינו מה שהכי רצו שוטטנו בכיף וכולם היו מרוצים למרות התורים.
  3. ממליצה לקחת עגלה! גם כדי להעמיס עליה את האוכל וגם לאפשר שנ”צ לקטנים.
  4. לקחנו המון נשנושים לתורים, עזר מאוד להעביר את הזמן.
  5. ארוחת צהריים ישבנו לאכול כשעה לפני התהלוכה. התיישבנו כבר במיקום טוב לראות את התהלוכה אז זה היה ממש טוב.
  6. את הקטנה שלי הלבשתי בתחפושת מיני מאוס וזה מאוד הוסיף לאווירה. בתהלוכה היה נראה שהשחקנים ניגשים לילדים שמחופשים.
  7. בפארק סטודיו יש פחות מתקנים לקטנים, יותר לגדולים שבחבורה.
  8. כולם מאוד התרשמו מהמופע של המכוניות.
  9. המופע של מיקי מאוס קסום הלכתי עם הקטנים כשהגדולים הלכו למתקנים המפחידים.
  10. עוד משהו – יש מתקנים שכתוב שהם לכל הגילאים אבל היו מפחידים לקטנים (2, 4). שודדי הקריביים למשל.
  11. יש תור ארוך מאוד להצטלם עם דמויות. תשתמשו באפליקציה, תחשבו היטב על מי אתם רוצים “לבזבז” את זמנכם היקר בהמתנה. אנחנו הצלמנו בפארק הרגיל עם מיקי מאוס ובסטודיוס עם וודי, לפי בקשת הילדים. ביקשנו מהצלם לצלם גם במצלמה שלנו. התמונות של הפארק עולות המון, לדעתי שלא בצדק.

לעוד טיפים ומידע על דיסנילנד פריז (יורודיסני)

היום השביעי – פארק אקלימטסיון, שער הניצחון

פריז למשפחות ברוכות ילדים
Jardin d’Acclimation. תמונות: טליה זונדר
למחרת בילינו בפארק אקלימטסיון ביער בולון. מאוד ממליצה! המון מתקנים. הילדים נהנו מאוד! קנינו מראש באתר צמידים לכניסה חופשית לכל אחד מהילדים מעל גיל 4 וחסכנו כמה אירו וגם זמן בקופות. יש מתקנים שצריך ליווי מבוגר אז קנינו כרטיסיה בשבילנו ובשביל המתקנים הבודדים שהתינוקת יכלה לעלות עליהם. לקטנים בני שנתיים יש פחות מה לעשות שם. המקום אידיאלי ליום חם – יש צל, מים ובריזה נעימה. מצרפת מפה של הפארק להתרשמות.
בסיום היום המשכנו עם רכבת הפארק מחוץ ליער בולון לכיוון המטרו. המשכנו לשער הניצחון כי הילדים מאוד רצו לעלות עליו. הפעם לא היה תור בכלל! קנינו כרטיסים רק למבוגרים (אגב, ככה גם במוזיאון הצבא – ילדים חינם). שמנו את העגלות בצד וקשרו אותן. עברנו בידוק ביטחוני ופתאום קוראים לנו לחכות בצד. קצת נבהלנו. ואז הסתבר שמעלים אותנו למעלה במעלית! שזה נחמד כי חסכו לנו לטפס יותר מ-280 מדרגות. התצפית באמת מדהימה מלמעלה וזו חוויה שכולנו נזכור!
גם בשדה תעופה שארל דה גול קידמו אותנו בתור בבידוק ביטחוני בגלל הילדים. בדיוטי פרי שם יש חנות דיסני למי שלא הספיק לקנות, אבל יקר שם.
פריז נהדרת! ודיסנילנד חלום! תהנו!

עוד אטרקציות למשפחות עם ילדים בפריז:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים