חופשת סקי בסופיה עם ילדים – מסלול מאת אביעד שרפשטיין

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על חופשת סקי בסופיה עם ילדים עלה במקור בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורו של אביעד שגם פרסם אצלנו פוסט מהמם על כריסמס בורוצלב עם ילדים.

סופת שלג

אולי ניסע לסופש שלג בצפון? ככה התחיל המסע התורן. התלהבנו. מי לא אוהב לשחק בשלג? רצינו להמר על סופ״ש ספציפי של תחילת פברואר כי חשבנו שעד אז בטוח יהיה שלג בחרמון אז התחלנו לבדוק וחשכו עינינו. חוץ מזה חשבנו, גם ככה להיות בחרמון זאת חוויה מפוקפקת, כי אם נעים אז מפוצץ ומטונף, ואם לא נעים אז האתר בכלל סגור, ורוב הזמן מדובר על קרח ולא על שלג. כבר התחלנו לעניין חברים שהתלהבו ונהיינו 4 משפחות.

או 17 בני אדם.

תלוי איך סופרים

Vitosha Golden Bridges

מה שסיבך את הרעיון למצוא מקום לינה ביחד עוד יותר. ״מה נעשה?״ שאלתי בדאגה. והתשובה כאילו התגלתה מאליה – נקפוץ לאירופה לשלג! אבל אם כבר טסים, אז נטוס בחמישי ונחזור בשבת? נאאאא, נוסיף את רביעי, ונחזור בראשון! אבל לאן? לא זוכר למה, אבל העיר סופיה התגלגלה למחשבות שלי – ומאותו רגע הייתי עסוק בלשווק אותה.

משחקים בשלג

לשחק בשלג? סופיה!
אתר סקי? סופיה!
טיולים בטבע? סופיה!
כנסיות? סופיה!
מוזיאון ילדים? סופיה!
להחליק על הקרח? סופיה!
שופינג? סופיה!

קטדרלת אלכסנדר נבסקי

אז מי אמר שאין מה לעשות בסופיה? התחלנו לחפש מלון מתאים והגענו למלון Eurostars, מלון 4 כוכבים, 4 סוויטות הוזמנו. איך נגיע לאתר סקי? חיפוש קליל וסגרנו מיניבוס + מדריך + המלצות. וככה אופטימיים המראנו מישראל ונחתנו ב…. סופיה!

אגם איסקאר

אבל מה זאת סופיה? סופיה נעה בין עיר סובייטית, לחולון של שנות השמונים, לעיר ארופאית, תלוי באיזו זווית תופסים אותה. מה שכן – הרבה כנסיות יש בה, וההר ויטושה נמצא רק 10 ק”מ מהעיר עצמה (ומי שבאמת רוצה יכול להעפיל לפסגה שלו ברגל גם בשלג). האוכל הבולגרי טעים, האנשים חיוביים, והצעירים אפילו מדברים אנגלית!

חופשת סקי בסופיה עם ילדים – בורובץ

אז מה עשינו? אחרי שנחתנו קצת הסתובבנו בעיר והלכנו לאכול במסעדה לא מומלצת ולמחרת יום טיול! עלינו לויטושה לשחק בשלג, ירדנו לאגם איסקאר לקפה ומנוחה, עלינו למסעדה מוצלחת בסאמוקוב ומשם לאתר סקי בבורוביץ.

משחקים בשלג

שם, אחרי שדהרנו במזחלות (עם ברקסים!), שכרנו טרקטורונים עם מדריך בולגרי מבוגר וחמור סבר ששמח לקחת אותנו לסיבוב עמוק ביער. לרגעים מסויימים חשבתי שהוא לוקח אותנו למארב ובזה יסתיים הטיול – אבל לא! איזה יום!

Icepark Sofia

את היומיים הבאים בילינו בעיר עצמה. כנסיות, מסגד, בית כנסת, מוזיאון הילדים, מוזיאון האשליות, קניונים, מים מינרלים ברחוב, וכמובן להחליק על הקרח שוב ושוב ושוב.

מוזיאון האשליות

וכיאה לשנות השמונים – המזומן הוא המלך, אפילו שברוב המקומות כבר מקבלים כרטיסי אשראי. איך מתנהלים בסופיה? האמת שמרכז סופיה ממש קטן וקל ללכת אותו ברגל אז אין לי מושג לגבי תחבורה ציבורית. כדי להזמין מוניות צריך להוריד את אפליקציית Yellow מראש והשתמשנו בה בעצם רק כדי להגיע למוזיאון הילדים וחזרה.

מקומות מומלצים בסופיה למשפחות עם ילדים

מוזיאון הילדים

האמת שהיה כל כך מוצלח שהחבורה רוצה שנחזור לשם גם בחורף הבא

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים