איך לתכנן טיול עם ילדים בקורונה? 8 טיפים מעשיים

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

כפי שאתם יודעים, לפני הקורונה היינו טסים עם הילדים כמה פעמים בשנה והיינו מזמינים כרטיסים הרבה זמן מראש. כמה מראש? כשהגענו את הטיסות שלנו ליפן רכשנו 11.5 חודשים לפני הטיסה. ככה מראש. אבל המציאות מכתיבה לנו תכנון שונה והרבה מאיתנו, כולל אותי, הפסדנו לא מעט כסף בשנתיים האחרונות. פה תוכלו לקרוא מידע על טיסות בחו״ל עם ילדים בקורונה, כולל הנחיות ומדינות פתוחות. הנה כמה טיפים שלי לתכנון טיולים בחו״ל שיגן עליכם ועל הכסף שלכם בצורה הכי טובה.

הזמינו כרטיסי טיסה גמישים

נכון לתחילת דצמבר 2021, אין ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה באף חברה. כפי שציינתי, בימים כתיקונם אנחנו בעד לתכנן מראש ולחסוך המון כסף. כך יצא ששילמנו $714 לכל כרטיס טיסה ליפן בשיא הקיץ. ההבדל בין רכישה מיידית ורכישה מראש גדולה, אך מצד שני יש המון סכנות: מדינה יכולה להפוך לאדומה, התחלואה יכולה להיות גבוהה במדינת היעד, תנאי החזרה ארצה יכולים להשתנות, כמו שראינו לאחרונה עם בידוד חובה גם לבלי תו ירוק. לכן אם אתם רוצים בכל זאת לרכוש כרטיסים מראש, אני ממליצה לרכוש את הכרטיסים הגמישים שיתנו לכם לשנות תאריך או יעד ללא תוספת תשלום. שימו לב שבחלק מהכרטיסים, אולי תצטרכו להוסיף כסף על שינוי מחיר הכרטיס, אבל לפחות לא תאבדו את כל הכסף שלכם במידה ולא תוכלו לטוס מסיבה שאינה רפואית (מידע בהמשך).

עוד אפשרות: להזמין ברגע האחרון

במקום להזמין כרטיסים גמישים, רכשו כרטיסים ברגע האחרון (עד שבועיים מראש). חשוב לציין שכבר קרה יותר מפעם אחת שהדברים השתנו ממש ברגע האחרון, ברמה של ימים, ומדינות הפכו מצהובות לאדומות, כך ששום דבר לא 100%. אנחנו אישית פועלים בצורה זו – התכוונו לטוס בחנוכה לחוות קצת כריסמס בחו״ל והחלטנו בסוף לא לטוס, מה שיצא לנו מצוין מכיוון שבשבועיים האלו שינוי את ההנחיות וכולם היו צריכים בידוד בחזור, כולל מחוסנים.

הזמינו רק מלונות עם אפשרות ביטול חינם

אנחנו אישית אוהבים את בוקינג ממספר סיבות, כשהעיקרית היא הביקורות האמיתיות (רק מי שלן במלונות יוכל לדרג) וגם העובדה שברוב המקרים יש אפשרות ביטול חינם. גם בימים שיש ביטוח ביטול מכל סיבה, לרוב לא משתלם להשתמש בו כדי לכסות ביטול מלון. במקרים שבדקנו, תמיד היה זול יותר להזמין מלון עם ביטול חינם. מעבר לחדרי מלון, יש בבוקינג גם דירות, שהן אלטרנטיבה מצוינת למשפחות. בכללי אנחנו אוהבים מאוד את איירבנב, אבל תנאי הביטול שלהם לרוב קשוחים יותר והאמת היא שבזמן האחרון המחירים לא באמת יותר טובים מבוקינג בגלל כל התוספות השונות.

היו גמישים בתאריכים

כמוכם, גם אנחנו רגילים לטוס רק בחופשות משרד החינוך. לצערנו, המציאות מכתיבה לנו חופשה אחרת. אם נחכה רק לצאת בחופשות, יכול להיות שנפספס את ההזדמנויות שלנו לטוס כשהעולם נמצא במצב יחסית טוב. ההוכחה הכי טובה לכך היא חנוכה 2021 – כולנו תכננו לטוס, וחלק מהמדינות נכנסו לבידוד ואחרות סגרו את שעריהן לתיירות. אנחנו לרוב נגד להפסיד בית ספר אם לא חייבים (מודים שפחות היה לנו אכפת כשהיו בגן), אבל אם אתם צריכים את החופשה (הלגיטמית מאוד!), חפשו חופשות ברגע האחרון כשהמצב במדינת היעד טוב.

צאו לטיול קרוואנים

אם חיכיתם להזדמנות לעשות טיול קרוואנים עם ילדים, זה הזמן! הבונוס של הקרוואן הוא שאתם נחפשים לפחות אנשים בדרך ומקטינים את הסיכוי להדבקות (ובידוד בארץ זרה). בונוס נוסף הוא שהכל נמצא איתכם בכל רגע נתון ולא צריך לארוז כל פעם שעוברים ממקום למקום. יש לנו לא מעט מסלולים בקבוצה, כולל טיולים שנעשו בקורונה. אנחנו באופן אישי לקחנו קרוואן ביפן לשבוע וזאת היתה אחת החוויות הכי כיפיות שלנו.

תכננו מראש, אך היו מוכנים לשינויים

חשוב מאוד לבדוק שהיעד מתאים למשפחה שלכם: מזג האוויר, האטרקציות, סוג הטיול (בטן גב, טבע, עירוני) וכמובן התקציב. יחד עם זאת, עם השינויים שקורים באופן קבוע בשנתיים האחרונות, חשוב להבין שהדברים יכולים להשתנות תוך דקות. כך, למשל, משפחה אחד מצאה את עצמה בפריז במקום הולנד ואחרת הגיעה לסרביה, שמעולם לא חשבה עליה קודם. העולם יחכה לנו ורוב התוכניות שנעשה עכשיו יהיו רלוונטיות גם מאוחר יותר. כמו רוב הדברים בעולם, אם אנחנו מוכנים לשינוי תוכניות, השינוי יהיה קל יותר. הגמישות המחשבתית תעזור לכם לטייל בכיף גם במקום שלא התכוונתם להגיע אליו במקור.

רכשו כרטיסים לאטרקציות מראש

יש שלוש סיבות עיקריות לרכוש כרטיסים מראש: 1) הרבה מקומות לא מוכרים כרטיסים במקום בגלל הקורונה 2) זה מצמצם מגע עם אחרים 3) מכיוון שיש מקומות שמגבילים כניסה, כך תוכלו לדעת שבוודאות תוכלו להכנס לאטרקציות שמעניינות אתכם. אני אישית אוהבת לרכוש כרטיסים באתר Get Your Guide מכיוון שיש להם גם כרטיסים משולבים לכל מיני מקומות והמחירים תמיד שווים לאתר הרשמי או זולים יותר. בהרבה מקרים, יש להם דילים טובים יותר מאשר האתר הרשמי של האטרקציה. עוד אתר מצוין הוא Klook. למעשה, זאת דרך מצוינת גם למצוא דברים מעניינים לעשות וסיורים מגניבים.

רכשו ביטוח נסיעות עם הרחבת קורונה – כמה שיותר מוקדם

הרחבת הקורונה חשובה במיוחד כי היא בעצם נותנת לכם כיסויים חשובים, ביניהם:

  • פיצוי אם מישהו בפוליסה נדבק בקורונה לפני הטיסה לחו״ל
  • פיצוי אם אחד הילדים צריך להכנס לבידוד לפני הטיסה לחו״ל
  • כיסוי מלון בחו״ל במקרה של בידוד אם מישהו מכם חיובי בחו״ל
  • חילוץ בחזרה לארץ במקרה שהמדינה בהם אתם כבר שוהים נכנסת לבידוד (כשאתם כבר שם)

כל זה מצטרף לדברים הברורים כמו כיסוי למחלות ופציעות בחו״ל, קיצור טיול בגלל פציעה או מחלה, וביטול טיול בגלל מחלה קשה או מוות במשפחה. פה יש לנו עוד המון מידע על ביטוח נסיעות בקורונה, כולל 12% הנחה.

לסיכום

אם הייתי צריכה לאמ;לק את העצות שלי במילה אחת, המילה הזאת היתה גמישות. רובנו רגילים להזמין מראש ולתכנן ברגע האחרון, אבל כרגע אין לנו אפשרות לעשות זאת כמו בעבר. אם אתם לא רוצים לחכות עד סוף הקורונה כדי לטייל בחו״ל עם ילדים, הטיפים האלו יעזור לכם לתכנן בצורה יעילה שתשמור כמה שיותר על בריאותכם – ועל כספיכם.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים