סיציליה למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות מאת ניצן עקרי [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על סיציליה למשפחות עם ילדים עלה במקור לקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של ניצן.
10 ימים באוגוסט בסיציליה עם שלושה ילדים (12,10,4) ואוטו. אני אתחיל בזה שאנחנו מטיילים הרבה עם הילדים בחו”ל אבל זו הפעם הראשונה שאני כותבת והסיבה היא שלפני הטיול לא מצאתי בשום מקום המלצות על סיציליה. אני מודה שחששתי שזה יעד שלא מתאים לטיול עם ילדים ואני שמחה לחזור ולדווח שטעיתי. אני אתחיל עם הפרטים הכללים על הטיול ובסוף אפרט קצת על המסלול, תרגישו חופשי לשאול אם שכחתי משהו בפוסט המקורי.

טיסות לסיציליה עם ילדים

טסנו לסיציליה עם טיסות ישירות של וויז אייר (במחיר של כ-4,000 ₪ לחמישה כרטיסים ומזוודה של 20 ק”ג ועיכוב מינורי של שעה בהלוך וחצי שעה בחזור).

מידע כללי לגבי סיציליה

סיציליה היא אי באיטליה (הכדור שהמגף האיטלקי בועט בו), גודלו בערך כמו של ישראל וגם מזג האויר. אנחנו טיילנו רק באיזור הצפון מזרחי של האי ונשאר לנו עוד הרבה מה לראות. לגבי הלינה, אני לא בטוחה אם אין הרבה אופציות ללינה בסציליה כמו שאר היעדים שטיילנו בהם או שהעובדה שהתחלנו לחפש כ-3 שבועות לפני הטיסה צימצמה לנו את האופציות. רוב הטיולים שלנו ליעדים במזרח אירופה באוגוסט לא הזמנו לינה מראש והיו לא מעט אופציות.
אנגלית – הסיציליאנים לא יודעים אנגלית! גם לא מילים בודדות ואפילו מתקשים בפנטומימה. שוב, הניסיון שלנו בעיקר מטיולים במזרח אירופה שגם שם האגלית לא שולטת אבל הפעם באמת התקשנו.

לינה בסיציליה

אחרי שסגרנו מסלול, הזמנתי דירות בבוקינג (סך הכל יצא שעברנו 5 דירות במהלך הטיול) וחוץ מאחת שקצת היתה צפופה, כולן היו מעולות גם מבחינת המיקום וגם הנוחות של הדירה. מחיר ללילה נע בין 120-150 יורו. הנה המקומות בהם היינו:
  • קטניה – Puccini apartment – דירה ממוזגת וחמודה במיקום מעולה במרכז העיר עם שני חדרי שינה ומקום לעד 5 אנשים. יש בדירה מכונת כביסה
  • פיאזה ארמרינה – Appartamento del centro storico – מיקום מעולה, בעל הדירה מקסים. הדירה ממוזגת ויש מקום לעד 6 אנשים. יש בדירה מכונת כביסה
  • רוקהפיורטה – Baita Fiorita – דירה עם שני חדרי שינה ומקום לעד 6 אנשים
  • ליפרי – Lipari By The Beach – דירות ממוזגות עם שני חדרים שינה ומקום לעד 5 אנשים. יש בדירה מכונת כביסה.

היינו גם בעוד דירה, אבל היא היתה פחות מוצלחת אז לא רשמנו אותה פה.

אוכל בסיציליה

הפסקת כריכים
בכל פעם שהגענו לדירה חדשה קפצנו לסופר וקנינו לחמים, גבינות, נקניקים, פירות (מעולים!) וירקות ומעדנים (בארץ יותר טעימים), והכנו לנו ארוחת בוקר בדירה. בחלק מהימים הכנו לנו גם כריכים להמשך היום למקרה שהילדים יהיו רעבים לפני שנמצא ארוחת צהריים. בגדול, כמו בכל איטליה, מקומות האוכל מתחלקים ל-3: פיצריה, טורטוריה (מעיין מזנון שהרבה פעמים יש בו גם וטרינה כזו שאפשר לבחור מאפים – מעולה שהילדים יכולים לראות מה הם בוחרים) ומסעדות. המחירים זולים משמעותית יחסית לארץ.

השכרת רכב ונסיעות

נתחיל מזה שהווייז הכי לא מדוייק שיש בסיציליה – זמני הגעה לא מהמינים, לא מעדכן על כבישים חסומים ופקקים. לכל מקום נווטנו עם הווייז, גוגל מפס והג’י פי אס המובנה ברכב וקיבלנו שלוש דיעות שונות. הכבישים גם לא ברמה הכי גבוהה ויש לא מעט עבודות בכביש, כך שנסיעה שתוכננה מהארץ להיות חצי שעה ארכה בפועל מעל שעה. פה תוכלו לקרוא את המדריך להשכרת רכב בחו״ל.

מסלול ואטרקציות – סיציליה למשפחות עם ילדים

השוק בקטניה
נחתנו בקטניה Catania בשעות הלילה, לקחנו מונית לדירה, ולמחרת בבוקר גילינו שמתחת לדירה יש שוק מגניב. לקחנו את המזוודה לשמירת חפצים והסתובבנו בעיר ואחרי צהריים קפצנו עם אוטובוס לשדה (20 דקות נסיעה) לאסוף את האוטו.
היינו יומיים בעיירה בשם פיאצה ארמרינה Piazza Armerina במרחק של כשעה וחצי נסיעה מקטניה שאני לא חושבת שהייתי ממליצה להגיע אליה במיוחד. למרות שהיא מהממת, אין בה הרבה מה לעשות. ביומיים שאנחנו היינו, התקיים בה פסטיבל לציון השחרור של האי מהשליטה המוסלמית, אז היו תהלוכות בכל העיר עם מתופפים, אנשי אצולה ואבירים על סוסים, כולם לבושים בבגדי ימי הביניים. בלילה בסיום כל הטקסים התהלוכות עברו מתחת למרפסת של הדירה שלנו שהיתה ברובע ההיסטורי.
רוקהפיוריטה
משם המשכנו צפונה, התכנון היה לבקר בעיירה טאורמינה Taormina שהיא עיירת חוף הכי תיירותית בסיציליה, אבל לא הצלחתי למצוא דירה באיזור (ומה שהיה, היה מעל אלף יורו ללילה), אז מצאתי דירה 35 דקות מהעיר (כי גם בארץ אנחנו נוסעים 35 דקות לים.) בפועל, הדירה, שהיתה בעצם בית פרטי עם ג’קוזי וסאונה, היתה בעיירה קטנטנה וציורית בקצה הכי גבוה של ההר. לקח לנו כמעט שעה לנסוע בפיתולים במעלה ובמורד ההר, אבל הרווחנו חוויה של לקום בבוקר, לטייל ברגל בסמטאות, להגיע לבר המקומי ולאכול ארוחת בוקר עם המקומיים. לקח למלצר 20 דקות למצוא תמונה של מלפפון כי הוא לא הצליח למצוא תרגום של המילה מסיצילאנית לאנגלית והוא רצה להציע לנו לשדרג את הסלט. בדרך חזרה לדירה מצאנו ברחוב עצי פרי (ענבים, תות עץ ותאנים) והילדים לא רצו ללכת משם.
הרכבל בטאורמינה
בהמשך היום הגענו לטאורמינה, עלינו עם הרכבל למעלה ההר וטיילנו שם כמה שעות. אחרי זה הלכנו להתרחץ בים המדהים.
המעבורת לאי ליפארי
למחרת בבוקר נסענו מדרך חלופית בירידות מההר והגענו לדרך עפר, אחרי טיול ג’יפים לא מתוכנן (ומאוד מהנה) הגענו למעבורת לאי ליפארי. השארנו את האוטו בחניון (אפשר לעלות עם האוטו לחלק מהמעבורות, אבל על האי מותר לנהוג רק למקומיים בחודשי הקיץ) ועלינו על המעבורת.
צפונית לסיציליה יש מקבץ של 4 איים (בשניים מהם יש הרי געש פעילים) אנחנו הלכנו לאי הכי גדול Lipari. בפועל, אני לא יודעת אם הייתי ממליצה ללכת לאי ליותר מסיור של כמה שעות (יש גם שייט מודרך בכמה איים שחשבנו לעשות ובסוף וויתרנו). המעבורת, שהיתה מאוד מפוארת, עלתה לנו כמעט 200 יורו הלוך-חזור ומלבד בטן-גב בים אין הרבה מה לעשות שם. (פה יש סיור דומה שהוא קצר יותר וזול במעט.) לנו היתה דירה ממש בקו הראשון לחוף שישנו בה לילה אחד.
הר הגש אתנה
משם חזרנו לאזור קטניה. עשינו טיול להר הגעש אתנה.
אתנהלנד
פארק אתנה לנד Etnaland – פארק השעשועים בחודשי הקיץ פתוח רק בשעות הערב (19:00-01:00) אבל יש אפשרות לקנות כרטיס משולב – פארק שעשועים בערב ולמחרת בבוקר פארק מים. זה מה שעשינו. אני חששתי שלבן ה-4 שלי יהיה קשה עם השעות, אבל בפועל הוא היה עירני ועלה על מלא מתקנים שהיו מותאמים לגיל שלו. לפארק המים הלכנו ביום שישי והפארק היה מלא אנשים, הייתי ממליצה לנסות להגיע באמצע שבוע.
טאורמינה
את היום האחרון של הטיול תיכננו לבלות בשופינג, אבל במקום זה חזרנו לטאורמינה לעוד יום של בילוי בים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים