כל מה שצריך לדעת כדי לעבור את הגבול לעקבה (מעבר יצחק רבין) [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

סוף סוף הגענו לירדן! כלומר, הגענו בקונקשן בעבר כשהיינו זוג בלי ילדים, אבל הקונקשן היה רק שעה אז לא ממש יצא לנו להנות מהמדינה. הפעם הגענו לחופשה משפחתית קלילה והאמת – אנחנו לחלוטין מתכוונים לנצל את עקבה שוב ושוב. מה שכן, המעבר לעקבה קצת יותר מורכב מאשר למדינות אחרות, ובטח כשעוברים במעבר יבשתי, ובקורונה זה עוד יותר מסתבך. הנה כל המידע שאתם צריכים כדי לעבור במעבר יצחק רבין לעקבה. המידע מעודכן ליולי 2022. פה תוכלו לקרוא על המלון שהיינו בו ועל עוד מלונות מומלצים בעקבה למשפחות עם ילדים.

איפה נמצא המעבר ואיך מגיעים אליו?

הצד הישראלי

המעבר לעקבה הוא רגלי ויש חניון עפר גדול מחוץ למעבר. אפשר גם לעבור עם רכב, אבל צריך להצהיר על כך מראש (עוד מידע בהמשך). בוויז כותבים ״מעבר יצחק רבין״. מגיעים לכיכר הגדולה בכניסה לאילת, ישר אחרי המחסום, ופונים בה שמאלה. יש שילוט לשאר הדרך, זה עוד דקה נסיעה.

מתי פתוח מעבר יצחק רבין לעקבה?

מעבר יצחק רבין לעקבה עם ילדים

המעבר פתוח עד 20:00 שבעה ימים בשבוע. אם אין עומס, לוקח 15-20 דקות לעבור. הם ממש מקפידים על השעה והכניסה בלחץ תבאס את ההתחלה של הטיול אז אני ממליצה להגיע כמה שעות לפני סגירת הגבול אם אתם מגיעים בחג.

האם יש הנחיות מיוחדות בקורונה?

נכון לאפריל 2022, אין צורך בתעודת קורונה. לא בדקו לנו כלום ולא ביקשו. אבל כן ביקשו מאיתנו בפארק המים, כך שאם תרצו לבקר שם ואתם לא מחוסנים/מחלימים, עדיף ליצור קשר עם הפארק כדי לשאול לגבי ההנחיות העדכניות. הצד הירדני לא דורש כלום, חוץ מהצהרה בכניסה (עוד פרטים בהמשך). מהצד הישראלי, צריך רק למלא טופס חזרה לארץ ואין צורך בבדיקות כדי לחזור. שימו לב שמאז שביקרנו, יתכן והשתנו ההנחיות וגם בפארק המים לא יבקשו. כדאי לבדוק מראש.

איזה מסמכים צריך ומה צריך לעשות כדי לעבור את הגבול?

אישור מעבר מהצד הישראלי

יש 3 דברים שצריך לעשות מראש:

  • לרכוש אגרה לכל תייר מגיל שנתיים באתר של מלגם. פה אפשר גם להצהיר שרוצים לעבור עם רכב ולשלם גם עליו אגרה.
  • למלא טופס כניסה לירדן באתר הזה. בשם מעבר הגבול בחרו Wadi Araba border.
  • לתאם עם מישהו שיעביר אתכם את הגבול בצד הירדני. אנחנו עברנו עם ריאד, זה מספר הטלפון של הבוס שלו שמארגן את זה (הוא שכיר ולא מתאם ישירות, אבל הוא היה ממש מקסים אז תבקשו אותו): 962-7-9946-1787+. אנחנו תיאמנו מול המלון את המעבר ואת ההסעה למלון. ריאד שלח לנו וואטסאפ שעה וחצי לפני הזמן שקבענו שנגיע כדי לראות שאנחנו עדיין נגיע בזמן (הגענו ב-15 כפי שקבענו) והיה ממש מקסים ומאוד סובלני. הוא חיכה לנו במעבר ישר אחרי שהעברנו את המזוודות בשיקוף. זה חוק ירדני, וכן, זה עולה כסף, אבל תחשבו על זה בתור אגרה כמו שאתם משלמים כדי לעבור את הגבול מהצד הישראלי.
שמירת הקבצים תחת השם של כל אחד

אין צורך להדפיס את המסמכים, אבל צריך להראות את האגרה ביציאה מהארץ ואת הטפסים הירדנים בכניסה לירדן. שניהם עם קוד QR שסורקים במקום. אנחנו יצרנו קבוצת וואטסאפ שקראנו לו ״מסמכים לירדן״ ופשוט שלחנו לשם הכל כדי שיהיה לנו זמין בשלוף. אני ממליצה לשמור את המסמכים הירדנים תחת השם של כל אחד מכם כי הם מבקשים את התעודה לפי הדרכון שיש להם ביד וזה פשוט מקצר את התהליך. אשרות המעבר בצד הישראלי הן בלי שם כך שאין צורך לשמור אותן בצורה מיוחדת.

מסתבר שהמדריך זאת דרישה ספציפית לדרכונים ישראלים. אם אתם עוברים עם דרכון זר, אמרו לנו בגבול שלא צריך מדריך. אנחנו לא ידענו על כך מראש וחבל כי זה היה חוסך מלא כסף כי יש לנו דרכונים זרים, אבל אם מישהו עבר עם דרכונים זרים ובלי מדריך – ממש אשמח לקבל עדכון לכך כדי לוודא שזה נכון.

לפני החזרה לארץ, צריך למלא הצהרה, שהיא אותה ההצהרה של הטיסות.

ביטוח נסיעות

כמובן שכמו בכל טיול, כדאי לעשות ביטוח נסיעות לפני היציאה לחו״ל. מכיוון שהגבול סגור בשישי-שבת, גם אם תרצו לחזור לארץ למקרה שקורה משהו, לא תוכלו לעבור במעבר היבשתי, לכן כדאי להיות מכוסים במקרה חירום. פה יש מידע לגבי ביטוח נסיעות לחו״ל בקורונה, כולל 12% הנחה בפוליסה.

עוד כמה נקודות חשובות

הצד הירדני

כולם בשני צידי המעבר היו מקסימים ואדיבים בכל שלב של המעבר ובצד הירדנו אפילו אמרו לילדים ״לחייך״ בעברית. הם היו ממש חמודים, הריצו דחקות איתם, וכולם העירו לבת שלי על החור העצום בפה שלה (נפלו לה שתי השיניים הקידמיות שבוע לפני).

אנחנו נסענו דרך מצפה רמון ובין שם לבין יטבתה לא היתה תחנת דלק (היה לנו מספיק, פשוט רצינו למלא שוב כדי לא לדאוג לגבי זה בחזור) אז קחו בחשבון. שימו לב ששינו את הכביש בכניסה ליטבתה וצריך לנסוע מסביב – יש שילוט אז תאמינו לשילוט. מה שכן, יש תחנת דלק ממש מחוץ לגבול והוא גם ללא מע״מ כך שאם אתם לא בלחץ לדלק, תוכלו לחסוך שם כמה שקלים.

הסים של Airalo לא עבד לי בירדן. הייתי שעה וחצי בצ׳אט איתם, הם לא יודעים למה. היו מאוד אדיבים אבל בסופו של דבר – זה התחבר לרשת אחרת שלא עבדה ולא זאת שרשומה.

מהמלון אמרו לנו לא להביא תפילין כי לא יאפשרו להכניס לירדן. זה נגד החוק. לא יודעת לגבי כיפות, האמת.

אין לי איך לעדכן לגבי הדרך חזרה, חוץ מהעובדה שלא צריך מדריך כדי לחזור, כי הבת שלי שברה את היד בגבול הירדני והריצו אותנו ממש מהר דרך כל התחנות כדי להגיע לבית החולים, אבל גם במקרה הזה, כולם היו מהממים בשני הצדדים. מה שכן, אין בכלל חובש בגבול, ואין מישהו שיוכל לשחרר מישהו מבדיקות במעבר במקרה חירום. כלומר, למרות שהעבירו אותנו מאוד מהר את כל התחנות השונות, ולא חיכינו בתור בכלל, בסופו של דבר בזבזנו מעל 10 דקות על בדיקות PCR לכל המשפחה במקום שמישהו יוכל לשחרר את הילדה ואחד ההורים למיון. זה היה מיותר והילדה סבלה סתם במשך זמן רב נוסף על משהו שגם לא היה מכניס אותנו לבידוד בתור מחלימים טריים. 
דבר אחרון: במעבר כולם ידעו שאנחנו ישראלים ובאמת שהיתה הרגשה רגילה לגמרי. לנו זאת הפעם הראשונה בירדן כך שאנחנו 100% מבינים את החששות. בינתיים במלון ובפארק המים הרגשנו 100% בטוחים, בפארק המים היו עוד ישראלים שדיברו עברית (אנחנו מדברים אנגלית בינינו) ובמלון שלנו היו הרבה זוגות ישראלים, צעירים ומבוגרים, ומשפחות ישראליות.

 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

22 תגובות

  1. האם אכלתם רק במלון? או יצאתם למסעדות? אם כן, מה מומלץ? יש איזורי קניות מומלצים? טיילת מיוחדת?

    1. האמת היא שרק אכלנו במלון, חיפשנו משהו סופר רגוע מבחינת חופשה אז אני פחות מכירה את העיר עצמה. ממליצה בחום לכתוב אצלנו בקהילה ולשאול, בטוח יהיו הרבה שיוכלו לענות על השאלות שלך http://facebook.com/groups/hulwithkids

  2. למה כתבת שהמעבר גבול סגור בשישי שבת?
    לפי מה שאני רואה וקורא במקומות אחרים המעבר פתוח כמעט כל השנה למעט יום כיפור.

    1. האמת היא שהיה סגור בגלל הקורונה, ונפתח שוב ממש לאחרונה, חשבתי שעדכנתי את הפוסט. תודה!

    1. האמת היא שהיה סגור בגלל הקורונה, ונפתח שוב ממש לאחרונה, חשבתי שעדכנתי את הפוסט. תודה!

  3. היי, תודה על הפוסט. האם יש מקום להשאיר את הרכב לפני המעבר? ואם כן זה נחשב בצד הישראלי או הירדני? והאם בטוח להשאירו שם?

    1. כן, אנחנו חנינו לפני המעבר. זה חניון עפר ענק, החנייה חינם, זה בצד הישראלי. לא היתה שום בעיה, הרכב עוד היה כשחזרנו, אני מניחה שלא שונה מלהשאיר את הרכב באילת, זה כמה דקות מאילת בכל מקרה.

  4. תודה לכותבת הפוסט, כתבת בצורה ממש יפה .
    הבנתי שלא ניתן לדבר או להתחבר לווצאפ שם ..זה נכון.

  5. היי, תודה רבה רבה על הפוסט! כמה צריך לשלם ל “מדריך ירדני” בשביל לעבור את הגבול? תודה!

    1. היי – האמת היא שאני כבר לא זוכרת, אבל כל מדריך מבקש מה שהוא רוצה. זה לא זול, זה היה לדעתי מעל $100.

    1. אני לא לגמרי זוכרת אבל יש סיכוי טוב מאוד שכן. יש הרבה מקומות שמבקשים צילום דרכון מראש. אני כמעט בטוחה ששלחנו, עשינו את זה דרך המלון והם ביקשו לדעתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים