סרי לנקה למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת ליאור כהן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה הופיע לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי ליאור כהן ומופיע כאן באישורו.
אמ:לק לכם: סיפור מסע סרי לנקה והמלדיביים. 21 ימים, מתוכם 16 בסרי לנקה, בה נתמקד בפוסט זה. זוג עם ילדה בת 2.5. ספטמבר-אוקטובר 2019. ארוך אך מקיף… תהנו 🙂

טיסות לסרי לנקה

סרי לנקה עם ילדים
הטיסה לסרי לנקה

 טסנו דרך ירדן ודוחא – מעולים!! את הביטוח לנסיעות עשינו דרך הפניקס.

תחבורה בסרי לנקה

חשוב מאוד לטייל עם נהג שהוא גם מדריך, לא עולה לו להיכנס למקומות שתלכו והוא ידריך אתכם ולא רק ינהג, שזה היה אחלה מבחינתנו. נסענו עם נהג ומדריך – Travel with Chan +94779880396. נהג שהוא גם מדריך לא אמור לעלות יותר מ-$55 ליום. הוא דואג לעצמו ללינה ואוכל, למרות שכשאוכלים ביחד נהוג לשלם עליו ואיתנו הוא גם שילם עלינו פעם אחת כך שזה מתקזז. רוב הנהגים טובים וזהירים כי בסרילנקה נוהגים כמותאם למקום, יש יגידו משוגעים/חסרי אחריות אבל לידיעה: יש בסרי לנקה 20 מיליון אנשים ורק 60 הרוגים בשנה מתאונות דרכים.

לינה בסרי לנקה

אופי הטיול שלנו הוא של משפחה, כך שלנו לא התאים מוצ’ילה ובכל מלון דאגנו שתהיה ספה שנוכל לסובב אל מול הקיר, כך שהילדה שלנו לא תיפול ושיהיו תמיד בננות, קרקרים, ומים בתיק ובאוטו שלא תהיה רעבה.

מחייה בסרי לנקה

ללא מלונות וטיסות – $1,300 רק לחלק של סרי לנקה. השתמשנו בסים מקומי של חברת דיאלוג.

מסלול ואטרקציות בסרי לנקה

ביקרנו באזור סיגריה – קאנדי – נוארה אליה – אלה – ויליגמה – מלדיביים.

היום הראשון – נסיעה לריזורט

נחיתה ב-9 בבוקר ונסיעה ל-Amaya Signature בדמבולה, כ-4 שעות כולל עצירות וקניית מים לנסיעות – חשוב מאוד. המלון הוא ריזורט מהמשובחים שיש לאזור להציע, במקרה יצא לנו דיל טוב – $92 ללילה כולל ארוחת בוקר מפנקת – הריזורט הוא על גדות אגם.

היום השני – מסלול הפידורנגלה, ספארי פילים

סרי לנקה עם ילדים
מסלול הפידורנגלה
התחלנו את היום בנסיעה של רבע שעה מהמלון לתחילת מסלול הפידורנגלה, ההר ממול ה-Lion Rock. לא עלינו כי לדעתנו היה יותר יפה לראות את הנופים מלמעלה ואת ההר עצמו ברקע, אבל יש שיגידו אחרת. בדרך ראינו מלא קופים, אכלנו ב-Ran Rasa, שזה בופה של אוכל מקומי טעים וזול ואפשר לבקש שיכינו את האוכל לא חריף.
סרי לנקה עם ילדים
ספארי פילים בkaudula
משם המשכנו לספארי פילים ב-Kaudula, שהיה ממש מרשים, ראינו מאות פילים וקצת קופים.

היום שלישי – מקדשים ומסאג’

סרי לנקה עם ילדים
המקדש המוזהב
ביקרנו במקדשים בדמבולה – המוזהב, המערה, הכל יפה, חוויה לראות פעם אחת ולהמשיך. משם המשכנו למסאג’ בהברנה שהיה נחמד, מלא שמן שבעיקר העלים את הגירודים של העקיצות לאישתי 🙂
אם תהיתם מה עשתה הילדה שלנו בת ה-2.5, היא נרדמה באוטו והנהג שלנו שמר עליה. הייתה ילדה טובה, קמה בדיוק שהסתיים המסאג’.
סרי לנקה עם ילדים
אכילה במסעדה מקומית
אכלנו במסעדות מקומיות כל הזמן וגם לקחנו איתנו אוכל למלון.

היום הרביעי – Udawatakelle, Balaji Dosai

סרי לנקה עם ילדים
יער גשם בסרי לנקה

הנסיעה לקאנדי הייתה נופית מאוד, הגענו בצהרים ליער גשם שלא איכזב והוריד עלינו כמות יפה של גשם. קוראים ליער Udawatakelle והוא נוח עם טיולון, 2-3 שעות של טיול ביער גשם אמיתי עם עלוקות (טיילתי רק עם קרוקס אז באזורים הללו והם נדבקו אליי).

סרי לנקה עם ילדים
מסעדת Balaji Dosai

משם המשכנו למסעדה שמומלצת מאוד: Balaji Dosai שהייתה טעימה, אבל לא עפנו כי הוא מותאם מידי לתיירים ואנחנו אהבנו בעיקר את האוכל המקומי האמיתי. סיימנו ונסענו למלון Thilanka – מלון נחמד מאוד, מיקום סבבה, ארוחות חגיגה!! לקחנו חצי פנסיון סתם כי היה דיל טוב ($64 ללילה) והופתענו מהאוכל המצוין.

היום החמישי – הגנים הבוטנים, Green Chaya Spa, סיור בעיר

סרי לנקה עם ילדים
הגנים הבוטנים
הגנים הבוטנים הם חוויה מיוחדת, לדעתי יפים יותר מהרבה פארקים בעולם. הכניסה עלתה 2000 רופי והיה מהמם, העברנו שם כמה שעות עד הצהרים. אז נסענו ל-Green Chaya Spa שהיו מעולים: נקי, זול יותר מהמסאג’ בהברנה וגם שם הנהג שלנו היה בייביסיטר.
סרי לנקה עם ילדים
סיור בעיר
המשכנו לסיור בעיר לראות את הבודהה הלבנה הענקית שלדעתי שווה את הנסיעה. עשינו גם סיור ברחובות העיר ובקניון שלהם בו אפשר ומומלץ לקנות מזכרות.

היום שישי – Ambuluwawa Gampola, מפלי רמבודה, נוארה אליה

נסיעה לנוארה אליה, הרבה דובר עליה היא כמו אנגליה הסרי לנקית – הדבר היחיד שאנגלי בה מעבר לזה שהיא הייתה בשלטון הבריטים זה שהמזג אוויר שלה מדכא את החיים!!!
סרי לנקה עם ילדים
תצפית Ambuluwawa Gampola
מזל שלפני שהגענו אליה עצרנו ב-Ambuluwawa Gampola, שזאת נקודת תצפית מאוד יפה שהתמזל מזלנו וביום בהיר ראינו את כל צפון סרי לנקה. ההגעה היא עם רכב, חונים בתחילת הגבעה, עולים עם טוק טוק שעולה 1,500 רופי. רכב לא עובר שם ולעלות ברגל רק משוגעים יסכימו לעליות המטורפות הללו. נסיעה של 10 דקות בטוק טוק עלייה למצודה. עולה 650 רופי לזוג בכניסה, הטוק טוק מחכה, עולים הרבה מדרגות מעלה מעלה ותכלס שווה את זה!!
סרי לנקה עם ילדים
מפלי רמבודה
לא רחוק מנוארה הספקנו לעצור במפלי רמבודה, הומלץ הרבה בצדק. זה יעד חובה לדעתי, וכדאי לאכול במסעדה למרגלות המפלים, אוכל פצצה!! לינה ב-Highland Boutique Hotel – לא מומלץ…

היום השביעי – הורטון פליינס, Davon Falls, פארק ויקטוריה, Themparadhu

סרי לנקה עם ילדים

יצאנו ב-6 בבוקר לנסיעה של שעה להורטון פליינס – פארק נחמד מאוד להליכה קלה של 10 ק”מ. לי היה קצת פחות נוח כי הייתה לי ילדה ששוקלת 13 קילו על הכתפיים כל הזמן. ויתרנו על מנשא גב כי לדעתי זה להיסחב עם המון ציוד אבל יש שיגידו שזה הרבה יותר נוח ואני מניח שהם צודקים.
כניסה קצת יקרה ואחד היתרונות שיש במי שלוקח מדריך מוסמך זה שכל המקומות הוא הולך אתכם (אם אתם רוצים) והוא לא משלם כניסה ויש לזה משקל, אפרט בהמשך.
יש מקום שלא הספקנו לעצור והוא ניו זילנד פארק, זה על הדרך ותכל׳ס הצטערנו כי נסענו ל-Davon Falls שהתברר כבלוף אחד גדול/ מפלים ממרחק של כמה קילומטרים, רואים אותם רק מהכביש וגם מדרגות הגישה שיכולות לקרב במקצב לא מביאות להרגשת המפל המנפץ כפי שאני ציפיתי. כשתגיעו לרמבודה ולדיאלומה תבינו על מה אני מדבר.
סיירנו קצת בפארק ויקטוריה בעיירה, שווה לעשות סיור אם יש זמן אבל לא לצפות לגנים הבוטנים של קאנדי.
סרי לנקה עם ילדים
מילקשייק בסרי לנקה
מסעדה טובה שהיינו בה Themparadhu, הכל היה טעים ותבקשו מילקשייק עם גלידה…. זה החיים… 🙂

היום השמיני – מפלי רוואנה

הנהג שלנו Chan כבר לא היה איתנו ונסענו עם נהג אחר לאלה כי הרכבת הייתה בשביתה. נכון שמבאס אבל זה המצב.
סרי לנקה עם ילדים
מלון בELLA EDGE
הגענו לאלה בצהריים ונסענו למפלי רוואנה. היה גשום אז חזרנו מהר למלון שהיה ממש טוב, Ella Edge. תבקשו את החדרים החדשים בקומה התחתונה… 50$ ללילה כולל ארוחת בוקר, חדר ללא מזגן כי לא צריך וטוב משגע!! אל תשלחו דרכם כביסה, המקום אליו הם שולחים רמאים. ארוחת ערב בצ’יל קפה, מנות טעימות.
לא חסר איפה לאכול באלה ויש לה את הקסם שלה, כולם רואים בה רק תחנת מעבר אבל אני הייתי ממליץ לאנשים לפחות 3-4 לילות.

היום התשיעי – ליטל אדמס פיק, גשר 9 הקשתות

סרי לנקה עם ילדים
ליטל אדמס פיק
עלינו לליטל אדמס פיק, לא קשה, 20 דקות ונוף יפה. יש אומגה ארוכה שאישתי האמיצה עשתה שעולה $20. לדעתה שווה.
סרי לנקה עם ילדים
גשר 9 הקשתות
משם המשכנו עם נהג הטוק טוק שלקחנו לחצי יום ב-1500 רופי לגשר 9 הקשתות, יפה, נחמד, קצת תמונות, לא להתרגש, זה לא פלא העולם השמיני.

היום העשירי – מפלי רוואנה טייק 2, שיעור בישול מקומי

סרי לנקה עם ילדים
מפלי רוואנה
בבוקר נסענו באוטובוס מקומי כ-10 דקות ו-30 רופי למפלי רוואנה, הפעם היתה שמש והתמונות יצאו טוב. נחמד להיכנס למים, בריכות קטנות, סך הכל כיף.
סרי לנקה עם ילדים
שיעור בישול מקומי
בערב עשינו שיעור בישול מקומי, חוויה, לא מעבר לזה. אין לנו את המצרכים בטעם של סרי לנקה כך שזאת היתה חוויה שהאישה רצתה ואני זרמתי. Nanda זה השם של המקום ואם באתם ברכבת כי לכם לא הייתה שביתה אז לא תוכל לפספס את המקום בירידה של היציאה מהרכבת.

היום האחד עשרה – מפלי הדיאלומה, האכלת פילים

סרי לנקה עם ילדים
מפלי הדיאלומה
נסיעה מאלה לוויליגמה עם נהג נהדר שאין לי את הפרטים שלו לצערי. עלות $60 ולקח אותנו דרך מפלי הדיאלומה, שעה ורבע מאלה למפלים.
כל מקומי מכיר, יש 3 בריכות בגבהים שונים שניתן לשחות בהם אבל האמצעית היא זאת עם המפל במלוא הדרה. אני אהבתי מאוד. לא לפספס לדעתי. ינסו להגיד לכם שחייב מדריך, שזה ג’ונגל , תתעלמו ופשוט תלכו אחרי אנשים שהולכים, יש רק דרך אחת.
לאחר מכן נסענו ל-Udawalewe שיש שם עוד פארק פילים שלא עשינו כי בדיוק התחיל לרדת מבול ונהיה מאוחר, אבל לדעתי בהחלט שווה לעשות את הספארי שם.
לאחר שהגענו ולא עשינו את הספארי, נסענו להאכלת הפילים בבית היתומים הלא מתעלל, כך אומרים. תכלס בלוף לדעתי כי רק רואים אותם שותים חלב ממשפך כמו שיש בתחנות דלק רק עם חלב… לשיקולכם. האכלות ב-9/12/3/5 והעלות 500 רופי.
לאחר מכן המשכנו לויליגמה לעוד 5 לילות במלון W15 שהומלץ הרבה ובצדק. ארוחת בוקר טובה, חוף בחלק היפה של ויליגמה, לגולשים אחלה גלים, לבטלנים כמוני אחלה נוף.

הימים 12- 16 – בעיקר חופים

סרי לנקה עם ילדים
חופים בסרי לנקה
יום אחד היינו בסיור חופים עם נהג טוקטוק שלקח אותנו לגאלה ולכל החופים היפים בדרך בעלות של 3000 רופי לכל היום. ביום אחר היינו בצד השני של וילגמה ונסענו עם אותו נהג לטאנגלה. בדרך עברנו בבלו ביץ שבעייני הוא חוף ממש יפה מעבר לזה שהוא גן עדן לגולשים. משם המשכנו לעוד חופים אבל היפה מבינהם והמקומיים אומרים שהוא היפה בסרי לנקה – Silent Beach. אם אתם באזור החופים אל תוותרו על החוף הזה, בהבטחה, תביאו אתכם נשנושים ומים למרות שיש מקום שמוכר אוכל על החוף. יש שם זולה יפה מאוד.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים