בעקבות אנימה & מנגה ביפן – חנויות, מסעדות ואטרקציות של מנגה ואנימה

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

כאשר מדברים על תיירות אנימה/מנגה ביפן, צריך להבחין בין השתיים. ישנה תיירות אנימה ועליה לרגל של אנימה, כאשר תיירות אנימה תכלול ביקור במוזיאונים, חנויות, תהלוכות וכ״ו. עליה לרגל תכלול ביקורים באתרים מוכרים שהשתתפו באנימה ספציפי. בפוסט זה, נתייחס אל שניהם, למרות שהרשימה אינה ממצא כעליה לרגל, מאחר ויש כל כך הרבה דמויות וכל כך הרבה מקומות לבקר בהם. בכל מחוז ביפן תוכלו למצוא מקום המתייחס לאנימה בצורה כלשהי. אז רשמנו מספר דמויות ומקומות וכמובן שאתם מוזמנים לחפש עצמאית מקומות נוספים הקשורים לאנימה האהוב עליכם: בגוגל חפשו את שם האנימה/מנגה בצירוף המילה “exhaustive”. לפני שנתחיל, לאלו מאיתנו שמגיעים למקומות האלו בעקבות הילדים, נגדיר את ההבדל בין אנימה ומנגה. אנימה היא תכניות אנימציה לטלויזיה או באינטרנט, ומנגה היא קומיקס, כלומר ההבדל הוא בצורה שצורכים את התוכן. לפני הנתחיל, אני רוצה להזמין אתכם לקהילה שלנו מטיילים ביפן עם ילדים ואל תשכחו שיש לנו מדריך ליפן למשפחות עם ילדים מלא בעשרות פוסטים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול שלכם.

תוכן עניינים

אנימה ומנגה בטוקיו

Ghilbi Museum

מוזיאון Ghilbi

לא קל למצוא כרטיסים למוזיאון. ניתן להזמין 3 חודשים מראש באתר באנגלית של Lawson או לבדוק באתר המוזיאון בעמוד באנגלית באילו אתרים ניתן לרכוש מחו”ל. המוזיאון נמצא ב-MITAKA הסמוכה לטוקיו במרחק של חצי שעה בתחבורה ציבורית מטוקיו. המוזיאון מתאים במיוחד למעריצים של אולפני Ghilbi (הנסיכה מונונקה, טוטורו, רוח הלאה (Spirited Away), ופוניו Ponyo (האנימה האהוב על הבת שלנו סופי 😊) ועוד.

בקומה הראשונה ישנה תערוכה אינטראקטיבית על הקסם של האנימה ועל טכניקות איור. ישנן תערוכות נוספות בקומה השניה בהן ילדים יכולים לקחת חלק ודלת סודית שהילדים יכולים לחפש (ולמצוא). בנוסף, ישנו תאטרון קטן המציג סרטי אנימה קצרים הזמינים במוזיאון בלבד. צוות המוזיאון דובר אנגלית. הפעילות יכולה להארך כשעתיים.

Suginami Animation Museum

Suginami Animation Museum

מוזיאון חינם אבל גם קטן. נמצא ב-Koogei , האוניברסיטה הפוליטכנית של טוקיו. למרות מיעוט באינטראקטיביות, המוזיאון מאפשר צפיה באנימה בעמדות הוידאו, צרובים על דיסקים (מאות אנימה באנגלית או עם תרגום לאנגלית) ולא מעט מנגה. בנוסף ישנה גם תערוכה קבועה של היסטורית האנימה (גם באנגלית). זמן ביקור בין 30 דקות לשעה.

Toei Animation Museum

Toei Animation Museum – מתוך האתר הרשמי

נמצא ב-Narima City צפונית ל-Suginami. העיירה Toei היא מקום הולדתו של DragonBall, One Piece, Sailor Moon, Astro Boy וכנראה דמויות אנימה נוספות. הוא לא שונה ממוזיאוני אנימציה אחרים: אפשר לראות את חומרי האנימציה המקוריים וישנו פנל עם אייקונים שונים שמראים את הסרטים. לחיצה על כל אייקון מעלה את המידע על הסדרות ולפעמים סרטונים. אפשר גם להצטלם עם פסלים בגודל אמיתי של דמויות אהובות.

Sanrio Puroland

טוקיו עם ילדים - עולם סנריו הלו קיטי Sanrio Puroland Hello Kitty
עולם סנריו הלו קיטי Sanrio Puroland Hello Kitty

פארק שעשועים בנושא הדמויות של סנריו, במיוחד הלו קיטי. יש כמה מתקנים ומעבר לכך הצגות וכל מיני מקומות חמודים להצטלם. אפשר להגיע אחר הצהריים ולהכנס בהנחה. עבורנו, הרגיש קצר מדי, ועדיף להכנס בבוקר ושיהיה לכם זמן. שימו לב שלהצגה המרכזית צריך לתפוס מקום מראש, אצלנו, אני ישבתי באולם הראשי ושמרתי לנו מקום בזמן שבעלי היה הלך עם הילדים לעמדות צילום ממש מתוקות. יש חנות מתנות עם מספר סיפורים שניתן לרכוש של הדמות האהובה ועוד מוצרים למיניהם.

Hello Kitty Japan DiverCity Tokyo Plaza

מנגה אנימה ביפן עם ילדים ילדה עם תחפושת של הלו קיטי
תחפושת הלו קיטי מיפן

בקניון יש את אחת מחנויות Sanrio הגדולות ביפן. אפשר למצוא מוצרים יחודיים לילדים ולמבוגרים. בנוסף, בבית הקפה Hello Kitty no Kongariyaki ניתן לרכוש מטעמים בנושא כגון עוגות, גלידה ומוצ’י. חנויות נוספות נמצאות ב-Ginza, Shinjuku, Ikebukuro וב-Tokyo Sky Tree. אנחנו רכשנו בחנות תחפושות לבת שלנו, דברים באמת מהממים. שווה לעשות שם סיבוב. זה ממש צמוד למוזיאון הקקי, למי שמגיע.

Pokemon Center

מנגה אנימה ביפן עם ילדים - ילדה בפוקימון סנטר
Pokemon Center – צילום: שני אוריאן זיקית

רשת הנמצאת בכל רחבי יפן. בקצרה, זוהי חנות מתנות פוקימון עצומה. אבל! בכמה ישנם משחקי וידאו אינטראקטיביים, קפה וכלים מעוצבים בסגנון פוקימון וחנות פיקאצ’ו (כמו ב-Tokyo DX) וכן דמויות פוקימון ענקיות שניתן להצטלם איתן.

כתובות בטוקיו:

  • Pokemon Center Mega Tokyo: Toshima City, Higashiikebukuro, 3 Chome−1−2
  • Pokemon Center Tokyo Sky Tree
  • Pokemon Center Tokyo DX in Nihonbashi
  • Pokemon Center Tokyo Station

מחוץ לטוקיו: ביוקוהאמה, אוסקה, קיוטו, נגויה, הירושימה ובנריטה

פוקיומון קפה Pokemon Cafe

Pokemon Cafe – צילום: שני אוריאן זיקית

בית הקפה בנושא פוקימון נמצא בפוקימון סנטר – חובה להזמין מקום מראש – הרבה זמן מראש. אנחנו לא הצלחנו אפילו חודש לפני להזמין מקום. המקום לא זול בכלל, ומנות הילדים רשומות לעד גיל 12 אבל בפועל הן לגילאים צעירים יותר. או בקיצור, להגיע לא רעבים במיוחד אבל הילדים עפים על המקום. פה תוכלו להזמין מקום מראש. יש גם סניף נוסף באוסקה.

בתי קפה אחרים של אנימה בטוקיו

Shiro-Hige’s Cream Puff Factory

מעבר לבית הקפה של פוקימון, יש עוד המון בתי קפה ומסעדות על טהרת סדרות אנימה למיניהן, ובכללי מומלץ להזמין מקום מראש לכולם. בטוקיו תוכלו למצוא, לדוגמא, את בית הקפה של טוטורו Shiro-Hige’s Cream Puff Factory, בית הקפה של קירבי (שיש גם בהקאטה, ליד פוקואוקה), Kamen Rider The Diner, בית קפה דורימון במוזיאון Fujiko F. Fujio, מסעדת ARTNIA Square Enix של Final Fantasy ו-Kingdom Hearts, בית הקפה של גיבלי במוזיאון ו-Pompompurin Cafe. לצערנו, בית הקפה של המומינים נסגר, כמו גם של Cinnamonroll.

חנויות JUMP

חנויות JUMP

Jump הוא מוציא לאור הכי גדול ביפן למנגה. בחנויות האלו ניתן למצוא את רוב מוצרי האנימה/מנגה האהובים כגון ספלים, חולצות, דמויות ועוד. יש הרבה סניפים בעיר וגם באוסקה, פוקואוקה, וסנדיי.

רחוב Otome ב-Ikebukuro

K-Books

מוצרי אנימה ומנגה המכוונים יותר לקהל הנשי. אפשר גם לראות אנשים בקוספליי (תלבושות דמויות) הולכים ברחובות ובפארק. למרצ’נדייז לכו ל-Animate Ikebukuro. תשע קומות של אוכל, ספרים וצעצועים. ניתן למצוא שם בתי קפה בסגנון אנימה ומנגה (יש להזמין מקום מראש).

ב-Surugaya ישנן הרבה חנויות יד שניה של מנגה
ב-K-Books ב-Ikebukuro ניתן למצוא ציוד קוספליי, doujinshi ועוד.

שכונת Akihabara

Akihabara

בשכונה יש פשוט כל דבר חנוני. החל מחלקי מחשבים, אלקטרוניקה, משחקי אנימה ו-Maid cafe.

גיימרים

חנויות שמתמחות במשחקי וידאו, סרטים, דיסקים, ומוצרי אנימה שונים. למשל, יש את Cafe Mailish (Nyan Nyan Café מ-Steins;Gate) אמיתי לחלוטין! ציון דרך נוסף של Steins gate: Radio Kaikan, Akiba Shrine ו-Kanda Fureai Bridge – כולם נמצאים באקיהאברה.

Animate

חנות ספרים ענקית עבור מעריצי המנגה. מידי פעם שחקני קול ויוצרי אנימה מגיעים לפגוש מעריצים. ישנו גם קפה מעוצב בסגנון.

Nakano Broadway

5 דקות משינג’וקו. אם לא הספקתם לנסוע ל-Akihabara או שהלכתם לאיבוד מכל האפשרויות, Nakano Broadway היא אלטרנטיבה טובה. היא קטנה יותר אבל עם הרבה אפשרויות, אתם עשויים למצוא את סחורת האנימה האהובה עליכם מהר יותר. Nakano Broadway הוא מתחם קניות בטוקיו המפורסם בשל חנויותיו הרבות המוכרות פריטי אנימה ומוצרי אלילים, כולל יותר מתריסר חנויות קטנות של Mandarake, המתמחות במנגה ובפריטי אספנות הקשורים לאנימה. מתחם הקניות נמצא במרחק הליכה קצר מתחנת Nakano, שנמצאת במרחק של חמש דקות נסיעה ברכבת משינג’וקו.
ישנן ארבע קומות של קניות ב-Nakano Broadway. הקומה השנייה והשלישית הן המקום בו ממוקמות חנויות האנימה הרבות.

Azabu Juban למעריצי Sailor Moon

Azabu Hikawa

זוהי השכונה בה מתרחשת סיפורו של Sailor Moon. ניתן למצוא את מקדש Azabu Hikawa בו ריי וסבא שלה חיים ועובדים.

שכונת Shinjuku

המדרגות האדומות של Your Name (Kimi no Na wa)

המדרגות האדומות של Your Name (Kimi no Na wa)

ממוקמים ליד מקדש Yotsuya Suga בשינג׳וקו ליד תחנת Yotsuya. מתאים במיוחד אם רוצים לשחזר את סוף הסרט 😊

שכונת Shibuya

Tokyo Anime Center

Tokyo Anime Center

המרכז נוצר כדי לקדם את תרבות האנימה היפנית ולספק חוויה חדשה באמצעות תוכן אמיתי וווירטואלי. בעבר הוא היה ממוקם באקיהאברה, ועכשיו הוא הועבר לקומה השנייה ב-Shibuya MODI. ישנו חלל תצוגה המקיים תערוכות לזמן מוגבל במהלך השנה וכן חנות העוסקת בסחורת/מרצ’נדייז אנימה לרבות מוצרים הקשורים לתערוכות ומוצרים מקוריים. כמו כן, מתקיימים באתר אירועים מיוחדים שונים הכוללים תוכניות אירוח, סדנאות והרצאות של מפיקים, יוצרים ושחקנים קוליים.

שכונת Asakusa

טוקיו עם ילדים - מקדש סנסוג׳י Senso-ji Temple
מקדש סנסוג׳י Senso-ji Temple באסקסה

אזור זה הוא אחד ממוקדי התיירות הפופולריים ביותר בטוקיו, וגם אחד מהתפאורות של . מעריצים יוכלו להשוות את Asakusa מתקופת Taisho למקבילתה המודרנית – ויגלו שחלק מהדברים לא השתנו!

Odaiba

DiverCity Tokyo Plaza

פסל Gundam באודייבה

מתחם הקניות, האוכל והבידור נפתח ב-2012 ב Odaiba וכולל אטרקציות הקשורות לסדרת האנימה של Gundam, כולל פסל גאנדאם גדול בגודל ״אמיתי״  בחזית הבניין ו-Gundam Base Tokyo, חנות המוקדשת לדגמי פלסטיק.

מוזיאון Fujiko F Fujio

מוזיאון Doraemon

או בשם שנהוג לקרוא לו: מוזיאון Doraemon (Fujiko הוא היוצר של Doraemon). אין שם הרבה אבל יש כמה סרטונים קצרים ויצירות אמנות מקוריות של פוג’יקו. יש גם בית קפה עם מנות מוטיב של דורימון.

אזור אגמי פוג׳י

פארק השעשועים Fuji-Q Highland

Fuji-Q Highland, צילום: סיגל ברלב

פארק שעשועים שמתאים דווקא לילדים גדולים יותר ונמצא ליד אגמי פוג׳י. אפשר לרכוש כרטיס יומי לפארק או למתקנים מסוימים, כך שלא חובה לבלות שם את כל היום. יש בפארק אזור שלם של מנגה ואנימה, כגון נרוטו-בורוטו בשם Naruto × BORUTO FUJI Hidden Leaf Village. יש גם את Samll Lane of GeGeGe no Kitaro – Monsters’ story וכל מיני עמדות צילום חמודות מאוד של כל מיני דמויות. בנוסף, יש בפארק פופ אפים של אנימה ומנגה כך ששווה לבדוק גם באתר לראות מה מציג בזמן שאתם מגיעים. 

Yokohama

תהלוכת Pikachu

תהלוכת פיקאצ׳ו

נערכת בסביבות ה-15 באוגוסט ברחובות יוקוהמה, עם 2,000 פיקאצ’ו רוקדים ברחובות! אם הילדים שלכם חובבי פוקימון, ואתם מגיעים באוגוסט, רצוי מאוד שתבדקו תאריכים ותנסו לארגן את הטיול סביב החוייה המהממת הזאת.

Ashikaga Flower Park (Tochigi)

מנגה אנימה ביפן עם ילדים - Ashikaga Flower Park. - הפרחים
Ashikaga Flower Park

לחובבי Demon Slayer, אבל גם לאנשים שאוהבים נופים יפים, הפארק הזה מציג את אחד מפרחי הוויסטריה הפופולריים והיפים ביותר, הפורחים מאמצע עד סוף אפריל (מושלם לחופשת פסח). ממוקם צפונית לטוקיו, עדיף לקחת סיור באוטובוס מכיוון שהוא לא קרוב לאף מקום תיירותי אחר או עיר מרכזית.

Niigata

Niigata Manga Animation Museum

Niigata Manga Animation Museum

המוזירון כולל הדרכות וסימולציות שהן כיפיות בפני עצמן אך אמורות להיות מעניינים במיוחד עבור אלו שרוצים לפצוח בקריירה באנימציה או קומיקס. אפשר לבחון איורים וסרטונים שונים על תהליך יצירת מנגה ואנימה, ויש דוכן שבו ניתן לנסות משחקי קול, מיני תיאטרון להקרנת אנימה הקשורה ל-Niigata או לתערוכה העלילתית, וכמובן שיש גם חנות מזכרות. בנוסף, ישנם גם משחקים מהנים הכוללים דמויות שונות של מנגה ואנימה. כל האטרקציות ביפנית אבל יש שילוט באנגלית, צרפתית, סינית, קוריאנית ורוסית. התעריפים עבור תערוכות מיוחדות משתנים עבור כל תערוכה.

סביב Nagoya

Studio Ghibli Theme Park

פארק Ghibli – מתוך האתר הרשמי

הסטודיו שיצר את Spirited Away ו-Princess Mononoke הקים פארק שעשועים קרוב לנאגויה שנפתח בסוף 2022 אבל ממשיך להבנות וחלקים חדשים יפתחו כל כמה חודשים. הפארק כולל הכל מגני שעשועים ועד חנויות ובתי קפה. בתיאטרון מקומי בשם סינמה אוריון יציגו סרטים קצרים של סטודיו Ghibli. עד עכשיו, הסרטים האלו הוצגו רק במוזיאון ג’יבלי בטוקיו, אבל כעת כל עשרת הסרטים יוקרנו בפארק Ghibli. במחצית האחרונה של 2023, הפארק יפתח את כפר המונונוקי לפני שעמק המכשפות יפתח לראשונה לקהל הרחב ב-2024. הפארק כולל מתקנים מעניינים המבוססים על יצירות האנימה של ג’יבלי, ביניהם מגוון של אטרקציות כגון גלשן מבוסס על אל כוזוקה – אל החיה מהסרט “המונונוקה של מיאזאקי”, וגם פסל מרום ומפחיד של אל תאטארי-גאמי – אל אלה האפלים מהסרט. המקום כולל תחום חניה גדול ונגיש בתחבורה ציבורית, והפארק מכיל גם חנויות עם מוצרים בלעדיים ותצוגות אינטראקטיביות שמחכות למבקרים המעריצים של הסרטים המפורסמים של הסטודיו.

רכישת כרטיסים לפארק האטרקציות של סטודיו ג’יבלי בנגויה היא במראש, באמצעות האתר הרשמי של הפארק או דרך מספר הטלפון הרשמי. הכרטיסים אוזלים במהירות כך שחשוב להיות עם האצבע על הדופק. מחירי הכרטיסים והמבצעים עשויים להשתנות מהעונה לעונה ומגיל המבקרים וחשוב להביא תעודת זהות או מסמך מזהה תקף. באתר הרשמי כתוב מתי הכרטיסים הבאים צפוים להפתח למכירה ולאילו תאריכים כך שניתן לתכנן מראש את הביקור.

מוזיאוני אוויר פתוח

2 כפרים הפועלים כמוזיאונים באוויר הפתוח (open air museums), ממוקמים ליד נגויה ויכולים לגרום לכם להרגיש כאילו אתם בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 ביפן. נהדר אם אתם אוהבים אנימה מהתקופות האלה (כמו Demon Slayer).

Meiji Mura (Aichi)

Meiji Mura

הבנייה המחודשת של הכפר מתקופת מייג’י תגרום לכם להרגיש כאילו לקחתם מכונת זמן. מייג’י מורה, או הכפר מייג’י, הוא הדגמה מדהימה של ארכיטקטורה מתקופת מייג’י מיפן וממדינות אחרות. ברחבי הפארק העצום ניתן לראות כיצד התרבות המערבית העניקה השראה לאדריכלים ביפן כאשר היא עברה מהעבר הסמוראי שלה לעתיד המודרני. רוב המבנים שנבנו בתקופת מייג’י נהרסו לצורך שיפוץ העיר או נהרסו במהלך המלחמה. המשמעות היא שלא סביר למצוא בשום מקום אחר נכסים תרבותיים משומרים כאלה שהועברו מיפן ומחוצה לה, כמו מרכזית הטלפון של סאפורו, מלון אימפריאל של טוקיו (שתוכנן על ידי האדריכל המפורסם פרנק לויד רייט), וקתדרלת פרנסיס אקסבייר בקיוטו. חלק מהמבנים ההיסטוריים הוסבו לבתי קפה וחנויות ממתקים, רבים מוכרים גרסאות טעימות של מנות מסורתיות מתקופת מייג’י כמו קארי ואורז וקרוקטים.

מומלץ להקדיש לפחות חצי יום כדי ליהנות באמת מהמוזיאון כולו, אז קחו את רכבת הקיטור או החשמלית (שניהם בתשלום נוסף) כדי להפיק את המירב מהביקור. מתחנת Nagoya, עלו על קו Meitetsu Inuyama לתחנת Inuyama וקחו אוטובוס של Gifu לכיוון Meiji Mura. זמן הנסיעה הוא כשעה.

Taisho Mura

Taisho Mura

ממוקם במרחק של כ-5 דקות הליכה מתחנת הרכבת Akechi. מקום בו ניתן לחוות את האווירה של תקופת Taisho (1912-1926), בו עובדים מתנדבים מקומיים הפועלים להחיות את העיירה Akechi. השחקנית Takeshita Keiko הוכתרה כראשת העיר השלישית של הכפר. ה-Taishomura Yakuba במרכז העיירה נבנה כמשרד הממשל של העיר בשנת 1906, אך כיום משמש כמוזיאון וכאזור מנוחה ויש להם קורסי התנסות מסוגים שונים, כשבקורס Narikiri Hai Kara-san ניתן לשכור קימונו עם דפוסי חצים, hakama ומגפיים, וגם לטייל בעיירה עתירת ההיסטוריה עם הלבוש.

אוסקה וקיוטו

Manga Museum Kyoto

Manga Museum Kyoto

מוצגים כאן 50 אלף מנגות, על כל הקירות, בעיקר ביפנית. ישנה תערוכה של ההיסטוריה של המנגה ומספר סדנאות, למרות שהן ברובן ביפנית. ניתן גם לראות אמני מנגה עובדים ויוצרים מולך וכן ניתן לעשות דיוקן שלך כדמות מנגה! שימו לה שהסדנאות לא קיימות קבוע וצריך לבדוק מראש מתי יש אותן. פה תוכלו להזמין כרטיסים מראש.

Turtle Stepping Stones Of Kamo River, Kyoto

מקום מקסים שנמצא במספר תוכניות אנימה. זו הליכה כיפית/קלילה לאורך הנהר ומקום נחמד לצילום תמונות נוף יפות.

Universal Studio Osaka

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל
סינגפור עם ילדים – אולפני יוניברסל

יש להם מספר מופעים ומתקנים לא קבועים בנושא אנימה בפארק. בקיץ 2022 היתה פעילות של Attack on Titans (סוף אוגוסט) וכרגע יש להם מופע ומסעדה של One Piece. בנוסף, יש להם אזור סופר מריו בעולם של נינטנדו!  בקרוב: Jujutsu Kaisen עד יולי 2023.

Nijigen No Mori הידוע גם בשם Awaji Island Anime Park

Nijigen no mori

פארק שעשועים חיצוני של Naruto, גודזילה ו- Crayon Shin-Chan. אפשר להתאמן בכפר נינג’ה Naruto-Boruto, לאסוף את כלבי הים החסרים על ידי פתירת חידונים ואתגרים ולבסוף לנוח במסעדה ולאכול את ראמן Ichiraku האהוב על נארוטו. אפשר גם לרכוב על הזיפליין דרך הפה של גודזילה! אפשר גם לצאת לציד אוצרות ולגלות דמויות Crayon Shin-Chan המסתתרות ביער. בנוסף, יש גם את טיילת הלילה של Hinotori וניתן לעשות שם גלמפינג.

הרכבת של הלו קיטי (!)

הרכבת של הלו קיטי – מתוך האתר הרשמי

רכבת רגילה לגמרי שכלולה ב-JR Pass אבל צריך להזמין לה כרטיסים מראש. הרכבת עוצרת בכמה מקומות בין אוסקה לפוקואוקה, כלל קובה, אוקיאמה, פוקויאמה, והירושימה, בין השאר. אנחנו הזמנו לה כרטיסים ממש ביום שהגענו ליפן, רצה הגורל והיה טייפון בדיוק במקום אליו היינו אמורים להגיע והחלק ההוא של הטיול בוטל ונאצלנו להשאר באוסקה לעוד יומיים (שהיה אחלה, אבל פספסנו את הרכבת שתכננו המון זמן ואת האי שהתכוונו לבקר). הרכבת מקושטת לגמרי ופשוט כיפית. אפשר לגמרי להזמין מקומות הלוך חזור רק בשביל החוויה. כפי שציינתי, זה חלק מפאס הרכבות  JR Pass.

Matsuyama

Dogo Onsen

באונסן

האונסן מפורסם מאוד בפני עצמו, אבל עבור מעריצי Spirited Away, זהו בית המרחץ של Yubaba, או לפחות הדגם לבית המרחץ של Yubaba. ביקרנו במקום בשנת 2011. לאלו מכם שלא אכפת לטבול בעירום מול אנשים אחרים (שזה מה שעושים באונסן), זו יכולה להיות חוויה נחמדה.

Hita בקיושו

פסל Attack on Titan

ביתו של האמן שיצר את Attack on Titan. יש מוזיאון קטן על מנגה והאמן (בחינם). יש גם פסל של לוי (אחד הגיבורים) מול תחנת הרכבת ופסל של 3 הגיבורים Eren, Armin ו-Mikasa מול סכר Oyama המופיעים באנימה ובמנגה. יש משחק מציאות רבודה שאפשר להוריד במקום כדי לראות טיטאנים וגיבורים בגודל אמיתי בטלפון במקומות מסוימים כמו סכר Oyama, תחנת הרכבת Hita ועוד. היה בעבר אוטובוס תיירים מ-Fukuoka לכל המקומות הללו אבל הוא הפסיק בקורונה וצריך לבדוק אם הוא שוב פעיל. הנה האתר הרשמי של Hita Attack on Titan בו הם מעדכנים על אירועים ואטרקציות ויש בו גם קישור לאפליקציית המציאות הרבודה (באנגלית).

הוקיידו

אגם Toya

אגם Toya

למעריצי Gintama, אגם טויה הוא המקום ממנו הגיעה חרב העץ המפורסמת. הוקאידו הוא האי הצפוני ביותר ביפן, ולכן הוא מושלג מאוד בחורף וקריר בקיץ. היינו שם ויש אגם יפהפה לבקר בו וליהנות ממנו מכיוון שהטבע בהוקאידו מדהים. Toyako Echigoya היא חנות bokuto ומזכרות מסורתית – וללא ספק המקום בו Gintoki קנה את חרב העץ שלו כתלמיד בית ספר. עם היסטוריה של 30 שנה, חנות זו יוצרת בוקוטו משובח בעבודת יד. החלק החיצוני מרשים עם מראה ישן של עידן ה-Edo שמתאים בצורה מושלמת לתפאורה של Gintama, מה שהופך את המקום למקום צילום מושלם. גם הפנים מקסים עם מגוון חרבות מוצגות, דמויות עץ מסורתיות והרבה מזכרות . מעריצי Gintama יתרגשו לראות לא רק את מגוון הסחורה/מרצ’נדייז הזמינה של Gintama, אלא גם ימצאו העתק מדוייק של הבוקוטו אשר הונף על ידי Gintoki Sakata עצמו, והעתק של הקטנוע הכסוף ממותג “銀” (Gin) עליו Gintoki רוכב והקסדה שחבש! אם יתמזל מזלכם אולי תוכלו לרכוב על האופניים ולהצטלם ולהפוך לגיבור Yorozuya. 🙂

Hello Kitty Happy Flight בשדה התעופה בספורו

הלו קיטי בשדה התעופה בספורו

עולם קטן אבל חמוד מאוד מאוד של הלו קיטי בשדה התעופה עם פינות צילום סופר מתוקות ומקום שאפשר אפילו להתחפש קצת. בכללי הילדים עפו על המקום ברמות אחרות. היינו שם שעה ובטח היינו נשארים עוד לו היינו נותנים להם. כל אחד מקבל בכניסה ארנק עם מטבעות שאפשר לשחק איתן בפנים במכונות ולזכות במדבקות, סוכריות ועוד מטבעות, ויש גם משחקים בפנים בהם ניתן לזכות בעוד מטבעות. יש גם מקום שאפשר להתחפש בו ובסוף ממירים כל 10 מטבעות בכרטיס לסיבוב בגלגל המזל בו כל אחד זוכה במשהו (ממתקים ממה שראינו, למרות שיש מצב שיש עוד כמה פרסים אחרים). הילדים ממש ממש נהנו וזה העביר לנו את הזמן בטירוף. יש גם חנות ענקית של שוקולד וגם חדר של יצירה וג׳ימבורי חמוד.

עולמו של Doraemon בשדה התעופה בספורו

דורמון בשדה התעופה בספורו

אותו העיקרון כמו של הלו קיטי אבל של דורימון. אנחנו לא נכנסנו כי כבר נגמר לנו הזמן בהלו קיטי אבל זה עוד מקום חמוד לילדים לבלות בו.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים