מלון אל מנרה עקבה Al Manara Aqaba למשפחות [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

עקבה מזמן היתה ברשימת המקומות שלי, וזה יהיה שקר אם לא אגיד שהעיר נכנסה לי לתודעה בגלל הפתיח של הסרט אלאדין. אבל פטרה, אליה בסוף לא הגענו, נמצאת בטופ 5 המקומות אליהם רציתי להגיע כבר המון זמן. לכן כשהזמינו אותנו למלון אל מנרה בעקבה, דקה וחצי לפני הקורונה – מבחינתי זה היה בגדר חלום. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד: היינו אמורים להגיע במאי 2020, וכפי שכולם יודעים – זה לא קרה. סוף סוף הגענו באפריל 2022 והיה שווה לחכות. הכניסה לעקבה מלווה בלא מעט ניירת והתכנות מראש. כבר כתבתי פוסט על כל מה שצריך לדעת כדי להעבור את הגבול ברגלי במעבר יצחק רבין, לכן לא אלאה אתכם בפרטים פה. אבל חשוב מאוד שתעברו לפוסט ההוא כי צריך לשלם אגרות, לתאם מעבר עם מדריך, שעות וימי פתיחה מצומצמים ועוד.

הבריכה בלילה

גילוי נאות: הזמינו אותנו למלון כדי לסקר אותו עבורכם. בקבוצה תוכלו גם לראות עוד ביקורות מצוינות על המלון שמדורג מעל 9 בבוקינג ו-5 כוכבים בטריפ אדוייזור ולמעשה מדורג בתור מספר אחד באתר.

בשקיעה

אני חייבת לציין שמהרגע שנכנסנו לירדן, חווית השירות שלנו היתה בלתי רגילה. כבר במעבר הגבול, התייחסו לכולנו בצורה מהממת, ובביקורת הדרכונים אמרו לילדים ״לחייך״ בעברית בשביל הצילומים שעושים שם (כמו בתאילנד ועוד מדינות). והשירותיות והאדיבות המשיכו לאורך כל השהות שלנו בעקבה, גם במלון וגם בכל מקום אחר אליו הלכנו. חשוב לי לציין שהיינו רק שלושה לילות ולא הספקנו לצאת הרבה מהמלון, אבל מהמעט שהספקנו, התרשמנו מאוד לטובה ואין לנו טיפת ספק שעקבה תהיה ברשימה שלנו עוד הרבה פעמים. עוד דבר שגם אנחנו תהינו לגביו: אין שום בעיה להתלבש איך שבא לכם, בעיקר לכן, בעקבה. לא צריך ללבוש בגדים צנועים בכלל. להבנתנו, זה ככה בכל ירדן.

מידע כללי על המלון

הלובי

מלון Al Manara הוא מלון 5 כוכבים מפנק של רשת מריוט העולמית עם צוות בינלאומי. המלון נמצא פחות מ-10 דקות נסיעה ממעבר הגבול, כך שאם תחליטו לעבור עם הרכב, הנסיעה תהיה קצרה מאוד. אנחנו לקחנו מונית שארגנו דרך המלון – כמובן שגם אתם יוכלים לארגן דרכם בתוספת תשלום.

מלון בעקבה למשפחות עם ילדים - אל מנרה Al Manara - בריכת infinity
הבריכה הראשית

המלון נמצא על שפת הים האדום ויש לו חוף פרטי עם גישה ישירה מאזור הבריכות. מי שמשתכן בוילות יקבל גם גישה ישירה מהוילה (עוד בהמשך). במלון יש שלוש בריכות עיקריות: בריכת infinity משגעת שהלחיצה בהתחלה את הילדים שלי ואז הם לא הסכימו לצאת ממנה; בריכת פעוטות גדולה עם קירוי מעל הבריכה; ועוד בריכת אינפיניטי בצד השני של הלגונה ב-Beach Club, אליה מגיעים בטקסי מים (פרטים בהמשך).

בריכת אינפיניטי של הוילות

בנוסף, באזור של הוילות יש בריכת אינפיניטי נוספת לדיירי הוילות, ובחלק מהוילות יש גם בריכות פרטיות בחצר הוילה.

בכניסה למלון יש עמדת ביטחון ומעבירים את התיקים בשיקוף כמו בשדה התעופה. האמת היא שהיה כזה גם בפארק המים, שזה ממש נחמד, כי ניכר שממש מנסים לשמור על בטיחות התיירים.

הבריכה בביץ׳ קלאב

כאמור, אנחנו הגענו בתחילת אפריל (7-10) עם ילדה בת 10 ותאומים בני 7.5. מזג האוויר היה חם – מאוד, אפילו – מעל 30 מעלות, כך שזה יעד מצוין גם לחופשת פסח. כמובן שאי אפשר להתחייב אבל בכללי זה מאוד משקף את מזג האוויר בתקופה הזאת. להבנתנו, הם ממש מלאים בחול המועד אז צריך להזמין מקום מראש. בנוסף, סביר מאוד שחגי תשרי עדיין יהיה חם מספיק להכנס לבריכה ולפארק המים. גם באוקטובר אמור להיות מעל 30 מעלות.

הטרמפ שלנו לפארק המים

ההרגשה היתה לחלוטין קיץ, היה קריר בשניות הראשונות במים אבל אז לא היתה בעיה, ומכיוון שהיה חם בחוץ, אף אחד לא קפא כשיצאו מהמים. בפארק המים הסתובבנו כרגיל, הילדים רק בבגד ים, אני עם קצת יותר ביגוד אבל בגלל חוסר נוחות ולא קור. אפרופו, פארק המים נמצא ממש 5 דקות נסיעה מהמלון, ואפשר לבקש בקבלה טרמפ והם גם מחזירים כשמסיימים.

בגלל גילאי הילדים שלי, חששתי מעט שישעמם להם רק בבריכות ובלי מגלשות, אבל גיליתי שממש לא, ונאלצנו להכריח אותם לצאת כל יום מהמים. מכיוון שנסענו יום אחד לפארק המים, גם את זה הם קיבלו. אני ממליצה לקרוא את הפוסט שלנו בקבוצה על פארק המים כי יש כרגע גם הטבות מיוחדות.

אפשרויות הלינה ב-Al Manara Aqaba

הוילה

המלון מתחלק לשני מתחמי לינה: המלון עצמו עם חדרי מלון רגילים ופנטהאוזים והמתחם של הוילות. היינו אמורים להיות בחדרים מתחברים במתחם של המלון וכשהגענו למלון גילינו ששודרגנו לוילה.

הבריכה בוילה שלנו

נתחיל עם הטוב: הוילה משגעת, מפנקת, עם מיטה ממש נוחה, חדר אמבטיה עצום, ארונות בהם הילדים יכולים לשחק מחבואים בלי שימצאו אותם, ובריכה פרטית, שהיא בכלל השוס השל הוילה. מעבר לבריכה, יש בחוץ גם מקום לשבת וירידה ישירה לים.

@hulwithkids הגענו למלון מדהים בעקבה, ירדן, מלון Al Manara המפנק בטירוף. קיבלנו עליו המון המלצות מחברים. אנחנו פה שעתיים ולגמרי מבינים למה! We arrived at the amazing Al Manara hotel in Aqaba Jordan! #traveltiktok #travel #awesome #מטורףףףףף #המלצות #מטייליםמצייצים #טיקטוקישראל #מטיילים #אמאבטיקטוק #ילדים #טיולים #מטיילים #בלוגריתטיולים #טיפים #ישראל #ירדן #עקבה ♬ sonido original – ᴅᴊ ʙʟᴇᴢᴢ


הוילה היא בעצם חדר אחד גדול עם חלוקה באמצע בו חדר השינה פונה לחצר, ובחלקה האחורי יש סלון ענק עם טלויזיה, מכונת קפה, ומטבחון עם מיני מקרר. שם גם הוסיפו לנו את שלושת המיטות לילדים, ובהחלט היה מקום לשלושת המיטות בלי שנרגיש צפופים. בכניסה לוילה יש עוד שירותים, שזה חשוב למשפחה של חמישה.

מחוץ לוילה

המינוס היחיד של הוילה למי שנוסע עם המשפחה הוא שאין להורים פרטיות. מי שנוסע עם קטנטנים כבר רגיל לזה כי בכל מקרה אין עוד אפשרות, אבל אנחנו כבר הגענו לגילאים של דלתות מתחברות אז החסרון בפרטיות עבורנו כן היה מורגש. קשה לי להגיד מה עדיף, חלוקת החדרים או הבריכה הפרטית, וגם שבוע אחרי שחזרנו קשה לי להגיד, אז לשיקולכם מה עדיף. בתור מי שפחות נוח לה להסתובב בבגד ים מול זרים, הבריכה בפרטית היתה בונוס אדיר. אם אתם מגיעים למלון בלי ילדים – חד משמעית קחו את הוילה!

החדרים המתחברים

מכיוון שכן חשוב לי להראות לכם את החדרים הרגילים, ביקשתי מהמנהל להכנס לצלם חדר עבורכם. לא רואים בתמונות, אבל החדרים ממש גדולים. בחדר ההורים יש מיטת קינג עם פינת עבודה והמון מקום, מכונת קפה, וחדר אמבטיה מפנק, ובחדר הצמוד יש מיטות יחיד וספה נפתחת (כנראה, אבל יש גם מקום לעוד מיטה על גלגלים בכל מקרה). שימו לב שלמרות שלפי התמונות יש חלון שקוף בין חדר השינה לחדר האמבטיה, בפועל יש וילון שאפשר להוריד בשביל הפרטיות.

ניתן להזמין חדרים או וילות ללא ארוחות בכלל או על בסיס ארוחת בוקר בלבד, חצי פנסיון (בתוספת 25 דינר לאדם ליום) או כולל 3 ארוחות ביום (בתוספת 50 דינר לאדם ליום).

שימו לב: החדרים הם לעד 4 אנשים, אבל אפשר להזמין חדרים מתחברים. יש כרגע בעיה באתר ומאוד קשה לעשות זאת, לכן ביקשתי מייל ישיר ממנהל המלון שאמר שתוכלו לשלוח מייל לפה  – אשמח שתצינו שההגעתם דרך טליה מ-Traveling Overseas with Kids בהזמנה (אני לא מקבלת עמלה על ההזמנות ישירות דרכם, סתם שידעו). לחילופין, כמובן שאתם יכולים להזמין ישירות מבוקינג, שם ניתן להזמין שני חדרים יחד. אם אתם מזמינים בבוקינג, אני ממליצה ליצור קשר עם המלון כדי לבקש חדרים מתחברים מראש.

האוכל במלון אל מנרה עקבה

יש במלון מספר מסעדות ומקומות לאכול:

מסעדת טייבה

חלק מארוחת הערב ביום הראשון

מסעדת בופה שפתוחה לשלושת הארוחות. שימו לב שארוחת צהריים רק נפתחת ב-13:30, אבל יש אוכל במסעדות של הבריכות (פרטים בהמשך). למסעדה יש שולחנות פנימיים וגם המון שולחנות במרפסת שמשקיפים על הים, וזה מהמם במיוחד בערב בשקיעה. בתקופה שהיינו (תחילת אפריל), היה קריר מוקדם בבוקר ובערב וצריך חולצה ארוכה כדי לשבת בחוץ אם מגיעים אחרי השקיעה.

ארוחה במרפסת של המסעדה

אכלנו כל בוקר במסעדה ושני ערבים. ארוחת צהריים לא יצא לנו לאכול בה כי יום אחד היינו בפארק המים וביום השני היינו רעבים לפני שהמסעדה נפתחה ואכלנו בבר של הבריכה. בשתי הארוחות האוכל משתנה מיום ליום. כלומר, יש את הדברים הבסיסיים שלא משתנים (סלטים, ירקות, לחמים, גבינות, דגני בוקר, מאפים) אבל המנות החמות מתחלפות בכל ארוחה, מה שלא קורה בכל מלון.

חלק מארוחת הבוקר

המבחר בארוחות ממש גדול. בארוחת הבוקר יש כמעט כל מה שאפשר לבקש: מבחר עצום של דגני בוקר, חביתות, ירקות ופירות, מאפים, לחמים וממרחים ואוכל חם.

חלק מהבופה בערב השני

בארוחת הערב יש גם מבחר גדול, אבל בעוד שבערב אחד היו אמון אפשרויות לילדים, בערב השני היו קצת פחות. מה שכן, דיברתי עם מנהל המלון והם אמרו שיוסיפו עוד מנות שמתאימים לילדים. אצלנו הילדים מצאו מה לאכול אז אף אחד לא יצא משם רעב, ואני חייבת לציין שבשר הברביקיו שהגישו היה אחד הטעימים שאכלתי בכל החיים שלי ואני מטקסס אז יש לי סטנדרטים מאוד גבוהים לברביקיו. גם עפנו על השווארמה ובכללי האוכל בערב הוא מאוד דומה לאוכל שרוב הישראליים אוכלים, אוכל מזרח תיכוני. האוכל היה מאוד טעים, אבל פחות התחברנו לקינוחים (בכללי, לא קשור למקום) כי הם פחות הסגנון שלנו. הילדים מאוד אהבו את הקינוחים שהם לקחו, הפולקעס שלי שמחו שהקינוחים שם לא היו בסגנון שאני אוהבת. 🙂

מסעדת קובה לבונטין

מסעדת לבונטין

מסעדה ממש fancy עם הושבה פנימית וחיצונית שמשקיפה גם היא על הים. אנחנו ישבנו בפנים וזאת מסעדה א לה קארט ולא בסגנון בופה. הילדים שלי ממש התלהבו מהשירות (למשל מלצרים שקדו לנו קידה כשירדנו במדרגות) והקטנה אפילו לחשה לי: וואו, הם מתייחסים אלינו כמו לבני מלוכה! המסעדה אכן מהסגנון השקט יותר עם מוזיקה קלאסית. האמת היא שקצת חששנו שהילדים יעשו יותר מדי רעש, כי בכל זאת הם ילדים ישראלים, אבל הם היו כל כך בשוק מהמסעדה, ושפוכים מפארק המים בו היינו כל היום, שהם התנהגו למופת. הבכורה כל כך התלהבה שהיא שלחה הקלטה של המוזיקה לחברות שלה.

התפריט במסעדת לבונטין

למסעדה כדאי להזמין מקום מראש והיא פתוחה רק בערב. כשהיינו, המלון לא היה מלא בכלל, אבל המלון עצמו גדול ובעונה החזקה (כמו חול המועד, להבנתנו), המסעדה יכולה להתמלא. למסעדה יש תפריט ממש מעניין, ואנחנו לקחנו את הארוחה המשפחתית שמגיעה עם 4 שיפודים שונים, עם 6 או 8 סלטים שונים, ולחם. העלות היא 27 דינר, שהם בסביבות 130 ש״ח, מאוד זול בהשוואה לארץ וכמות האוכל שמגיע. לנו זה הספיק כי אכלנו ארוחת צהריים די מאוחר בפארק המים, אבל למשפחות שיותר רעבות מומלץ להוסיף עוד מנה או שתיים בשריות. אני גם הזמנתי מרק חרירה שהיה טעים ברמות אחרות.

ברים ומסעדות בבריכות

אוכל מהבר בבריכה

יש ליד הלובי גם בר שפתוח רוב היום ויש בשתי הבריכות מסעדה ובר. האוכל בבריכות מוגש עד השקיעה והתפריט קצת שונה בין הבריכה הראשית לבריכה בביץ׳ קלאב. כפי שציינתי, אנחנו היינו רעבים לפני שהבופה נפתח אז הזמנו אוכל מהבר בבריכה. האוכל היה מצוין, ולילדים הזמנו נקניקיות שבעיקרון מגיעות עם כל מיני תוספות מעל, אבל ביקשנו רק את הנקניקייה והלחמניה (פלוס הצ׳יפס). יש גם סלטים והמבורגרים וכל מיני דברים קטנים. אגב, אני ורוני הזמנו שני שייקים שונים והם טעימים בטירוף, במיוחד שייק הוניל שאני שתיתי (עד שהבכורה גילתה אותו ושתתה חצי בלי שאשים לב).

ה-Beach Club

טקסי מים לצד השני של הלגונה

מעבר למלון עצמו, יש גם מעבר ללגונה את הביץ׳ קלאב עם עוד בריכה, אליו מגיעים בטקסי מים (water taxi), סירה ממונעת. השייט אורך בערך דקה ועובר כל הזמן בין שני הצדדים. בביץ׳ קלאב, שחלקו עדיין בבנייה, יש בריכה נוספת שדי ריקה עם ג׳קוזי באמצע! הג׳קוזי למבוגרים בלבד – הילדים שלי נכנסו וביקשו שיצאו, וגם זוג שנכנס עם פעוט התבקשו לצאת עם הפעוט. בתמונות אפשר לראות שיש קניון שבבנייה. להבנתי, הוא אמור להפתח באמצע 2023.

הבריכה בביץ׳ קלאב

הגענו אחרי ארוחת צהריים, בסביבות 14, והיו שם עוד זוג אחד וקבוצה של 4 חברות שעזבו תוך חצי שעה, וכך מצאנו את עצמנו עם בריכה ענקית פרטית לשעה. גם בבר הזה יש אוכל ומשקאות רגילים ואלכוהולים.

גן השעשועים בביץ׳ קלאב

יש שם גם גן שעשועים חמוד לילדים קצת יותר גדולים – הקטנים שלי היו די נהנים שם, הגדולה קצת פחות, אבל היה מאוד חם והמתקנים היו כמעט לגמרי מקורים, אז אם הילדים רוצים לשחק, אני ממליצה לבדוק עם היד את החום של המתקן לפני שיעלו.

מסביב לבריכה יש מלא כסאות וגם מיטות עם מטריות, היה ממש כיף ותכלס היינו מבלים שם עוד שעות רבות לו היינו מגיעים מוקדם יותר. גם פה כולם היו מקסימים ואחד העובדים ממש התהלב כששמע אותנו מדברים עברית – מסתבר שהוא עבד באילת במשך 8 שנים והתרגש לדבר עברית כל פעם שראה ישראלים (והיו לא מעט כאלו במלון, גם זוגות וגם משפחות עם פעוטות או עם ילדים בגילאים של הילדים שלנו).

עוד אטרקציות במלון

מועדון הילדים עם בריכת הפעוטות ברקע

ליד בריכת הילדים יש מועדון ילדים שמתאים בערך עד גיל 8, אבל בעיקר לגילאים צעירים יותר. מה שכן, יש שם פלייסטיישן וילדים גדולים יותר יכולים להכנס לשחק ולהשאר שם לבד. בגילאים הצעירים, מבקשים שההורים ישארו אם הילדים במועדון. מחוץ למועדון יש גן שעשועים קטן. כאמור, הילדים שלי בני 10 ו-7.5 (תאומים) אז זה כבר פחות התאים לנו, אבל היינו ממש נהנים שם לפני כמה שנים. יש יצירה, ספרים, משחקים ועוד.

בריכת הפעוטות

במלון יש גם הפעלות לילדים. כשאכלנו ארוחת צהריים, ניגשו אלינו להזמין אותנו למשחק למטה ליד כדורעף החופים. עוד לא קיבלנו את האוכל והיינו ממש רעבים אז לא יכולנו להצטרף. האמת היא שלא ביררנו לגבי זה ואם יש שעות מסוימות, שווה לברר בקבלה מראש. במלון יש גם ספא, חדר כושר וכדורעף חופים.

דרך המלון אפשר גם לסדר טיול יום לעקבה ולואדי רם. אנחנו הזמנו דרכם אבל ביטלנו כי היינו ממש עייפים אחרי פארק המים. הנסיעה לפטרה אורכת כשעתיים לכל כיוון, אז עוד אפשרות היא לקחת לילה אחד בפטרה כדי לחלק את הנסיעות הארוכות.

השירות שקיבלנו במלון, ובעקבה בכלל, היה פנומנלי, מההתחלה ועד הסוף. כל בעיה ולו קטנה שהיתה לנו נענתה בשיא המהירות, ומשיחות עם הישראלים האחרים במלון – החוויה שלהם היתה זהה לשלנו. כבר כשעזבנו התבאסנו ללכת, היה לנו קצר מדי. אני ממליצה להגיע ליותר משלושה לילות, באמת שלא הספקנו לעשות כלום ויכול להיות שיש עוד דברים במלון שבכלל לא ראינו. בקבלה אפשר לבקש המלצות לאטרקציות ויעזרו לכם לסדר את הכל. אישית היינו מפצלים את עקבה ו-ואדי ראם ליומיים נפרדים עם ילדים קטנים (כלומר לא מתבגרים) כי זה המון נסיעות והליכה ביום אחד. לכן גם 5 לילות בקושי היו מספיקות לנו.

ושוב, כמו בתחילת הפוסט, אני מזכירה לכם שנסיעה לעקבה היא לא כמו טיסה רגילה, ויש ניירת ודברים שצריך לסדר, לכן ממש חשוב שתקראו את הפירוט שהכנתי לכם על המעבר היבשתי יצחק רבין.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

  1. היי, האינפורמציה שכתבתם שימשה אותנו מאוד בטיול שלנו. תודה רבה!! אולם, יש שם פיסת מידע שגוייה על עניין התפילין ואיסור הכנסתו, אינפורמציה שכמעט מנעה מאיתנו להגיע לעקבה. התחסנו את המידע שלכם עם המדריך המקומי שלנו שהופתע מאוד ולא הבין על מה מדובר שכן הירדנים לדבריו פתוחים לכל הדתות וכל הסממנים הנלווים. כמו כן פגשנו בעוד זוג שלאור הפרט הזה לא הביאו איתם תפילין. אודה לכם באם תוכלו להסיר את המידע הזה…. ובכך לאפשר למסורתיים/דתילונים כמונו להגיע ליעד המופלא והמדהים הזה. תודה רעות❣️

    1. תודה רבה! זה מידע שנתנו לנו מהמלון. אסיר את זה, מקווה שלא יהיו בעיו. שמחה מאוד שנהנתם!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים